Sneeuwpret ☃️❄️

05-01-2026 14:43 271 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geniet zó van dit winterweer. Sinds het sneeuwt ben ik elke dag wel even buiten geweest. Lange wandelingen, rode wangen, en daarna lekker opwarmen in een café met een grote mok warme chocolademelk… heerlijk.

Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond 😄).

Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.

En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord 📚

Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.

Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?

Genietze in iedergeval!! 💋
Granny, ik heb ontzettend met je te doen! Ik begrijp er ook niets van dat ze voor het weekend zijn begonnen en je nu dus gewoon in de kou laten zitten. Daarom stuur ik een beetje virtuele warmte naar je toe
Afbeelding
Ik adviseer je een kat.
Calamitycat schreef:
10-01-2026 21:10
Granny, ik heb ontzettend met je te doen! Ik begrijp er ook niets van dat ze voor het weekend zijn begonnen en je nu dus gewoon in de kou laten zitten. Daarom stuur ik een beetje virtuele warmte naar je toe
Afbeelding
Dank je wel.
Ze werken van boven naar beneden want de radiatoren zijn ook verwijderd.
Dan 2 woningen naast elkaar tegelijk.
Dus ze zijn bij mijn bovenburen begonnen op maandag en bij mij op woensdag.
Ik (en mijn buren) hebben dus gewoon pech dat het weekend er tussen zit en de natuur juist nu besloten heeft om er weer eens een ouderwetse winter tegenaan te gooien.

Het is niet anders en des te meer ga ik straks mijn nieuwe ramen en radiatoren waarderen.
Heb vooral met de werklui te doen want die staan buiten in de kou en de volle wind te werken op 7 hoog.
Knap hoe je omdenkt :applause:
Ik adviseer je een kat.
Calamitycat schreef:
10-01-2026 21:19
Knap hoe je omdenkt :applause:
Boos worden maakt niet dat het ineens heelijk warm wordt maar wel dat de werklui minder met je meedenken.
Ja, dat snap ik helemaal hoor, maar ik vind het gewoon knap hoe je erin staat. Sterkte nog even en hopelijk volgende week weer (blijvend en besparend) heerlijk warm.
Ik adviseer je een kat.
Calamitycat schreef:
10-01-2026 21:38
Ja, dat snap ik helemaal hoor, maar ik vind het gewoon knap hoe je erin staat. Sterkte nog even en hopelijk volgende week weer (blijvend en besparend) heerlijk warm.
Zodra ik weer normale ramen heb mag het van mij weer echt winter worden.
Ik heb liever een winter als nu dan een halfslachtige toestand zoals we vorig jaar hadden.
Ik vind dit zo heerlijk! Een ouderwetse winter, met de kinderen van heuvels afglijden met de slee, zo leuk! Ik zag mensen in alle leeftijden in wasmanden, sleeën, potten en pannen, zwembanden, bigshoppers en andere dingen wat maar glad was van de bergen af zien glijden. Een sneeuwpoppen familie groter dan ikzelf, kinderen die (vieze en geklonterde) chocomel staan te verkopen voor een extra zakcentje, buren en kinderen die elkaar vragen voor een boodschap of de stoep vrij te maken.

De kinderen zouden dit weekend eigenlijk bij hun vader zijn, hij had weer andere plannen dus alle winter en sneeuwpret is voor mij! Hele dagen zijn we buiten, het is koud maar zo geweldig om mee te maken :heart:
Granny, hopelijk is er iemand om lekker tegenaan te kruipen? Dat helpt een hoop. Ik lag gisteravond zo te rillen in mijn bed dat ik de verwarming de hele nacht aan heb laten staan, dus ik vind ik jou ook echt een bikkel! Pak jezelf maar lekker dik in vannacht. 😘
Larosa schreef:
10-01-2026 22:12
Granny, hopelijk is er iemand om lekker tegenaan te kruipen? Dat helpt een hoop. Ik lag gisteravond zo te rillen in mijn bed dat ik de verwarming de hele nacht aan heb laten staan, dus ik vind ik jou ook echt een bikkel! Pak jezelf maar lekker dik in vannacht. 😘
Niemand om tegenaan te kruipen dus het hele dekbed 220x240 is helemaal voor mij alleen 🥰
Ik rol mezelf erin en adem de eerste paar minuten onder het dekbed zodat het lekker warm wordt. Heerlijk.
Als er geen renovatie aan de gang was zou mijn slaapkamerraam nu waarschijnlijk ook op een kier gestaan hebben.
Ik trek kou een heel stuk beter dan 25+graden in de zomer. Dat vindt ik echt vreselijk.
Rodepeper schreef:
10-01-2026 22:10
Ik vind dit zo heerlijk! Een ouderwetse winter, met de kinderen van heuvels afglijden met de slee, zo leuk! Ik zag mensen in alle leeftijden in wasmanden, sleeën, potten en pannen, zwembanden, bigshoppers en andere dingen wat maar glad was van de bergen af zien glijden. Een sneeuwpoppen familie groter dan ikzelf, kinderen die (vieze en geklonterde) chocomel staan te verkopen voor een extra zakcentje, buren en kinderen die elkaar vragen voor een boodschap of de stoep vrij te maken.

De kinderen zouden dit weekend eigenlijk bij hun vader zijn, hij had weer andere plannen dus alle winter en sneeuwpret is voor mij! Hele dagen zijn we buiten, het is koud maar zo geweldig om mee te maken :heart:
Haha, dit klinkt als een perfecte chaos 😆 Van wasmanden tot pannen en chocomel-standjes, geweldig!
Rodepeper schreef:
10-01-2026 22:10
Hele dagen zijn we buiten, het is koud maar zo geweldig om mee te maken :heart:
Dat worden heerlijke herinneringen voor jou en je kinderen.

Ik heb ook veel meer herinneringen aan leuke winters dan aan zomers. Juist omdat een echt goede winter niet zo vaak voorkomt.
Hebben er vandaag nog meer mensen kunnen genieten van de sneeuw? Ik ben voor de laatste keer wezen sleeën met de kinderen. Vanaf morgen zal het wel voorbij zijn. Wat een pak sneeuw is er hier gevallen. Totaal wel 25 cm denk ik. Heerlijk!
Ik kon er niet echt van genieten vandaag. Auto is kapot en mijn ouder ligt in het ziekenhuis en komt binnenkort te overlijden.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Ja heerlijk van genoten nog even vandaag en ik straks nog een (voorzichtig) wandelingetje maken in de kou.

Dan is het weer even voorbij, maar hopelijk krijgen we in februari of maart nog een toegift. Vaak sneeuwt het in maart nog, dus wie weet. Fingers crossed!

Sterkte MadamMadness, voor jou zijn de weersomstandigheden nu natuurlijk helemaal niet leuk.
Tavistock schreef:
11-01-2026 20:24
Ja heerlijk van genoten nog even vandaag en ik straks nog een (voorzichtig) wandelingetje maken in de kou.

Dan is het weer even voorbij, maar hopelijk krijgen we in februari of maart nog een toegift. Vaak sneeuwt het in maart nog, dus wie weet. Fingers crossed!

Sterkte MadamMadness, voor jou zijn de weersomstandigheden nu natuurlijk helemaal niet leuk.
Vaak? In welk land woon jij? :lol:
Haha, in Nederland hoor, maar de afgelopen jaren heb ik in maart nog wel sneeuw gezien. April zelfs!

Dat dikke pak van 5 jaar geleden was half februari, dus dat kan ook nog steeds.

Kortom, ik hou gewoon nog 2,5 maand hoop
Madam_Madness schreef:
11-01-2026 20:15
Ik kon er niet echt van genieten vandaag. Auto is kapot en mijn ouder ligt in het ziekenhuis en komt binnenkort te overlijden.
Wat klote zeg :-( Niemand die je even een auto kan lenen of evt via Greenwheels oid?
La_Galette schreef:
11-01-2026 20:47
Wat klote zeg :-( Niemand die je even een auto kan lenen of evt via Greenwheels oid?
Jawel. Maar met dit weer toch extra voorzichtig met de auto van iemand anders.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Madam_Madness schreef:
11-01-2026 20:54
Jawel. Maar met dit weer toch extra voorzichtig met de auto van iemand anders.
Ja snap ik. Sterkte de komende dagen.
martje55 schreef:
11-01-2026 16:03
Hebben er vandaag nog meer mensen kunnen genieten van de sneeuw? Ik ben voor de laatste keer wezen sleeën met de kinderen. Vanaf morgen zal het wel voorbij zijn. Wat een pak sneeuw is er hier gevallen. Totaal wel 25 cm denk ik. Heerlijk!
Het lijkt hier nu echt voorbij met de sneeuwpret. Vandaag vooral regen en amper nog sneeuw. Fijn dat jij nog zo hebt kunnen sleeën met de kinderen! 🥰
Madam_Madness schreef:
11-01-2026 20:15
Wat verdrietig om te lezen. 😔 Heel veel sterkte!!

Afbeelding

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven