Kleur binnendeuren hal
zondag 11 januari 2026 om 15:18
Ik ben uitgekeken op de kleur van de binnendeuren in de hal. Deze zijn crème/zalmkleurig. Ik zoek ideeën/tips. Met pinterst kom ik er nog niet uit. De hal is vrij groot en er komen 9 deuren op uit ( woonprogramma gelijkvloers). De vloer is een soort graniet gespikkelde kleur ( grijs, wit, crème, zwart zit er o.a. in. De muren zijn wit. Zelf vind ik zwart wel mooi, maar ben bang dat het erg donker wordt met zoveel deuren. Daarnaast doorzie ik zulke dingen zelf ook niet goed. Iemand van jullie tips/ideeën? Plaatjes zijn welkom.
zondag 11 januari 2026 om 16:31
Je muren en vloer klinken heel erg neutraal, daar kan volgens mij alles bij, ook een wat intensere kleur. Heb je een bepaalde stijl die je mooi vind?
Die vloer in combinatie met witte muren en zwarte deuren kan prima maar lijkt mij wel erg kil. Dan zou ik eerder voor witte deuren gaan. Of ik zou de muur en/of deuren een kleur geven. Houd je van een lichte stijl en kleur dan zou ik voor een zachte pastel op de deuren gaan, zoiets:

Je zou ook een compleet andere kant op kunnen gaan en de muren en deuren donkerder maken.
Die vloer in combinatie met witte muren en zwarte deuren kan prima maar lijkt mij wel erg kil. Dan zou ik eerder voor witte deuren gaan. Of ik zou de muur en/of deuren een kleur geven. Houd je van een lichte stijl en kleur dan zou ik voor een zachte pastel op de deuren gaan, zoiets:

Je zou ook een compleet andere kant op kunnen gaan en de muren en deuren donkerder maken.
zondag 11 januari 2026 om 16:40
Zwart zou ik niet doen. Je kunt ook kiezen voor witte deuren met een kleuraccent. Wij hebben witte deuren met rechthoekig vlak, de rand is grijs.
Zo'n soort deur, met rand van vlak in andere kleur geverfd.
https://binnendeuren.shop/classic-white-sneek/
Zo'n soort deur, met rand van vlak in andere kleur geverfd.
https://binnendeuren.shop/classic-white-sneek/
zondag 11 januari 2026 om 17:21
Donker maakt niet perse donker of klein. Ik vind veel mensen erg voorzichtig met kleur en verf en iedereen denkt altijd dat wit ruimtelijk maakt, maar ik heb bijvoorbeeld een vrij kleine kamer in mijn huis een tamelijk donkere kleur (Attic II van Little Greene) gegeven en die lijkt nu een stuk groter dan toen 'ie nog wit was. Ook al verklaarde iedereen me op voorhand voor gek want "donker maakt klein". Wit is ook gewoon een harde kleur. Ik zou donkere deuren dus niet schuwen, wél zou ik de witte muren dan ook verven. Zodat het contrast minder groot is, want ik denk dat het met zwart en wit erg kil en hard wordt. En dan overigens niet ook in zwart, maar wel in een kleur die wat meer mee kan met dat zwart.
zondag 11 januari 2026 om 17:48
Dank voor de ideeën. De trap in de hal is best klassiek, zelfde trap en roodbruine kleur als deze ( 1 e foto): https://www.basvangenderen.nl/projecten ... prenovatie
De vloer lijkt hierop, ook met een zwarte band erlangs. Kleur zit alleen iets meer bruin/zalm doorheen: https://sanitairkamer.nl/terre-d-azur-g ... 31050.html
Helemaal wit heb ik al eens geprobeerd met 1 deur, maar dat werd mij te kil.
De vloer lijkt hierop, ook met een zwarte band erlangs. Kleur zit alleen iets meer bruin/zalm doorheen: https://sanitairkamer.nl/terre-d-azur-g ... 31050.html
Helemaal wit heb ik al eens geprobeerd met 1 deur, maar dat werd mij te kil.
vivaatje wijzigde dit bericht op 11-01-2026 17:50
Reden: Aangevuld
Reden: Aangevuld
7.83% gewijzigd
zondag 11 januari 2026 om 18:03
Kijk bijvoorbeeld toch ook eens naar die Attic II, staat mooi bij de vloer en de trap wordt er denk ik iets minder rood door, waardoor het misschien juist mooi mee kleurt met de rest en meer een geheel wordt. En dan op de muur bijvoorbeeld mushroom van Lab Paint, dan heb je echt een heel neutrale kleur, niet enorm uitgesproken, maar niet wit.
zondag 11 januari 2026 om 18:16
Zelf zou ik dan voor Ral 7021 kiezen voor de deuren, want dat is geen zwart (waarover jij twijfelde) maar wel warme tint ertegenaan. De kozijnen zou ik dan niet óók in dezelfde kleur als de deuren doen; een mooie zandkleur zorgt voor een mooie omlijsting van de deur. Wat vind je van vintagegroen op de muur? Dat staat mooi bij je vloer (die afbeelding die je liet zien) en ook bij de deuren. Maar dan moet je wel van kleur houden. Of twee muren in vintage groen en de overige stukken muur in een zachte zandtint wat bij je kozijnen past ook.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak.
Veel succes, ik kan me voorstellen dat het uitzoeken even moeilijk is, maar straks ben je blij dat je er zo goed over hebt nagedacht en kun je genieten van het resultaat.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak.
Veel succes, ik kan me voorstellen dat het uitzoeken even moeilijk is, maar straks ben je blij dat je er zo goed over hebt nagedacht en kun je genieten van het resultaat.
zondag 11 januari 2026 om 18:21
https://www.hornbach.nl/p/pertura-binne ... 4bEALw_wcB, deze deur. Vind het zelf niet echt mooi met de ronding bovenaan, maar om nu alle deuren te vervangen gaat mij wat ver. Attic II is idd mooi met mushroom. Benieuwd of ik dat durf… En ook de laatste tip idd, lijkt er wel wat op. Stof tot nadenken.
zondag 11 januari 2026 om 19:42
Ik vind zwarte deuren heel mooi, of die ral 7021 die Een-nieuw-geluid noemt.
De gang is vrij licht en de vloer ook, dus ik zou niet gauw bang worden dat het te donker wordt. Bovendien zit er een zwarte rand in je vloer, dat lijkt me mooi.
Is het een idee om een deur te verven en dan kijken wat het effect is?
(Negen deuren in één keer is veel als het niet mooi staat.)
De gang is vrij licht en de vloer ook, dus ik zou niet gauw bang worden dat het te donker wordt. Bovendien zit er een zwarte rand in je vloer, dat lijkt me mooi.
Is het een idee om een deur te verven en dan kijken wat het effect is?
(Negen deuren in één keer is veel als het niet mooi staat.)
zondag 11 januari 2026 om 19:45
zondag 11 januari 2026 om 22:32
maandag 12 januari 2026 om 10:18
Absoluut niet mee eens.ZaphodBeeblebrox schreef: ↑11-01-2026 23:00Een mooi huis heeft geen ingewikkelde kleuren nodig en zeker niet op de deuren. Dat staat zo gezocht, vt wonen achtig. Ral 9010 dus.
Kleur kan een heleboel doen.
TO, je kan de muren geheel (of gedeeltelijk, heb zelf de onderste helft muur een kleur gegeven) en/of de deuren een kleur geven.
Ter inspiratie:
Heb beneden in de gang de onderste helft van de muur warm oranje gemaakt, bovenste helft ivoor. Plinten kozijnen en deuren daar zijn spier wit. Staat fantastisch!
Op de overloop qua muurkleuren hetzelfde aangehouden, plinten en kozen nog steeds spierwit, maar de deuren dezelfde kleur oranje gegeven. Het is nu een overloop met een warme, zonnige uitstraling.
Geheel in de jaren '30 stijl (bouwjaar woning).
Denk dat bij jou een oranje tint of een olijfgroene tint op de deuren en/of gedeelte van de muur ook super staat.
Veel mensen durven niet voor kleur te kiezen, omdat ze bang zijn dat andere mensen het niet mooi vinden. Zo zonde, jou huis, dus kleuren kiezen waar je blij van wordt!
maandag 12 januari 2026 om 10:49
Eens met groenebroek. Mensen zijn vaak zo voorzichtig. Alsof ze verantwoording moeten afleggen aan VT-Wonen. En ook eens met Lori. Het zijn niet de donkere kleuren die op je af komen maar de felle kleuren. En wit is nou net de felste kleur die het menselijk oog kan waarnemen. Als je in de avondschemering naar buiten kijkt, zijn de witte bloemen en voorwerpen degenen die je het langst kunt zien.
TO, hebben jouw deurkozijnen ook architraven? Je zou ook de muren en de deuren in dezelfde kleur kunnen schilderen, en de deurpanelen, plinten, neuten en architraven in een roomwitte kleur. Dan is het niet de kleur van je vloer maar wel de stijl van je vloer. Het zwart van de vloer kun je laten terugkomen in de deurklinken of andere kleine accenten.
TO, hebben jouw deurkozijnen ook architraven? Je zou ook de muren en de deuren in dezelfde kleur kunnen schilderen, en de deurpanelen, plinten, neuten en architraven in een roomwitte kleur. Dan is het niet de kleur van je vloer maar wel de stijl van je vloer. Het zwart van de vloer kun je laten terugkomen in de deurklinken of andere kleine accenten.
Ik vind hier dingen van.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in