Vreemdgegaan
zaterdag 22 november 2025 om 13:24
Hoi mensen,
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
zaterdag 22 november 2025 om 13:38
Veel keuzes zijn er niet.
1. Je man vertellen en alle gevolgen die je veroorzaakt hebt accepteren
2. Abortus
3. Eerst uitzoeken van wie je zwanger bent
Vraag voor jezelf vooral eens af waarom je toch met de betreffende man verder bent gegaan. Is je huwelijk saai of had je wat spanning nodig die je miste?
Wil je met de nieuwe man verder of toch je huwelijk door laten gaan? Al zou ik man snappen dat hij (helemaal als je niet van hem zwanger zou zijn) er een punt achter zet.
1. Je man vertellen en alle gevolgen die je veroorzaakt hebt accepteren
2. Abortus
3. Eerst uitzoeken van wie je zwanger bent
Vraag voor jezelf vooral eens af waarom je toch met de betreffende man verder bent gegaan. Is je huwelijk saai of had je wat spanning nodig die je miste?
Wil je met de nieuwe man verder of toch je huwelijk door laten gaan? Al zou ik man snappen dat hij (helemaal als je niet van hem zwanger zou zijn) er een punt achter zet.
zaterdag 22 november 2025 om 13:41
Als ik het goed begrijp, wil je jouw man in de waan laten dat het zijn kind is? Dat je met die gedachte kunt leven, vind het zo niet eerlijk voor je man en kind. Stel dat er in de toekomst iets zou gebeuren waarvoor bv bloedonderzoek of wat dan ook nodig is , dan kan het alsnog uitkomen. Dat lijkt mij voor je man en kind heel verdrietig dat het op deze manier uit zou komen.
marcha01 wijzigde dit bericht op 22-11-2025 14:22
9.93% gewijzigd
zaterdag 22 november 2025 om 13:53
zaterdag 22 november 2025 om 13:57
zaterdag 22 november 2025 om 14:07
Heeft wat mij betreft vrij weinig met elkaar te maken.
Maar TO, succes met alles. Het lijkt mij niet gezond om er niks over te zeggen. Naar wat voor advies ben je op zoek?
zaterdag 22 november 2025 om 14:10
Oh en je zou kunnen wachten tot na de eerste echo.
Ik vind het verwerpelijk dat je bent vreemdgegaan. En het niet wil zeggen.
Maar feitelijk bestaat de mogelijkheid dat de zwangerschap niet doorzet. Wat ook verdrietig zou zijn natuurlijk...
Wellicht kan je met de huisarts/praktijkondersteuner in gesprek?
Sterkte.
Ik vind het verwerpelijk dat je bent vreemdgegaan. En het niet wil zeggen.
Maar feitelijk bestaat de mogelijkheid dat de zwangerschap niet doorzet. Wat ook verdrietig zou zijn natuurlijk...
Wellicht kan je met de huisarts/praktijkondersteuner in gesprek?
Sterkte.
arlandria wijzigde dit bericht op 22-11-2025 14:12
20.90% gewijzigd
zaterdag 22 november 2025 om 14:11
Oei, wat een complexe situatie. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit wél met iemand in je omgeving bespreekt, al is het maar één persoon die je volledig vertrouwt. Iemand die neutraal kan meedenken en met wie je dit kunt bespreken zonder oordeel. Dit gaat niet alleen om een geheime zwangerschap, maar om een situatie die onhoudbaar wordt zodra er daadwerkelijk een baby is. Ik begrijp dat abortus voor jou geen optie is, maar juist daarom is het essentieel om vooruit te kijken. Hoe ga je dit negen maanden lang verborgen houden? En hoe houd je dit vol na de geboorte, wanneer je elke dag geconfronteerd wordt met iets dat je niet kunt uitleggen aan je man? Ik zou me persoonlijk ook ontzettend schuldig voelen en niet met het idee kunnen leven om dit verborgen te houden.
zaterdag 22 november 2025 om 14:11
zaterdag 22 november 2025 om 14:15
Wat mij betreft wel. Over het ene een enorm moreel oordeel hebben terwijl het andere moreel totaal abject is, is op zn minst nogal hypocriet. Je "kind" - want dat is het nog niet - niet willen weghalen maar het wel oke vinden dat het met een enorme leugen over zijn of haar identiteit opgroeit, is ook nogal hypocriet.
En of het gezond is voor deze TO lijkt me de minste zorg. Het is vooral totaal verwerpelijk tegenover haar man en straks de baby. Dus dan heb je 2 opties: toch abortus en niks zeggen, of geen abortus en de boel opbiechten.
zaterdag 22 november 2025 om 14:16
Het is natuurlijk de vraag waaróm TO tegen abortus is. Hebben jij en je man eigenlijk ook kinderen, TO? Eens met bovenstaande dat dit geen gezonde situatie is en dat er inderdaad twee opties zijn.LolplusLolisHiHi schreef: ↑22-11-2025 14:15Wat mij betreft wel. Over het ene een enorm moreel oordeel hebben terwijl het andere moreel totaal abject is, is op zn minst nogal hypocriet. Je "kind" - want dat is het nog niet - niet willen weghalen maar het wel oke vinden dat het met een enorme leugen over zijn of haar identiteit opgroeit, is ook nogal hypocriet.
En of het gezond is voor deze TO lijkt me de minste zorg. Het is vooral totaal verwerpelijk tegenover haar man en straks de baby. Dus dan heb je 2 opties: toch abortus en niks zeggen, of geen abortus en de boel opbiechten.
zaterdag 22 november 2025 om 14:32
zaterdag 22 november 2025 om 14:34
Er zijn weinig opties. Abortus plegen of het kind houden, mits je bloedeerlijk bent. Overigens vraagt het kind er niet om, om geboren te worden, dus als je je mening over abortus niet aan de kant kunt zetten, ben je iedereen verplicht eerlijk te zijn. En als je dat niet bent en je houdt je man in de waan dat het kind van hem is, gaan je schuldgevoelens en je leugens je nog wel inhalen...
zaterdag 22 november 2025 om 14:46
Lijkt mij helemaal niet relevant. TO geeft aan dat dit geen optie is. Waarom is dat niet voldoende?Koffiezetapparaat schreef: ↑22-11-2025 14:16Het is natuurlijk de vraag waaróm TO tegen abortus is. Hebben jij en je man eigenlijk ook kinderen, TO? Eens met bovenstaande dat dit geen gezonde situatie is en dat er inderdaad twee opties zijn.
zaterdag 22 november 2025 om 14:54
Ze kan het kind ook houden zonder er eerlijk over te zijn.Marathonloopster schreef: ↑22-11-2025 14:34Er zijn weinig opties. Abortus plegen of het kind houden, mits je bloedeerlijk bent. Overigens vraagt het kind er niet om, om geboren te worden, dus als je je mening over abortus niet aan de kant kunt zetten, ben je iedereen verplicht eerlijk te zijn. En als je dat niet bent en je houdt je man in de waan dat het kind van hem is, gaan je schuldgevoelens en je leugens je nog wel inhalen...
Ze is de eerste niet en ze zal ook niet de laatste zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 22 november 2025 om 15:11
Precies dit ! Als ik de openingspost van TO lees is het de enige optie. Dan heeft ze straks een koekoeksjong. Zo’n 1% van de bevolking schijnt dat te zijn, tja
zaterdag 22 november 2025 om 15:13
vivapimpelmees schreef: ↑22-11-2025 14:44Wie weet had ze haar eisprong al gehad en was dit dus überhaupt geen optie.
Veel vrouwen weten niet precies wanneer hun eisprong is (alleen maar ongeveer). Ik heb altijd geleerd om sowieso een morning-after-pil te nemen, al is het misschien tegen beter weten in. Overigens is de EllaOne map vaak nog wel werkzaam rondom de eisprong.
Anders was een koperspiraal de volgende mogelijkheid, maar die laat je niet zomaar plaatsen zonder medeweten van je partner, neem ik aan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in