Sneeuwpret ☃️❄️
maandag 5 januari 2026 om 14:43
Ik geniet zó van dit winterweer. Sinds het sneeuwt ben ik elke dag wel even buiten geweest. Lange wandelingen, rode wangen, en daarna lekker opwarmen in een café met een grote mok warme chocolademelk… heerlijk.
Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond
).
Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.
En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord
Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.
Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?
Genietze in iedergeval!!
Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond
Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.
En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord
Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.
Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?
Genietze in iedergeval!!
donderdag 8 januari 2026 om 07:49
Door het hele land… of? De NS chaos wel weer compleet zag ik. Benieuwd wat er bij mijn moeder ligt en of wij nog wat krijgen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 8 januari 2026 om 10:27
donderdag 8 januari 2026 om 11:18
Ik heb de sneeuwvrouw hier nog ff snel gestut, maar vrees dat ze geen lang leven heeft. Wilde er nog een partner naast zetten, maar dat is net ff snel een 'kind' gewordenUgli schreef: ↑08-01-2026 10:27Hier dooit het flink. Op de plekken waar de sneeuwschuiver is geweest is de sneeuw nu helemaal weg, er lag eerst nog een dunne plaklaag. En mijn ene sneeuwpop is gekrompen, die ander moet ik nog even bekijken. Zou me niet verbazen als die om ligt want die deed gisteren al de toren van Pisa na.
donderdag 8 januari 2026 om 12:50
vrijdag 9 januari 2026 om 19:31
Daar zijn Harry en Henk weer
https://youtu.be/ogi4sUmNE5Y?si=bEWb7kyNLHBaczSm
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 9 januari 2026 om 19:40
Djessy schreef: ↑09-01-2026 19:31Daar zijn Harry en Henk weer![]()
Graftak!
vrijdag 9 januari 2026 om 22:56
Heel veel plezier.
Ik ben blij dat het in de randstad nu even wat minder is.
Gisteren hebben ze de ramen aan de achterkant eruit gehaald en vandaag aan de voorkant.
Het enige dat nu tussen mij en de winter zit zijn dunne houten plaatjes
Maandag achter weer echte ramen en dinsdag voor.
Daarna mag het wat mij betreft hard droog gaan vriezen.
Dan hebben we deze winter én sneeuwpret én schaatspret gekend.
En bij droge vrieskou is de weg ook weer goed te doen.
zaterdag 10 januari 2026 om 14:40
Ik ben zo ontzettend blij met dit weer. Ik woon in Wenen en de winters zijn een van de redenen dat ik hierheen verhuisd ben. En ik word op mijn wenken bediend! Een echt witte kerst, sneeuw met Oud en Nieuw, en sinds gisteren sneeuwt het echt hard. Zo'n centimeter of tien ligt er, en de komende weken blijft het keihard vriezen, zelfs de Donau is dichtgevroren! De stad en de heuvels zijn een sprookje, ook door de kerstverlichting die nog overal in de straten hangt.
En hier lekker geen last van drab of gladheid, want zowel de (binnen)wegen als de stoepen worden snel sneeuwvrij gemaakt. Love it!
En hier lekker geen last van drab of gladheid, want zowel de (binnen)wegen als de stoepen worden snel sneeuwvrij gemaakt. Love it!
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
zaterdag 10 januari 2026 om 15:10
Jeetje, lekkere timing ook.granny71 schreef: ↑09-01-2026 22:56Heel veel plezier.
Gisteren hebben ze de ramen aan de achterkant eruit gehaald en vandaag aan de voorkant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 10 januari 2026 om 17:25
Hahaha, wat tof dat hij het ook nog zo leuk vindt. Ik zag ook verdacht veel volwassenen op een slee.La_Galette schreef: ↑10-01-2026 15:04Hier is niet meer echt wat gevallen maar gelukkig vriest het waardoor de laag van 10cm.nog wel blijft liggen. En ik vond zowaar nog een slee bij een bouwmarkt eergisteren, zoon van 16 helemaal blij![]()
Het heeft hier vannacht nog een paar cm gesneeuwd, maar het blijft door de kou mooi liggen. Ik heb vandaag nog even een lange wandeling gemaakt. Merken jullie ook dat je veel harder werkt als je door de sneeuw loopt? Ik heb echt spierpijn van het wandelen. Is wel goed voor mijn goede voornemens qua actief bezig zijn.
Ben benieuwd naar de kou morgen! Fijn dat het nu nog in het weekend valt, kan ik er mooi nog even genieten bedankt volgende week weer onder het systeemplafond van kantoor naar de grauwe buitenlucht kijken.
zaterdag 10 januari 2026 om 18:57
Je herkenbaar, beetje zoals op het strand lopen!Tavistock schreef: ↑10-01-2026 17:25Hahaha, wat tof dat hij het ook nog zo leuk vindt. Ik zag ook verdacht veel volwassenen op een slee.
Het heeft hier vannacht nog een paar cm gesneeuwd, maar het blijft door de kou mooi liggen. Ik heb vandaag nog even een lange wandeling gemaakt. Merken jullie ook dat je veel harder werkt als je door de sneeuw loopt? Ik heb echt spierpijn van het wandelen. Is wel goed voor mijn goede voornemens qua actief bezig zijn.
Ben benieuwd naar de kou morgen! Fijn dat het nu nog in het weekend valt, kan ik er mooi nog even genieten bedankt volgende week weer onder het systeemplafond van kantoor naar de grauwe buitenlucht kijken.
zaterdag 10 januari 2026 om 19:38
Ik voelde het gisteren een beetje in mijn kuitenTavistock schreef: ↑10-01-2026 17:25Hahaha, wat tof dat hij het ook nog zo leuk vindt. Ik zag ook verdacht veel volwassenen op een slee.
Ik ben eigenlijk elke dag wel even buiten geweest, al was het maar om de stilte en het witte landschap mee te pakken. Online zie ik de creativiteit ook helemaal losgaan. Hello Kitty-sneeuwpoppen, complete iglo’s die worden gebouwd en versierd, echt leuk om te zien!
Hier is de meeste sneeuw inmiddels wel een beetje weg
larosa wijzigde dit bericht op 10-01-2026 19:49
0.09% gewijzigd
zaterdag 10 januari 2026 om 19:43
Wat een plaatje moet dat zijn daar in Wenen.Fantasy schreef: ↑10-01-2026 14:40Ik ben zo ontzettend blij met dit weer. Ik woon in Wenen en de winters zijn een van de redenen dat ik hierheen verhuisd ben. En ik word op mijn wenken bediend! Een echt witte kerst, sneeuw met Oud en Nieuw, en sinds gisteren sneeuwt het echt hard. Zo'n centimeter of tien ligt er, en de komende weken blijft het keihard vriezen, zelfs de Donau is dichtgevroren! De stad en de heuvels zijn een sprookje, ook door de kerstverlichting die nog overal in de straten hangt.
zaterdag 10 januari 2026 om 19:48
Geen spierpijn van het wandelen door de sneeuw, wel van het sneeuwpoppen bouwen. Mijn dijen voelden alsof ze eraf gingen vallen. Ik voelde me ineens heel oud dus heb me nu voor genomen wat meer squad oefeningen te gaan doen (dat is ook wat ik deed met sneeuwpoppen bouwen, steeds op de hurken, op de knieën, sneeuwballen tillen en duwen, dat soort dingen, dus dat zal ik vast werken voor een beetje meer thunder thighs).
Hier is de sneeuw op de straat zo goed als weg helaas. Hier en daar nog een hoop en op het gras liggen nog wat hoopjes. Het was echt een fantastische week, ik wil er nog wel zo een!
Hier is de sneeuw op de straat zo goed als weg helaas. Hier en daar nog een hoop en op het gras liggen nog wat hoopjes. Het was echt een fantastische week, ik wil er nog wel zo een!
zaterdag 10 januari 2026 om 20:08
Sneeuwpoppen-fitnessUgli schreef: ↑10-01-2026 19:48Geen spierpijn van het wandelen door de sneeuw, wel van het sneeuwpoppen bouwen. Mijn dijen voelden alsof ze eraf gingen vallen. Ik voelde me ineens heel oud dus heb me nu voor genomen wat meer squad oefeningen te gaan doen (dat is ook wat ik deed met sneeuwpoppen bouwen, steeds op de hurken, op de knieën, sneeuwballen tillen en duwen, dat soort dingen, dus dat zal ik vast werken voor een beetje meer thunder thighs).
zaterdag 10 januari 2026 om 20:24
Het is niet anders.
Ze hebben 160 woningen te doen en zijn ruim een half jaar bezig.
Maar de mensen die ergens in mei aan de beurt zijn moeten bij mij niet aankomen met klachten over overlast.
Ik merk dat de wind gedraaid is. De slaapkamerkant is nu veel kouder dan de huiskamerkant.
Maar dat vind ik prima.
zaterdag 10 januari 2026 om 20:47
Ik vond het vandaag, ook in de randstad, niet te doen ondanks dat ik normaal best wel tegen kou kan. Vooral de wind op sommige plaatsen maakte het heel koud. Merk jij dat nu ook binnen of houdt het hout dat wel een beetje tegen? (Geen kieren of zo)granny71 schreef: ↑09-01-2026 22:56Heel veel plezier.
zaterdag 10 januari 2026 om 20:56
De oude ramen zijn blijkbaar vastgezet met asbesthoudende lijm.
Hoe het precies zit weet ik niet maar ze worden door een speciaal bedrijf verwijderd, dan wordt er iets gedaan met een brander en verf en dan zet een ander bedrijf de ramen er weer in.
Dat het bij mij precies om het weekend heen zit is pech.
En zelfs de allerbeste planner ter wereld had dit weer niet verwacht.
zaterdag 10 januari 2026 om 21:01
Hout houdt helemaal niets tegen en de kieren om de platen heen ook niet.
Wel hebben ze (op mijn aangeven) een plastic schot in de huiskamer geplaatst. Dus er zit een soort luchtbuffer tussen het leefgedeelte en de "ramen"
Zit nu op de bank met T-shirt, vest en fleese badjas onder een dekentje en dat is wel te doen.
Slaapkamer kant is nu de koudste kant maar ik hou van een koude slaapkamer dus dat maakt me niet uit.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in