Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 153 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Sorry dat ik nu pas reageer.

Ik heb alle reacties gelezen, maar was niet in staat te reageren. Lag de hele dag op bed kapot te gaan van verdriet, mijn man denkt dat ik ziek ben en is super lief voor me, waardoor ik me extra schuldig voel. Ik had dit echt niet van mezelf verwacht en ben gewoon in shock over de situatie waar ik mij nu in bevind. Geen van de mannen weten van de zwangerschap, maar ik besef dat ik nu wel écht stappen moet gaan zetten. Ik denk erover na om het met de vader te bespreken om te peilen hoe hij erin staat. Het liefst wil ik het kind houden, maar als hij het echt niet wil dan weet ik niet hoe verder. Wat ik wel weet is dat ik alleen kom te staan als ik dit aan mijn man vertel. Dat kan ik echt niet aan. Dus eerste stap is aan de vader vertellen en van daaruit verder.

Bedankt voor alle reacties.
nlies schreef:
22-11-2025 20:28
TO denkt , als ze terugrekent dat het van "hem", moet zijn. Denk dat haar partner ook wel kan uitrekenen dan dat het niet van hem kan zijn. Dus als ze niets vertelt dan blijft de verdenking hangen. Of TO moet toen ze het wist toch nog gauw n paar keer seks met partner gehad hebben, en wordt t kind toevallig een paar weken te vroeg geboren. Maar ja dan moet TO vooral geen echo's laten maken. In het voor-echotijdperk kon je er nog wel eens mee wegkomen, n te vroeg geboren kind, met wel n mooi geboortegewicht
Nou, dat zal wel meevallen. Tenzij to en haar man al een paar maanden geen seks meer hebben gehad, maar dan zou ze niet schrijven dat het van die ander "zou kunnen zijn ".
Dus even ervanuit gaande dat ze ook met enige regelmaat seks heeft met haar man, of dat dat in ieder geval geen maanden geleden is, heeft hij toch geen reden om te twijfelen? Tenzij hij het vreemdgaan toch al vermoedde. Maar zo niet, dan gaat hij toch niet terugrekenen en denken: hé, hebben wij in die week eigenlijk wel seks gehad?
Lijkt me wat vergezocht.
Jouw man is dus alleen als achtervang begrijp ik? Omdat je het niet aankan alleen te zijn?
Ik mis ergens de logica in de volgorde. Ik wens je alle wijsheid toe.
Dus nu hoop je in een gespreid bedje terecht te komen bij de veronderstelde vader van je ongeboren kind? Nou succes ermee.
Graftak!
En wat denk je te bereiken met het te vertellen aan je minnaar?
Waarbij je tegelijk ook zegt "ik ga sowieso niet voor abortus" en "ik wil ook niet weg bij mijn man".

Krijgt ie de boodschap dat ie ongepland een kind krijgt dat ie wel nooit mag zien en dat gaat opgevoed worden door een ander.
Waarbij die ander ook nog eens de komende 50 jaar in een leugen gaat leven.

Hou je er ook rekening mee dat hoe meer mensen je inlicht hoe meer mensen het ook aan je man kunnen verraden?

Of denk je dat hij staat te springen om een ongepland kind uit een relatie die de naam relatie niet heeft op te vangen?
Met de vrouw in kwestie - die net haar man heeft bedrogen én er serieus over nadenkt om die man gewoon 50 jaar voor te liegen - erbij?
wissewis wijzigde dit bericht op 22-11-2025 21:07
21.15% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En wat ga je doen als je minnaar geen zin heeft in die rompslomp? Dat zit er best in namelijk.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
22-11-2025 21:06
En wat ga je doen als je minnaar geen zin heeft in die rompslomp? Dat zit er best in namelijk.
Daarvoor dient het huidige gespreide bed. Man 1.

Met het risico dat als je minnaar inlicht die in een kwade bui misschien ooit man 1 inlicht dat hij een kind is aan 't opvoeden dat niet van hem is.
Of het doorvertelt aan iemand in zijn familie of een vriend en zij hun mond voorbij praten.
Is dit nu later?
Dus je bent zwanger. En je hoopt dat je minnaar met je verder wil, want in je eentje wil je niet.

Stel, hij zegt: “leuk, gezinnetje spelen.” Dan zal je het toch vervolgens aan je ouders en je vrienden moeten vertellen. Anders gaat dat toch opvallen, als je ineens een andere vent hebt.

Maar dat is blijkbaar minder verschrikkelijk dan met je man praten.

De hele wereld is blijkbaar minder eng dan je eigen vent.
Lilly schreef:
22-11-2025 20:57

Ik heb alle reacties gelezen, maar was niet in staat te reageren. Lag de hele dag op bed kapot te gaan van verdriet, mijn man denkt dat ik ziek ben en is super lief voor me, waardoor ik me extra schuldig voel. Ik had dit echt niet van mezelf verwacht en ben gewoon in shock over de situatie waar ik mij nu in bevind. Geen van de mannen weten van de zwangerschap, maar ik besef dat ik nu wel écht stappen moet gaan zetten. Ik denk erover na om het met de vader te bespreken om te peilen hoe hij erin staat. Het liefst wil ik het kind houden, maar als hij het echt niet wil dan weet ik niet hoe verder. Wat ik wel weet is dat ik alleen kom te staan als ik dit aan mijn man vertel. Dat kan ik echt niet aan. Dus eerste stap is aan de vader vertellen en van daaruit verder.

Nee natuurlijk vertel je het die andere man niet!
Bedenk zelf wat je wil, wees volwassen, laat het niet afhangen van wat die man(nen) willen.
Je wil.voor een kind zorgen, word dan een goede moeder.
Andre schreef:
22-11-2025 14:41
Ik ben geen vrouw maar ik had na de geschuurde condoom zo snel als mogelijk bij de huisarts gezeten voor de map.
Die kun je gewoon bij de drogist halen.
Andre schreef:
22-11-2025 14:41
Ik ben geen vrouw maar ik had na de geschuurde condoom zo snel als mogelijk bij de huisarts gezeten voor de map.

MAP is vrijverkrijgbaar dus wat moet de huisarts doen dan?
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Lilly schreef:
22-11-2025 20:57

https://vaderschapstest.nu/product/pren ... 1AQAvD_BwE

Er bestaan van die testen. Stel eerst eens vast wie de biologische vader van de baby is. En ga met je man praten.

Iedereen heeft het rechts zn eigen stomme fouten te maken en daarvan te leren. Je hebt je billen gebrand en nu moet je hoe dan ook op de blaren zitten.

De straf voor je gedrag zal hoe dan ook zwaar zijn. Maar niks zeggen en de baby geboren laten worden is echt geen optie.
Trien31 schreef:
22-11-2025 21:26
https://vaderschapstest.nu/product/pren ... 1AQAvD_BwE

Er bestaan van die testen. Stel eerst eens vast wie de biologische vader van de baby is. En ga met je man praten
Zo wat duur.
Als je dat doet, kun je het net zo goed meteen vertellen. Dat valt toch op, duizend euro uit het huishoudpotje?
Zorg even goed voor jezelf, goed eten en proberen te slapen en laat het heel even bezinken.
Daarna kun je misschien wat helderder nadenken over wat je plan gaat zijn.

Je wilt geen abortus. Je wilt het je man ook niet vertellen.
Dus dan wil je het kindje houden, en je man voor de gek houden, doen alsof het van hem is? Zonder de echte vader in te lichten. Heb ik dat goed?

Het zou mijn keuze niet zijn…
Ik zou het je man vertellen. Wie zijn gat brand moet op de blaren zitten.

Waarom heb je trouwens na het scheuren van de condoom geen morning after pil genomen?
jorchugh_jor schreef:
22-11-2025 21:34
Zo wat duur.
Als je dat doet, kun je het net zo goed meteen vertellen. Dat valt toch op, duizend euro uit het huishoudpotje?
Moet degene met wie je vreemdgegaan bent nog willen meewerken aan een DNA-test bovendien.
En moet je het één van beide mannen dus wel vertellen.
Is dit nu later?
Assiral schreef:
22-11-2025 21:59

Je wilt geen abortus. Je wilt het je man ook niet vertellen.
Dus dan wil je het kindje houden, en je man voor de gek houden, doen alsof het van hem is? Zonder de echte vader in te lichten. Heb ik dat goed?
En ze wil het wel aan haar minnaar gaan vertellen, eerst eens kijken waar hij mee komt. :facepalm:
O wat een rot situatie zeg!! Vreemdgaan gebeurt heel veel dus tja, je bent ook gewoon maar een mens. Veroordeel jezelf daar niet te hard voor. Helaas wel met een zwangerschap als gevolg. Ik zou naar de huisarts gaan en je situatie uitleggen, en er met een professional over praten om jou te helpen alles op een rijtje te krijgen. Als je geen abortus wil en voor een kind kiest, dan is goede zelfzorg erg belangrijk. Je wilt er tenslotte zijn voor de toekomstige baby dus dan kan je geen emotioneel wrak zijn. Wil je verder met de andere man? Ik zou hem idd ook op de hoogte stellen. Jouw man kan je misschien nog wel vergeven voor het vreemdgaan, maar de zwangerschap is een ander verhaal. Hij zal misschien geen warme gevoelens voor het kind koesteren en dat wil je natuurlijk ook niet. Echt zo lastig!! Veel sterkte!!
En verder, tjee wat een harde reacties op iemand die helemaal in puin ligt. Laat haar eerst even bijkomen van de schok ipv met de zweep erover.
framboosje123 schreef:
22-11-2025 22:25
En verder, tjee wat een harde reacties op iemand die helemaal in puin ligt. Laat haar eerst even bijkomen van de schok ipv met de zweep erover.
Ik vind de reacties juist nog mild.
framboosje123 schreef:
22-11-2025 22:25
Ze is al 2 weken aan "het bijkomen van de shock".
Terwijl ze ook al van daarvoor wist dat het condoom tijdens de laatste vreemdgaan-partij gescheurd was.

Op een bepaald moment zal je toch echt knopen moeten doorhakken.

Je kiest zelf heel bewust om meerdere keren vreemd te gaan.
Niet één keer "dat het je overkomt", maar verschillende keren op verschillende momenten.
En nu het bingo is met die zwangerschap - die je dus kon weten want het condoom was gescheurd én je hebt geen MAP geslikt - is het ineens een ramp en wil je iedereen beduvelen? Je toekomstig kind incluis?

Opstartster had al in shock moeten zijn bij de eerste keer dat ze haar man bedroog.
Maar tja ... dan moet je nu toch eindelijk volwassen worden en na 2 weken bekomen zijn van alle shocks.
Is dit nu later?
Ja vreselijk inderdaad, je bereikt er heel veel mee om iemand zo te veroordelen.
framboosje123 schreef:
22-11-2025 22:37
Ja vreselijk inderdaad, je bereikt er heel veel mee om iemand zo te veroordelen.
Ze wordt alleen aangemoedigd om verantwoordelijkheid te nemen voor haar keuzes.

En ze heeft best wat opties hoor. In die zin mazzel dat je in Nederland woont en zoveel opties hebt.

Zelfs als je uit elkaar gaat hoef je niet direct onder de brug te belanden.
Dubbel
Trien31 schreef:
22-11-2025 22:58
Ze wordt alleen aangemoedigd om verantwoordelijkheid te nemen voor haar keuzes.

En ze heeft best wat opties hoor. In die zin mazzel dat je in Nederland woont en zoveel opties hebt.

Zelfs als je uit elkaar gaat hoef je niet direct onder de brug te belanden.
Ik lees vooral afkeuring.

En zelf was ik wel wat langer in shock en paniek toen ik eens ongepland zwanger was.
framboosje123 schreef:
22-11-2025 23:00
Ik lees vooral afkeuring.

En zelf was ik wel wat langer in shock en paniek toen ik eens ongepland zwanger was.
Die afkeuring komt niet voort uit het feit dat ze zwanger is van haar seksmaatje, die afkeuring komt voort uit het feit dat ze liever de rest van haar leven haar man en kind voorliegt, dan dat ze nu met de billen bloot gaat en haar man de waarheid vertelt.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven