Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 2915 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Selune, fijn dat je je project goed hebt afgerond vandaag, ook al kostte het je een hoop energie.
En het lijkt mij ook niet verkeerd dat collega doorverwezen wordt naar leidinggevende. Als ze geen zin heeft om met jou te praten mag ze dat met iemand anders gaan doen.

Avo, geen idee hoor, maar helpt het om te plassen zoals na een bevalling? Onder de douche, of met een fles lauw water erbij? Lijkt me heel naar als ook plassen zo naar voelt.
Selune: Goed dat je collega aan lg hebt overgedragen. Hopelijk heeft ze voor hem/haar meer respect dan voor jou en waarschijnlijk zal die haar er ook nog wel opspreken dat ze niet met jou in gesprek wilde.

Mijn gesprek....ging niet door. Ik kwam vanmiddag op het werk en zag lg al nergens, maar ik dacht eerst dat ze misschien ergens anders zat. In de pauze hoorde ik van collega's dat ze er niet was. Ik in mijn mail kijken. Had ze me gisteravond laat gemaild dat ze vandaag toch op een andere locatie zat. En een nieuw voorstel voor een gesprek, over 2 weken pas.
Ik had toen ik deze afspraak plande al een voorgevoel dat-ie niet door zou gaan. Ze werkt in principe op dinsdag en donderdag op mijn locatie maar ze is vaak tóch op een andere locatie. Of gaat 's middags weg en ik kan alleen tussen de middag- en avondles in met haar praten.

Dus nu eerst de afspraak met de bedrijfsarts. En misschien toch op woensdag ziekmelden als het niet gaat. Volgende week woensdag overleg, week erna een studiemiddag.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Maisnon, met goed gemikt water zal wsl wel helpen. Tnx!
Voelt voor nu fout, maar ga ik wel onthouden.
Het is ook niet zozeer de pijn, als de trigger/waar het meteen voor staat.

De pijn is ehm. verdient ofzo.
Had ik maar niet zo smerig moeten zijn.

ik weet dat ik dat het zou mogen denken of voelen, sorrie.
De angst is gewoon zo groot en overal triggers, die een ander niet eens linkt aan..
En mijn slaappillen zijn weer op, moet ik weer die klote huisarts bellen....
(Ik kreeg er 15 mee. 6 per x. Voor twee nachten dus...)
Je verdient het niet lieverd. Maar ik snap dat jij nu even niet uit die loop komt en dat is ok.
Ik hoop dat je jezelf iets van hulp mag gunnen, ookal voelt dat nu heel fout. Plassen is wel belangrijk voor je lijf.
Wat rot dat je slaappillen op zijn. Lukt het om vandaag de huisarts te bellen en om nieuwe te vragen?

Diva, oh wat naar dat het gesprek toch niet doorging. Heeft leidinggevende door hoe moeilijk dit is voor jou? Zeker omdat er maar weinig dagen zijn dat jullie op dezelfde locatie zijn, en er op die dagen voor jou ook maar beperkte mogelijkheden zijn.
Maisnon, ik denk niet dat ze het doorheeft.
Ze had me ook kunnen bellen of appen om de afspraak af te zeggen, maar ik had gewoon een gecancelde afspraak met een kort mailtje dat ze toch naar locatie x moest en dat ze wel iets nieuws wilde inplannen om naar mijn verhaal te luisteren. Je kunt er eigenlijk niks van zeggen. Ze komt op mij altijd al heel zakelijk over. Ze werkt er ook nog niet zo lang dus ik heb haar nog niet goed.

Ik las de afzegging gisteren pas in de pauze tijdens de les. Ik balen, maar er stonden leerlingen bij me met vragen, dus ik meteen weer een grote glimlach tevoorschijn getoverd en weer door.

Ik heb de nieuwe afspraak geaccepteerd maar twijfel of ik er verder nog iets mee moet. Het lijkt nu alsof ik het wel best vind allemaal.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Misschoen is het ook wel fijn dst je eerst de bedrijfsarts spreekt? Dan kun je zijn advies meenemen in het gesprek met je lg?

Als je je niet gezien of gehoord voelt, kun je overwegen nog een mailberachteraan sturen dat je graag op korte(re) termijn in gesprek wil om samen te kijken hoe jullie kunnen voorkomen dat je uit gaan vallen. Denk dat er dan wel wat slsrmbellen afgaan over noodzaak :)

Avo, ik denk dat goed voor je lijf zorgrn nu meer zit in zorgen dst je pijnloos kunt plassen dan dat het zit in iedere dag naar buiten gaan of gezond eten. Kun je er zo naar kijken? Het helpt bij overleven, straffen helpt daar niet bij en maakt je lijf kapot :hug:
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Hoe ga jij Avo?
En iedereen?
Forever is a hell of a long time.
Alive.
K probeer voor de kinderen de Sinterklaas dingen te regelen.
Ik kwam vandaag alleen in een stoer dansende en feestende Pieten terecht.
(, ik probeerde eromheen te gaan maar werd gegrepen door eentje en meegetrokken.
De rest weet ik niet meer.
Uur later in het bos bij mn positieven. Toen alsnog maar aan snel wat dingen gaan halen.

Iedereen zegt dat het zoveel beter gaat dan vorige jaren.
Ik weet niet. Ik vind 40 keer per dag gebruikt worden tegen je zin in nog niet echt jottum.
En dit jaar durf ik geregeld niet naar buiten of naar werk.
Ik hoef alleen niet continue te vechten tegen dood. Nu vecht ik tegen angst en pijn ofzo?

Ik ben zo moe en er zo klaar mee.
Dood wordt wel weer heel aantrekkelijk als stop.
Hoe ga jij?
Ik doe zo normaal mogelijk, maar mis wel tijd ofzo. Ben er slecht bij. Niet zozeer op zoek naar een uitweg, maar wel heel veel het gevoel dat er nooit meer een voorjaar komt ofzo.

Nou ja ook dit dus. Slechte nachten, pijn, steeds het gevoel in m'n lijf.
selune wijzigde dit bericht op 30-11-2025 10:15
0.59% gewijzigd
Hoe houdt je het vol?
Net als vroeger denk ik. Gewoon doen, het alternatief is erger of ben ik banger voor. Pure vermijding, maar die lukt ook niet zo goed. Moet nog opstaan.
Hoi dames

En toch klinken jullie beiden nog helderder nu dan vorig jaar in deze tijd.

Ik hoop dat dit voor jullie ook zo blijft het is mischien wel zwart maar niet zo intens zwart
Ik hoop het frietje. Weet het zelf niet zo heel goed.

Het was hier even zonnig daarstraks, dus dacht even buiten helpt vast. Zon was fijn, maar alleen buiten was totale paniek. Naar binnen gevlucht en de kat aan het knuffelen. Wordt er ook zo verdrietig van.
Fijn dat ik wel oke klink .
Daar zitten we het voor.
Daarom ook maar bed uitgekomen en met kinderen gaan ben brunchen.
Ik ben alleen thuis en kom tot niets. Heb mezelf in een dekbed gewikkeld op de bank en er staat tv aan, maar ik kan het niet volgen. Tranen blijven komen. Voel me zo nutteloos en waardeloos. Durf ook eigenlijk niets. Begint ook alweer te schemeren. Zo bang voor deze week. Ik wil het allemaal niet meer voelen.
Selune. :hug:
Het is zwaar nu, wat naar. In een deken gewikkeld thuis zijn is dan de beste optie.
Is er iets specifieks deze week waar je tegenop ziet, of hangt het samen met een datum/feestdag?
Het voelt nu niet zo dat weet ik, maar dit gaat voorbij. Te langzaam en het maakt het nu niet makkelijker, dat begrijp ik.

Avo, ik herken wat Friet zegt over dat je meer aanwezig lijkt. Alleen zo jammer dat het hier en nu ook niet bepaald pijnloos is. Toch denk ik dat het misschien een stap de goede kant op is, een heel nare stap waarmee je geconfronteerd wordt met wat er eigenlijk allemaal gebeurd is, en dat dat niet meer is te framen als jouw eigen schuld.
Was het gelukt met de slaapmedicatie aanvullen?
This is an unacceptable timeline
Veel alleen komende week. Meer dan normaal. Heel erg bang voor skl, dan ook alleen. Enorme buikpijn; Is oud denk ik.
Alleen is herkenbaar. Dan stort ik ook in. Dekbed, uit, alleen huilen lukt niet. Paniek en alleen maar herbelevingen.

Dus ik ben zoveel mogelijk tussen de kinderen, tot het echt niet meer gaat en ik ga wauwelen of de angst te groot is, of ik in een herbeleving schiet, dan trek ik me even terug.
Momenteel is alles weer logisch en verdient overigens. Ik weet ergens ver dat ik iets anders gevoeld heb. Net zoals ik ergens ver weg weet dat dit niet voor altijd is.
Het zakt wel per uur verder weg.

Selune, is er iemand die je kent vrij vrijdag?
Kan je iets gaan doen waar je geen triggers tegenkomt?

Ik ben vrij, maar momenteel voelt me opsluiten in slaapkamer met alles op slot en de gordijnen dicht en lampjes aan het veiligst.

Ik mocht vroeger geen kerstlichtjes op mijn kamer.
Nu heb ik op mijn slaapkamer het hele jaar door dat soort lampjes.

Hier de hele dag drukte om me heen en dus veel afleiding. En omdat k het niet goed kan volgen, maar ook niet in het niets kan staren of wegvallen riskeren ben ik veel dom aan het poetsen geweest en aan het koken.

Ik weet even niet hoe ik het morgen moet gaan doen nog, maar komt vast oke.
Eigenlijk voel ik me na vandaag vooral heel heel alleen en klein en schuldig en vies en walgelijk.
Avocadeau schreef:
30-11-2025 20:20
Eigenlijk voel ik me na vandaag vooral heel heel alleen en klein en schuldig en vies en walgelijk.
Ik vind jou niet vies en ook niet walgelijk en ook niet schuldig, ook niet als je dat zelf wel zo voelt. Ik vind het niet.
En in gedachten ben ik bij je. En mezelf met mijn riek en mestballen en vuurogen, waarmee ik alle onwelkome zaken wegjaag. Ik ben niet zo aanrakerig, dus je mag tegen me aanleunen als je wil, en anders mag een ander bij je zitten met dat dekentje. Een van de vele anderen die jou ook niet vies en schuldig en walgelijk vindt, maar gewoon avocado.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Vrij alleen collegavriendin, maar dat heeft me vorig jaar echt teveel gekost. Ze is me te lief en te belangrijk om onze vriendschap te riskeren.
Maar ik durf denk ik ook niets.

Ik wil drukte, maar kan het niet hebben. Wil mensen om me heen maar heb het gevoel dat ik dat niet waard ben. Voel me afschuwelijk alleen, maar dat is m'n eigen schuld. Net als alles.

Durf nu ook niets. Zit in een cirkeltje. Gevoel dat niemand op me zit te wachten. Het heel prima of beter vindt als ik er niet bij ben. Alles is veel leuker en makkelijker zonder mij.

Ik kan je alleen een plekje in de buurt met dekentjes en waarmee aanbieden Avo. Ik kan niets met zeggen over walgelijk, klein, schuldig, slecht. Sorry teveel eigen cirkelgedachten.
Ik zou willen dat je t met die riek uit mn kop kon jagen. Mijn lijf schoon kon branden met je vuurogen...

Maar het is fijn dat je ze nu weghoudt.
Ik wil gewoon in coma voor 2 maanden.
Of langer.
Lieve Selune en Avo, ik voel hier ook dat het hier anders overkomt dan vorig jaar. Er lijkt iets minder volkomen wanhoop te zijn, die resulteert in alleen maar niet meer hier willen zijn. Maar, ik lees ook de pijn, het verdriet, het donker, het niet weten hoe het morgen wordt en het alleen zijn. Het hele harde werken, maar toch het gevoel hebben dat het niets uithaalt. Dus ik snap dat er voor jullie misschien geen verschil is. Of wel, namelijk dat de pijn beter voelbaar is, en daardoor misschien nog heftiger is.

Ik hoop dat de kleine meisjes misschien onder een dekentje willen komen zitten. Ik heb hier verschillende liggen. Hele fijne, warme, dikke, fluffy dekens, in verschillende kleuren. Als de meisjes willen, dan kan ik ze lekker in een deken wikkelen. En dan kunnen ze even bij mij komen zitten. Als ze dat willen, mag het tegelijk. Ik heb twee armen, voor ieder een om onder te schuilen. Maar als dat een beetje spannend is, mogen ze ook alleen komen schuilen. Ik zal de verwarming aanzetten, en een paar kaarsjes aandoen. En ik vertel de meisjes, allebei, dat ze niet vies, walgelijk en naar zijn. De meisjes konden er niets aan doen. Ze hebben zich heel alleen en eenzaam gevoeld, en schuldig. Maar dat is niet nodig. Ik wieg ze, en vertel ze dat het niet hun schuld is. Ze hebben gedaan wat ze konden. Zo goed hun best gedaan, om lief, leuk en goed genoeg gevonden te worden. Het was niet hun schuld dat het niet lukte. Dat was niet omdat ze slecht waren en niet de moeite waard. Dat was omdat de grote mensen niet goed voor ze gezorgd hebben. De grote mensen waren er verantwoordelijk voor om goed voor hen te zorgen, en dat hebben ze niet gedaan. Daarom wieg ik ze in de dikke deken. Vertel ze dat het niet hun schuld is. Dat ik snap dat ze zich alleen voelen, maar dat ze niet alleen hoeven te zijn. Ze mogen altijd komen wiegen, veilig in de deken. Dan fluister ik lieve, fijne woorden. Tot ze zich van binnen een beetje rustiger voelen.
Het meisje wil schuilen en ik wil vluchten en allebei lukt niet. Alles doet pijn en ik moet zoveel moeite doen om mezelf niet dan maar echt pijn te gaan doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven