Sneeuwpret ☃️❄️
maandag 5 januari 2026 om 14:43
Ik geniet zó van dit winterweer. Sinds het sneeuwt ben ik elke dag wel even buiten geweest. Lange wandelingen, rode wangen, en daarna lekker opwarmen in een café met een grote mok warme chocolademelk… heerlijk.
Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond
).
Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.
En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord
Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.
Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?
Genietze in iedergeval!!
Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond
Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.
En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord
Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.
Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?
Genietze in iedergeval!!
woensdag 7 januari 2026 om 09:17
Ik heb op woensdag GZ-opleidingsdag maar die gaat vandaag niet door omdat het de eerste dag is en ze willen het niet online doen omdat je twee jaar lang wekelijks met deze klas zit. Dus kennismaken online zou vervelend zijn. Helaas! Ik denk dat ik straks een Bagels & Beans induik voor een extra grote cappuccino en dat ik dan daar even wat stof ga bijlezen. Lekker bij het raam naar de sneeuw kijken
woensdag 7 januari 2026 om 09:31
Balen dat de kennismakingsdag niet doorgaat! Maar een extra grote cappuccino bij Bagels & Beans terwijl je naar de sneeuw kijkt, maakt veel goed. Klinkt als een heerlijk ontspannen dagje.ZuurSnoepje schreef: ↑07-01-2026 09:17Ik heb op woensdag GZ-opleidingsdag maar die gaat vandaag niet door omdat het de eerste dag is en ze willen het niet online doen omdat je twee jaar lang wekelijks met deze klas zit. Dus kennismaken online zou vervelend zijn. Helaas! Ik denk dat ik straks een Bagels & Beans induik voor een extra grote cappuccino en dat ik dan daar even wat stof ga bijlezen. Lekker bij het raam naar de sneeuw kijken![]()
Nog even over dieren gesproken… langs het bevroren kanaal hier zie ik veel eenden rondlopen. Ik vraag me af of het nu niet ontzettend lastig voor ze is om eten te vinden. Misschien ga ik ze straks een beetje voeren, want ik vind het anders echt zielig voor die kleine diertjes.
woensdag 7 januari 2026 om 09:37
Ik geloof dat het nu nog wel goed gaat en ze nog wel open water kunnen vinden of door de sneeuw heen gras e.d. kunnen eten. Als het lang duurt of heel streng gaat vriezen wordt het wel een ander verhaal natuurlijk.Larosa schreef: ↑07-01-2026 09:31Balen dat de kennismakingsdag niet doorgaat! Maar een extra grote cappuccino bij Bagels & Beans terwijl je naar de sneeuw kijkt, maakt veel goed. Klinkt als een heerlijk ontspannen dagje.
Nog even over dieren gesproken… langs het bevroren kanaal hier zie ik veel eenden rondlopen. Ik vraag me af of het nu niet ontzettend lastig voor ze is om eten te vinden. Misschien ga ik ze straks een beetje voeren, want ik vind het anders echt zielig voor die kleine diertjes.![]()
Een beetje voeren kan altijd natuurlijk, ik heb de achtertuin ook alweer vol gegooid voor de vogeltjes. Maar geen brood hè, dat is niet goed voor ze.
woensdag 7 januari 2026 om 09:45
woensdag 7 januari 2026 om 09:50
Ik ook. Extra veel vetbollen opgehangen in de tuin (zonder netje).AnnaNiem schreef: ↑07-01-2026 09:37Ik geloof dat het nu nog wel goed gaat en ze nog wel open water kunnen vinden of door de sneeuw heen gras e.d. kunnen eten. Als het lang duurt of heel streng gaat vriezen wordt het wel een ander verhaal natuurlijk.
Een beetje voeren kan altijd natuurlijk, ik heb de achtertuin ook alweer vol gegooid voor de vogeltjes. Maar geen brood hè, dat is niet goed voor ze.
woensdag 7 januari 2026 om 09:59
woensdag 7 januari 2026 om 10:00
woensdag 7 januari 2026 om 10:08
Iets meer naar het midden (het midden-oosten zeg maar
Er is wel best weer wat gevallen in dat even, cm of 5 denk ik.
woensdag 7 januari 2026 om 10:25
woensdag 7 januari 2026 om 11:03
Zelfde regio. Hier is inderdaad 5/6 cm gevallen sinds ca 8 uur. Het sneeuwt nóg steeds iets, maar ieniemienie vlokjes.Duufje schreef: ↑07-01-2026 10:08Iets meer naar het midden (het midden-oosten zeg maar). Hier begon het licht te sneeuwen rond 08:15, daarna even wat harder en nu is het weer zo goed als droog en voor het eerst vandaag ook een soort van licht. Het bleef maar donker. Het waait wel heel hard, heel guur is het, zeker als het sneeuwt.
woensdag 7 januari 2026 om 11:05
Het sneeuwt hier nog maar een beetje.
Ik had niet verwacht dat er veel mensen op kantoor zouden zijn, maar blijkbaar is er een mededeling rondgegaan om thuis te werken en niet naar kantoor te komen tenzij het niet anders kan.... Dat was vanmorgen om 6 uur en ik kijk niet op mijn werkmail voor ik naar kantoor ga.
Maar ik bedacht het mij wel halverwege de wandeling, maar in het ergste geval hadden ze me maar weer weggestuurd.
Ik had niet verwacht dat er veel mensen op kantoor zouden zijn, maar blijkbaar is er een mededeling rondgegaan om thuis te werken en niet naar kantoor te komen tenzij het niet anders kan.... Dat was vanmorgen om 6 uur en ik kijk niet op mijn werkmail voor ik naar kantoor ga.
Maar ik bedacht het mij wel halverwege de wandeling, maar in het ergste geval hadden ze me maar weer weggestuurd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 7 januari 2026 om 12:41
Nou, dat viel erg mee (of tegen). De weg/fietspad/stoep was goed begaanbaar, dat was wel fijn, soms even voorzichtig zoeken waar de stoeprand was. Het waait wel behoorlijk, maar er viel niet meer veel sneeuw, alhoewel het nu toch weer harder begint te sneeuwen geloof ik. Maar nu ben ik alweer binnen.
woensdag 7 januari 2026 om 16:58
Bij mijn moeder (en je weet waar die woont) lijkt het wel Val Thorens zeg. Het ziet er prachtig uit en blijft ook heel lang liggen. Wel is ze bang om de auto te pakken. Gelukkig heeft ze genoeg voorraad om de dagen door te komen zonder naar de lokale supermarkt te gaan.Duufje schreef: ↑07-01-2026 10:08Iets meer naar het midden (het midden-oosten zeg maar). Hier begon het licht te sneeuwen rond 08:15, daarna even wat harder en nu is het weer zo goed als droog en voor het eerst vandaag ook een soort van licht. Het bleef maar donker. Het waait wel heel hard, heel guur is het, zeker als het sneeuwt.
Bij mij heeft het gisteren heel even gesneeuwd, maar bleef niet liggen. Er schijnt wel een storm aan te komen en meer kou.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 7 januari 2026 om 18:01
Mijn oma trok bij ijzel en sneeuw altijd sokken over haar schoenen. Werkte ook heel goed.
donderdag 8 januari 2026 om 07:21
Het dooit hier behoorlijk hard vanaf afgelopen nacht. Werd vannacht meerdere keren wakker omdat er platen sneeuw ergens vanaf vielen en een behoorlijke bonk maakten. Jammer.
De bomen voor ons huis zijn zo goed als schoon. Op straat zie je het gelukkig nog niet echt, maar dat zal wel een een hele natte bedoening worden vandaag.
Ach, ik heb er volop van genoten in elk geval.
De bomen voor ons huis zijn zo goed als schoon. Op straat zie je het gelukkig nog niet echt, maar dat zal wel een een hele natte bedoening worden vandaag.
donderdag 8 januari 2026 om 07:31
Er wordt vanaf morgen opnieuw sneeuw voorspeld.Duufje schreef: ↑08-01-2026 07:21Het dooit hier behoorlijk hard vanaf afgelopen nacht. Werd vannacht meerdere keren wakker omdat er platen sneeuw ergens vanaf vielen en een behoorlijke bonk maakten. Jammer.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 8 januari 2026 om 07:43
Ik ben vandaag weer naar kantoor gegaan, lopend naar het station, maar het is wel verraderlijk glad op sommige stukken, van die ontdooide en weer opgevroren sneeuw.
De weg en fietspaden zijn over het algemeen wel mooi schoon, maar daar kun je niet overal op gaan lopen. Nou ja, het kan wel, maar is niet perse veiliger.
Morgen schijnt het weer wild te worden en ik zag ook al afgelaste evenementen voor zaterdag. Nou ja, gelukkig heb ik een voorraadkast en een vriezer die veel te vol zijn, dus dan hoef ik de deur niet meer uit als ik vanavond weer thuis ben.
De weg en fietspaden zijn over het algemeen wel mooi schoon, maar daar kun je niet overal op gaan lopen. Nou ja, het kan wel, maar is niet perse veiliger.
Morgen schijnt het weer wild te worden en ik zag ook al afgelaste evenementen voor zaterdag. Nou ja, gelukkig heb ik een voorraadkast en een vriezer die veel te vol zijn, dus dan hoef ik de deur niet meer uit als ik vanavond weer thuis ben.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in