Wat een kl@#tzakken
donderdag 25 december 2025 om 14:32
Ik kan hier zo pissig om worden! Ik heb echt niks tegen mooi siervuurwerk, maar dan wel graag met oud en nieuw. Rotjes heb ik niks mee, maar zelfs dat kan ik nog wel begrijpen dat als je jong bent dat het leuk is om te knallen.
Maar wat ik niet kan begrijpen is dat als je mensen ziet lopen met twee honden, dat je dan van je scooter af een rotje naar de honden gooit! Echt, wat voor zieke geest heb je dan?!!!!
Ik liep met mijn hond (niet bang) en mijn dochter met hond van onze vriendin die op vakantie is (wel bang), aan de rand van het bos om aan onze wandeling te beginnen. We zagen al een scooter met 2 jongens voorbij komen en dat de jongen achterop een armbeweging maakte. Ineens is mijn dochter in paniek en trekt de hond gauw terug aan de lijn. Zegt ze: vuurwerk!!
Ik kijk en zie inderdaad een brandende rotje liggen. Wij gauw met de honden terug rennen en toen een keiharde knal! Echt zo zielig voor de hond die al zo bang is! Die rende terug naar huis en wilde echt niet meer mee.
Wat bezielt je om vuurwerk naar mensen/dieren te gooien??!!
Maar wat ik niet kan begrijpen is dat als je mensen ziet lopen met twee honden, dat je dan van je scooter af een rotje naar de honden gooit! Echt, wat voor zieke geest heb je dan?!!!!
Ik liep met mijn hond (niet bang) en mijn dochter met hond van onze vriendin die op vakantie is (wel bang), aan de rand van het bos om aan onze wandeling te beginnen. We zagen al een scooter met 2 jongens voorbij komen en dat de jongen achterop een armbeweging maakte. Ineens is mijn dochter in paniek en trekt de hond gauw terug aan de lijn. Zegt ze: vuurwerk!!
Ik kijk en zie inderdaad een brandende rotje liggen. Wij gauw met de honden terug rennen en toen een keiharde knal! Echt zo zielig voor de hond die al zo bang is! Die rende terug naar huis en wilde echt niet meer mee.
Wat bezielt je om vuurwerk naar mensen/dieren te gooien??!!
zondag 28 december 2025 om 00:07
Ach gossie.
Alles goed dicht houden dat hij er niet vandoor gaat.
Onze hond is niet bang, wel alert.
Ik houd hem heel goed vast
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 28 december 2025 om 08:19
zondag 28 december 2025 om 18:38
Mijn hond was nooit bang. Na een bom terwijl wij niet thuis waren na 4 jaar wel. Jongste hond 0 bang. Je hoeft de honden niet op te voeden.n. De mensen wel. Een hond vertrouwt zijn baas, maar eens onveilig, is onvei.ig.
Afkoelen heeft gewerkt
zondag 28 december 2025 om 18:44
Enig idee hoe lastig het is om een getraumatiseerde hond weer een beetje okay te krijgen? En je hebt verder ook te maken met karakter van een hond plus het feit dat het vuurwerk van nu ook echt zeer serieus vuurwerk is. Ik ben blij dat ik niet in de stad woon want het is best lastig om je hond goed te houden, zeker als het een gevoelige hond is.
zondag 28 december 2025 om 18:58
Ik heb heel mijn leven katten gehad. Sommige waren niet bang voor knallen, andere wel. Van mijn vorige katten (twee broers) was er een doof, die had natuurlijk nergens last van. Hij keek ook niet op of om als het buiten los ging, terwijl ik dacht dat hij de lichtjes en flitsen leuk zou vinden. Vond hij niets aan. De andere kat was wel vrij bang, ook als het onweerde.
Mijn huidige twee katten zijn heel erg bang. Het schijnt met een cruciale leeftijd in de kittentijd te maken te hebben (geldt ook voor pups) en als ze er dan op een positieve manier mee kennismaken zijn ze meestal niet bang. Mijn katten komen uit het asiel, de kater was toen een maand of vijf en de poes nog heel klein, ik denk zeker nog geen drie maanden. Wat ze voor die tijd mee hebben gemaakt weten we niet. Maar ze zijn altijd wel bang geweest voor knallen en dat is in de loop van de jaren steeds erger geworden eigenlijk. Wij doen zo rustig mogelijk als er buiten knallen zijn, om de angst niet te voeren. Kort vriendelijk geruststellen.
Jaren geleden waren mijn man en ik 's avonds laat een keer met de kater in het park bij ons huis. Ergens in een tuin werd toen ineens (het was in de zomer) vuurwerk afgeschoten, keiharde knallen. Kater kwijt, ik des duivels, bij een paar huizen aan gaan bellen om de mensen te confronteren maar niemand wist waar het precies was geweest, blabla. Gelukkig bleek onze kater thuis voor de deur te zitten. Maar zulke dingen wakkeren de angst natuurlijk aan. Stom stom stom vuurwerk!
Mijn huidige twee katten zijn heel erg bang. Het schijnt met een cruciale leeftijd in de kittentijd te maken te hebben (geldt ook voor pups) en als ze er dan op een positieve manier mee kennismaken zijn ze meestal niet bang. Mijn katten komen uit het asiel, de kater was toen een maand of vijf en de poes nog heel klein, ik denk zeker nog geen drie maanden. Wat ze voor die tijd mee hebben gemaakt weten we niet. Maar ze zijn altijd wel bang geweest voor knallen en dat is in de loop van de jaren steeds erger geworden eigenlijk. Wij doen zo rustig mogelijk als er buiten knallen zijn, om de angst niet te voeren. Kort vriendelijk geruststellen.
Jaren geleden waren mijn man en ik 's avonds laat een keer met de kater in het park bij ons huis. Ergens in een tuin werd toen ineens (het was in de zomer) vuurwerk afgeschoten, keiharde knallen. Kater kwijt, ik des duivels, bij een paar huizen aan gaan bellen om de mensen te confronteren maar niemand wist waar het precies was geweest, blabla. Gelukkig bleek onze kater thuis voor de deur te zitten. Maar zulke dingen wakkeren de angst natuurlijk aan. Stom stom stom vuurwerk!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 28 december 2025 om 19:22
Geen idee hoe zoiets gaat. Mijn hond is niet bang, ook niet na het voorval van afgelopen week. Hond van vriendin is op een dag wel bang geworden en gaat er ook echt niet meer aan wennen. Die is ook bang van het geluid van luchtballonnen.
Eenmaal zo getraumatiseerd, kan ik geen training voorstellen wat helpt.
zondag 28 december 2025 om 22:15
Luchtballonnen ja! Een kennis nam vroeger haar hond altijd mee als ze met haar paard het bos in ging. Hij was bang voor luchtballonnen. Hij is weggerend toen er eentje was en hij weer mee was op buitenrit, nooit meer een spoor van hem gevonden. Verschrikkelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in