2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
ohja, badcape/omslagdoek is ook een goede! Tenx Floor!

En zal eens kijken naar de voedingsbh's..
Gelukkig maar dat Kermit er zo cool onder blijft. Anders had je nog heel wat troostwerk te doen.

Missc, heb je een ziekenhuistas of 2 koffers !
Het is nu nog 1 (kleine) tas, maar ik sluit niet uit dat t er 2 worden..

Ha, de zon schijnt hier nu! Ik ga toch maar even wat doen, tot later!
Rossia ja lach maar, ik maak het regelmatig mee hoor dat mensen hele koffers vol meenemen. Complete garderobes worden soms meegenomen, met echt sjieke kleding. Om dan vervolgens wel de rompertjes voor de uk te zijn vergeten...
of alleen strings ipv onderbroeken omdat men immers altijd tampons gebruikt. Au een tampon na een bevalling???
hahaha ik heb teddyman na de bevalling gevraagd nog wat kleertjes voor mini op te halen. had geen rekening gehouden met al die dagen ziekenhuis. toen kwam ie met een boodscahppenkrat vol aan. hij had de hele kast meegenomen, kon niet kiezen en wist niet welke maat. hihi.
teddy hehehehehe wel schattig.

ps vind manlief het wel leuk dat je dit ons verteld
ja hoor...
hoi meiden,

ik zie nu pas dat mijn laatste bericht ook niet echt gezellig is geworden. Mijn groetjes of liefs staan er niet eens op. Lekker aardig

Ik ga lunch maken voor mijn man, dat heeft hij verdient!

Tot later
quote:Teddy82 schreef op 24 juli 2009 @ 12:28:

hahaha ik heb teddyman na de bevalling gevraagd nog wat kleertjes voor mini op te halen. had geen rekening gehouden met al die dagen ziekenhuis. toen kwam ie met een boodscahppenkrat vol aan. hij had de hele kast meegenomen, kon niet kiezen en wist niet welke maat. hihi.

Meesterlijk!!!

Een tampon na een bevalling. Mijn hemel, nee, daar moet ik ook echt niet aan denken. Het worden dus gewoon een koffer vol met heerlijk ruimzittende tenten hipsters!
Is iedereen naar Missc voor de chocoladetaart??????
nee ik zit opgesloten in huis om dat het zo vreselijk hard regent....
Ja he, het gaat af en toe flink tekeer! Hier ook!!
Ik ga naar huis!!!

FIJN WEEKEND en tot morgen.
Weekend!

Gezellig hier zeg. Missc, ik heb alleen maar boxershorts van vriendlief gedragen de eerste paar weken. Zat toch echt het comfortabelst (als je dat woord zou kunnen gebruiken )

Teddy, meesterlijk hoe teddyman met de kleertjes aan kwam zetten. Mannen

Ander keertje taart dan?

Pfoeh! Eindelijk weekend! Was ik wel aan toe na 2 dagen op mijn werk. Bah, heb het echt niet meer naar mijn zin daar.... Maar goed! Bijleestijd!

Mimpje, hoera voor de kleine (ik heb nu alleen je berichtje van 23 juli gelezen, hoop dat het zo gebleven is).

Hoe waren de fotos van de AH? Ik ben ook geweest en kan ze woensdag halen. Ben benieuwd of het wat is. De kleine meid keek heel serieus. Ik vind de fotos wel een beetje duur, dus weet niet of ik ze allemaal koop. Kleine fotootjes lijken me wel leuk.

Rossia, hoe bevalt het om medicijnvrij te zijn? Seabert zal heus wel snappen hoe hij het alleen moet doen.

Floortje, gelukkig nemen de klachten weer af. Vol goede moed de volgende ronde in? Of is die goede moed nog ver te zoeken?

OGG, ik weet niet meer waar je woont, maar hier schijnt het morgen een redelijk mooie dag te worden. Dus ik duim voor je hoor! Oh, wat spannend! Morgen al trouwen!! Ga je vanavond bij je ouders slapen? Oh, misschien lees ik dat zo nog wel.

Lees nu dat je in het zuiden woont. Mmm.... weet niet meer wat ze daar over te zeggen hadden...

Haha Ellein, uk had zich gewoon verheugd op een heeeeele lange mamadag! Wat lief dat de kleine zo aandachtig met alles bezig is.

Missc, dat vond ik nou ook... de weken in je verlof gaan supersnel. En na de bevalling helemaal! En als je weer aan het werk bent en af zit te tellen naar je vakantie gaan die weken ineens tergend langzaam!

Ik heb voedingsbehas gekocht toen ik ongeveer 36 weken was. De eerste weken zaten ze inderdaad enorm strak, maar later is dat weer bijgetrokken. Draag jij nog je oude? Ik kan dat helaas echt niet... ben 2 cupmaten gegroeid. Maar dat is straks weer verdwenen, zover ik begrijp.

Ik had ook eens (tegen de tijd van de bevalling) mijn lijstje op de mail gezet. Misschien kun je die nog terugvinden? Ik had een hele koffer bij me, maar uiteindelijk bijna niks gebruikt.

Oh, ik heb trouwens bij de Z. hele grote onderbroeken gekocht. Niet erg charmant, maar ik was er erg blij mee. Daar passen tenminste die enorme verbanden in...

Teddy, ons meisje wordt soms ook heel hard huilend wakker. Dan aai ik haar over haar bolletje, stopt ze haar duimpje in haar mond en slaapt weer verder. Volgens mij zijn het inderdaad dromen. Oh ja, ze kan ook enorm schrikken als ze wakker wordt en mij naast haar bedje ziet staan. In het donker dan, dus ze ziet alleen een schim. Maar ja, ik kan het niet laten om af en toe naar haar te staan staren...

Haha, moest wel lachen om die aktie van Teddyman met de babykleertjes.

Hier gaat alles zijn gangetje verder. De kleine vindt de opvolgmelk heerlijk, dus waarschijnlijk wil ze het wel vaker dan 1 flesje per dag. Maar nu krijgt ze nog even 3x bv en 1x fv. Verder was courgette met rijst een enorme hit (of had ik dat al verteld?) en vandaag heeft ze weer gesmuld van de bruine bonen met appel. Dit weekend gaan we starten met een fruithapje.

Het afbouwen gaat nog niet erg hard. Niet omdat het niet zou lukken, maar omdat ik steeds denk: ach, nog een weekje langer kolven is ook niet erg. Maar 2x kolven in plaats van 3x is al een heel verschil. Vanaf morgen ga ik nog een keer kolven overslaan (die extra keer na de ochtendvoeding) zodat ik lekker kan slapen na de eerste voeding. Ben benieuwd wat mijn borsten daarvan vinden. En dan is het plan om nog 1 week bv te geven in de middag (en dus 1x te kolven) en alles wat ik tekort kom aan te vullen met de diepvriesvoorraad. Begin augustus wil ik dan ook de middagvoeding vervangen door een fv.

Trouwens, de ontlasting heeft zich ook aangepast!! Qua structuur, maar ook qua geur!!! Ongelooflijk, wat een verschil! Ben ik even blij dat dit me de eerste zes maanden bespaard is gebleven?

Zo, ik ga de kleine meid zo wakker maken voor haar laatste voeding. Ze doet het overigens perfect. Half 9 gaat ze naar bed en slaapt de hele nacht door. Ideaal kind!
Oeps, weer een hoofdstuk aan de roman toegevoegd...
Zo, lekker weer even wat bij te lezen.. dank je Vera!

Bah, wat een rotweer vandaag zeg! Had me zo voorgenomen even lekker de fiets te pakken, maar toch maar met de auto naar de winkel gereden.

Ongelooflijk Floor, met strings en tampons naar t ziekenhuis gaan voor na een bevalling.. hoe naief en onvoorbereid kun je zijn hahaha...

Heb inderdaad ook bij de Z. enorme grote witte onderbroeken gekocht, leek me het beste zitten na de bevalling gezien de verbanden in het kraampakket en de bevestiging van vriendinnen dat ik die "Ja, echt waar, heel erg nodig ga hebben."

Hahaha Teddy, grappig, je vriend met kratje babyklading naar t zkh. Ik heb inderdaad 4 setjes kleding klaarliggen (2x mt 50, 2x mt 56), mutsjes, sokjes, jasje, omslagdoek. Je wilt toch dat je kindje er een beetje leuk uitziet op de 'hoera, we mogen naar huis'-foto's

Vera, zal jouw lijstje ook nog eens opzoeken.. Enne, helaas.. voor mij zijn grotere bh's nog niet echt nodig. Zal straks wel komen wanneer de bv wat op gang komt.

Fijn dat de hapjes zo in de smaak vallen bij je dochter, en zo te lezen functioneren haar darmen ook naar behoren? Hihihi
Vera, wat fijn dat ze smult van eten. Hier is courgette met rijst of pasta en een tomaatje erdoor ook een hit. Euh, wat niet trouwens . En ik herken je gevoel wat betreft de bv. Oh, maar ik kan toch nog wel even doorgaan???? Haha, zolang het geen moeten meer is is het ineens niet meer zo'n hele opgave. En ik had voor het hele circus cup B, tijdens de zwangerschap ook, maar wel een huge B, tijdens de bv een C en nu een schrik niet: A . Lang leve de voorgevormde bh's en push ups enzo......

Missc, ik vond met name de eerste week de hipsters of boxershorts prettiger zitten dan een onderbroek omdat de rand van de onderbroek wat dichterbij de hechtingen zat en daardoor ging ik heel spastisch lopen. Ben nog nooit zo blij geweest met vriendliefs boxershorts. Geeft ook wel een extra dimensie aan je relatie moet ik zeggen, haha. Heb er wel meteen bij gezegd dat het niet de bedoeling was dat hij in ruil in mijn strings ging rondlopen
Haha Ellein!

*probeert zich in gedachten eventjes snel iets anders voor te stellen*

Inderdaad, ook al kolf ik niet denderend, het is toch telkens genoeg voor een voeding. Ik heb mezelf echt moeten toespreken (en zal het morgenochtend weer moeten doen): nee, je gaat die ochtend-kolf-sessie echt laten vervallen!

Ik hoop weer terug te gaan naar cup C. Die cup E vind ik echt niet fijn. En ik kan al mijn bloesjes niet meer aan...

Nu maar hopen dat er een beetje model in blijft (in mijn borsten he? die bloesjes blijven wel in model als ze ongebruikt in de kast hangen )

Ah, Missc, ik had de zwarte versie. En ja...inderdaad! Je gaat ze nodig hebben! Helaas...

Ik had even een vraagje... ik dacht dat het toeval was, maar nu spuugde onze uk weer een heleboel na de bv... Dat is eigenlijk begonnen sinds ze een flesje fv krijgt. Maar het rare is dat ze niet spuugt na dat flesje, maar wel na de bv. Herkenbaar voor iemand? Ze lijkt er zelf overigens geen last van te hebben.
Ha meiden! Wat een ontzettend gezellige berichten hier allemaal de laatste dagen! En wauw Vera wat een uitgebreide roman... ben lekker weer helemaal op de hoogte! Ik hou het nu even een beetje kort want ik wil niet te laat naar bed....

Floortje je hebt dus nu duidelijkheid. Klinkt toch alsof deze maand iets 'anders dan anders' is, al kun je er natuurlijk niets met zekerheid over zeggen. Narigheid! Kan me goed voorstellen dat je echt even de balen had toen je weer Clomid innam. En nu, heb je weer een beetje nieuw vertrouwen?

Jobje, dan komt er nu ook nog erfelijkheid om de hoek kijken. Het is niet niks zeg!! Wanneer horen jullie daar meer over? Wat een leuke foto op de mail!! Heel sprekend koppie, lief zeg!

Rossia, van de medicijnen af, hoera! En wat leuk dat alles nu wereldkundig gemaakt wordt. Ik vond dat een hele bijzondere tijd.

Teddy, ik heb de voeding nog niet laten vallen. Michman was er een paar dagen niet en ik wilde het liever doen met hem thuis en nu ben ik even aan het nadenken over de beste timing. Vanavond ook maar niet want morgen een drukke dag voor de boeg....... maar het moet er binnenkort toch echt van komen!

Wat zijn trouwens de tweenies? Trouwens, wat raar dat ik online was.... want ik was hier helemaal niet! Oh wacht, had mijn favorieten aan op kantoor, dat is ook zo!

Vera, aan de knutten is volgens mij niks te doen. Sorry!

Even een vraagje tussendoor aan de moeders: hoeveel slapen jullie ukken nu overdag? Nu meisje 's avonds goed naar bed gaat (hoera!!!!) merk ik wel dat ze overdag meer wakker blijft. Prima natuurlijk! Maar vraag me wel af hoeveel ze nu aan slaap ongeveer nodig zou hebben.

Mimpje, hoe is het nu? Hoe bevalt de nieuwe voeding?

OGG HEEEEEEL veel plezier morgen! Maak er een top dag van! En hierbij stuur ik heel veel zon jullie kant op. We willen wel gauw foto's hoor!

Heb even onder bank gelegen van de opmerkingen over de slaapvrienden vs luistervrienden!!!!

MissC, ik had 1 voedingsbeha gekocht met zo'n los tussenstukje bij de sluiting, zodat je de omvang flink kunt laten varieren. Vond ik erg handig! En na de bevalling Mich-man nog even op pad gestuurd voor een tweede exemplaar. Omdat de combi met cup/omvang die ik wilde er toen niet was kreeg hij gewoon 3 exemplaren mee naar huis, mocht ik op mijn gemak thuis passen. Vond ik wel service eigenlijk!

Over tampons nog een heel suf verhaal....... ik vroeg aan de kraam wanneer ik ongeveer weer tampons zou kunnen gebruiken. Toen gaf ze aan 'voorlopig niet, want dan vallen ze er gewoon weer uit'. Dat vond ik toch wel 1 van de meest shocking opmerkingen over de hele bevalling en nasleep....... HAHAHA realiseer me overigens nu dat dat bij mij niet bepaald het geval zal zijn - maar dat wist ik toen nog niet

Wij hadden trouwens uitgebreide tassen (ja, meervoud...) mee naar het ziekenhuis omdat we dachten dat het heel lang zou duren. Uiteindelijk van aankomst tot vertrek maar 5,5 uur in het ziekenhuis geweest dus alles ging ongebruikt weer mee terug Tja, dat voorspel je ook niet natuurlijk.

Ha, MissC, weet je wat ook nog zo leuk is van dat kraamverband?? Je denkt nu dat ze huge zijn en dat er nooit 1 in je ondergoed gaat passen.... en na de bevalling proppen ze er gewoon TWEE in!!!

Vera, je laatste post is voor mij heel herkenbaar!! Mini heeft nu 3 keer 100 BV en 100 fles gehad, en na die voedingen met fles spuugt ze dus niet. En na de BV is het juist, sinds ze ook FV krijgt, weer een stuk erger geworden volgens mij! Heel vreemd, geen idee hoe dat kan maar ik herken het dus absoluut.

Nou, verder nog een heel stuk op de mail gezet over mijn dag vandaag. Ga nu gauw uk voeden en dan naar bed, ben helemaal gaar! Dus voor alle anderen alleen even een zwaai en Ellein: wanneer komen er weer eens foto's van dat lieve ukje van je??

Slaap lekker allen!
Oeps... toch weer iets langer dan vooraf bedacht
He verdorie, heb ik net een heel verhaal getypet, valt mijn internet-verbinding opeens weg....nu even provisorisch, want ik wilde nog snel even wat laten horen. Maar meiden, ik reageer zondag of maandag even op iedereen, want nu ga ik lekker mijn bedje in, voordat ik morgen een bruidje met wallen ben

Alles is klaar voor morgen; ...de grote dag... Ik heb er zin in, maar vind het nog zo onwerkelijk dat het dan morgen echt zo ver is, dat ik eigenlijk niet eens zenuwachtig ben. Als ik dat nu eens kan vasthouden vannacht, dan slaap ik tenminste nog een beetje

Het zonnetje gaat vast lekker schijnen na alle zonnetjes die michigan deze kant op heeft gestuurd, de dag wordt geweldig en ik heb er zin in!

Ik zal proberen zondag of maandag wat foto's op de mail te zetten. Welterusten!
OGG!! Heeeeeeeel veel plezier morgen! Geniet ervan!!!
Nog even snel voor ik eenzaam en alleen mijn bedje induik (manlief is naar voetbal in de arena dus die is nog niet thuis...)..

Dat is toevallig Michigan! Welke voeding gebruik jij? Wij gewone Nutrilon 2. Ik heb al geprobeerd te googelen, maar kom al snel op refluxproblemen die de eerste maanden opduiken. Niks over spugen dat pas na het introduceren van fv opgekomen is (en dan juist na de bv!). Weet ook niet echt hoe je daarop moet googelen. Ik kijk het nog even aan, anders misschien een andere voeding proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven