Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 1504 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Grobbekuiken_ schreef:
28-11-2025 16:18
Best drastisch. Lust je geen zalm?
Zeker wel, maar soms ga je, onbedoeld, te drastisch met jezelf om en leg je jezelf op de brandstapel.
Pieremachochel
Het is wel een gave, of een kunde. Speciaal een topic voor vragen aan de mods en dan als mod gewoon meer dan 50% van de vragen die aan je gesteld worden negeren. Ach ja, zo waait alles lekker over, of bloedt alles uiteindelijk lekker dood. Is ook een werkwijze.
S-Groot schreef:
28-11-2025 16:41
Het is wel een gave, of een kunde. Speciaal een topic voor vragen aan de mods en dan als mod gewoon meer dan 50% van de vragen die aan je gesteld worden negeren. Ach ja, zo waait alles lekker over, of bloedt alles uiteindelijk lekker dood. Is ook een werkwijze.
Aan de andere kant is er van die regel die mod 1 had uitgevaardigd (dat eenvoudige forummers niet mochten antwoorden op vragen aan de mods) en waar mod 2 niks van wist ook niks terecht gekomen, dus we kunnen in ieder geval weer lekker kletsen in vraag het de mods :flirting:

Dat anonimisatietopic vind ik ook een mooie. Dat was speciaal in het leven geroepen om dergelijke vragen niet te laten ondersneeuwen maar de mods kijken er nooit op want het zit niet in hun systeem :lol:
Graftak!
noglangnietjarig schreef:
28-11-2025 16:34
Morgen weer veel boodschappen doen, kind is zondag jarig.

Naar de groothandel was voor kerstpakketten trouwens.
Ik doelde op je spelfout, die maakte ik ook eens met hetzelfde woord :lol:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Ok de vloek van mijn topics te heractiveren kan ik ook wel een topic openen over het gebruik van het woord 'volks' bedacht ik zo.
Wat een rotvivawoord is dat.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
28-11-2025 18:39
Ok de vloek van mijn topics te heractiveren kan ik ook wel een topic openen over het gebruik van het woord 'volks' bedacht ik zo.
Wat een rotvivawoord is dat.
Ghe, ik wilde net over hetzelfde komen klagen.
Graftak!
Joppie schreef:
28-11-2025 17:17
Ik doelde op je spelfout, die maakte ik ook eens met hetzelfde woord :lol:
Maar die grap was al gemaakt, dat doen we nooit over and over 😇

Maar vandaar dus.
Pieremachochel
Ik vind "volks" helemaal niet iets negatiefs. Maar dat komt denk ik omdat ik zelf ook volks ben? En ik vind mezelf natuurlijk gewoon een super leuk mens! :)
SirDidymus schreef:
28-11-2025 19:08
Ik vind "volks" helemaal niet iets negatiefs. Maar dat komt denk ik omdat ik zelf ook volks ben? En ik vind mezelf natuurlijk gewoon een super leuk mens! :)
Volgens mij wordt het zelden positief gebruikt. Ik lees het alleen niet vaak op Viva.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Of ik wel eens aan bedelaars geef?

Alléén als ze beloven er drank of drugs van te kopen. Geen lulverhalen over treinkaartjes naar zieke moeders of een bed in de opvang.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
oudebaas schreef:
28-11-2025 21:32
Of ik wel eens aan bedelaars geef?

Alléén als ze beloven er drank of drugs van te kopen. Geen lulverhalen over treinkaartjes naar zieke moeders of een bed in de opvang.
Ik gaf die verloren ziel die iedere keer over zn zieke moeder begon en een treinkaarrtje nodig had wël. En ook later, toen ie bekende het geld nodig te hebben voor een joint. Ik zal wel een slappe muts zijn.
Vanity of vanities; all is vanity
S-Groot schreef:
28-11-2025 16:41
Topic heet wel "vraag het de mods" he, niet "de mods beantwoorden je vragen" of "jullie vragen, wij antwoorden" of zo.
Pink-Freud schreef:
28-11-2025 22:05
Ik gaf die verloren ziel die iedere keer over zn zieke moeder begon en een treinkaarrtje nodig had wël. En ook later, toen ie bekende het geld nodig te hebben voor een joint. Ik zal wel een slappe muts zijn.
Ik vind het een treurigstemmend topic. En ik verbaas me ook over de wereldvreemdheid van veel mensen. Ik snap dat je niet dagelijks een dakloos persoon tegenkomt als je in Schubbekutterveen woont, maar je leest toch ook weleens een krant ofzo?
Ja, maar ze hebben die docu van Kees van der Spek gezien he. Allemaal bendes en oplichters, trap er niet in!

Heel treurig idd.
Vanity of vanities; all is vanity
Lori schreef:
29-11-2025 14:24
Ik vind het een treurigstemmend topic. En ik verbaas me ook over de wereldvreemdheid van veel mensen. Ik snap dat je niet dagelijks een dakloos persoon tegenkomt als je in Schubbekutterveen woont, maar je leest toch ook weleens een krant ofzo?
Om nog maar niet te spreken van al die vuiligheid die er wordt uitgebraakt over 'zigeuners'. Bah bah en nog eens bah. Ik hoop dat de mods dit weekend nog tijd weten te vinden om de stafjes na te kijken want die tenenkrommende onzin staat er nog steeds.
Graftak!
Ik denk toch echt dat ik mijn langste tijd hier heb gehad. Ik hou heel veel van een flink aantal forummers hier, zelfs van de forummers met wie ik meestal overhoop lig. Maar sinds we door Kompas aan ons lot worden overgelaten en de mods overduidelijk ook de pijp aan Maarten hebben gegeven bekruipt me meer en meer het gevoel dat ik een melkkoe ben en dat vind ik niet zo leuk.
Graftak!
Ik snap voor een groot deel wat je zegt. Maar wat bedoel je met melkkoe? Dat ze teren op je aanwezigheid? Onze aanwezigheid? Dat we er toch wel zijn?
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
29-11-2025 22:11
Ik snap voor een groot deel wat je zegt. Maar wat bedoel je met melkkoe? Dat ze teren op je aanwezigheid? Onze aanwezigheid? Dat we er toch wel zijn?
Veel reclame-inkomsten omdat wij het forum in stand houden.
Lady*Voldemort schreef:
29-11-2025 20:42
Ik denk toch echt dat ik mijn langste tijd hier heb gehad. Ik hou heel veel van een flink aantal forummers hier, zelfs van de forummers met wie ik meestal overhoop lig. Maar sinds we door Kompas aan ons lot worden overgelaten en de mods overduidelijk ook de pijp aan Maarten hebben gegeven bekruipt me meer en meer het gevoel dat ik een melkkoe ben en dat vind ik niet zo leuk.
Dat lot boeit niet. Wij redden ons wel 💪🏻
Redhead70 schreef:
29-11-2025 22:11
Precies, vanwege de reclame-inkomsten. En verder interesseert het niemand een reet meer. Zelfs de mods niet, die laten de grootst mogelijke racistische narigheid ook maar gewoon staan.

Maar er is ook nog vrolijk nieuws: maandag ga ik met mijn zoon naar een heuse metalband: Sabaton :D
Graftak!
Ik gok dat de mods datzelfde gevoel hebben. Kompas en lot.
Dit is het enige topic dat nog een beetje snel laadt, dus ik denk dat ik alle reacties op andere topics gewoon hier ga posten.
Si abra la puerta hay lobos.
Yasmijn schreef:
29-11-2025 22:21
Ik gok dat de mods datzelfde gevoel hebben. Kompas en lot.

Oh dat zou ik me ook levendig kunnen voorstellen. Maar wees dan een kerel en stop er gewoon mee. Dit is toch ook niks zo.
Graftak!
Ow ik heb ook superleuk nieuws. Mijn jongste zoon neemt met veel hulp van familie en geschraap een zaak over waar hij potentie in ziet.dus hup naar het positieve.
Afkoelen heeft gewerkt
Lady*Voldemort schreef:
29-11-2025 22:23
Oh dat zou ik me ook levendig kunnen voorstellen. Maar wees dan een kerel en stop er gewoon mee. Dit is toch ook niks zo.
Wellicht zijn ze in conclaaf met Kompas. Zovan: kijk wat een lading racisme op jullie forum staat als wij niks meer doen. Goeie reclame!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven