Zwanger worden | Herfst 2025

25-09-2025 14:14 260 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier :))

Oude topic: zwanger/zwanger-worden-v-a-september-25 ... ges/512565

Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.

NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Whups79311eZWANGER 1ezwanger van een meisje :heart:
Giraffe332eZWANGER 1e
Aes301e-4e
-April-383e ZWANGER2e
Verbouwvrouw332eZWANGER1e2 bonus kinderen :heart:
GinnyDamrak362e31 okt2eEerdere miskraam :redrose:
Hallodhdh291e13 dec3e-
Fietsertje89354eZWANGER2e2 sterrenkindjes :redrose:
Quicks1lver341e ZWANGER2e23/12 termijnecho
ElizabethMegan-3e-3eEerdere miskraam :redrose:
Cupido1-1e29 dec5e
Myx91341e:redrose:2e
Kaasplankje10322e15 dec--
Kerstelf321e:redrose:1e
Wished303e ZWANGER2eEerdere miskraam :redrose:
EmmaLC302eZWANGER3e9/12 vitaliteitsecho
whups79 wijzigde dit bericht op 09-12-2025 17:20
29.14% gewijzigd
En nu?
Ohhhh dames, ik wil ook elke keer weer wat schrijven maar ik weet niet zo goed wat.

@whups: inmiddels zitten wij alweer in ronde 3 en is mijn NOD 13/12.

De tijd vliegt echt enorm, bizar om te lezen dat jullie alweer het 2e trimester ingaan. Fijn dat het allemaal goed gaat zeg. En spannend de 13 weken echo en geslachtsbepaling. Hebben jullie vermoedens over het geslacht? :) hoewel, heel cliché maar waar: als het maar gezond is natuurlijk!

Ik vind het zelf allemaal maar een ingewikkeld proces. Vorige maand een vals positieve test gehad, lang verhaal kort maar de ovulatietest had de hcg test “beïnvloed”, en gaf een streepje over op de zwangerschapstest. Ik snap dat jullie nu misschien niet begrijpen wat ik bedoel, want het is ook écht zo ontzettend vaag hoe dit tot stand is gekomen. Maar goed, heel even was ik volledig in de wolken door een (helaas) vals positieve test.
Even wat extra informatie over mij: ik ben nogal gevoelig voor controledrang en dat is natuurlijk heel ingewikkeld in dit proces. Ik heb 0,0 controle en dat doet best wat met me. En terwijl ik dit schrijf denk ik, hallodhdh, stel je toch niet zo aan en geniet er gewoon van, je hebt alle tijd. Maar goed, zo werkt het helaas niet altijd. 😅
Nu op het wachtbankje in de luteale fase. Afwachten maar weer. Alhoewel ik een dikke vette verkoudheid had tijdens de ovulatie, dus heb van deze maand geen hele hoge verwachtingen. 😬

Ik lees trouwens wel alles mee, dus ik volg zeker alle zwangerschappen en andere ervaringen. Voor iedereen die ook aan het wachten is: we kunnen dit! 💗
En voor iedereen die zwanger is: ik ben heel blij voor jullie en geniet van jullie verhalen!
Pfff balen Cupido! Zou mooi zijn als jullie straks een mooi nieuw jaars cadeau hebben. En kan me heel goed voorstellen dat je elke keer weer baalt, en weer moet “wachten” voor je gevoel. Ik duim voor jullie! En jezelf maar extra verwennen de komende dagen.

Wat fijn Wished, nog zo voor de kerst. :) Dat is over 3 weken alweer, hopelijk gaan ze een beetje snel voor je!

Och wat een rollercoaster hallodhdh, en fijn je weer te lezen. Lijkt me wel even een flinke mindfuck zo’n vals positieve test :(. Ik hoop dat het ook voor jou snel raak mag zijn. :heart: en wees vooral ook niet te hard voor jezelf, je hoeft er zeker niet doorheen te vliegen. Het proces is simpelweg soms pittig, verwarrend en moeilijk! Dikke knuffel voor jou.

Hier was de echo helemaal goed vandaag, geen afwijkingen en hij/zij was mooi en druk aan het bewegen. Nog even wachten op het geslacht, maar we denken obv de NUB theorie (en voorgevoel) een meisje, de nub lag naar beneden.
En nu?
Wat fijn whups dat de echo goed was, uiteindelijk gaat het allemaal daar om!

Hallodhdh een knuffel voor jou! Ik duim ook mee op goed nieuws voor jou binnenkort :hug:
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hoi Allemaal,

Hier even minder nieuws. Gisteren hebben we dit vitaliteitsecho gehad en we hebben een missed abortion. Het hartje klopte niet en het was al gestopt met groeien rond week 5.

Morgen de gynaecoloog bellen, ik heb een doorverwijzing gekregen, dan kan ik de miskraam eventueel op gang brengen met medicijnen. Ook omdat we richting de kerstdagen gaan en de wachttijden dan langer zijn gelijk een verwijzing gehad.

Heel raar dat ik nog zwanger ben en moet afwachten op de miskraam. Ik hoop dat het vlot op gang komt en dat we weer verder kunnen naar de volgende ronde.
Wat een verdrietig nieuws kerstelf :hug:
Hopelijk komt het snel op gang zodat jullie verder kunnen.
Veel sterkte..
Ach wat verdrietig kerstelf, jeetje.. :(
Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop voor je dat het snel op gang mag komen. :hug:
En nu?
Och wat verdrietig kerstelf!! Heel veel sterkte de komende tijd.
Oh wat sneu Kerstelf! Heel veel sterkte!
Hoe gaat het met iedereen?
Oh kerstelf, wat verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie en dikke knuffel. ❤️‍🩹

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven