Sneeuwpret ☃️❄️
maandag 5 januari 2026 om 14:43
Ik geniet zó van dit winterweer. Sinds het sneeuwt ben ik elke dag wel even buiten geweest. Lange wandelingen, rode wangen, en daarna lekker opwarmen in een café met een grote mok warme chocolademelk… heerlijk.
Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond
).
Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.
En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord
Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.
Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?
Genietze in iedergeval!!
Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond
Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.
En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord
Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.
Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?
Genietze in iedergeval!!
dinsdag 6 januari 2026 om 17:57
De keren dat het zo gesneeuwd heeft in Nederland sinds ik leef zijn op 1 hand te tellen. een keer in mijn jeugd, een keer in 2009/2010 en een keer in 2020/2021. Dat is gemiddeld elke 8 jaar van mijn leven sneeuw. De volgende keer dat het gaat sneeuwen volgens die logica ben ik 40+ en oud, dus ik neem het er hysterisch nog even van.
dinsdag 6 januari 2026 om 18:00
Ik heb nu al meer spierpijn dan ik wil toegeven na het bouwen van mijn sneeuwpop. Kun je nagaan hoe dat over 8-10 jaar is.
dinsdag 6 januari 2026 om 18:02
dinsdag 6 januari 2026 om 18:05
Bijna, ik hoop nog wel wat extra wijze lessen te leren hier.
Al hebben niet alleen de huilies dat nodig zie ik, de juicherds willen wel erg veel controle over het topic en de huilies naar een ander topic sturen. Leer het negatieve te accepteren
dinsdag 6 januari 2026 om 18:14
Helemaal eens met jou!Ugli schreef: ↑06-01-2026 17:46In een topic wat sneeuwpret heet, lijkt me niet-juichen juist offtopic...Het huilie topic is hier: overig/lekker-zeiken-over-de-sneeuw/lis ... #p36082856
Ik ben vandaag voor boodschappen geweest. Vond het heel goed te doen eigenlijk, de sneeuw is platgelopen maar niet glad met mijn Buffalo's. Enige nadeel is dat als de profielen vol sneeuw zitten het in de supermarkt ineens wél spekglad is, dus ik liep juist daar rond te schuifelen totdat de sneeuw onder mijn pootjes gesmolten was.Ben ik alsnog een deel van mijn geplande lunch vergeten, dus vanavond maak ik nog een rondje. Vind ik niet erg, ik was toch al van plan nog een wandeling te gaan maken. Een zeldzaamheid dat ik vrijwillig ga want normaal ben ik donkerschuw, maar de sneeuw maakt het licht genoeg en gisteren waren er nog allemaal kinderen aan het spelen buiten, normaal is het doods en uitgestorven.
En ja, die supermarkt… altijd even tricky als het daar glad wordt.
Ik merkte vandaag wel dat het erg rustig was overal. Er was niemand in het zwembad, dus ik had de ruimte voor mij alleen. Ook weleens fijn, maar ben ik niet gewend. In de stad ook opvallend rustig, alles voelde opeens zo rustig en sereen aan. Heerlijk wel om zó even in rond te lopen.
dinsdag 6 januari 2026 om 18:22
Heerlijk toch zo’n mini winterwonderland in ons kikkerlandje. Leuk dat je even dat gevoel kon pakken, ondanks dat echte skiën er niet meer in zit.Tavistock schreef: ↑06-01-2026 17:46De wandeling was heerlijk. Wel maar kort, want ik had me een beetje verkeken op de kou en een te luchtige broek aan. Maar heb de man ook mee naar buiten genomen en het was in het park echt even alsof we samen op wintersport waren. Dat hebben we nooit gedaan en kan ik niet meer, maar dit gaf toch even datzelfde gevoel. Heel romantisch ook. Beetje de AYNIL kerstspecial, maar dan zonder elkaar gemist te hebben
Het heeft in 2021 in februari ook heel hard gesneeuwd, toen lag er hier nog meer dan nu (wel 2x zo veel). En in december van 2009 kan ik me ook herinneren dat er echt een megapak sneeuw is gevallen. Maar het gebeurt helaas niet zo vaak meer. Klimaatverandering enzo....
Dus daarom extra fijn wanneer het wel gebeurt. Om mij heen is trouwens iedereen net zo hyper ervan aan het genieten.
Ik vind het rot voor de mensen die er niet van kunnen of willen genieten, maar ik blijf gewoon lekker hysterisch blij zijn ermee. Wat een goed begin van het jaar dit.
Die enorme sneeuwbuien van 2009 en 2021 kan ik mij niet meer herinneren. Het boeide me toen waarschijnlijk nog niet zo, maar nu vind ik het helemaal fantastisch.
dinsdag 6 januari 2026 om 18:25
Huh, gaan we nou in een "pret" topic lopen klagen dat mensen te veel genieten van dit weer?
Haha, dat is ook wel weer bijzonder. Al je je zo gekwetst of beledigd of wat ís het in vredesnaam voelt omdat anderen genieten van dit weer, dan zoek je het 'jeej pret' topic toch niet op?
Ik geniet er in ieder geval nog wel even van. Het is weer eens een keer winter. Volgend jaar gaan we ongetwijfeld weer met 16 graden het nieuwe jaar in. Straks even lekker weer een wandeling. Of ben ik nou weer té enthousiast over dit weer?
Haha, dat is ook wel weer bijzonder. Al je je zo gekwetst of beledigd of wat ís het in vredesnaam voelt omdat anderen genieten van dit weer, dan zoek je het 'jeej pret' topic toch niet op?
Ik geniet er in ieder geval nog wel even van. Het is weer eens een keer winter. Volgend jaar gaan we ongetwijfeld weer met 16 graden het nieuwe jaar in. Straks even lekker weer een wandeling. Of ben ik nou weer té enthousiast over dit weer?
dinsdag 6 januari 2026 om 19:31
Het zijn gewoon sneakers maar wel van die lompe, blijken ideale sneeuw bootsies. Zelfs in de diepe sneeuw heb ik droge pootjes. En dat is maar goed ook, want ik ga binnenkort op wintersport en had 23 december snowboots besteld. Eindelijk onderweg zondag en ze zouden maandag komen, maar je raadt het al, PostNL bezorgt mooi helemaal niks momenteel. Dus ze zullen na de sneeuw wel aankomen.Larosa schreef: ↑06-01-2026 18:14Helemaal eens met jou!
En ja, die supermarkt… altijd even tricky als het daar glad wordt.Goed dat je Buffalo’s dat aankunnen! Ik ken dat merk trouwens niet, ik heb zelf van die kisten die eigenlijk perfect zouden zijn voor dit weer, maar die zitten zo zwaar aan mijn voeten dat het niet ideaal is voor langere wandelingen.
Ik merkte vandaag wel dat het erg rustig was overal. Er was niemand in het zwembad, dus ik had de ruimte voor mij alleen. Ook weleens fijn, maar ben ik niet gewend. In de stad ook opvallend rustig, alles voelde opeens zo rustig en sereen aan. Heerlijk wel om zó even in rond te lopen.
Ik vind het ook zo lekker rustig en gemoedelijk, het deed me denken aan de Corona tijd alleen dan zonder eng virus en stervende mensen en zo. En de mensen die ik tegen kom zijn goed gemutst, mensen wilden met mijn sneeuwpop op de foto dus die is nu een celeb.
dinsdag 6 januari 2026 om 19:34
Op de manege van dochter gaan ze morgenmiddag met de slee achter de paarden een tochtje maken door de weilanden. De foto's van vandaag zien er ook zo leuk uit. En voor de ouders lekker chocomelk tijdens het wachten. Helemaal zin in morgen. Manege is gelukkig vlakbij. We zouden het kunnen lopen als het moet.
dinsdag 6 januari 2026 om 19:34
2009 en 2021 waren veel korter, toen was er maar 1 dag echte sneeuwval en bleef het daarna een tijdje liggen en verijzelen en verpruttelen. Dat we nu steeds verse sneeuw krijgen heb ik al helemaal nooit meegemaakt.Liv8 schreef: ↑06-01-2026 18:25Huh, gaan we nou in een "pret" topic lopen klagen dat mensen te veel genieten van dit weer?
Van mij mag je gezellig hysterisch zijn in dit topic hoor. 2026 is nog lang zat om weer normaal te gaan doen als de sneeuw weg is. Normaal ben ik in wintermiemelmodus dus ik ben nu in mijn nopjes.
dinsdag 6 januari 2026 om 19:56
Ik heb vanmiddag een heerlijke sneeuwwandeling gemaakt. Onderweg leuke foto's gemaakt van sneeuwpoppen, 1 was echt mega hoog, ik denk wel 3 meter.
Meteen even wat boodschappen gedaan en daarna weer rustig terug gewandeld.
Echt heerlijk, eindelijk weer eens winter! Wat me opviel was dat de mensen op straat allemaal zo vriendelijk waren, geen korte lontjes. Auto's reden heel rustig natuurlijk, geen gejakker, was het altijd maar zo.
Echt heerlijk, eindelijk weer eens winter! Wat me opviel was dat de mensen op straat allemaal zo vriendelijk waren, geen korte lontjes. Auto's reden heel rustig natuurlijk, geen gejakker, was het altijd maar zo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 6 januari 2026 om 21:17
dinsdag 6 januari 2026 om 21:27
In het zuiden hebben we net wat vaker sneeuw dan de rest van Nederland. In onze wijk heeft een stel twee Sint Bernardhonden. Die zijn zo dol op sneeuw dat ze alleen uitgelaten kunnen worden door twee mensen (want je krijgt ze niet meer mee terug naar huis). Ze mochten vandaag in de tuin blijven rollen in de sneeuw, hun achtertuin heeft nog een smal stukje naast de garage zodat je vanaf de straat de honden kunt zien.
Hing er vandaag een stuk karton op de garagepoort met daarop: ‘Wij zijn NIET zielig, wij zijn gemaakt voor dit weer. De buurman let op ons’.
Hing er vandaag een stuk karton op de garagepoort met daarop: ‘Wij zijn NIET zielig, wij zijn gemaakt voor dit weer. De buurman let op ons’.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
dinsdag 6 januari 2026 om 21:33
LemoosGaatDoor schreef: ↑06-01-2026 21:27In het zuiden hebben we net wat vaker sneeuw dan de rest van Nederland. In onze wijk heeft een stel twee Sint Bernardhonden. Die zijn zo dol op sneeuw dat ze alleen uitgelaten kunnen worden door twee mensen (want je krijgt ze niet meer mee terug naar huis). Ze mochten vandaag in de tuin blijven rollen in de sneeuw, hun achtertuin heeft nog een smal stukje naast de garage zodat je vanaf de straat de honden kunt zien.
Hing er vandaag een stuk karton op de garagepoort met daarop: ‘Wij zijn NIET zielig, wij zijn gemaakt voor dit weer. De buurman let op ons’.![]()
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
dinsdag 6 januari 2026 om 23:05
Oh dat ligt dan aan de regio denk ik. Bij ons was het in 2010 en 2021 echt lang wit hoor.
woensdag 7 januari 2026 om 07:06
Ah, zalig om te zien toch. Mooi hoe sommige dieren helemaal opbloeien in dit weer.LemoosGaatDoor schreef: ↑06-01-2026 21:27In het zuiden hebben we net wat vaker sneeuw dan de rest van Nederland. In onze wijk heeft een stel twee Sint Bernardhonden. Die zijn zo dol op sneeuw dat ze alleen uitgelaten kunnen worden door twee mensen (want je krijgt ze niet meer mee terug naar huis). Ze mochten vandaag in de tuin blijven rollen in de sneeuw, hun achtertuin heeft nog een smal stukje naast de garage zodat je vanaf de straat de honden kunt zien.
Hing er vandaag een stuk karton op de garagepoort met daarop: ‘Wij zijn NIET zielig, wij zijn gemaakt voor dit weer. De buurman let op ons’.![]()
woensdag 7 januari 2026 om 07:13
Dat moet een heel kunstwerk zijn geweest een 3 meter hoge sneeuwpop!Djessy schreef: ↑06-01-2026 19:56Ik heb vanmiddag een heerlijke sneeuwwandeling gemaakt. Onderweg leuke foto's gemaakt van sneeuwpoppen, 1 was echt mega hoog, ik denk wel 3 meter.
woensdag 7 januari 2026 om 07:19
woensdag 7 januari 2026 om 07:25
Dat klinkt echt sprookjesachtig mooi; paarden dartelend in de sneeuw, kinderen in de slee… mag ik mee?jojojo schreef: ↑06-01-2026 19:34Op de manege van dochter gaan ze morgenmiddag met de slee achter de paarden een tochtje maken door de weilanden. De foto's van vandaag zien er ook zo leuk uit. En voor de ouders lekker chocomelk tijdens het wachten. Helemaal zin in morgen. Manege is gelukkig vlakbij. We zouden het kunnen lopen als het moet.
En ideaal dat het zo dichtbij is, scheelt een hoop gesjouw in de sneeuw. Heel veel plezier vanmiddag!!
woensdag 7 januari 2026 om 07:56
Haha, fantastisch dat je sneeuwpop nu celeb isUgli schreef: ↑06-01-2026 19:31Het zijn gewoon sneakers maar wel van die lompe, blijken ideale sneeuw bootsies. Zelfs in de diepe sneeuw heb ik droge pootjes. En dat is maar goed ook, want ik ga binnenkort op wintersport en had 23 december snowboots besteld. Eindelijk onderweg zondag en ze zouden maandag komen, maar je raadt het al, PostNL bezorgt mooi helemaal niks momenteel. Dus ze zullen na de sneeuw wel aankomen.![]()
Ik vind het ook zo lekker rustig en gemoedelijk, het deed me denken aan de Corona tijd alleen dan zonder eng virus en stervende mensen en zo. En de mensen die ik tegen kom zijn goed gemutst, mensen wilden met mijn sneeuwpop op de foto dus die is nu een celeb.
Hier sneeuwt het alweer. Straks een kort ommetje maken… maar nu eerst even de interne kachel opwarmen.
woensdag 7 januari 2026 om 08:29
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in