Zwanger worden | Herfst 2025

25-09-2025 14:14 270 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier :))

Oude topic: zwanger/zwanger-worden-v-a-september-25 ... ges/512565

Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.

NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Whups79311eZWANGER 1ezwanger van een meisje :heart:
Giraffe332eZWANGER 1e
Aes301e-4e
-April-383e ZWANGER2e
Verbouwvrouw332eZWANGER1e2 bonus kinderen :heart:
GinnyDamrak362e31 okt2eEerdere miskraam :redrose:
Hallodhdh291e13 dec3e-
Fietsertje89354eZWANGER2e2 sterrenkindjes :redrose:
Quicks1lver341e ZWANGER2e23/12 termijnecho
ElizabethMegan-3e-3eEerdere miskraam :redrose:
Cupido1-1e29 dec5e
Myx91341e:redrose:2e
Kaasplankje10322e15 dec--
Kerstelf321e:redrose:1e
Wished303e ZWANGER2eEerdere miskraam :redrose:
EmmaLC302eZWANGER3e9/12 vitaliteitsecho
whups79 wijzigde dit bericht op 09-12-2025 17:20
29.14% gewijzigd
En nu?
Ohhhh dames, ik wil ook elke keer weer wat schrijven maar ik weet niet zo goed wat.

@whups: inmiddels zitten wij alweer in ronde 3 en is mijn NOD 13/12.

De tijd vliegt echt enorm, bizar om te lezen dat jullie alweer het 2e trimester ingaan. Fijn dat het allemaal goed gaat zeg. En spannend de 13 weken echo en geslachtsbepaling. Hebben jullie vermoedens over het geslacht? :) hoewel, heel cliché maar waar: als het maar gezond is natuurlijk!

Ik vind het zelf allemaal maar een ingewikkeld proces. Vorige maand een vals positieve test gehad, lang verhaal kort maar de ovulatietest had de hcg test “beïnvloed”, en gaf een streepje over op de zwangerschapstest. Ik snap dat jullie nu misschien niet begrijpen wat ik bedoel, want het is ook écht zo ontzettend vaag hoe dit tot stand is gekomen. Maar goed, heel even was ik volledig in de wolken door een (helaas) vals positieve test.
Even wat extra informatie over mij: ik ben nogal gevoelig voor controledrang en dat is natuurlijk heel ingewikkeld in dit proces. Ik heb 0,0 controle en dat doet best wat met me. En terwijl ik dit schrijf denk ik, hallodhdh, stel je toch niet zo aan en geniet er gewoon van, je hebt alle tijd. Maar goed, zo werkt het helaas niet altijd. 😅
Nu op het wachtbankje in de luteale fase. Afwachten maar weer. Alhoewel ik een dikke vette verkoudheid had tijdens de ovulatie, dus heb van deze maand geen hele hoge verwachtingen. 😬

Ik lees trouwens wel alles mee, dus ik volg zeker alle zwangerschappen en andere ervaringen. Voor iedereen die ook aan het wachten is: we kunnen dit! 💗
En voor iedereen die zwanger is: ik ben heel blij voor jullie en geniet van jullie verhalen!
Pfff balen Cupido! Zou mooi zijn als jullie straks een mooi nieuw jaars cadeau hebben. En kan me heel goed voorstellen dat je elke keer weer baalt, en weer moet “wachten” voor je gevoel. Ik duim voor jullie! En jezelf maar extra verwennen de komende dagen.

Wat fijn Wished, nog zo voor de kerst. :) Dat is over 3 weken alweer, hopelijk gaan ze een beetje snel voor je!

Och wat een rollercoaster hallodhdh, en fijn je weer te lezen. Lijkt me wel even een flinke mindfuck zo’n vals positieve test :(. Ik hoop dat het ook voor jou snel raak mag zijn. :heart: en wees vooral ook niet te hard voor jezelf, je hoeft er zeker niet doorheen te vliegen. Het proces is simpelweg soms pittig, verwarrend en moeilijk! Dikke knuffel voor jou.

Hier was de echo helemaal goed vandaag, geen afwijkingen en hij/zij was mooi en druk aan het bewegen. Nog even wachten op het geslacht, maar we denken obv de NUB theorie (en voorgevoel) een meisje, de nub lag naar beneden.
En nu?
Wat fijn whups dat de echo goed was, uiteindelijk gaat het allemaal daar om!

Hallodhdh een knuffel voor jou! Ik duim ook mee op goed nieuws voor jou binnenkort :hug:
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hoi Allemaal,

Hier even minder nieuws. Gisteren hebben we dit vitaliteitsecho gehad en we hebben een missed abortion. Het hartje klopte niet en het was al gestopt met groeien rond week 5.

Morgen de gynaecoloog bellen, ik heb een doorverwijzing gekregen, dan kan ik de miskraam eventueel op gang brengen met medicijnen. Ook omdat we richting de kerstdagen gaan en de wachttijden dan langer zijn gelijk een verwijzing gehad.

Heel raar dat ik nog zwanger ben en moet afwachten op de miskraam. Ik hoop dat het vlot op gang komt en dat we weer verder kunnen naar de volgende ronde.
Wat een verdrietig nieuws kerstelf :hug:
Hopelijk komt het snel op gang zodat jullie verder kunnen.
Veel sterkte..
Ach wat verdrietig kerstelf, jeetje.. :(
Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop voor je dat het snel op gang mag komen. :hug:
En nu?
Och wat verdrietig kerstelf!! Heel veel sterkte de komende tijd.
Oh wat sneu Kerstelf! Heel veel sterkte!
Hoe gaat het met iedereen?
Oh kerstelf, wat verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie en dikke knuffel. ❤️‍🩹
wished- schreef:
09-12-2025 13:01

Hier goed! We krijgen een kleine meid. :heart: Sinds een paar dagen is het spugen over, we gaan eindelijk de goede periode in!

Hoe is het met jou, heb je last van veel symptomen of valt het mee?

En met de rest, op de wachtbankjes, de zwangeren of die door een moeilijke periode gaan :redrose:?
whups79 wijzigde dit bericht op 10-12-2025 16:17
0.50% gewijzigd
En nu?
1x is genoeg
whups79 wijzigde dit bericht op 10-12-2025 16:16
Reden: Dubbele post
94.67% gewijzigd
En nu?
Whups79 schreef:
10-12-2025 16:16
Hier goed! We krijgen een kleine meid. :heart: Sinds een paar dagen is het spugen over, we gaan eindelijk de goede periode in!

Hoe is het met jou, heb je last van veel symptomen of valt het mee?

En met de rest, op de wachtbankjes, de zwangeren of die door een moeilijke periode gaan :redrose:?
Oh wauw, een meisje, wat leuk! :heart:

Hier gaat het goed.
Met vlagen wel misselijk, zonder spugen maar gewoon door de dag heen komt er soms een beroerd gevoel op zetten. Ook gevoelige borsten, kan er niet op liggen en merk dat mijn bh”s te klein zijn. Verder eigenlijk nergens last van.
Ben een tikkeltje eigenwijs geweest want ik heb een vroege pretecho aangevraagd, morgen ben ik rond de 6 weken (6+3 dacht ik) als het goed is.
Morgen middag is de echo. Spannend
Bij de verloskundige moet ik nog 2 weken wachten en dat duurt zoooo lang, erg he. :facepalm:
De onzekerheid is toch groter na de miskraam.
Hopelijk is er morgen al iets te zien en hopelijk gaat het goed.
Wat leuk Whups een meisje! En wat fijn dat je misselijkheid over is zeg! Dan kun je weer een beetje vooruit.

Wished ik kan me goed voorstellen dat je graag zsm een echo wil! Ik wist niet dat je al zo vroeg ook een pretecho kunt plannen. Hopelijk kunnen ze inderdaad wat zien en ik duim voor je dat het goed gaat!

Hier alles redelijk, ziek geweest en veel last van m’n lichaam (rug etc), beetje mweh dus. Maar t gaat wel beter en nog even 2 drukke weken en dan hopelijk wat rust. Verwacht m’n ovulatie komend weekend/begin nieuwe week.
Heel begrijpelijk Wished! Die weken tot de eerste echo duren vreselijk lang en al helemaal als je eerder een miskraam hebt meegemaakt. Ben heel benieuwd hoe het gaat vanmiddag, succes!! Hopelijk geeft het wat rust voor de komende twee weken.

Wat balen dat je je niet lekker hebt gevoeld Cupido! Volgens mij heerst er momenteel van alles aan virussen, blegh. Hopelijk doet de rust je goed! En hopelijk kun je goed gebruik maken van je ovulatie en heb je rond de jaarwisseling mooi nieuws :)
En nu?
wished- schreef:
09-12-2025 13:01
Ik voel me zwanger, alleen qua tijd kan het helemaal niet kloppen. Dus ben aan het twijfelen of ik gewoon moet afwachten of moet testen.
Wat leuk Whups een meisje, had je dat ook verwacht? Ik heb er bij mijn zwangerschappen iedere keer naast gezeten. Ik ging er altijd vanuit dat ik 2 meisjes zou krijgen en toen de 1e een jongen was, dacht ik dat het dan wel 2 jongens zouden worden. :-D . Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet uit
Oh wauw wat spannend ElizabethMegan! Wanneer is je NOD? Heb je specifieke signalen of meer echt 'een gevoel'? :)

We hadden allebei al wel een sterk voorgevoel dat het een meisje zou zijn. Dat gevoel werd wel versterkt door mijn klachten (veel spugen, mijn huid is heel onrustig, meer trek in zoet...) en uiteindelijk lag de NUB ook echt overduidelijk naar beneden. Maar beide is enorm leuk, zolang het kindje zich maar goed voelt en in die zin gezond is.
En nu?
@Kerstelf wat onwijs balen, heel veel sterkte en knuffels. Hopelijk ben je inmiddels een beetje oke... :redrose:

@hallodhdh spannend hoor! Hoe gaat het nu? Bijna je NOD toch?

@wished super spannende tijd, maar wat fijn dat het goed lijkt te gaan! Ik heb hele goede hoop en duim voor je!

@whups gefeliciteerd met een meisje, en wat grappig dat je dat voorgevoel al had! Genieten hoor, en fijn dat de ergste kwaaltjes al wat minder worden :)

@ElizabethMegan ik duim ook voor jou dat het raak mag zijn! Belooft wel veel goeds als je je zwanger voelt :)

@cupido fijn dat je je weer wat beter voelt. Ga jij testen voor je ovulatie?

Ik heb niet echt updates vanuit mij. Ben begonnen met nieuwe baan en veel sociale activiteiten, dus ben redelijk druk. Deze dagen ga ik proberen mijn ovulatie te vinden -- hopelijk komt het deze maand iets eerder. NOD weet ik ook niet precies, ben best onregelmatig ongesteld laatste maanden. Als ik mijn app moet geloven is het 31
december. Maar als ik een positieve ovulatietest heb is het altijd 15 dagen later, dus stel het later wellicht bij. Ben wel een beetje ongeduldiger aan het worden merk ik, ik zou het zo geweldig vinden en zo dankbaar zijn als het ooit zou mogen lukken :heart:
Dames,
Wij hebben vanmiddag een kloppend hartje gezien, 6+1, zo happy :heart:

@cupido
Dat is vervelend zeg.
Beterschap, hopelijk snel helemaal opgeknapt!

Spannend @ElizabethMegan, ik duim mee dat het raak mag zijn!

@aes dat snap ik dat je dat gevoel hebt,
Knuffel. Ik duim mee dat je ook snel een positieve test in handen mag hebben.

@kerstelf hoe gaat het met jou? Denk vaak aan je.. :hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven