Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Rozebottel schreef:
14-01-2026 13:10
Jammer dat je wel begripvol reageert op dat het scannen niet goed is gegaan. Maar je begrip is helemaal weg als het om een bezorgde verkoopster gaat. Wie zegt dat het om 3 euro gaat? Zou het niet b.v. paniek kunnen zijn omdat er een pakje kwijt is en zij een goede verkoopster wil zijn. Zo kunnen er nog wel meer redenen zijn, die niets met die 3 euro van doen hebben.

Ik ben niet de Vinted helpdesk voor al haar vragen.
BeeDifferent schreef:
14-01-2026 13:18
Ik ben niet de Vinted helpdesk voor al haar vragen.
Precies, waarom zou je iemand helpen!!
Rozebottel schreef:
14-01-2026 14:30
Precies, waarom zou je iemand helpen!!

Hou eens op met je geprojecteer. Ik heb haar geholpen. Heb op al haar vragen vriendelijk antwoord gegeven.

Dat ik hier kom oogrollen om zoveel onzelfstandigheid en gepanikeer heeft zij geen last van gehad.
Jij wel blijkbaar.
Ik las dat Vinted tm 31 januari gratis verzending heeft bij boeken, en ik zie ook meerdere advertenties waarbij de verzendkosten gratis zijn. Maar ik kom ook advertenties tegen van boeken waarbij ik wel verzendkosten moet betalen. Weet iemand hoe dat zit? Is het alleen bij bepaalde categorieën boeken?
Dat zullen waarschijnlijk verkopers uit België zijn, dan geldt de gratis verzending niet.
Jeetjejee schreef:
15-01-2026 21:55
Ik las dat Vinted tm 31 januari gratis verzending heeft bij boeken, en ik zie ook meerdere advertenties waarbij de verzendkosten gratis zijn. Maar ik kom ook advertenties tegen van boeken waarbij ik wel verzendkosten moet betalen. Weet iemand hoe dat zit? Is het alleen bij bepaalde categorieën boeken?
Ik heb het ook al vaker gezien en dan gewoon Nederland. Even op gelet. Dan hebben ze het boek in een verkeerde categorie te koop gezet. Best een beetje dom want dan staat er geen gratis verzenden bij. Nu kan een koper wel vragen of ze het opnieuw in de goede categorie willen zetten en dan kopen maar het verkoopt denk ik gemakkelijker als er meteen gratis verzenden bij staat.
Wat mij opviel is dat een boek geen gratis verzenden leek te hebben als ik een prijsindicatie opgaf bij mijn zoekopdracht. En als ik die weer weghaalde, had hetzelfde boek opeens wel gratis verzendkosten. Misschien een bug?

Ik ben eergister begonnen met boeken erop zetten. Er staan er nu 88 op en ik heb er al 19 van verkocht. Wow! Ik had een account bij boekwinkeltjes.nl maar daar verkocht ik er een per week, hooguit. Lekker dit zeg!
Naïef - het blijft een compliment
Wat goed zeg dat je zoveel boeken verkoopt.
Ik vind dat gratis verzenden van boeken ook wel heel fijn inderdaad. Lijkt me wel vervelend voor de Belgische verkopers, want normaal maakt me dat niks uit, want weinig verschil qua verzendkosten, maar nu scheelt het wel teveel natuurlijk.
Bedankt voor de uitleg! Ik denk dat ik mijn boekenkast ook maar eens wat ga proberen uit te dunnen dan, wie weet raak ik ook wat kwijt.
happyapple schreef:
16-01-2026 06:51
Wat goed zeg dat je zoveel boeken verkoopt.
Ik vind dat gratis verzenden van boeken ook wel heel fijn inderdaad. Lijkt me wel vervelend voor de Belgische verkopers, want normaal maakt me dat niks uit, want weinig verschil qua verzendkosten, maar nu scheelt het wel teveel natuurlijk.

Ja heel blij mee! Ik wil echt van heel veel boeken af, maar het ging zooooo langzaam. Kringloop wilde ze hier niet hebben, en zomaar weggooien vond ik ook niks. Het levert nu niet heel veel op, maar er zijn in ieder geval mensen blij mee!

Er ligt nog veel meer dus ik ga vandaag en van het weekend nog even flink verder scannen, voor die gratis verzending weer voorbij is. Komt dat vaker, dat jullie weten?
Ik wil graag een overzicht downloaden van de producten die ik op vinted aanbied. Weten jullie of dat mogelijk is, ik kan het niet direct vinden.

Ik wil dat gebruiken als ik bijv spullen verkoop op koningsdag of rommelmarkt. Zodat ik goed kan afstrepen wat van vinted verwijderd moet worden.
Ik ben bang dat ik opgelicht ben…

Ik had Reusch skihandschoenen te koop staan, intact en schoon. 12 foto’s van alle kanten gemaakt en de advertentie erop gezet.
Koper probeert af te dingen dus OK ben akkoord gegaan met 22,50 in plaats van 25 euro.

Vandaag zijn de handschoenen bij haar aangekomen en ze stuurt me gelijk een bericht dat de handschoenen “fors beschadigd” zijn. Dus ik reageerde dat ik dat vreemd vond, want mijn handschoenen waren in zeer goede staat, nieuw bijna. Ik vroeg haar om foto’s en toen zei ze dat ze die niet kon sturen. Dat vond ik al vreemd, maar na een half uur stuurde ze me toch foto’s. Van handschoenen die vies en beschadigd zijn, echt totaal andere handschoenen! Ik heb gelijk contact opgenomen met Vinted terwijl zij ondertussen natuurlijk op “ik heb een probleem” had gedrukt.
Ik heb al mijn foto’s weer aan Vinted gestuurd met uitgebreide toelichting.
Ook de twee foto’s naast elkaar waardoor gelijk duidelijk wordt dat het echt verschillende handschoenen zijn.

Nu ligt het bij Vinted maar ik heb er een hard hoofd in…. Kopers betalen uiteraard kopersbesscherming en ik ben bang dat zij straks mijn mooie handschoenen en haar geld terugheeft, en ik haar vieze, beschadigde handschoenen “terug” gestuurd krijg…
Blondie5 schreef:
16-01-2026 18:19

Ik had Reusch skihandschoenen te koop staan, intact en schoon. 12 foto’s van alle kanten gemaakt en de advertentie erop gezet.
Koper probeert af te dingen dus OK ben akkoord gegaan met 22,50 in plaats van 25 euro.

Vandaag zijn de handschoenen bij haar aangekomen en ze stuurt me gelijk een bericht dat de handschoenen “fors beschadigd” zijn. Dus ik reageerde dat ik dat vreemd vond, want mijn handschoenen waren in zeer goede staat, nieuw bijna. Ik vroeg haar om foto’s en toen zei ze dat ze die niet kon sturen. Dat vond ik al vreemd, maar na een half uur stuurde ze me toch foto’s. Van handschoenen die vies en beschadigd zijn, echt totaal andere handschoenen! Ik heb gelijk contact opgenomen met Vinted terwijl zij ondertussen natuurlijk op “ik heb een probleem” had gedrukt.
Ook de twee foto’s naast elkaar waardoor gelijk duidelijk wordt dat het echt verschillende handschoenen zijn.

Nu ligt het bij Vinted maar ik heb er een hard hoofd in…. Kopers betalen uiteraard kopersbesscherming en ik ben bang dat zij straks mijn mooie handschoenen en haar geld terugheeft, en ik haar vieze, beschadigde handschoenen “terug” gestuurd krijg…
Dat zou wel heel zuur zijn zeg!

Hopen dat Vinted iets voor je kan betekenen.
Je zal eerst zo'n automatische bot krijgen. Mocht die computer says no zeggen, altijd bezwaar maken zodat er een mens naar gaat kijken.
Kattentuintje schreef:
16-01-2026 10:56
Ja heel blij mee! Ik wil echt van heel veel boeken af, maar het ging zooooo langzaam. Kringloop wilde ze hier niet hebben, en zomaar weggooien vond ik ook niks. Het levert nu niet heel veel op, maar er zijn in ieder geval mensen blij mee!

Er ligt nog veel meer dus ik ga vandaag en van het weekend nog even flink verder scannen, voor die gratis verzending weer voorbij is. Komt dat vaker, dat jullie weten?
Volgens mij is het al vanaf half november gratis verzending voor boeken binnen NL. In 1e instantie was de einddatum 31 dec, maar dat werd tot eind januari verlengd. Geen idee hoe vaak het precies is.
Wel goed om te weten van de gratis boeken verzending. Ik heb net via mijn tante wat titels doorgegeven voor mijn kind.

Blondie: wat erg zeg! Dat is inderdaad een gemene streek. Ben heel benieuwd hoe Vinted dit oplost ook met het bewijs: jij kan niet bewijzen dat jij de handschoenen hebt verstuurd en zij niet wat ze zegt ontvangen te hebben.

Ik heb ooit een leeg kluisje als koper aangetroffen, daar heeft Vinted toen niets in gedaan (maar de bank wel). Kwam niet verder dan die AI robot.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Blondie5 schreef:
16-01-2026 18:19

Stel dat je inderdaad een ander stel handschoenen krijgt opgestuurd, krijg je dan geen mogelijkheid om ook op een " ik heb een probleem" knop te klikken?
.
El4ra schreef:
17-01-2026 15:46
Stel dat je inderdaad een ander stel handschoenen krijgt opgestuurd, krijg je dan geen mogelijkheid om ook op een " ik heb een probleem" knop te klikken?

Je kan dat als verkoper inderdaad ook.
Ik heb veel positieve ervaringen met Vinted, maar af en toe heb je helaas te maken met een koper of verkoper die je een oor probeert aan te naaien. Gelukkig zijn de leuke kopers en verkopers met meer, maar het is wel heel vervelend als iemand je zo probeert op te lichten!
El4ra schreef:
Je kunt als verkoper ook een review geven aan de koper.
En dan daar een uitgebreide reactie zeteen over dat je bent opgelicht (in Blondie haar geval dan)

Volgens mij kan een ontvanger van een review die review niet verwijderen.
El4ra schreef:
Volgens mij wel.

Ik heb het zelf een keertje gehad met een koper die claimde dat er een gat in een jurkje zat. Ze wilde meteen geld terug. Toen ik vroeg de jurk terug te sturen zat er opeens een niet te missen gat in het voorpand. Zo had ik hem echt niet verstuurd. Ik had toen wel een mogelijkheid om weer een geschil te openen dat het verstuurde niet voldeed aan de staat van hoe ik het verstuurd had. Heb het toen laten zitten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zag net al iemand een "fictief boek' te koop aanbieden :roll:
Als je die dan voor 1 euro bij je aankoop deed kon je gebruik maken van gratis verzenden.
BeeDifferent schreef:
19-01-2026 12:05
Ik zag net al iemand een "fictief boek' te koop aanbieden :roll:
Als je die dan voor 1 euro bij je aankoop deed kon je gebruik maken van gratis verzenden.

Ja zag ik al een paar keer. Is volgens mij grote onzin, want die korting krijg je automatisch. En zo'n fictief boek toevoegen helpt natuurlijk niks.
Kattentuintje schreef:
19-01-2026 13:19
Ja zag ik al een paar keer. Is volgens mij grote onzin, want die korting krijg je automatisch. En zo'n fictief boek toevoegen helpt natuurlijk niks.
Nou als men een stapel kleding wilt kopen en het door een fictief boek erbij te doen opeens gratis verzending is, dan is het wel interessant voor sommige kopers, denk ik. Geen ervaring mee, maar volgens mij heb ik het ook eerder op dit forum gelezen dat sommige kopers hierom vragen.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Kattentuintje schreef:
16-01-2026 01:10
Wat mij opviel is dat een boek geen gratis verzenden leek te hebben als ik een prijsindicatie opgaf bij mijn zoekopdracht. En als ik die weer weghaalde, had hetzelfde boek opeens wel gratis verzendkosten. Misschien een bug?

Ik ben eergister begonnen met boeken erop zetten. Er staan er nu 88 op en ik heb er al 19 van verkocht. Wow! Ik had een account bij boekwinkeltjes.nl maar daar verkocht ik er een per week, hooguit. Lekker dit zeg!
Wat leuk! Wat voor boeken verkoop je? En hoeveel vraag je?

Ik heb ook veel boeken maar lijkt me veel gedoe voor die 2 euro per boek. Want meestal zijn de bekende niet zo nieuwe boeken op Vinted heel goedkoop…..
Ik heb 2 stick-o pakketten verkocht op Vinted voor 15 euro en 4 spellen voor 17 euro. Toch weer mooi meegenomen voor dingen waar de kinderen niet meer mee spelen. We komen hier om in het speelgoed…..

Maar het meeste doe ik naar de kringloop of geef ik weg. Ik vind Vinted leuk, maar voor 2 euro hier en 2 euro daar te veel gedoe.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven