Help! Betaalbaar baby born kast vullen
woensdag 3 december 2025 om 15:29
Mega balen, een tijdje geleden heb ik een bestelling via Vinted gedaan voor pakjesavond vrijdag as. Een als nieuw baby born kledingkast en een setje baby born kleertjes (andere verkoper).
Na ontvangen vorige week vond ik de kleertjes al wat klein ogen, maar ging er vanuit dat het wel goed zat. Ik heb ze gisterenavond terwijl dochter sliep even gepast en jawel: ze passen niet goed. Het is een ander merk wat niet helemaal lekker past. En ik baal gigantisch! Ik had het eerder moeten checken..
Ik probeer nu in speelgoedwinkels etc. te zoeken, ook op marktplaats in de buurt. Ik zocht eigenlijk een setje of 3, mogelijk wat accessoires voor in de laatjes, maar ik vind het echt super duur. Ook bij marktplaats aanbieders betaal ik €12,99.. volgens mij zijn dit vooral mensen die het zelf maken.
Heeft iemand tips voor goedkopere poppenkleding die baby-born ook past? Ik wil eigenlijk geen risico meer nemen. Is action wat? Kan ik bij Zeeman voor zoiets terecht?
Uiteraard beland ik in geval van nood morgen gewoon bij de intertoys en tik ik €50 af, maar het wordt dan een beetje te gek ten opzichte van zus en dat voelt ook niet zo lekker.
Na ontvangen vorige week vond ik de kleertjes al wat klein ogen, maar ging er vanuit dat het wel goed zat. Ik heb ze gisterenavond terwijl dochter sliep even gepast en jawel: ze passen niet goed. Het is een ander merk wat niet helemaal lekker past. En ik baal gigantisch! Ik had het eerder moeten checken..
Ik probeer nu in speelgoedwinkels etc. te zoeken, ook op marktplaats in de buurt. Ik zocht eigenlijk een setje of 3, mogelijk wat accessoires voor in de laatjes, maar ik vind het echt super duur. Ook bij marktplaats aanbieders betaal ik €12,99.. volgens mij zijn dit vooral mensen die het zelf maken.
Heeft iemand tips voor goedkopere poppenkleding die baby-born ook past? Ik wil eigenlijk geen risico meer nemen. Is action wat? Kan ik bij Zeeman voor zoiets terecht?
Uiteraard beland ik in geval van nood morgen gewoon bij de intertoys en tik ik €50 af, maar het wordt dan een beetje te gek ten opzichte van zus en dat voelt ook niet zo lekker.
woensdag 3 december 2025 om 15:59
Bedankt voor de tips! Ik twijfel of de HEMA setjes passen, ik zie dat bijvoorbeeld de verkleed prinsessenjurk voor 38 cm is? en hun eigen poppen zijn kleiner volgens mij..
Kringloop wordt een uitdaging, ik heb helaas niet de tijd verschillende winkels af te gaan en ze liggen hier best een stuk uit elkaar (helaas). Toch bedankt!
Kringloop wordt een uitdaging, ik heb helaas niet de tijd verschillende winkels af te gaan en ze liggen hier best een stuk uit elkaar (helaas). Toch bedankt!
woensdag 3 december 2025 om 16:38
woensdag 3 december 2025 om 17:12
Dat leek me een super idee, maar ik zit te kijken en het valt me qua prijs nog tegen. Dan kom ik ook op €13 voor een pakje. Toch bedankt voor de tip en sowieso goed om in het achterhoofd te houden om bij de kringloop in de gaten te houden.
woensdag 3 december 2025 om 17:27
Als de pop idd maat 44 past: even op Marktplaats kijken wie er in je woonplaats tweedehands babykleding in die maat verkoopt?
Of in de fysieke HEMA etc gaan kijken. In de sale hangen vaak wel rompertjes/broekjes/etc voor weinig.
woensdag 3 december 2025 om 17:35
woensdag 3 december 2025 om 22:53
Ja Action is prima.
En 'echte' babykleertjes in maat 44 ook. Mijn dochter heeft toevallig net op haar verjaardag 2 pakjes gekregen voor Baby Born. Echte pakjes in maat 44 die mijn neefjes aan gehad hebben 18 jaar geleden als premature baby's.

Is iets te groot maar daardoor makkelijk aan en uit te doen voor mijn 5 jarige.
En 'echte' babykleertjes in maat 44 ook. Mijn dochter heeft toevallig net op haar verjaardag 2 pakjes gekregen voor Baby Born. Echte pakjes in maat 44 die mijn neefjes aan gehad hebben 18 jaar geleden als premature baby's.
Is iets te groot maar daardoor makkelijk aan en uit te doen voor mijn 5 jarige.
Gewoon _melon met login problemen
donderdag 4 december 2025 om 03:58
En wat anders ook echt een hit is, is een badcape, wikkeldeken of slaapzakje. En dat heb je misschien zelf ook nog wel van de babytijd. Ik had hele leuke, kleine slaapzakjes voor mijn dysmature dochter en die past babyborn perfect. En ik heb een wikkeldekentje waar mijn dochter ook veel zelf in heeft gelegen en die wordt ook heel veel gebruikt in combinatie met spelen met babyborn maar ook met de barbies enz. Zoiets zou je dus ook nog kunnen overwegen om als aanvulling in te pakken, dan zou je prima af kunnen met 1 outfit voor babyborn.
Ik weet niet hoe oud je dochter is. Maar die van ons is 3 en 9 van de 10x ligt babyborn in haar naakte niksie in een wikkeldeken. En van wat ik zo om me heen begrijp hebben de meeste kinderen van die leeftijd het liefst een blote pop
.
Succes!
Ik weet niet hoe oud je dochter is. Maar die van ons is 3 en 9 van de 10x ligt babyborn in haar naakte niksie in een wikkeldeken. En van wat ik zo om me heen begrijp hebben de meeste kinderen van die leeftijd het liefst een blote pop
Succes!
donderdag 4 december 2025 om 05:45
Onze pop draagt maatje 44 van de prenatal. Is nog van kind zelf grweeest die heel klein was bij geboorte. Dat is beter dan het echt babyborn jasje van niet rekkend stof en precies op maat gemaakt. Dat krijgt kind niet aan.
Ik denk dat je ook los kan laten dat pop volledig gekleed moet zijn. Alleen een rompertje of jurkje zonder iets eronder kan ook prima al ligt de pop hier ook regelmatig naakt. Vorig jaar kreeg ze trouwens een babyborn onesie. Die past wel makkelijk en vindt ze helemaal leuk.
Ik denk dat je ook los kan laten dat pop volledig gekleed moet zijn. Alleen een rompertje of jurkje zonder iets eronder kan ook prima al ligt de pop hier ook regelmatig naakt. Vorig jaar kreeg ze trouwens een babyborn onesie. Die past wel makkelijk en vindt ze helemaal leuk.
donderdag 4 december 2025 om 09:46
past het "niet helemaal lekker" zoals je zegt of past het niet? daar zit een zee aan ruimte tussen namelijk. in het eerste geval lekker laten gaan.
online bestellen kun je nu vergeten, het is 5 voor 12 en de post loopt over. dus ondanks je "geen tijd" keuze zul je naar winkels moeten als het niet past. maak gewoon een slimme route en wie weet slaag je bij winkel 1 al.
online bestellen kun je nu vergeten, het is 5 voor 12 en de post loopt over. dus ondanks je "geen tijd" keuze zul je naar winkels moeten als het niet past. maak gewoon een slimme route en wie weet slaag je bij winkel 1 al.
En doooooor!
donderdag 4 december 2025 om 09:51
Wat ook leuk is, is maat 0 luiers. Mijn dochter was heel klein, 2610 gram en 43 cm dus wij hadden heel veel van die maat 0 luiers. Maar na een paar weken werden die luiers al erg klein dus ik had zo maar een pak over. Deze luiers pas babyborn ook perfect. En waarschijnlijk vind je dochter het fantastisch. Rondje Kruidvat en klaar ben je
.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in