Songs, toepasselijk bij dood vriend/vriendin
maandag 24 november 2025 om 23:05
Vanavond een gezellige avond gehad met de dochters, broer en zus van een overleden vriendin. Toen ze weg waren werd ik verdrietig en had ik de behoefte even helemaal in het gevoel van gemis en het verdriet op te gaan. Muziek speelt bij zoiets voor mij een grote rol, maar ik kon niet echt op een song of muziekstuk komen dat specifiek met betrekking tot een vriendin recht mijn hart in ging en me daarmee zou helpen die emoties te voelen. Welke muziek helpt/doet iets voor jullie in zo'n geval?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 24 november 2025 om 23:12
Ik ben benieuwd welke muziek het voor anderen is. Niet dat het dan per se ook voor mij iets doet. Maar misschien wel, zoals het nummer 'papa' voor veel mensen met hun vader te maken zal hebben. Een specifiek nummer dat 'past' bij een overleden vriend(in) ken ik namelijk niet, als er zoiets zou zijn wil ik het graag opzetten.
maandag 24 november 2025 om 23:13
Beethoven - Silence
https://www.youtube.com/watch?v=fulC4Mu ... rt_radio=1
En dan kneiterhard aan. Gegarandeerd tranen bij mij. Dit was ook een van de nummers die we hadden uitgekozen voor de uitvaartdienst van mijn moeder, die dement was. De zware stukken doen me denken aan haar donkere (verwarde) momenten en heel, heel soms was ze weer heel even 'terug'. Het komt allemaal samen in dit nummer.
https://www.youtube.com/watch?v=fulC4Mu ... rt_radio=1
En dan kneiterhard aan. Gegarandeerd tranen bij mij. Dit was ook een van de nummers die we hadden uitgekozen voor de uitvaartdienst van mijn moeder, die dement was. De zware stukken doen me denken aan haar donkere (verwarde) momenten en heel, heel soms was ze weer heel even 'terug'. Het komt allemaal samen in dit nummer.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
maandag 24 november 2025 om 23:17
Oh heb je even... Bij sommige nummers breek ik acuut. Ook als het niet uitkomt.
Clocks - Anouk
Just breathe - Pearl Jam
Laat me- Ramses Shaffy
Zo zal het zijn - Rob de Nijs
Une Belle Histoire - Michel Fugain
En een nummer wat totaal niks te maken heeft met mijn overleden geliefden maar waardoor ik toch helemaal leegliep.
Gaya - Valencia
Clocks - Anouk
Just breathe - Pearl Jam
Laat me- Ramses Shaffy
Zo zal het zijn - Rob de Nijs
Une Belle Histoire - Michel Fugain
En een nummer wat totaal niks te maken heeft met mijn overleden geliefden maar waardoor ik toch helemaal leegliep.
Gaya - Valencia
maandag 24 november 2025 om 23:20
Precies.
Une Belle Histoire is voor een vriendin van mij een heel blije en gelukkige plaat. Die draaiden ze vroeger in de auto op weg naar vakantie.
Voor mij is het een van de lievelingsnummers van mijn vader en daardoor wordt ik er vooral weemoedig en verdrietig van. Zo'n heimwee naar mijn papa gevoel.
maandag 24 november 2025 om 23:31
Dank. Ik ga ze allemaal luisteren.
Zelf breek ik gegarandeerd af bij All I ask van Adele, maar dan denk ik vooral aan 'stel dat mijn man me zou willen verlaten'. Ik heb vanavond muziek gedraaid van een regionale zanger waar ik altijd wel wat bij voel, al vind ik het tegelijkertijd sentimenteel. Ik heb ook nummers van Lori Spee geluisterd, die maakten vroeger veel bij me los en nu nog steeds wel. Zijn echt prachtige nummers bij.
Zelf breek ik gegarandeerd af bij All I ask van Adele, maar dan denk ik vooral aan 'stel dat mijn man me zou willen verlaten'. Ik heb vanavond muziek gedraaid van een regionale zanger waar ik altijd wel wat bij voel, al vind ik het tegelijkertijd sentimenteel. Ik heb ook nummers van Lori Spee geluisterd, die maakten vroeger veel bij me los en nu nog steeds wel. Zijn echt prachtige nummers bij.
maandag 24 november 2025 om 23:44
dinsdag 25 november 2025 om 05:50
dinsdag 25 november 2025 om 06:21
https://youtu.be/tHCMHERIl90?si=PcoXkOuEEbtK1SEv
Deze van Jan Rot
Heel het album “I.p.v kaarten”vind ik zo mooi
Ook het nummer “stel dat het zou kunnen”
Prachtig!
Deze van Jan Rot
Heel het album “I.p.v kaarten”vind ik zo mooi
Ook het nummer “stel dat het zou kunnen”
Prachtig!