Kleine maat baby kleding

24-07-2009 12:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Gisteren is een vriendinnetje bevallen van een meisje. Iets te vroeg en een beetje klein maar alles gezond en alles erop en eraan.

Omdat maat 50 eigenlijk te groot is, wil ze graag prematuur kleding cadeau. Nu heb ik bij de prenatal wel hele kleine maatjes gezien, maar prenatal zit niet bij ons in de stad.

Nu vroeg ik me af waar ik het nog meer kan kopen, we gaan morgen op kraambezoek.

In mijn gedachten heb ik het niet bij de hema ed. gezien. Misschien hebben jullie nog andere tips.

Hoor het graag,

Groetjes Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Probeer het eens bij de C&A
Hema, c& A, Prenatal, H&M, v &D.
Volgens mij beginnen bij die ketens de kleertjes bij maat 50/56 en dat is dus te groot.
Deze kleding is vrijwel alleen te koop bij babyspeciaalzaken (dus de grote zaken zoals BabyMax etc). Vaak hebben babykledingwinkels het ook in het assortiment.
...
Nee hoor hebben gewoon vanaf 44, (Van Hema, C& A V&D en HM weet ik dat in ieder geval zeker) Ze hebben alleen niet al teveel dus je moet even goed uit je ogen kijken. Overigens groeit een kindje in de eerste maanden het meest. Dus maatje 50 past ze snel genoeg.
En zoek eens op google of er geen zaak bij jou in de buurt is.
...
Bij ons gaat het bij de Hema vanaf maat 50.
...
Ik heb het hier (zuid-Holland) laatst maatje 44 kunnen kopen. Meestal zijn er daar maar enkele van en niet veel smaken, maar ze hebben het wel
Dan zit er niets op dan vanmiddag of morgen even langs de prenatal te rijden ben ik bang.

Heb net even op de site van C&A gekeken, maar daar staat niets op. Op de site van H&M begint het bij maat 44, dus dat is ook nog een optie. Maar als ik toch de stad in ga zit dat allemaal bij elkaar.
Wij hebben V&D met een groot assortiment. Daar hadden ze volgens ook maatje 44 inderdaad.
Prenatal heeft echt de meeste keus in prematuurmaatjes.

Ons kindje was ook te vroeg en het heeft echt een hele tijd geduurd voordat maat 50 pastte, veel te groot. Dus dan is t ook leuk om passende kleertjes te hebben.
Hier bij de V&D beginnen de maatjes bij 44
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
En volgens mij zijn er ook sites waar je prematuurkleertjes kan kopen, maar aangezien je het morgen nodig hebt, gaat dat niet meer lukken.
Er is nu in ieder geval een stuk meer keus dan "vroegah" (7 jaar geleden).

Bij de grotere winkels moet je het eea kunnen vinden. Ook zou je misschien eens kunnen kijken bij een andere babywinkel dan prenatal. Eentje die niet bij een keten hoort. Vaak hebben die ook wel wat in kleine maatjes. Zeven jaar geleden kocht ik daar kleren, al had ik al bijna spullen van de babyborn gekocht. Qua maat had dat gekund

Qua afwerking en zo natuurlijk helemaal niet!
Dank voor jullie hulp!
V&D en prenatal. En verder heb ik online geshopt. Er is niet zo veel keus vind ik. Beetje jammer.
Je kan inderdaad ook via een site het bestellen en het dan op haar adres laten bezorgen. Dan heb je morgen niet meteen iets maar heb je misschien wel meer keuze.
quote:queenie1 schreef op 24 juli 2009 @ 12:17:

En zoek eens op google of er geen zaak bij jou in de buurt is.Die had ik al gedaan, maar kwam niet verder dan de prenatal
Petit Bateau valt ook heel klein, als je daar maatje 50 van koopt past het waarschijnlijk wel. En Mexx valt ook klein. Ik heb een shirtje maat 62 gekregen die mijn dochter nu al aan kan (ze heeft verder nog maatje 50 en 56).
O ja, ik woon in een dorp en daar verkopen ze echte prematuurkleding in een kinderkleding/zwangerschapskleding/kinderspullen winkel (geen keten). Zulke winkels zitten toch overal wel? En anders is er in je omgeving toch wel een iets grotere plaats waar ze zoiets hebben?
Ring, er zit hier wel een baby/zwanger/moeder speciaalzaak in de buurt, 2 zelfs, maar beiden hebben geen prematuur kleertjes. Bij de ene zit het gewoon niet in het assortiment (is wel van een keten) en bij de ander liep het niet, dus ook eruit gehaald.

Heb ik vanmorgen naartoe gebeld.

Man wilde graag mee shoppen, dus we gaan vanmiddag, vanavond of morgen even in een stadje hier iets verderop even naar de prenatal. Die is redelijk groot en daar hebben ze het vast. Ik hoopte alleen dat er ook prematuur kleertjes bij andere grote ketens te koop waren, scheelt toch een ritje.

(en ik ben niet zo'n hele grote fan van prenatal, dus ontwijk het liever )

Liefs, Barbabella
O dat is jammer Bar_Ba_Bella!
Maar je bent toch zelf ook zwanger, dan is de Prénatal toch niet zo erg? Kan je ook leuk voor jezelf kijken. Misschien wat kleding passen, want ook daar vallen dingen soms veel ruimer dan de maat die erin staat.
hahaha, ja ook nu ik zwanger ben loop ik niet graag bij de prenatal binnen (vind het een suffe winkel). Kleding kijken daar is nog wel een goede optie trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven