Het perfecte plaatje 2025
maandag 13 oktober 2025 om 16:23
Het komt weer, vanaf donderdag 16 oktober om 20.30 uur.
Deelnemers:
Aran Bade - entertainment deskundige
Bettina Holwerda - musicalster
Caroline Tensen - televisiepresentatrice
Oos Kesbeke - van de augurken
Catherine Keyl - tv persoonlijkheid
Kirsten Westrik - presentatrice
Lykele Muus- acteur en schrijver
Nabil Aoulad Ayad - cabaretier en acteur
Dwight van van den Vijver - presentator
Rhodé Kok - contentmaker
Ik ken ze niet allemaal, maar heb er wel weer zin in
Deelnemers:
Aran Bade - entertainment deskundige
Bettina Holwerda - musicalster
Caroline Tensen - televisiepresentatrice
Oos Kesbeke - van de augurken
Catherine Keyl - tv persoonlijkheid
Kirsten Westrik - presentatrice
Lykele Muus- acteur en schrijver
Nabil Aoulad Ayad - cabaretier en acteur
Dwight van van den Vijver - presentator
Rhodé Kok - contentmaker
Ik ken ze niet allemaal, maar heb er wel weer zin in
babs1966 wijzigde dit bericht op 10-11-2025 15:34
2.15% gewijzigd
vrijdag 12 december 2025 om 20:29
zaterdag 13 december 2025 om 06:03
Ja dat weet ik, maar wat bedoel je te zeggen dan? Begrijp het niet geloof ik. Want ik bedoel dat als ik Lykele geweest was en die gids tot mn beschikking had, ik ervoor gekozen had haar verhaal uit te beelden. Dat heeft hij niet gedaan nee, want hij koos voor licht.
donderdag 18 december 2025 om 22:21
Wat vinden jullie van de einduitslag? Ik snap de 10 voor de zeemeerminnenfoto van Lykele niet helemaal. Best een goede foto, maar een 10? Ik vond de foto van Oos eigenlijk mooier, of minstens even mooi. Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.
De foto van de oude excentrieke man had ten voeten uit moeten zijn volgens een van de juryleden. Maar de opdracht was toch dat een van de foto's een portret moest zijn? Dit was exact dat, een portret. Lykele had bij deze ronde twee mooie foto's maar geen van de twee was een portret. Zijn geportretteerden keken zelfs geen van beide echt in de lens. Ok, het jongetje een beetje van een afstand. Maar de ogen kwamen daar niet echt uit de verf. Toch kregen hij en Oos allebei een 7. Ik begreep dat niet echt. Soms doet het er wel toe of een foto volgens opdracht is en soms weer niet.
Wel een prachtig eiland, dat Malta!
De foto van de oude excentrieke man had ten voeten uit moeten zijn volgens een van de juryleden. Maar de opdracht was toch dat een van de foto's een portret moest zijn? Dit was exact dat, een portret. Lykele had bij deze ronde twee mooie foto's maar geen van de twee was een portret. Zijn geportretteerden keken zelfs geen van beide echt in de lens. Ok, het jongetje een beetje van een afstand. Maar de ogen kwamen daar niet echt uit de verf. Toch kregen hij en Oos allebei een 7. Ik begreep dat niet echt. Soms doet het er wel toe of een foto volgens opdracht is en soms weer niet.
Wel een prachtig eiland, dat Malta!
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
donderdag 18 december 2025 om 22:46
donderdag 18 december 2025 om 23:56
Lykele is voor mij wel de terechte winnaar. Oos had soms mooiere foto's, maar ik heb wel een beetje het idee dat hij niet heel erg nadenkt over de foto's en dat is wel lastig als je voor een museum gaat shooten. Lykele werkt echt vanuit concepten.
De tweede shoot van Lykele vond ik vele malen mooier dan die van Oos. Dat tafereeltje in die straat was echt een telefoon foto, en die man vond ik ook niet mooi gemaakt. Lykele voldeed niet helemaal aan de opdracht inderdaad maar wel museumwaardige beelden.
De zeemeermin vond ik van Oos mooier. Lykele ook, maar die had wat lichter gemogen. Ik had Oos een 9 gegeven en Lykele een 8.5. Eerlijk gezegd denk ik dat ze die 10 geven omdat de eerste shoot zo dramatisch was. Er is nog eens een seizoen geweest waar dit ook zo ging. Gevoelsmatig worden de kandidaten wel slechter. Had het idee dat in de eerste seizoenen meer vooruitgang werd geboekt en de finale foto 's echt beter waren.
De tweede shoot van Lykele vond ik vele malen mooier dan die van Oos. Dat tafereeltje in die straat was echt een telefoon foto, en die man vond ik ook niet mooi gemaakt. Lykele voldeed niet helemaal aan de opdracht inderdaad maar wel museumwaardige beelden.
De zeemeermin vond ik van Oos mooier. Lykele ook, maar die had wat lichter gemogen. Ik had Oos een 9 gegeven en Lykele een 8.5. Eerlijk gezegd denk ik dat ze die 10 geven omdat de eerste shoot zo dramatisch was. Er is nog eens een seizoen geweest waar dit ook zo ging. Gevoelsmatig worden de kandidaten wel slechter. Had het idee dat in de eerste seizoenen meer vooruitgang werd geboekt en de finale foto 's echt beter waren.
nadinexxx wijzigde dit bericht op 19-12-2025 00:01
0.37% gewijzigd
vrijdag 19 december 2025 om 12:40
Ja ik ook, de zeemeermin van Lykele vond ik qua licht en zo echt veel mooier.
Ik kreeg de laatste twee aflevering steeds meer het idee dat Oos min of meer toevallig zover is gekomen. Dat hij eigenlijk totaal geen idee heeft hoe hij mooie/goede foto's moet maken.
vrijdag 19 december 2025 om 12:53
Ja dat denk ik ook wel. Dat in sommige gevallen de foto's van Oos toevallige gelukstreffers waren Ipv goed over nagedacht.
Had van te voren in elk geval echt niet bedacht dat Oos in de finale zou staan.
vrijdag 19 december 2025 om 18:58
Ik heb hem nog even terug gespoeld en het klopt.Coffeegirl schreef: ↑18-12-2025 22:46Ze hadden voor de tweede foto allebei een 7, maar aan het eind stond er dat Lykele een 7,5 had gekregen. Of heb ik dat niet goed gezien?
Lykele had op het laatst een 6.0, een 7.5 en een 10.
En Oos een 5.0, een 7.0 en een 9.0.
vrijdag 19 december 2025 om 22:51
Kwa uitslag had het niet uitgemaakt. Want hij had dan alsnog gewonnen met 0.1 punt verschil.
Vind het een dubieuze uitslag. Oos mag dan misschien een aantal toevalstreffers hebben gemaakt, maar hij heeft veel hogere cijfers gehad door het seizoen heen.
vrijdag 19 december 2025 om 23:05
Huh? Hoe kom je aan die berekening?
vrijdag 19 december 2025 om 23:51
Dat stond in beeld aan het einde van de aflevering.
In die berekening had Lykele een 7.5 voor zijn twee-luik en Oos een7.
Lykele had uiteindelijk 7.6 gemiddeld en Oos een 7.
vrijdag 19 december 2025 om 23:59
Als je bij beide een 7 rekent voor het tweeluik, kom je gemiddeld op een 7 voor Oos en een. 7.6 voor Lykele
Dus bij het totaal gemiddelde hebben ze helemaal geen 7.5 voor het tweeluik berekend. Ik denk dus gewoon een foutje!
zaterdag 20 december 2025 om 08:33
Sowieso had het een 7.7 moeten zijn als je het correct afrondt... Dus bij die berekening is wat mis gegaan denk ik.
zaterdag 20 december 2025 om 11:36
Ja ik weet dat ze op het einde een gemiddelde berekenen maar ik begreep die 0,1 niet. Het verschil is toch groter?
zaterdag 20 december 2025 om 12:30
Precies dit.
Een 6, 7 en een 10 geeft gemiddeld een 7,7. Een 7.67 om precies te zijn, ze hebben het blijkbaar verkeerd afgerond. Dus er is helemaal niet met een 7,5 gerekend.
zaterdag 20 december 2025 om 12:31
Ik begrijp die zin van granny ook niet.PoesMinoes schreef: ↑20-12-2025 11:36Ja ik weet dat ze op het einde een gemiddelde berekenen maar ik begreep die 0,1 niet. Het verschil is toch groter?
zaterdag 20 december 2025 om 12:38
Ok. Wat er is gebeurd, bij de 2e opdracht kregen ze allebei een 7. Maar bij het eindtotaal stond er bij de 2e opdracht (in beeld dus) dat Oos een 7 had gekregen voor de 2e opdracht en Lykele een 7.5.
Voor de eindscore maakt dat niet uit, Lykele had sowieso gewonnen.
Maar het stond er wel gewoon fout.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 20 december 2025 om 12:43
Maar ze hebben überhaupt niet met het foute cijfer, dus een 7,5 gerekend.Djessy schreef: ↑20-12-2025 12:38Ok. Wat er is gebeurd, bij de 2e opdracht kregen ze allebei een 7. Maar bij het eindtotaal stond er bij de 2e opdracht (in beeld dus) dat Oos een 7 had gekregen voor de 2e opdracht en Lykele een 7.5.
Dat is wat er is gebeurd. Het stond wel zo in beeld, maar met een 7,5 had hij een 7,8 gemiddeld gehad.
zondag 21 december 2025 om 21:56
Inderdaad. Vond die finale echt saai.
Heel het seizoen eigenlijk met soms een 'oh wauw' momentje.
Ik vind het programma leuk, maar alles was beetje zo zo dit seizoen.
Ben benieuwd of er nu weer een reis editie komt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in