Hema dekbedovertrek
woensdag 10 december 2025 om 11:22
Hallo allemaal,
Ik heb een Hema dekbedovertrek gekocht, maat 200/220x200. Mijn dekbed is 200x200.
Dit overtrek heeft geen instopstrook en ook geen knoopjes of drukkertjes. Ik houd dus een soort leeg stukje over aan de onderkant.
Het overtrek en het dekbed hebben lusjes en lintjes die je door de lusjes kan doen en dat zou het dekbed op zijn plek moeten houden. Dit is niet het geval, na een of twee nachten heb ik aan de bovenkant een leeg overtrek, heel irritant.
Er zijn dus aan de onderkant geen hoekjes, dus ik begrijp wel dat alles gaat schuiven. Mij lijkt dit toch een soort fout, maar ik geloof dat alle Hema dekbedovertrekken dit nu hebben. Doe ik iets fout?
Ik heb een Hema dekbedovertrek gekocht, maat 200/220x200. Mijn dekbed is 200x200.
Dit overtrek heeft geen instopstrook en ook geen knoopjes of drukkertjes. Ik houd dus een soort leeg stukje over aan de onderkant.
Het overtrek en het dekbed hebben lusjes en lintjes die je door de lusjes kan doen en dat zou het dekbed op zijn plek moeten houden. Dit is niet het geval, na een of twee nachten heb ik aan de bovenkant een leeg overtrek, heel irritant.
Er zijn dus aan de onderkant geen hoekjes, dus ik begrijp wel dat alles gaat schuiven. Mij lijkt dit toch een soort fout, maar ik geloof dat alle Hema dekbedovertrekken dit nu hebben. Doe ik iets fout?
woensdag 10 december 2025 om 21:59
Oeh dat betwijfel ik. Om de proef op de som te nemen, heb ik even gekeken op de site van de Bijenkorf en vijf merken bekeken: 4 hebben een flessenhals en 1 heeft een strook over de hele breedte. Dus gelukkig heb ik nog opties!
donderdag 11 december 2025 om 08:10
De dekbedovertrekken van Moodit hebben een flessenhals, die zou je kunnen proberen.
Ik ben voor ons dekbed van 220 lang op zoek geweest naar een overtrek waarvan de flessenhals ook 220 lang is, maar kan dat niet vinden, iemand die toevallig weet of die bestaan? (Van Moodit is de flessenhals 200, kwam ik dus achter).
Ik ben voor ons dekbed van 220 lang op zoek geweest naar een overtrek waarvan de flessenhals ook 220 lang is, maar kan dat niet vinden, iemand die toevallig weet of die bestaan? (Van Moodit is de flessenhals 200, kwam ik dus achter).
donderdag 11 december 2025 om 08:19
donderdag 11 december 2025 om 09:27
Maar ook al heeft het overtrek een flessenhals, als het geschikt is voor een dekbed van 220cm, heb je alsnog 20 cm over (voor de flessenhals begint zeg maar). Dus dan kan je dekbed alsnog zakken.
donderdag 11 december 2025 om 10:15
Mijn ervaring bij de dekbedovertrekken van Moodit is dat de flessenhals wel eerder dan 220cm begint. (Heb dus een 'prop' dekbed over onderin).
donderdag 11 december 2025 om 12:15
toulouse_74 schreef: ↑11-12-2025 08:19@pepexx en fiora: Ik heb deze. Maar als je googlet op dekbedclipjes vindt je ook andere varianten.
(Het bestaat uit 2 delen. De ene doe je onder je dekbed en klem je door je dekbed heen om de andere. Er zit dus aan beide kanten van je dekbed iets.)
![]()
Dank je, ik had er nog nooit van gehoord.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in