Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 1957 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
Ik had in die tijd toen we nog in ons oude huis woonden naast die stomme buren ook altijd angst om weer naar huis te gaan. In gedachten ben je al bezig met ‘kom ik straks weer in de herrie, begint het weer’. Zo wonen/leven is echt vreselijk. Je huis moet als een thuis aanvoelen waar je je kunt ontspannen en tot rust komen. Jammer dat er van die egoïstische asociale mensen zijn die alleen maar aan zich zelf denken en er helaas nog bijna altijd mee weg komen ook. Ik vind echt dat ze harder moeten optreden tegen geluidsoverlast. (Ik heb het natuurlijk niet over klusgeluiden of een half uurtje de muziek wat harder)

Mijn collega is sinds een paar maanden steenkapot omdat er nieuwe mensen boven haar zijn komen wonen en die leven ‘s nachts. Man en vrouw, werken niet, lopen de hele dag te blowen blijkbaar, maken hele dagen ruzie (vooral ‘s nachts) met schreeuwen en dingen smijten. Ze lopen alsof er een stel olifanten loopt, ‘s nachts met spullen of meubels schuiven. Enkel onder de morgen tot begin middag is het stil want dan slapen ze. Heb echt zo met haar te doen want ze gaat er gewoon aan onder door. Ze is al aan de deur geweest maar het zijn echte tokkie’s en wordt gewoon uitgescholden en daarna maken ze nog meer herrie. Politie al aan de deur geweest (ze heeft ook geluidsfragmenten waar ook de datum en tijd op staat) maar die zeggen er niet veel aan te kunnen doen en het blijft bij waarschuwingen en zo komen de aso’s er weer lekker mee weg. Kan daar zo boos om worden hè! >:-(
Pumpkinlover1991 schreef:
19-11-2025 11:11
Ik had in die tijd toen we nog in ons oude huis woonden naast die stomme buren ook altijd angst om weer naar huis te gaan. In gedachten ben je al bezig met ‘kom ik straks weer in de herrie, begint het weer’. Zo wonen/leven is echt vreselijk. Je huis moet als een thuis aanvoelen waar je je kunt ontspannen en tot rust komen. Jammer dat er van die egoïstische asociale mensen zijn die alleen maar aan zich zelf denken en er helaas nog bijna altijd mee weg komen ook. Ik vind echt dat ze harder moeten optreden tegen geluidsoverlast. (Ik heb het natuurlijk niet over klusgeluiden of een half uurtje de muziek wat harder)

Mijn collega is sinds een paar maanden steenkapot omdat er nieuwe mensen boven haar zijn komen wonen en die leven ‘s nachts. Man en vrouw, werken niet, lopen de hele dag te blowen blijkbaar, maken hele dagen ruzie (vooral ‘s nachts) met schreeuwen en dingen smijten. Ze lopen alsof er een stel olifanten loopt, ‘s nachts met spullen of meubels schuiven. Enkel onder de morgen tot begin middag is het stil want dan slapen ze. Heb echt zo met haar te doen want ze gaat er gewoon aan onder door. Ze is al aan de deur geweest maar het zijn echte tokkie’s en wordt gewoon uitgescholden en daarna maken ze nog meer herrie. Politie al aan de deur geweest (ze heeft ook geluidsfragmenten waar ook de datum en tijd op staat) maar die zeggen er niet veel aan te kunnen doen en het blijft bij waarschuwingen en zo komen de aso’s er weer lekker mee weg. Kan daar zo boos om worden hè! >:-(
gewoon als je sochtends de deur uitgaat de radio op standje honderd. als iedereen toch al wakker is en zij denken te kunnen slapen. mag vast niet, maar ik denk dat er na een tijdje wel begrip voor ieders standpunt komt....
FawleyFlame schreef:
19-11-2025 07:34
Dit inderdaad. Hoe lang blijft het stil. Wanneer begint de ellende weer....... Je blijft er zelfs dan altijd mee bezig.......
Zelfs als je ergens allang niet meer woont, blijft die angst. Is mijn ervaring in ieder geval.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Pumpkinlover1991 schreef:
19-11-2025 11:11

Dat had ik ook, angst om naar huis te gaan en wéér in de herrie te zitten. Tot buikpijn aan toe.

Tweede deel van je post, zulke buren heb ik 10 jaar gehad, onder me. Bijna elke nacht was het raak. Echt verschrikkelijk!
Zij zijn eruit gezet door de woningbouwvereniging.
De andere overlastgevers (in totaal waren het er 4 in dit trappenhuis) zijn zelf verhuisd. En nu alleen maar stille buren. Zo fijn, eindelijk is het normaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
grenada schreef:
19-11-2025 11:14
gewoon als je sochtends de deur uitgaat de radio op standje honderd. als iedereen toch al wakker is en zij denken te kunnen slapen. mag vast niet, maar ik denk dat er na een tijdje wel begrip voor ieders standpunt komt....
Dat had ik ook al gezegd maar dat durft ze niet omdat ze bang is voor wraakacties. Zeker omdat het van die agressief overkomende aso’s zijn.
Zelfs politie bellen durfde ze amper maar op den duur moest ze iets. Maar nou weet ik eigenlijk niet of ze de woningbouwvereniging ook heeft gecontacteerd, dat moet ik morgen eens vragen.

Het lastige is ook dat zij eigenlijk de enigste is die er echt last van heeft. Die aso’s wonen op de bovenste etage dus geen bovenburen. En ze wonen beide op de hoek dus maar aan 1 kant buren maar die naast die aso’s woont is bijna nooit thuis dus eigenlijk heeft vnl zij er last van. De buren naast haar, dus schuin onder de aso’s horen niks zeiden ze maar die zijn heel oud dus wellicht niet zo goedhorend meer.
Djessy schreef:
19-11-2025 13:14
Dat had ik ook, angst om naar huis te gaan en wéér in de herrie te zitten. Tot buikpijn aan toe.
Hier ook. Ik werd er echt ziek van. Buikpijn, stress, slapeloosheid, hartkloppingen. Ik ging echt met lood in mijn schoenen naar huis en door de stress was ik in 1,5 maand 10 kilo kwijt. Zelfs oxazepam gekregen om rustig te worden, voelde me echt vreselijk. Was zo blij toen ons huis verkocht was!
Maar in het nieuwe huis inderdaad alsnog last van gehad. Bij elk geluidje ging mijn hart weer tekeer. Voelde me de eerste 2 jaar ook niet “thuis” daar. Inmiddels wonen we er bijna 9 jaar en is het zo fijn! Maar ik hou mijn hart vast voor als de buurvrouw ooit wil verhuizen. Best een gehorig huis helaas. Stofzuigen, toilet, hoor haar soms praten als er bezoek is. Maar ze is heeeeel erg stil van zichzelf dus nu weinig last gelukkig.
Door zelf ook jaren naast vervelende buren gewoond te hebben waar we veel last van hadden heb ik daar echt een soort geluidsfobie aan over gehouden. We wonen nu godzijdank vrijstaand dus geen directe leefgeluiden, wel veel en vaak klus geluiden in de buurt wat irritant is maar valt voor mij niet onder buren overlast.

Ik ben bijvoorbeeld geobsedeerd door geluiden als we op hotel zijn. Vraag ook altijd om een kamer op de hoek indien mogelijk zodat je i.i.g. aan 1 kant geen buren heb. Zodra ik iets hoor word ik al paranoia, krijg ik hartkloppingen en ga er geobsedeerd op letten. Wat nergens op slaat want in een hotel slaap je maar 1 of meerdere nachten, kun je natuurlijk niet vergelijken met je huis waar je niet kan ontsnappen. (Moet er wel bij zeggen dat ik een extreme slechte slaper ben, zeker op vakantie en dan word ik nogal labiel en kan niet veel hebben).

Als ik thuis een voor mij onbekend geluid hoor word ik al gek, ga op zoek waar het vandaan komt, ga het analyseren en als ik niet weet wat voor geluid het is of waar het vandaan komt voel ik zelfs angst en ben ik zo gespannen als een veer.
Een soort lichte vorm van misofonie heb ik aan onze buren overgehouden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven