Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 100 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Lady*Voldemort schreef:
22-11-2025 16:29
Meh, ik denk dat jij de vadergevoelens van de gemiddelde one night stand man wel erg rooskleurig inziet. En anders kan TO altijd nog zeggen dat ze een DNA-onderzoek heeft laten doen en dat de beeb echt echt echt van haar man is. Dat ene leugentje kan er dan immers ook nog wel bij.
Het is een man die structureel in haar leven aanwezig is, lijkt mij, anders had ze hem ook wel gewoon uit de weg kunnen gaan. En er zijn ook heus wel mannen die wel hun kind willen leren kennen. Je kunt het in ieder geval niet op voorhand uitsluiten. Als hij een van die mannen is, zit je met een probleem als je had gedacht dit wel even geheim te kunnen houden voor je man.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
22-11-2025 18:00
Het is een man die structureel in haar leven aanwezig is, lijkt mij, anders had ze hem ook wel gewoon uit de weg kunnen gaan. En er zijn ook heus wel mannen die wel hun kind willen leren kennen. Je kunt het in ieder geval niet op voorhand uitsluiten. Als hij een van die mannen is, zit je met een probleem als je had gedacht dit wel even geheim te kunnen houden voor je man.
Plus, het is niet echt een one night stand. Ze zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest, en to is zelfs verliefd. Of hij dat ook is, kunnen wij natuurlijk niet weten, maar het is geen eenmalige scharrel.
Er zijn echt maar 2 opties hier:

Je wilt je man (en gezin?) Behouden. Dan ga je heel snel het laten weghalen. Affaire beëindigen en niemand hoeft iets te weten.

Andere optie je wilt het houden en speelt open kaart naar beide mannen. Ook die ander heeft het recht dit te weten. Net als je man. Dan kan hij zijn eigen keuze maken.

Niemand iets zeggen is absoluut géén optie!! Een kind heeft recht om te weten wie zijn vader is. Jij leeft levenslang met deze last en bent gewoon een waardeloos mens en moeder als je iedereen voorliegt. Dit soort geheimen kunnen altijd uitkomen (denk aan medische situaties of iemand die iets weet of affaire partner die kan rekenen).
Lilly schreef:
22-11-2025 13:24
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

hoop toch ook op een beetje begrip en advies

Wat je zelf eerder hebt gepost is dat het meest waardevolle wat je een kind kunt geven een veilige haven om op te groeien is. Laat dat eens tot je doordringen. Hoe veilig is die haven als die gebaseerd is op een grote leugen? Als kind er later achter komt dat diens leven een grote leugen was? Lees je daar eens over in zou je ik adviseren, over de gigantische impact heeft op die kinderen, ook op latere leeftijd nog.

Want je kunt fel tegen abortus zijn, maar ik mag hopen dat je ook fel tegen het grote leed bent wat ouders hun kinderen aandoen als ze liegen over hun afkomst. En dan in dit geval ook nog eens dat de ene ouder net zo goed glashard voorgelogen is door de andere ouder.

En hoe egoïstisch is het dan om een kind dat aan te doen? Alleen maar omdat jij anders teveel verliest?
s-groot wijzigde dit bericht op 22-11-2025 18:24
9.67% gewijzigd
Jeetje to... Dit is niet niks....

Wat ik alleen niet helemaal begrijp; jullie hebben dus doorgehad dat de condoom scheurde, maar je hebt daarna niks gedaan? Je had toch direct een morning after pil kunnen halen? De reden dat ik dat vraag, is omdat ik me afvraag of je het misschien toch niet zo erg vindt dat er een kindje komt? Dat kan he, niet slim, maar het kan dat de mogelijkheid van zwanger zijn je ineens zo blij maakte dat je besloot om geen morning after pil te halen.

In ieder geval. Niks doen is geen optie. Gewoon niet. Geheimhouden onmogelijk. Als abortus echt uitgesloten is voor je, zit er niks anders op dan het opbiechten bij je man. Is er nog een kans dat het kindje van hem is? Je kan dit natuurlijk laten testen. Voor je het vertelt zou ik eerst wel even goed nadenken over een aantal dingen. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe je de relaties met deze twee mannen ziet? Wil je verder met de man waar je verliefd op bent of niet? Die vragen ga je ook krijgen. En ook de vraag, wil je het kindje ook houden als alleenstaande ouder?
Susan schreef:
Die man is structureel in haar leven omdat ie seks wil. De kans dat ie het vaderschap gaat opeisen is echt vrij miniem hoor. Maar er zijn natuurlijk nog genoeg andere manieren waarop ze in de problemen kan komen. Medische dingetjes en zo, rare erfelijke aandoeningen, je weet het niet.
Graftak!
Susan schreef:
Het is een man die structureel in haar leven aanwezig is, lijkt mij, anders had ze hem ook wel gewoon uit de weg kunnen gaan.

Dat is ook nog zo ja, verliefd geraakt en "heel lang" "geprobeerd" om er niets mee te doen.

Ik begrijp trouwens het niet nemen van die MAP ook niet. Maar wellicht zo gigantisch in de roes van het verliefd zijn en de opwinding van het geheime en stiekeme dat er echt helemaal niets meer over bleef van de realiteit.

Maar goed, ik begrijp ook heel weinig van excuses om een kind zoiets aan te willen doen als TO van plan is blijkbaar een goed idee vindt. Hoop dat ze zich bedenkt, er zijn al meer dan genoeg kinderen die dat soort ellende moeten doorstaan.
En hoe is het inmiddels met de verliefdheid?
jorchugh_jor wijzigde dit bericht op 22-11-2025 18:44
2.27% gewijzigd
Claire45 schreef:
22-11-2025 15:46
Misschien omdat het alternatief erop neerkomt dat ze haar man en haar kind iets onvergeeflijks aandoet? Iets waarmee zij de rest van haar leven zal moeten dealen? Twee mensen in het ongeluk storten is nogal wat, zeker omdat ze het leed kan verzachten met een abortus, dus als je alle morele dilemma’s tegen elkaar afweegt vind ik het hoogverraad van een geheime ‘bastaard’ (weet even geen ander woord) niet opwegen tegen een zwangerschaps-beëindiging.
Even voor de goede orde. Jij vindt het beter om een abortus te laten plegen, dan liegen over het feit dat dit alles gebeurd en gezellig samen met man verder, beter dan nu opbiechten?
Heus zal de relatie dan over zijn maar anders leef je dan toch net zo goed in een vreselijke leugen?
Voor TO zal een abortus niet hetzelfde zijn als iemand die helemaal voor is. Dus dan begrijp ik niet dat je tot die conclusie kan komen.

Of het nou een troll is of niet, kan het toch niet laten om nog even te reageren, haha.
Arlandria schreef:
22-11-2025 18:43
Even voor de goede orde. Jij vindt het beter om een abortus te laten plegen, dan liegen over het feit dat dit alles gebeurd en gezellig samen met man verder, beter dan nu opbiechten?
Heus zal de relatie dan over zijn maar anders leef je dan toch net zo goed in een vreselijke leugen?
Voor TO zal een abortus niet hetzelfde zijn als iemand die helemaal voor is. Dus dan begrijp ik niet dat je tot die conclusie kan komen.

Of het nou een troll is of niet, kan het toch niet laten om nog even te reageren, haha.

Voor het kind (dat dan niet komt)? Ja, zeker weten.
S-Groot schreef:
22-11-2025 18:44
Voor het kind (dat dan niet komt)? Ja, zeker weten.
Waarom dan? Voor TO is abortus geen optie dus ga ik ervanuit dat ze graag zelf voor een kind zou willen zorgen. Er zijn toch heel veel mensen verwekt in dit soort situaties?
Arlandria schreef:
22-11-2025 19:00
Waarom dan? Voor TO is abortus geen optie dus ga ik ervanuit dat ze graag zelf voor een kind zou willen zorgen. Er zijn toch heel veel mensen verwekt in dit soort situaties?

Ja. Ik heb het over het plan om het kind (en man) in een grote leugen te laten leven en opgroeien. Ook dat gebeurt helaas nog veel te veel. Ooit wat meegekregen van de enorme schade die dat vele van die kinderen berokkent? TO wil niks kwijtraken (en wel haar uitstapje hebben) en geen abortus plegen. Eigen keus, klopt. Maar het kind is degene die de rekening gaat betalen van de keuzes van moeder.
S-Groot schreef:
22-11-2025 19:06
Ja. Ik heb het over het plan om het kind (en man) in een grote leugen te laten leven en opgroeien. Ook dat gebeurt helaas nog veel te veel. Ooit wat meegekregen van de enorme schade die dat vele van die kinderen berokkent? TO wil niks kwijtraken (en wel haar uitstapje hebben) en geen abortus plegen. Eigen keus, klopt. Maar het kind is degene die de rekening gaat betalen van de keuzes van moeder.
Ik snap nu beter wat je bedoelt. In het scenario dat TO zal doen alsof het kind van haar partner is, zal dit inderdaad zo zijn. Ik was er al vanuit gegaan dat dit geen optie zou zijn aangezien ze zelf al zegt dat het zeker weten niet van haar partner is.
Ik lees het "niet willen vertellen" en "niet alles kwijtraken" eerder als een soort paniek maar niet als een daadwerkelijke optie.
Ik vind dat de principes van TO minder zwaar wegen, als ze daarmee 3 andere mensen benadeelt. Zeker omdat ze nu huilie huilie doet “dat ze alles kwijt zal raken”. Egoïstisch kutgedrag.

Je hebt er een mooi zooitje van gemaakt, TO. Tijd om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen shit show.
Nou, TO hoor je verder niet meer.
Die is vast naar de abortuskliniek gegaan.
Arlandria schreef:
22-11-2025 19:11
Ik snap nu beter wat je bedoelt. In het scenario dat TO zal doen alsof het kind van haar partner is, zal dit inderdaad zo zijn. Ik was er al vanuit gegaan dat dit geen optie zou zijn aangezien ze zelf al zegt dat het zeker weten niet van haar partner is.
Ik lees het "niet willen vertellen" en "niet alles kwijtraken" eerder als een soort paniek maar niet als een daadwerkelijke optie.

Ik hoop het, maar ik weet het nog zo net niet. Daarom in elk geval mijn advies aan TO om zich in te lezen (en in te leven) in de verhalen van mensen/kinderen die opgegroeid zijn in zo'n leugen. Te beseffen dat de gevolgen daarvan zijn. Een baby zal het niet doorhebben, maar die baby blijft geen baby, het wordt een ouder kind en later een volwassene. Die met de gevolgen van jouw keuzes opgescheept zit.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat het een fake bericht was. Voor man en (ongeboren) kind hoop ik het ook.
Waar is TO?

Beetje vreemd verhaal ook.
Tot zover het 'als volwassen vrouw in een land waar je gewoon nee mag zeggen' van TO :hihi:
Honey, you should see me in a crown
Dit soort dingen zijn de reden waarom ze op veel middelbare scholen geen practica meer doen bij biologie over bloedgroepen. Daar kwamen regelmatig verassende uitkomsten uit.

De kans dat zoiets in deze tijd uitkomt is gewoon te groot.

Hopelijk is dit een fake bericht. Want kijk eens naar spoorloos en je ziet hoe ellendig dit is...
Als je dan toch zo gek bent om door te gaan met de zwangerschap én tegelijk je man niet in te lichten ...

Ik hoop dat je man en degene met wie je bent vreemdgegaan een beetje op elkaar lijken qua uiterlijk.

Veel plezier overigens met het levenslange gewetensprobleem tegen je kind, de eigenlijke vader en je partner. Dat vergeet je toch nooit.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
TO denkt , als ze terugrekent dat het van "hem", moet zijn. Denk dat haar partner ook wel kan uitrekenen dan dat het niet van hem kan zijn. Dus als ze niets vertelt dan blijft de verdenking hangen. Of TO moet toen ze het wist toch nog gauw n paar keer seks met partner gehad hebben, en wordt t kind toevallig een paar weken te vroeg geboren. Maar ja dan moet TO vooral geen echo's laten maken. In het voor-echotijdperk kon je er nog wel eens mee wegkomen, n te vroeg geboren kind, met wel n mooi geboortegewicht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lijkt je lover een beetje op je eigen vent of niet?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
En Lilly, kan je wat met de reacties tot nu toe?
Graftak!
Wat een ellende heb je jezelf in gestort. Ik denk dat je jezelf de luxe niet kunt veroorloven om zomaar tegen abortus te zijn. Want het is naar je man niet eerlijk om dit kind te krijgen en te doen of het van hem is. Om nog maar niet te beginnen over hoe onethisch het is om je kind op te laten groeien in een leugen.

Sterkte wens ik je, om de juiste keuzes te maken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven