Kerstmarkten Duitsland
zondag 14 december 2025 om 10:54
Gelukkig wel zou ik bijna zeggen. Hebben we echt meer goedkoop gemaakte Aziatische rommel nodig waar de meeste andere kramen mee zijn gevuld?
zondag 14 december 2025 om 11:12
ik ben fan van Keulen, de markten zijn verdeeld over de stad, en zijn ook verschillend.
Bij de dom is de grootste, er zit van alles, eten, ambachtspullen, verkopers, een muziekpodium.
*hier vind je ook het toeristenbureau waar je gratis een map kan halen van alle kerstmarkten.
De Haven van Keulen am Schokoladenmuseum is de ''middeleeuwse'' kerstmarkt en het reuzenrad.
ook leuk, kan ook even in het museum winkeltje chocola kopen/naar de wc .
Rudolfplatz vind je het sinterklaasdorp, vooral gericht op kinderen, is wat kleiner maar leuk om te snuffelen zitten veel leuke kerstartikelen kraampjes.
Op de oude markt staat alles in teken van de Heinzelmännchen, voelt ook heel sprookjesachtig door de gekleurde huizen en het plein.
hier staat ook de ijsbaan als ik me niet vergis.
er rijdt ook een treintje die langs de markten rijd als je niet wilt lopen
Bij de dom is de grootste, er zit van alles, eten, ambachtspullen, verkopers, een muziekpodium.
*hier vind je ook het toeristenbureau waar je gratis een map kan halen van alle kerstmarkten.
De Haven van Keulen am Schokoladenmuseum is de ''middeleeuwse'' kerstmarkt en het reuzenrad.
ook leuk, kan ook even in het museum winkeltje chocola kopen/naar de wc .
Rudolfplatz vind je het sinterklaasdorp, vooral gericht op kinderen, is wat kleiner maar leuk om te snuffelen zitten veel leuke kerstartikelen kraampjes.
Op de oude markt staat alles in teken van de Heinzelmännchen, voelt ook heel sprookjesachtig door de gekleurde huizen en het plein.
hier staat ook de ijsbaan als ik me niet vergis.
er rijdt ook een treintje die langs de markten rijd als je niet wilt lopen
Relax we're all crazy, it's not a competition
zondag 14 december 2025 om 12:14
Ik vind het juist een tegenvaller. Was vorig jaar in Dusseldorf en was echt teleurgesteld door de vele eetkramen. Ik kan me herinneren dat er een aantal jaren geleden in Keulen juist heel leuke handgemaakte spullen te koop waren, net als op de kerstmarkt van Munster. Eetkraampjes zijn leuk maar niet als ze de overhand hebben.
zondag 14 december 2025 om 12:29
Ben er jaren geleden geweest en waren toen ook al veel eetkramen.Gisselle schreef: ↑14-12-2025 12:14Ik vind het juist een tegenvaller. Was vorig jaar in Dusseldorf en was echt teleurgesteld door de vele eetkramen. Ik kan me herinneren dat er een aantal jaren geleden in Keulen juist heel leuke handgemaakte spullen te koop waren, net als op de kerstmarkt van Munster. Eetkraampjes zijn leuk maar niet als ze de overhand hebben.
Ik hoor ook goede verhalen over Keulen van mensen die er recentelijk geweest zijn. Ook kleine marktjes, maar ook veel echt Duitse kerst spullen. Wil je unieke kerststal dan kun je die daar blijkbaar ook goed aanschaffen.
zondag 14 december 2025 om 13:29
Precies.WendyByrde schreef: ↑14-12-2025 12:31Ik zou voor de Kerstmarkt gaan met de grootste betonblokken eromheen.
Er is gelukkig een aanslag verijdeld.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 14 december 2025 om 18:00
zondag 14 december 2025 om 23:12
maandag 15 december 2025 om 10:23
Ik zou Aachen dan aanraden. Gezellige kerstmarkt! Heb veel eten gezien maar ook genoeg andere spulletjes. Ik zou het dan combineren met de Lindt chocolade outlet en de koekjes outlet (zit er tegenover). We gaan ook altijd even langs de Trinkgut, ze hebben daar erg lekker bier (Aachner landbier) en nog printen bij de Nobis (soort taai taai achtige koekjes). En nog langs de DM en Kaufland natuurlijk
Als je ook nog leuk wil winkelen in Aken zelf, vind de winkels en de winkelstraten dan wel weer wat tegenvallen.
Düsseldorf ook weleens geweest, ook gezellige markt maar waren toen in het weekend en was echt te druk. Misschien dat het doordeweeks wel beter is dan.
Als je ook nog leuk wil winkelen in Aken zelf, vind de winkels en de winkelstraten dan wel weer wat tegenvallen.
Düsseldorf ook weleens geweest, ook gezellige markt maar waren toen in het weekend en was echt te druk. Misschien dat het doordeweeks wel beter is dan.
maandag 15 december 2025 om 15:28
Wij vonden Aken dit jaar erg tegenvallen. Ontzettend druk, voetje voor voetje lopen en heel weinig variatie qua eten. Wij vonden Oberhausen (niet het oude centrum maar die bij Centro) super. Lekker gevarieerd aan eten en drinken. Blijkbaar vinden we dat belangrijker dan die snuisterijtjes.Red_Velvet schreef: ↑15-12-2025 10:23Ik zou Aachen dan aanraden. Gezellige kerstmarkt! Heb veel eten gezien maar ook genoeg andere spulletjes. Ik zou het dan combineren met de Lindt chocolade outlet en de koekjes outlet (zit er tegenover). We gaan ook altijd even langs de Trinkgut, ze hebben daar erg lekker bier (Aachner landbier) en nog printen bij de Nobis (soort taai taai achtige koekjes). En nog langs de DM en Kaufland natuurlijk![]()
maandag 15 december 2025 om 17:47
Was je er in het weekend? Wij waren er doordeweeks en toen was het gezellig druk. Er was ook nog een dj
Qua eten vond ik het gevarieerd genoeg in ieder geval. Er stonden kraampjes bij de dom maar ook nog een stukje verder ben je daar ook geweest?
Overhausen willen we volgend jaar inderdaad heen, om dat te combineren met CentrO.
Qua eten vond ik het gevarieerd genoeg in ieder geval. Er stonden kraampjes bij de dom maar ook nog een stukje verder ben je daar ook geweest?
Overhausen willen we volgend jaar inderdaad heen, om dat te combineren met CentrO.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in