Gezondheid alle pijlers

Operatie partner

18-11-2025 11:51 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai iedereen,

Vandaag rond 12.00 uur wordt mijn partner geopereerd vanwege een tumor aan zijn darmen. Ik heb rond 10.00 uur gedag gezegd in het ziekenhuis ivm dat zijn darmen nog schoongespoeld moest worden. De operatie duurt ongeveer 4 uur.

Ik zorg wel dat ik bezig blijf om niet te piekeren. De was opruimen een andere was erin gedaan. En nu boodschappen doen. Vanmiddag kom een vriendin bij mij.

Ik weet niet precies wat ik met dit bericht wil, misschien een beetje steun. Ik voel de spanning in mijn hoofd en lijf en ben emotioneel.
Aaah lieve Advocadeau, dank je wel wat kan ik je bericht waarderen. Hij moet 2 tot3 dagen in het ziekenhuis blijven en daarna blijft hij onder controle.

:hug: terug van mij
Fijn dat het achter de rug is en dat alles goed gegaan! Ik hoop dat je nu zelf ook wat kan uitrusten :hug:
Terug van weggeweest
Marcha, een goed herstel gewenst voor je man. Hopenlijk heb je een beetje goed kunnen slapen.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Fijn dat de operatie goed is verlopen TO. Hopelijk blijft het hierbij.
:hug: voor de anderen die ook in spanning zitten.
Ik heb goed geslapen, ik ga vanmiddag met schoonvader naar het ziekenhuis. En zo raar ondanks dat het goed verlopen is de operatie voel ik mij vandaag wat onrustig. Denk de naklap ofzo.

Madame Byoux en Pumpkin, hopelijk dat het wachten een beetje dragelijk is. Hoop op nieuws wat meevalt :hug:
Marcha01 schreef:
19-11-2025 12:52
Ik heb goed geslapen, ik ga vanmiddag met schoonvader naar het ziekenhuis. En zo raar ondanks dat het goed verlopen is de operatie voel ik mij vandaag wat onrustig. Denk de naklap ofzo.

Madame Byoux en Pumpkin, hopelijk dat het wachten een beetje dragelijk is. Hoop op nieuws wat meevalt :hug:
Ook herkenbaar, al die spanning is niet gelijk uit je lijf.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Fijn dat het goed gegaan is, hopelijk gaat het herstel voorspoedig

Kon/mocht je niet eerder naar hem toe?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat fijn dat alles goed is gegaan Marcha!

Heel veel sterkte voor jullie samen tijdens de herstelperiode. Blijf ook goed om jezelf denken. :hug:
Is al bekend wanneer je man naar huis mag? Dat zal vast ook al een hele opluchting zijn?
Ik hoop dat hij snel thuis verder kan gaan met zijn herstel en dat er dan voor jullie allebei wat meer rust komt.
Heel veel sterkte!

De CT scan van mijn man was gelukkig in orde, geen verandering in de plekjes dus weer een opluchting!
Pumpkin, Zo dat is goed nieuws, ik moest nog aan je denken. Voor nu een fijne avond en geniet van dit nieuws :hug:

Calvijn, nee ik mocht niet eerder naar hem toe, ik was al blij dat ik gisteren om 19.00 uur gebeld werd en dat ik hem even kom bezoeken.

Joppie, dat dacht ik al, ik stond vanochtend gewoon te trillen. Bij mij komt op dit moment ook alles zo intens binnen omdat ik ook tegen wat issues aanloop. Maar goed vanmiddag weer geweest en nu op de bank even helemaal niks doen. Als partner thuis is komt er genoeg op mij af, wat ik met liefde doe hoor.

Starshine en Dit is het, dank je wel!

:hug:
Mijn zus kreeg vandaag te horen dat ze darmkanker heeft. Maar er zijn waarschijnlijk geen uitzaaiingen zei haar oncoloog. Ze krijgt voor de zekerheid maandag nog een MRT,dinsdag gesprek met de chirurg en waarschijnlijk over 2 weken operatie. We hopen dat haar lymfeklieren schoon zijn want dan hoeft zij geen chemo.

Ze zei nog iets over dat iedereen zijn darmen moet laten onderzoeken. Ik heb vorig jaar ontlasting ingeleverd i.v.m. rare klachten maar het was gewoon PDS. ik neem aan dat ze dat bedoelt en geen slang/buis in mijn darm. Ze had het ook over een gentest. Ik vind het eng.

Een uitstrijkje,mammografie (beide bevolkingsonderzoeken),onderzoek baarmoeder/eierstokken (dat wil ik zelf want er is bij mij onlangs een poliep uit mijn baarmoeder weggehaald),glaucoom onderzoek (erfelijk),bevolkingsonderzoek darmkanker (ontlasting inleveren) en bovenop dan nog iedere keer een darmonderzoek,dan wordt de lijst wel erg lang. Ik ben echt zuinig op mijn lichaam,ga naar ieder onderzoek maar 24/7 op alles moeten lopen letten? Oef!

Mijn zus staat er positief in en we steunen elkaar waar we maar kunnen. Er is een weg vooruit zeggen de artsen en dat klinkt goed. Maar het is ook schrikken omdat je dit niet verwacht. Ik voel me op dit moment ook prikkelbaarder dan normaal,wordt sneller boos en voel een hoop spanning en angst. Ik doe mijn best om afleiding te zoeken,morgen naar de dagbesteding. Ik beantwoord nu ff jullie post´s.

Joppie,fijn dat je man de goede kant op gaat! Heeft hij nog pijn? Wat voor rug operatie had hij precies?

Marcha,bedankt voor je lieve woorden! Ik praat daar ook veel over. Hoe gaat het met jou? En je vriend? Ja,de gevoelens moeten toch eruit. Het wachten was zenuwslopend. Ook voor jou is het niet makkelijk geweest. Fijn dat je steun aan onze berichten hebt! Het is erg belangrijk om er voor elkaar te zijn. Je klinkt als een liefdevolle partner. Dat is positief.

Nova,bedankt! Lief van je!

Pumpkinlover,fijn dat de CT-scan van je man goed was! Maar het is toch iedere keer weer spannend.
Je pense donc je suis
Madame Bijoux, dat is schrikken, en hopelijk dat de MRT goed uitvalt. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat in deze situatie 2 weken lang kan duren maar het is gelukkig al wel snel. Stap voor stap, verwerk maar eerst dit nieuws voordat je aan een gentest denkt want dat geef jou ook weer extra stress en spanning. Zijn jouw gedachten dan ook zo onoverzichtelijk? Ik doe ook altijd mee aan de bevolkingsonderzoeken, op die manier zijn we er ook achter gekomen bij mijn partner, dus waren we er snel bij. Dat je nu boos, prikkelbaar en angst hebt dat mag er zijn. Goed dat je afleiding zoekt en naar de dagbesteding gaat, heel krachtig van jou. Heel veel sterkte :hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven