Wie rijdt er nog op een human powered fiets?
zaterdag 6 december 2025 om 15:56
Ik ben even nieuwsgierig. Ik heb een heerlijke fiets, met versnellingen want dat is met alle bruggetjes in de stad wel erg prettig. Als ik naar m'n werk fiets ben ik drie kwartier onderweg - ook lange rechte vlakken gelukkig
. Maar ik peins dus niet over een elektrische fiets - ik heb lichamelijk wel wat dingetjes gehad en prijs mezelf gelukkig dat ik zelf nog kan trappen! Dus zolang ik dat kan, blijf ik lekker klassiek fietsen. En het is goed voor de conditie etc.
Uiteraard word ik door iedereen en z'n moeder op een e-bike ingehaald. En die dingen fietsen ook wel verrekte lekker. Maar ik vertik het.
Wie nog meer en waarom?
Uiteraard word ik door iedereen en z'n moeder op een e-bike ingehaald. En die dingen fietsen ook wel verrekte lekker. Maar ik vertik het.
Wie nog meer en waarom?
Such fun!1
zaterdag 6 december 2025 om 16:02
Ik ben ook zo'n fossiel. Iedere keer als ik de brug op fiets geniet ik van het feit dat mijn lijf weer normaal doet. Wel zo gezond en ook een voorbeeld voor mijn kinderen.
Ik fiets gemiddeld zo'n 40 minuten per dag, aldus mijn smartwatch.
We hebben wel een elektrische bakfiets overigens
. Dat is meer een autovervanger. De kinderen zijn te groot voor een kinderzitje en niet altijd ergens met hun fiets.
Ik fiets gemiddeld zo'n 40 minuten per dag, aldus mijn smartwatch.
We hebben wel een elektrische bakfiets overigens
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
zaterdag 6 december 2025 om 16:06
Ja ik!
Is goed voor mijn conditie.
Naar werk is een half uurtje en dat vind ik helemaal prima. En verder fiets ik hier veel in de stad waar ik toch niet zo snel kan/wil fietsen ivm het drukke verkeer.
Ik peins ook niet over een elektrische fiets.
Is goed voor mijn conditie.
Naar werk is een half uurtje en dat vind ik helemaal prima. En verder fiets ik hier veel in de stad waar ik toch niet zo snel kan/wil fietsen ivm het drukke verkeer.
Ik peins ook niet over een elektrische fiets.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 6 december 2025 om 16:12
Ha, ik weet over welke brug je het hebt. De volgende keer dat ik een mede-zonderling zonder accu tegenkom op die brug zal ik even zwaaien
Graftak!
zaterdag 6 december 2025 om 16:18
jorchugh_jor schreef: ↑06-12-2025 16:17Nog sterker: ik rijd op een fiets waar je geen Engelse termen voor nodig hebt!
Een rijwiel!
Graftak!
zaterdag 6 december 2025 om 16:20
Een vélocipède?
zaterdag 6 december 2025 om 16:41
Dat wilde ik al roepen, maar ik dacht dat Frans ook niet mocht.
Graftak!
zaterdag 6 december 2025 om 16:51
Viva, voor (moderne?) vrouwen met een mening.
Maar owee, al die moderne fratsen, nee, daar moeten ze niets van hebben.
Blijft grappig.
O ja, ik ben al aan mijn tweede elektrische fiets bezig, maar ik rijd op een 'normaal' tempo. Ik erger me kapot aan mensen die te hard fietsen.
Maar owee, al die moderne fratsen, nee, daar moeten ze niets van hebben.
Blijft grappig.
O ja, ik ben al aan mijn tweede elektrische fiets bezig, maar ik rijd op een 'normaal' tempo. Ik erger me kapot aan mensen die te hard fietsen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 6 december 2025 om 16:52
En wast met een wasbord?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 6 december 2025 om 16:53
zaterdag 6 december 2025 om 16:54
zaterdag 6 december 2025 om 17:03
Lang niet altijd waar. Op de momenten dat ik weinig last heb van mijn artroseknieën fiets ik op de laagste ondersteuning. Echt wel dat dat beweging is, ik moet dan namelijk een fiets van 24 kilo in beweging krijgen en houden. Op de momenten dat het minder goed gaat met mijn knieën zet ik de ondersteuning hoger en ben ik dankbaar dat ik door mijn elektrische fiets überhaupt kan blijven fietsen. En ja, ook dat is beweging aldus mijn fysiotherapeut.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
zaterdag 6 december 2025 om 17:04
Check, hier ook een puur mechanisch barrel, zonder versnellingen en mét terugtraprem. Vanwege wat neurodiverse issues vertrouw ik mijzelf daar het meest op (in reflexen en andere fysieke reacties op het verkeer). Verder de al eerder genoemde redenen: Ik onderhoud graag mijn conditie op die manier, ik woon op 10 km van mijn werk en red dat op mijn 53e nog prima.
zaterdag 6 december 2025 om 17:05
Natuurlijk is dat beweging. Voor je conditie zal het minder doen dan zelf trappen maar je spieren blijven er wel lekker soepel bij.Calamitycat schreef: ↑06-12-2025 17:03Lang niet altijd waar. Op de momenten dat ik weinig last heb van mijn artroseknieën fiets ik op de laagste ondersteuning. Echt wel dat dat beweging is, ik moet dan namelijk een fiets van 24 kilo in beweging krijgen en houden. Op de momenten dat het minder goed gaat met mijn knieën zet ik de ondersteuning hoger en ben ik dankbaar dat ik door mijn elektrische fiets überhaupt kan blijven fietsen. En ja, ook dat is beweging aldus mijn fysiotherapeut.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in