Welke stofzuiger (huisdieren)

27-11-2025 10:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat mijn huidige stofzuiger op z'n laatste beentjes loopt zoek ik een nieuwe. Maar jeetje, nooit geweten dat dat zo lastig is!

Belangrijkste is een goede zuigkracht. Dierenharen en kattengrit mag geen uitdaging zijn.

Dan makkelijk te gebruiken. Onder kasten, in de hoekjes, de trap, onder het bed, en de matrassen wil ik makkelijk kunnen zuigen. Liefst zonder steeds hulpstukken te hoeven wisselen. en dan kom ik automatisch op gewicht: mijn huidige weegt 6 kilo en dat vind ik soms al lastig manoeuvreren op de trap. Ik kom een paar (slede)stofzuigers tegen die alles lijken te kunnen wat ik wil, maar die dan 8 of zelfs <9 kilo wegen, dat lijkt me echt niet handig!

Een beetje stil is wel fijn i.v.m. een bange kat.

En duurzaamheid ook: fijn als ie een aantal jaren mee kan zeker gezien de prijzen van stofzuigers tegenwoordig (dus bij steelstofzuigers een makkelijk verwisselbare accu bijv.).

Slede of steel, met of zonder zak maakt me niet heel veel uit. Heeft allemaal zo zijn voor- en nadelen. Hij moet z'n werk goed doen en makkelijk te hanteren zijn, want met dieren en een stofallergie mag ie een paar keer per week aan de bak. En qua budget denk ik aan max. € 400. Misschien iets meer als het God's gift to mankind is en ik er lang en veel plezier van ga hebben.

Bij de Dyson vraag ik me af of ie echt z'n geld waard is, of je er makkelijk mee onder het bed kunt zuigen, en de trap kunt doen bijv? En welke (hulpstukken) dan?

Wie weet raad?

Edit: o ja: het gaat om een woning met harde vloeren, laagpolige kleden en 2 trappen.
Jellybean schreef:
27-11-2025 14:00
Hoopo klinkt goed, ik ga eens zoeken. Hoe erg is het uitlopen daarvan? Want ik verdenk mijn kat ervan z'n klauwtjes nog even flink te vullen voordat ie uit de bak springt en het zo maximaal mogelijk te verspreiden. Volgens mij probeert ie daarmee een PR te zetten. :-?

Andere hobby: buiten in het zand rollen, naar binnen rennen en midden in de kamer uitschudden.

En dan boos zijn als ik wéér ga stofzuigen... :-(

Dat van die herrie turboborstel had ik ook gelezen. Blijkbaar is stil zijn en vakkundig haren kunnen verwijderen een onmogelijke combinatie voor stofzuigers.
Het loopt niet uit! Het blijft niet in de klauwtjes hangen. Alsof er een teflonlaagje op zit :-). Het enige wat ik buiten de bak aantref komt doordat vooral één van de katten soms de neiging heeft om na afloop de bak fanatiek om te spitten. Dan landt er nog wel eens grit tot in een straal van misschien 30 cm rondom de bak (wij hebben er geen kap op, dat willen ze niet). Verder helemaal niets. Dat was vroeger wel anders. Dat vind ik het geld van het grit wel waard. Ik zag trouwens dat ze 25% Black Friday korting hebben nu.

Onze katten mogen niet buiten want hun hobby is muizen killen, daar binnen een voorraadje van aan te leggen en dan weer op naar de volgende te gaan. Het zijn heel efficiënte killermonsters en dat mogen ze dus niet van ons. Dat scheelt wel in het zand!
De MIele Cat&Dog is echt prima

en we hebben een uitloopmatje voor de kattenbak
Wij hadden ook een uitloopmatje maar die werkte slecht en er werd af en toe op geplast, dus van de wal in de sloot!
Ik heb een Dyson V-nogiets Animal (draadloos ding) en een Henry. De Henry zuigt echt stukken beter. Overigens vind ik em ook niet echt zwaar.

Ik gebruik de Dyson eigenlijk alleen als kruimeldief.
Ik ben overgestapt van dyson (speciaal voor dierenhaar) naar de Samsung jet 85. Ik ga nooit meer terug naar dyson. Ik heb er wel de speciale pet brush bij. Wat een topding is dit. Niet tig keer over een haar, kruimel of kattenbakkorrel, gewoon 1 x en hoppa alles erin.
Wat typisch, ik hoef met de Dyson ook echt nooit meer dan 1 keer ergens overheen!

(Dit in tegenstelling tot de ‘Reactie plaatsen’ knop. Waarom pakt hij het niet? Of staat dit er straks in tienvoud?)
Ipv een hetty of henri een james.
Wombat schreef:
27-11-2025 22:56
Wat typisch, ik hoef met de Dyson ook echt nooit meer dan 1 keer ergens overheen!

(Dit in tegenstelling tot de ‘Reactie plaatsen’ knop. Waarom pakt hij het niet? Of staat dit er straks in tienvoud?)
Hier ook niet hoor. Alleen heel soms dat er vuil bij de achterkant van de borstel ligt en dat wordt dan weggeblazen door die roterende borstel. Dat is het enige irritante 😁 verder is de zuigkracht echt top en bij grotere steentjes of zo moet je even de zuigmond iets van de grond halen en er bovenop zetten omdat hij het anders weg schuift. Dan past het niet onder de rand van de borstel door en zuigt hij het niet zo mee op. Maar dat heb je met elke stofzuiger, had onze oude miele ook.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven