Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 17 november 2025 om 20:08
maandag 17 november 2025 om 20:16
maandag 17 november 2025 om 20:44
maandag 17 november 2025 om 21:38
Zonder dat topic te lezen.
Is het hou heel veel blablabla d’r is geen seks?
In dat geval: ja.
Een vrouw moet maar zin maken als ze geen zin heeft en een man heeft een ander als hij geen zin heeft.
Dat is mijn samenvatting van tig topics door de jaren heen over een gebrek aan zin bij de andere partner.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 18 november 2025 om 11:50
Wat heftig is dat lijkt mij tenminste. Je dochter zal wel heel erg blij hiermee zijn of misschien ook wel gemixte gevoelens erover.
Fijn dat je haar zo steunt.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
dinsdag 18 november 2025 om 14:14
dinsdag 18 november 2025 om 15:59
Ja, snap ik. Hij/zij heeft ook een prachtige naam! Ik ken trouwens een vrouw met die naam. Vond hij 'm zelf niet mooi?
dinsdag 18 november 2025 om 16:40
Het is toch ook best ingewikkeld?
De naam is jammer, juist omdat je er zo blij meer was. Lukt het wennen aan haar naam een beetje, want die gebruikt ze nog maar relatief kort toch?
Hoe dan ook, voor je kind ben ik blij dat het zover is.
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 18 november 2025 om 17:15
Solo
Ik spreek uit enige ervaring, niet als moeder, maar wel als ander 1e lijns familielid: het is wennen, om die persoon die je al zijn hele leven met 'hij' en 'hem' aanspreekt ineens met 'zij' en 'haar' aan te moeten spreken. En wellicht zul je nog weleens de fout ingaan en daar zal één van jullie of allebei soms van kunnen schrikken. De nieuwe naam en of de woorden 'zij/haar' ga je wellicht vermijden in gesprekken. Althans, dit deed ik allemaal wel.
Maar het went. Geef het de tijd en praat erover.
En de 'oude' naam is niet helemaal weg, want als je het over vroeger hebt, zul je die naam wellicht nog gebruiken? Dat doen wij iig wel en dat is hier helemaal oké
Nogmaals, dikke knuffel voor jullie!
Ik spreek uit enige ervaring, niet als moeder, maar wel als ander 1e lijns familielid: het is wennen, om die persoon die je al zijn hele leven met 'hij' en 'hem' aanspreekt ineens met 'zij' en 'haar' aan te moeten spreken. En wellicht zul je nog weleens de fout ingaan en daar zal één van jullie of allebei soms van kunnen schrikken. De nieuwe naam en of de woorden 'zij/haar' ga je wellicht vermijden in gesprekken. Althans, dit deed ik allemaal wel.
En de 'oude' naam is niet helemaal weg, want als je het over vroeger hebt, zul je die naam wellicht nog gebruiken? Dat doen wij iig wel en dat is hier helemaal oké
.
dinsdag 18 november 2025 om 17:21
Ja, dat doe ik ook als ik praat over een familielid die op latere leeftijd in transitie is gegaan. Maar goed, als het je kind betreft kan ik me indenken dat het wel een beetje anders voelt.Barnsteen schreef: ↑18-11-2025 17:15Solo![]()
Graftak!
dinsdag 18 november 2025 om 17:46
Nee, het is een stomme naam.
Dat vind ik echt trouwens. Een naam die ik nooit zou hebben uitgekozen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in