Hoevaak kinderen naar bso/kdv
zondag 21 december 2025 om 20:10
Hi,
Even wat achtergrondinformatie.
Ik heb twee kinderen: een zoon van 6 jaar uit een eerdere relatie (co-ouderschap) en een dochter van 8 maanden uit mijn huidige relatie. Ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag (8:30-17:00). Mijn partner werkt fulltime, van maandag tot en met vrijdag (7-16).
Mijn zoon is ongeveer 60% van de tijd bij mij. Alleen op vrijdag gaat hij naar de VSO en haalt oma hem om de week uit school (hij is om de week op vrijdagmiddag bij ons). Op de andere dagen dat hij bij mij is, ben ik vrij en kan ik hem zelf naar school brengen en weer ophalen.
Onze dochter gaat op maandag en dinsdag de hele dag naar de opvang. Over vier jaar, wanneer zij naar school gaat, zal zij op maandag en dinsdag naar de VSO en NSO gaan. Op vrijdagen past oma dan op.
Ik kwam zojuist een opmerking tegen op Facebook waarin werd gezegd dat kinderen tot 4 jaar eigenlijk niet naar de opvang “gedumpt” zouden moeten worden (met opmerkingen als: “lekker je kind door een ander laten opvoeden”). Sindsdien zit het me een beetje dwars. Brengen wij onze kinderen te veel weg? Tegelijkertijd is rondkomen van één salaris voor ons geen optie.
Daarom ben ik benieuwd: hoe vaak gaan jullie kinderen naar de BSO/KDV?
Even wat achtergrondinformatie.
Ik heb twee kinderen: een zoon van 6 jaar uit een eerdere relatie (co-ouderschap) en een dochter van 8 maanden uit mijn huidige relatie. Ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag (8:30-17:00). Mijn partner werkt fulltime, van maandag tot en met vrijdag (7-16).
Mijn zoon is ongeveer 60% van de tijd bij mij. Alleen op vrijdag gaat hij naar de VSO en haalt oma hem om de week uit school (hij is om de week op vrijdagmiddag bij ons). Op de andere dagen dat hij bij mij is, ben ik vrij en kan ik hem zelf naar school brengen en weer ophalen.
Onze dochter gaat op maandag en dinsdag de hele dag naar de opvang. Over vier jaar, wanneer zij naar school gaat, zal zij op maandag en dinsdag naar de VSO en NSO gaan. Op vrijdagen past oma dan op.
Ik kwam zojuist een opmerking tegen op Facebook waarin werd gezegd dat kinderen tot 4 jaar eigenlijk niet naar de opvang “gedumpt” zouden moeten worden (met opmerkingen als: “lekker je kind door een ander laten opvoeden”). Sindsdien zit het me een beetje dwars. Brengen wij onze kinderen te veel weg? Tegelijkertijd is rondkomen van één salaris voor ons geen optie.
Daarom ben ik benieuwd: hoe vaak gaan jullie kinderen naar de BSO/KDV?
maandag 22 december 2025 om 22:36
Ik denk zeker niet dat het sneu is nee. Inderdaad, soms komt afspreken even niet uit. Maar dat was ook zo geweest als ze twee dagen minder was gegaan, want dan had het vriendinnetje waar ze mee af wilde spreken net die dagen wel BSO. Of zwemles. Of judo. Enz.__appelbloesem__ schreef: ↑22-12-2025 21:28Tja, dan zijn die twee dagen bso voor jouw kind dus een stuk sneuer dan die vier van het kind van Nausicaa.
Het enige wat ik wel doe, ik dat ik in principe nooit nee zeg als ze op de ‘vrije’ middag wil afspreken. Alleen niet als we echt ergens kaartjes voor hebben of zo, maar dat weet ze dan ook van tevoren. Verder mag er altijd iemand komen spelen, ook als ik daar eigenlijk helemaal geen zin in heb. Want het kan inderdaad niet altijd, dus dan maak ik het niet nog moeilijker.
Overigens speelt ze ook wel eens op een ‘BSO dag’ bij een vriendje. Dan meld ik haar gewoon af, neemt betreffende ouder haar mee uit school en haal ik haar daar weer op. Dat kan natuurlijk ook gewoon.
Maar ik denk oprecht dat het scheelt dat ik het zelf ook gewoon echt niet sneu vind. Daardoor vindt mijn kind het ook prima, want zoiets straal haal dan niet bewust ook gewoon uit.
dinsdag 23 december 2025 om 05:50
dinsdag 23 december 2025 om 06:42
Poppedijntje schreef: ↑22-12-2025 19:44We hebben ongeveer het zelfde uur loon dus als we beiden evenveel werken ook hetzelfde salaris.
Hij werkt meer dan ik en daardoor meer salaris, maar ik ga niet leven met de gedachte: wat als… dat doe ik helaas al veel te veel.
Mijn pensioen schijnt goed te zijn (zorg en welzijn), zijn pensioen is daar in tegen belabberd.
Uh, je spreekt jezelf nogal tegen. Maakt mij verder niet uit hoor, dan stop ik met mijn tijd hier te verdoen.
Poppedijntje schreef: ↑22-12-2025 11:22Ja nu is man nog 3/7 bij dochter. Na dat ze een jaar is wordt dit 2/7.
Ik kan op mijn werk niet meer uren gaan werken, en financieel is het niet haalbaar als hij dan ook nog minder gaat werken. Mocht hij dit wel willen dan wordt hij terug gezet naar zijn vorige functie met een veel minder salaris aangezien zijn functie een fulltime functie is.
Maar als dit wel zou kunnen, was het dus evengoed een uitdaging omdat ik niet meer uren kan krijgen bij mijn werkgever. Dus een 4-4 constructie is hier geen optie. Los van dat mijn partner een hoger salaris dan mij heeft.
Overigens doet dit niets af aan de hoeveelheid dat de kids naar de opvang moeten.
Niet onbelangrijk:
Mijn zoon zie ik de helft van de tijd, ik ben nu vrij op de dagen dat hij bij mij is, dus als ik meer ga werken betekent dit dat dit op een dag gaat zijn dat hij bij mij is waardoor ik hem nog minder zou zien.
Ik begin om te denken aan een onderzoekje, of nog erger....
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
dinsdag 23 december 2025 om 07:00
Dan is het echt slimmer dat jij nu meer werkt dan hijPoppedijntje schreef: ↑22-12-2025 19:44We hebben ongeveer het zelfde uur loon dus als we beiden evenveel werken ook hetzelfde salaris.
Hij werkt meer dan ik en daardoor meer salaris, maar ik ga niet leven met de gedachte: wat als… dat doe ik helaas al veel te veel.
Mijn pensioen schijnt goed te zijn (zorg en welzijn), zijn pensioen is daar in tegen belabberd.
dinsdag 23 december 2025 om 07:17
Wat een bullshit. Dit is wat kind vindt, niet wat ík vind. Dus ik geef helemaal niks aan hem mee.
Daarom zei ik ook al: Voor míjn kind werkt het zo. Wil niet zeggen dat een ander kind niet vaker dan 2 dagen naar de bso kan, in mijn omgeving zie ik dat veel kinderen de bso leuk vinden (zei ik ook al).
Kind zal dat in the end wel van mij geërfd hebben, want ik had het vroeger ook verschrikkelijk gevonden om naar een bso te moeten. Ik wilde (en nog steeds) gewoon in m'n eigen huis zijn met m'n eigen dingen. Gelukkig hoefde ik nooit naar een bso (maar dat waren andere tijden waarin je moeder niet werkte).
dinsdag 23 december 2025 om 07:26
Poppedijntje schreef: ↑22-12-2025 19:44We hebben ongeveer het zelfde uur loon dus als we beiden evenveel werken ook hetzelfde salaris.
Je doet het misschien al te veel, misschien dus een keuze maken waarbij het wel nuttig is en waarbij niet.
Genoeg berichten hier gelezen waarin vrouwen niet de relatie konden heroverwegen in verband met de financiën. Vrouwen die geen kant op konden, dit lijkt me nou typisch een situatie waarover je wel moet nadenken omdat zo veel relaties niet voor eeuwig zijn. Zeker tweede relaties niet.
Ik ben veertig jaar samen en denk daar wel over na. Als de koek op is, wil ik niet tot mijn dood samen moeten blijven omdat ik het alleen niet zou redden. Weten dat ik mijn man niet nodig heb voor zijn geld doet mijn relatie zelfs goed.
dinsdag 23 december 2025 om 11:13
Dit verschilt ook echt per kind merk ik inderdaad. Onze oudste is een gevoelig jongetje wat echt behoefte heeft aan rust en tijd met ons. 3 middagen bso waren echt teveel, 2 middagen is ok nu. En hij vindt het er echt wel leuk hoor, daar ligt het niet aan. Ik zie ook bij vrienden dat kinderen in schoolvakanties met plezier de hele vakantie 3 dagen per week naar de vakantie bso gaan. Onze oudste trekt dat gewoon niet. Als we dat wel zouden doen dan heeft hij constant night terrors in de avond, slaapt onrustig en is doodop. Terwijl onze jongste nergens last van heeft met 3 dagen opvang, heel ander kind.Red_Velvet schreef: ↑23-12-2025 05:50Ik vind het ook niet sneu hoor Nausicaa. Mijn kinderen gaan er echt met plezier naartoe. Ze doen daar echt leuke dingen. Alleen mijn oudste zou meer dan 3 dagen niet gaan, omdat hij echt de rust van thuis nodig heeft. Daar is elk kind weer anders in, sommige hebben daar veel minder last van.
dinsdag 23 december 2025 om 11:19
dinsdag 23 december 2025 om 11:26
Mijn kinderen gingen drie dagen naar de opvang en twee dagen naar de bso. Dat kon door veel schuiven en thuiswerken. Voor de kinderen fijn want zij vonden twee dagen bso meer dan genoeg naar school. Opvang had rustig nog een dagje gekund, het is dus ook heel afhankelijk van de kinderen en situatie. Ik vond het een crime om veel thuis te werken terwijl de kinderen er waren, alles loopt in elkaar over.
Ik zou anderen gewoon laten zeggen wat ze zeggen, je doet het nooit goed dus bekijk gewoon wat voor jullie past.
Ik zou anderen gewoon laten zeggen wat ze zeggen, je doet het nooit goed dus bekijk gewoon wat voor jullie past.
woensdag 24 december 2025 om 23:44
Alleen OP gelezen. Ik zou me echt niet druk maken om die rare opmerkingen op facebook.
Er is niks mis met je kind naar de opvang brengen. Er moet gewerkt worden.
Hier: ik werk 4 dagen. Mijn man 3,5
Ik ben 1 dag met ze thuis, oma 1 dag, man 1 dag en ze gaan 2 dagen naar de opvang/bso.
En daar varen ze wel bij. Je merkt dat ze het naar hun zin hebben en niet oververmoeid zijn. Mijn zoon vraagt zelfs of hij alweer naar de BSO mag.
Ze gaan al sinds ze 3 maanden oud zijn, zelfs als m’n verlof nog niet voorbij was lol.
Ik geloof heilig in het “it takes a village” principe. En ik vind dus ook niet dat ik elke minuut dat ik vrij ben voor m’n kinderen moet zorgen. Daar heb ik mn hele netwerk voor en voor een deel koop ik het af via het KDV
Er is niks mis met je kind naar de opvang brengen. Er moet gewerkt worden.
Hier: ik werk 4 dagen. Mijn man 3,5
Ik ben 1 dag met ze thuis, oma 1 dag, man 1 dag en ze gaan 2 dagen naar de opvang/bso.
En daar varen ze wel bij. Je merkt dat ze het naar hun zin hebben en niet oververmoeid zijn. Mijn zoon vraagt zelfs of hij alweer naar de BSO mag.
Ze gaan al sinds ze 3 maanden oud zijn, zelfs als m’n verlof nog niet voorbij was lol.
Ik geloof heilig in het “it takes a village” principe. En ik vind dus ook niet dat ik elke minuut dat ik vrij ben voor m’n kinderen moet zorgen. Daar heb ik mn hele netwerk voor en voor een deel koop ik het af via het KDV
donderdag 25 december 2025 om 08:24
Hier gingen ze 3 dagen. Vanaf 3 maanden tot aan groep 1.
We hebben er geen spijt van. Heerlijk sociale kinderen.
En dat iemand roept "lekker makkelijk", beseft diegene dan wel dat hij of zij thuis kan blijven zitten omdat anderen zo gek zijn om te gaan werken? Want zonder de werkende belastingbetaler had diegene geen inkomsten gehad en kon dan niet thuis blijven.
En dat iemand roept "lekker makkelijk", beseft diegene dan wel dat hij of zij thuis kan blijven zitten omdat anderen zo gek zijn om te gaan werken? Want zonder de werkende belastingbetaler had diegene geen inkomsten gehad en kon dan niet thuis blijven.
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 25 december 2025 om 13:00
thanx schreef: ↑25-12-2025 08:24Hier gingen ze 3 dagen. Vanaf 3 maanden tot aan groep 1.
Het gaat veel verder. We hebben nu al een personeelstekort. Wie gaan al het werk doen? Zij die thuisblijft consumeert wel. Boodschappen, onderwijs, zorg etc.
donderdag 25 december 2025 om 13:00
thanx schreef: ↑25-12-2025 08:24Hier gingen ze 3 dagen. Vanaf 3 maanden tot aan groep 1.
Het gaat veel verder. We hebben nu al een personeelstekort. Wie gaan al het werk doen? Zij die thuisblijft consumeert wel. Boodschappen, onderwijs, zorg etc.
donderdag 25 december 2025 om 14:38
Als TBM een goed idee was, zouden mannen het massaal claimenthanx schreef: ↑25-12-2025 08:24Hier gingen ze 3 dagen. Vanaf 3 maanden tot aan groep 1.
donderdag 25 december 2025 om 17:28
Hoe zeer ik ook voorstander ben van opvang en beiden blijven werken etc, dat hoeft natuurlijk helemaal niet. De paar mensen die ik ken die thuis blijven bij de kinderen, krijgen geen uitkering oid. En ook geen toeslagen, want gezinsinkomen te hoog. Die leven van het geld dat partner binnen brengt. En ja, dat geeft risico’s etc, en nee, ik vind het ook niet zo verstandig tenzij je dingen heel goed regelt. Maar geld van de belastingbetaler krijgen ze niet.thanx schreef: ↑25-12-2025 08:24Hier gingen ze 3 dagen. Vanaf 3 maanden tot aan groep 1.
vrijdag 26 december 2025 om 09:52
Oja, die heb je ook.nausicaa schreef: ↑25-12-2025 17:28Hoe zeer ik ook voorstander ben van opvang en beiden blijven werken etc, dat hoeft natuurlijk helemaal niet. De paar mensen die ik ken die thuis blijven bij de kinderen, krijgen geen uitkering oid. En ook geen toeslagen, want gezinsinkomen te hoog. Die leven van het geld dat partner binnen brengt. En ja, dat geeft risico’s etc, en nee, ik vind het ook niet zo verstandig tenzij je dingen heel goed regelt. Maar geld van de belastingbetaler krijgen ze niet.
Prima hoor, die mogen thuis blijven. Geen uitkeringen, toeslagen, subsidies. Dan mag de partner ervoor werken.
Maar inderdaad, ze consumeren wel en brengen nauwelijks iets bij.
Maar goed, dat vind ik dan nog verder gezocht.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 26 december 2025 om 10:19
Ik zie dat toch anders. Het grootbrengen van kinderen is ook een bijdrage aan de maatschappij
vrijdag 26 december 2025 om 11:58
En die kinderen krijgen matig onderwijs door de lerarentekorten. En blijft onderwijs het kleinparttime-walhalla. Elke jonge ouder gaat naar 2 of 3 dagen en blijft dat meestal ook doen als de kinderen groter worden.
vrijdag 26 december 2025 om 12:40
In veel landen gaan de kinderen gewoon 5 dagen naar de opvang (of helemaal niet, maar parttime is er vaak niet bij).
Mijn oudste ging 3 dagen naar de opvang en een middag naar opa en oma. De jongste heeft een korte periode gehad dat 1 dag opvang genoeg was. Door werkdagen van vader en van mij. Ik geloof niet dat de jongste gelukkiger was of dat het nu beter met de jongste gaat dan met de oudste.
Ik heb de opvang altijd aangepast aan wat wij nodig hadden. Zelf vond ik het toen ze kleiner waren wel makkelijker dan met de bso en school. Maar beiden was prima. Op een gegeven moment komt de leeftijd dat ze de bso minder leuk vinden, dat is vaak de leeftijd dat je langzaam kunt nadenken over afbouwen en soms ook niet. Dan is het helaas even niet anders. Daar was ik ook duidelijk in naar mijn jongste, die toen meer dan 1 dag ging. Ik moest ook werken voor geld, voor mijn ontwikkeling, om een goede moeder te kunnen zijn (ik zou dood ongelukkig worden van 24/7 thuis zitten en ik weet uit ervaring dat dat ook niet goed is voor de band tussen moeder en kind, je kunt ook fysiek aanwezig zijn, maar toch niet echt aanwezig zijn, dat vond ik als kind veel lastiger). En de bso beviel de jongste beter dan de gastouder.
Ik denk dat iedereen de keuzes moet maken die voor het eigen gezin goed zijn.
Ik ken kinderen die 5 dagen naar de opvang gaan, die zijn nog wel klein, die doen het ook goed en zijn gelukkig. Op de momenten dat ze thuis zijn krijgen ze alle aandacht van hun ouders. Ze zijn het zo gewend en zijn gehecht aan hun leidsters. Ik ken kinderen die thuis zijn, gaat ook goed en die kinderen vinden dat ook fijn. Ik ken van allebei de voorbeelden ook kinderen waarbij dat minder goed gaat. Ik denk dat de harmonie in het gezin vaak het belangrijkste is.
Ik weet dat er ook kinderen zijn voor wie een kdv of bso niet werkt, dan is het meer zoeken, wat past wel. Een andere vorm van opvang of het samen als ouders anders invullen. Dan is het zoeken naar wat kan en werkt. Maar ook dan is wat is goed voor het eigen gezin het uitgangspunt.
Mijn kinderen gingen al heel vroeg naar de opvang. Ik weet dat onderzoeken soms zeggen dat het beter is na een jaar. Mijn kinderen hebben zich er prima ontwikkelt. Er zijn ook onderzoeken dat het vanaf de peuterleeftijd juist een meerwaarde is en goed voor de ontwikkeling. Ik denk dat je vaak wel dingen kunt vinden die bij de eigen visie passen. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe het met jouw kind gaat. Zo lang dat gezond is, zich goed ontwikkelt en goed in zijn/haar vel lijkt te zitten, dan gaat er in ieder geval genoeg goed.
Waarom moeten we elkaar toch steeds de maat lezen? Kijk naar je kind en en je gezin. Dat is belangrijker dan wat Gerda, Suzette of Vlinder op internet ervan vindt.
En hoeveel ik werkte en hoeveel opvang we nodig hadden lag aan welke baan ik had, de invulling van zijn functie door mijn man, hoe we dingen verder geregeld kregen etc. Net wat we op dat moment nodig hadden en wat op dat moment paste binnen ons gezin. Ik ben wel eens niet voor een functie gegaan, omdat die op dat moment niet in ons gezin paste, zelfde voor mijn man. Ik heb ook de opvang wel eens verhoogd in dagen, omdat dat op dat moment wel paste in ons gezin en ik de functie graag wilde of omdat mijn man iets anders wilde. Uiteirndelijk draait het bij ons om de balans. En hoe die balans uitslaat ligt voor ons aan verschillende omstandigheden.
Mijn oudste ging 3 dagen naar de opvang en een middag naar opa en oma. De jongste heeft een korte periode gehad dat 1 dag opvang genoeg was. Door werkdagen van vader en van mij. Ik geloof niet dat de jongste gelukkiger was of dat het nu beter met de jongste gaat dan met de oudste.
Ik heb de opvang altijd aangepast aan wat wij nodig hadden. Zelf vond ik het toen ze kleiner waren wel makkelijker dan met de bso en school. Maar beiden was prima. Op een gegeven moment komt de leeftijd dat ze de bso minder leuk vinden, dat is vaak de leeftijd dat je langzaam kunt nadenken over afbouwen en soms ook niet. Dan is het helaas even niet anders. Daar was ik ook duidelijk in naar mijn jongste, die toen meer dan 1 dag ging. Ik moest ook werken voor geld, voor mijn ontwikkeling, om een goede moeder te kunnen zijn (ik zou dood ongelukkig worden van 24/7 thuis zitten en ik weet uit ervaring dat dat ook niet goed is voor de band tussen moeder en kind, je kunt ook fysiek aanwezig zijn, maar toch niet echt aanwezig zijn, dat vond ik als kind veel lastiger). En de bso beviel de jongste beter dan de gastouder.
Ik denk dat iedereen de keuzes moet maken die voor het eigen gezin goed zijn.
Ik ken kinderen die 5 dagen naar de opvang gaan, die zijn nog wel klein, die doen het ook goed en zijn gelukkig. Op de momenten dat ze thuis zijn krijgen ze alle aandacht van hun ouders. Ze zijn het zo gewend en zijn gehecht aan hun leidsters. Ik ken kinderen die thuis zijn, gaat ook goed en die kinderen vinden dat ook fijn. Ik ken van allebei de voorbeelden ook kinderen waarbij dat minder goed gaat. Ik denk dat de harmonie in het gezin vaak het belangrijkste is.
Ik weet dat er ook kinderen zijn voor wie een kdv of bso niet werkt, dan is het meer zoeken, wat past wel. Een andere vorm van opvang of het samen als ouders anders invullen. Dan is het zoeken naar wat kan en werkt. Maar ook dan is wat is goed voor het eigen gezin het uitgangspunt.
Mijn kinderen gingen al heel vroeg naar de opvang. Ik weet dat onderzoeken soms zeggen dat het beter is na een jaar. Mijn kinderen hebben zich er prima ontwikkelt. Er zijn ook onderzoeken dat het vanaf de peuterleeftijd juist een meerwaarde is en goed voor de ontwikkeling. Ik denk dat je vaak wel dingen kunt vinden die bij de eigen visie passen. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe het met jouw kind gaat. Zo lang dat gezond is, zich goed ontwikkelt en goed in zijn/haar vel lijkt te zitten, dan gaat er in ieder geval genoeg goed.
Waarom moeten we elkaar toch steeds de maat lezen? Kijk naar je kind en en je gezin. Dat is belangrijker dan wat Gerda, Suzette of Vlinder op internet ervan vindt.
En hoeveel ik werkte en hoeveel opvang we nodig hadden lag aan welke baan ik had, de invulling van zijn functie door mijn man, hoe we dingen verder geregeld kregen etc. Net wat we op dat moment nodig hadden en wat op dat moment paste binnen ons gezin. Ik ben wel eens niet voor een functie gegaan, omdat die op dat moment niet in ons gezin paste, zelfde voor mijn man. Ik heb ook de opvang wel eens verhoogd in dagen, omdat dat op dat moment wel paste in ons gezin en ik de functie graag wilde of omdat mijn man iets anders wilde. Uiteirndelijk draait het bij ons om de balans. En hoe die balans uitslaat ligt voor ons aan verschillende omstandigheden.
vrijdag 26 december 2025 om 17:35
Als die kinderen groter zijn hebben ze je ook nog steeds nodig. Dus dat vind ik ook niet gek. Wanneer gaan we in Nederland eens afstappen van de mening dat je die kinderen “er ff bij doet” door te blijven werken zoals je deed voor je vader/moeder werd?
vrijdag 26 december 2025 om 20:27
Zoals al aangegeven is dat door meerder redenen geen optie voor nu.
vrijdag 26 december 2025 om 20:29
Mocht de koek ooit op raken (wat ik niet hoop), dan weet ik zeker dat ik ook op eigen benen kan staan.Verbena schreef: ↑23-12-2025 07:26Je doet het misschien al te veel, misschien dus een keuze maken waarbij het wel nuttig is en waarbij niet.
Genoeg berichten hier gelezen waarin vrouwen niet de relatie konden heroverwegen in verband met de financiën. Vrouwen die geen kant op konden, dit lijkt me nou typisch een situatie waarover je wel moet nadenken omdat zo veel relaties niet voor eeuwig zijn. Zeker tweede relaties niet.
Ik ben veertig jaar samen en denk daar wel over na. Als de koek op is, wil ik niet tot mijn dood samen moeten blijven omdat ik het alleen niet zou redden. Weten dat ik mijn man niet nodig heb voor zijn geld doet mijn relatie zelfs goed.
vrijdag 26 december 2025 om 23:22
Uhuh.Poppedijntje schreef: ↑26-12-2025 20:27Zoals al aangegeven is dat door meerder redenen geen optie voor nu.
zaterdag 27 december 2025 om 04:32
Dat kan in veel andere landen ook, dus waarom in Nederland niet? Waarom gaan altijd de moeders terug naar twee of drie dagen en blijven de vaders vijf dagen werken? Wanneer gaan we zien dat arbeidsmigratie ons personeelstekort niet gaat oplossen? Wanneer gaan al die vrouwen die twee, tweeënhalf, of drie dagen werken weer minsten vier dagen werken?
Wanneer gaan we zien dat kinderen een een ouder nodig hebben, niet altijd de moeder?
Ze hebben die ouder alleen niet 24/7 nodig. Ze kunnen steeds meer zelf. Er komt een moment dat je echt geen vijf dagen met thee en koekjes klaar hoeft te zitten na schooltijd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in