Kinderen niet uitgenodigd door vriend van oma

13-11-2025 23:14 115 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
hoi allemaal,

Wij kregen laatst een verjaardagskaart van de vriend van mijn vriends moeder met daarin geschreven dat ik en mijn vriend zijn uitgenodigd om te komen. Mijn zoontje (11) (bonusoma) en ook de kinderen van mijn vriends zus en broer (12+) (echte oma) zijn niet uitgenodigd. Terwijl wel de kleinkinderen (die zelfs jonger zijn) van de jarige. (Vriend van mijn schoonmoeder) wel zijn uitgenodigd.

Mijn schoonmoeder gaat uiteindelijk naar het feest. Mijn vriend, schoonzus en schoonbroer ook, voor hun moeder. (Schone schijn, masker opzetten).

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Ik heb in principe gezegd dat ik niet ga. Ik heb zoiets van mijn familie hoort bij mij. Als zoon niet mag. Ga ik ook niet. En dat ik het knap vind dat hun dat kunnen. Voor mij is de sfeer van feest al lang opgebrand.

Bedankt voor de reacties.

Wel of niet naar feest gaan?

Totaal aantal stemmen: 159

Wel (51%)
Niet (25%)
Ligt eraan (25%)
Mijn zoontje (11) (bonusoma) en ook de kinderen van mijn vriends zus en broer (12+) (echte oma) zijn niet uitgenodigd. Terwijl wel de kleinkinderen (die zelfs jonger zijn) van de jarige.
Hij zal er zijn redenen voor hebben. Als het zo'n officiële uitnodiging is, is het op een locatie een feest? Niet iedereen heeft zin en/of budget.
Pelle schreef:
15-11-2025 17:05
Ze zijn niet net samen en andere kleinkinderen van oma zijn ook niet uitgenodigd. Alleen zijn eigen kleinkinderen.
Hoe weet jij dat? In mei schrijft TO nog dat ze haar relatie verbroken heeft en voorlopig even genoeg heeft van mannen.
Ik weet niet wat jij 'net samen' noemt, maar een paar maanden samen vind ik behoorlijk 'net'.
moizer schreef:
15-11-2025 17:39
Hoe weet jij dat? In mei schrijft TO nog dat ze haar relatie verbroken heeft en voorlopig even genoeg heeft van mannen.
Ik weet niet wat jij 'net samen' noemt, maar een paar maanden samen vind ik behoorlijk 'net'.
Ik denk dat ze weer samen is met die ex.
Ik mag het niet zeggen dus zal wel weer commentaar krijgen, maar ik vind het standpunt ‘mijn kinderen zijn mijn familie en als die niet mogen komen, kom ik ook niet’ altijd zo tokkie. Een beetje ontwikkeld mens snapt toch wel dat de wereld niet om jezelf en je kids draait en dat de feestvierder dit niet doet om jou persoonlijk te raken.

Regel een oppas of ga niet, maar wat minder dramatisch mag zeker wel.
Ik zou me er niet druk over maken. Oppas regelen of lekker thuis bij de kinderen blijven als je geen zin hebt om te gaan. Heb je meteen een excuus.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Solsol schreef:
15-11-2025 17:52
Ik mag het niet zeggen dus zal wel weer commentaar krijgen, maar ik vind het standpunt ‘mijn kinderen zijn mijn familie en als die niet mogen komen, kom ik ook niet’ altijd zo tokkie. Een beetje ontwikkeld mens snapt toch wel dat de wereld niet om jezelf en je kids draait en dat de feestvierder dit niet doet om jou persoonlijk te raken.

Je krijgt zeker commentaar: +100! 👍🏼
moizer schreef:
Ik vind een paar maanden ook net. Maar het lijkterop dat ze weer samen is met haar ex.
Want ze schrijft dat haar schoonmoeder al een aantal jaren samen is met deze man en hij het eerder geen probleem vond als de kleinkinderen van schoonmoeder kwamen. Dus het heeft niks te maken met dat de relatie pril is, want de andere kleinkinderen van haar schoonmoeder zijn ook niet uitgenodigd.
pelle wijzigde dit bericht op 17-11-2025 08:17
0.15% gewijzigd
Solsol schreef:

Helemaal mee eens. Het is daarbij overduidelijk ook nog eens niet persoonlijk aangezien de andere kleinkinderen van oma ook niet zijn uitgenodigd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Solsol schreef:

Hear, hear, ik moet altijd lachen om dit soort ouders,
moizer schreef:
Nou, stel ze is vanaf juli met deze partner samen.
Zelf vind ik het nogal rebound en vooral met het oog op het 11-jarige zoontje, erg snel erachteraan.
Maar dan zouden ze nu 4 maanden samen zijn. Is dat lang qua verkering? Voor een 16 jarige wel.
Voor twee volwassenen? Nee.
En in die 4 maanden hebben ze die beste man hoevaak gezien? En hoe vaak is zoontje daarbij geweest, want die zal vast ook nog papa-dagen hebben.
Pfff, ik weet het niet. Veel gezeik om niks.

En als het de ex is waarmee ze weer samen is kan ze blij zijn dat ze uberhaupt wordt uitgenodigd.
Misschien heeft die man er wel genoeg van.

Maar goed, de vogel is gevlogen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
17-11-2025 07:46
Nou, stel ze is vanaf juli met deze partner samen.
Zelf vind ik het nogal rebound en vooral met het oog op het 11-jarige zoontje, erg snel erachteraan.
Maar dan zouden ze nu 4 maanden samen zijn. Is dat lang qua verkering? Voor een 16 jarige wel.
Voor twee volwassenen? Nee.
En in die 4 maanden hebben ze die beste man hoevaak gezien? En hoe vaak is zoontje daarbij geweest, want die zal vast ook nog papa-dagen hebben.
Pfff, ik weet het niet. Veel gezeik om niks.

En als het de ex is waarmee ze weer samen is kan ze blij zijn dat ze uberhaupt wordt uitgenodigd.
Misschien heeft die man er wel genoeg van.

Maar goed, de vogel is gevlogen.
Nogmaals de andere kleinkinderen van oma zijn ook niet uitgenodigd, dus het heeft niks te maken met wel of niet 4 maanden samen.

Verder schrijft ze dat de beste man het eerder geen probleem vond. Eerdere verjaardagen dus, dat klinkt langer dan 4 maanden.
Solsol schreef:

Ik heb hier dan weer niet per se Tokkie-vibes bij maar denk vooral aan mensen die zich vanaf dat ze kinderen hebben identificeren als "mama van Pietje" en niet meer als Truus en dus vergeten zijn dat ze zelf ook een persoonlijkheid zijn zonder kinderen.
en wat doet het ertoe. De TO komt toch niet meer terug
Hoi allemaal, de laatste tijd een beetje druk geweest. Bedankt voor al jullie reacties. Sommige waren onaardig. Maar ieder zijn/haar mening. Ik heb er goed over nagedacht en ga gewoon heen.

Paar antwoorden vanuit vragen van jullie:
Ja het is op locatie
Schoonmoeder en schoonzus en broer en vriend vinden het ook erg vervelend. Snappen het niet. Ik ben niet de enige die hiermee zit. De hele kant van de familie van mijn vriend. Maar er gaat ook niet zo goed tussen schoonmoeder en haar vriend. Er spelen meerdere dingen, die ik ook weet. Maar ik laat het hierbij.

Voor die gene over mijn vriend. Ja ik ben weer bij mijn vriend en het gaat erg goed. Veel met elkaar gepraat, toen het uit was. Hij is vaak hier. Dus niet een paar keertjes, zoals iemand scheef. Het was even een tussenpauze van 1 maand ongeveer. Soms beseft je pas wat je hebt als je het kwijt bent.
Fijn dat jullie eruit gekomen zijn samen. Nu gezellig naar een feestje: ook leuk!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven