Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
maandag 19 januari 2026 om 14:47
Je kan misschien ook proberen een pakketje te maken en te verkopen.SunShine35 schreef: ↑19-01-2026 14:18Ik heb 2 stick-o pakketten verkocht op Vinted voor 15 euro en 4 spellen voor 17 euro. Toch weer mooi meegenomen voor dingen waar de kinderen niet meer mee spelen. We komen hier om in het speelgoed…..
Maar het meeste doe ik naar de kringloop of geef ik weg. Ik vind Vinted leuk, maar voor 2 euro hier en 2 euro daar te veel gedoe.
maandag 19 januari 2026 om 14:49
Nee, dat is bundelen. Als je een boek van 1 euro bij een bundel kleding doet, betaal je dus maar 1 euro voor verzendkostenKattentuintje schreef: ↑19-01-2026 13:19Ja zag ik al een paar keer. Is volgens mij grote onzin, want die korting krijg je automatisch. En zo'n fictief boek toevoegen helpt natuurlijk niks.
maandag 19 januari 2026 om 15:47
Pochacco schreef: ↑19-01-2026 13:49Nou als men een stapel kleding wilt kopen en het door een fictief boek erbij te doen opeens gratis verzending is, dan is het wel interessant voor sommige kopers, denk ik. Geen ervaring mee, maar volgens mij heb ik het ook eerder op dit forum gelezen dat sommige kopers hierom vragen.
Oh ja, ik dacht alleen aan boeken!
Naïef - het blijft een compliment
maandag 19 januari 2026 om 15:49
SunShine35 schreef: ↑19-01-2026 14:14Wat leuk! Wat voor boeken verkoop je? En hoeveel vraag je?
Ik heb ook veel boeken maar lijkt me veel gedoe voor die 2 euro per boek. Want meestal zijn de bekende niet zo nieuwe boeken op Vinted heel goedkoop…..
Ja klopt, ik verkoop ze ook voor die prijs ongeveer, tussen 1 en 4. Maar veel mensen doen dus een bundel en 9 tegelijk in een wijndoosje is toch wel erg lekker en snel gedaan. Ik verkoop ze ook echt niet voor het geld maar omdat ik er vanaf wil en ze niet naar de container wil brengen. Nu weet ik in ieder geval dat iemand er nog blij mee is!
Het is echt van alles: literatuur, reisverhalen, chicklit, wat studieboeken etc. Totaal heb ik er ruim 300 opgezet sinds dinsdag en er zijn er al 71 verkocht. Net alles weg gebracht!
maandag 19 januari 2026 om 15:50
broodtrommel schreef: ↑19-01-2026 14:49Nee, dat is bundelen. Als je een boek van 1 euro bij een bundel kleding doet, betaal je dus maar 1 euro voor verzendkosten
Ja ik dacht: als je boeken koopt heb je toch al gratis, waarom zou je die ene er dan nog bij doen? Maar je kunt natuurlijk ook ándere dingen kopen op Vinted. Sorry, enorme boekenmodus hier.
maandag 19 januari 2026 om 17:28
Volledig eens. Scheelt ook dat ik geen postkantoor op de hoek heb.SunShine35 schreef: ↑19-01-2026 14:18Ik heb 2 stick-o pakketten verkocht op Vinted voor 15 euro en 4 spellen voor 17 euro. Toch weer mooi meegenomen voor dingen waar de kinderen niet meer mee spelen. We komen hier om in het speelgoed…..
Maar het meeste doe ik naar de kringloop of geef ik weg. Ik vind Vinted leuk, maar voor 2 euro hier en 2 euro daar te veel gedoe.
Hier nog iets sufs. Ik had een schaal besteld en dat heeft de verkoopster naar het verkeerde adres gestuurd. Kan gebeuren. Inmiddels heeft ze hem terug en heb ik hem opnieuw gekocht van haar (en ontvangen). De oude transactie heeft ze echter nog steeds niet gecanceld (ondanks herhaaldelijk verzoek). Nu weet ik dat ik uiteindelijk mijn £ wel terug krijg, maar zij volgens mij ook, want dat pakketje wordt als vermist beschouwd door de koerier. Niet heel netjes…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 19 januari 2026 om 20:53
dinsdag 20 januari 2026 om 08:40
Hier nog een update van handschoenen-gate....
Ik krijg mijn geld terug van Vinted! Blijkbaar had de koper niet (genoeg) bewijs aangeleverd bij Vinted. Ik had een heleboel foto's gestuurd als bewijs en ook toelichting.
Had het eigenlijk niet verwacht, omdat Vinted altijd kopersbescherming biedt enzo.
Ik krijg mijn geld terug van Vinted! Blijkbaar had de koper niet (genoeg) bewijs aangeleverd bij Vinted. Ik had een heleboel foto's gestuurd als bewijs en ook toelichting.
Had het eigenlijk niet verwacht, omdat Vinted altijd kopersbescherming biedt enzo.
dinsdag 20 januari 2026 om 09:38
Ik heb ook even gekeken bij mij. Nu 5 jaar een account en gemiddeld ook €250/€300 per jaar aan verkoop. Spullen die anders zo naar de kringloop had gebracht.
dinsdag 20 januari 2026 om 10:33
Wat goed zeg! Ik had er een hard hoofd in, maar dit is wel een goede uitkomst.Blondie5 schreef: ↑20-01-2026 08:40Hier nog een update van handschoenen-gate....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 20 januari 2026 om 11:04
En hoeveel uren werk zit er wel niet in? En dan nog het nodige gezeur om een eurootje minder enzo. En dat voor zo'n 20,- euro p.m.? Ik geef het liever aan bekenden, zij blij ik blij.
dinsdag 20 januari 2026 om 11:08
Carola_456 schreef: ↑20-01-2026 11:04En hoeveel uren werk zit er wel niet in? En dan nog het nodige gezeur om een eurootje minder enzo. En dat voor zo'n 20,- euro p.m.? Ik geef het liever aan bekenden, zij blij ik blij.
Nou en? Ik vind het gewoon leuk om te doen. En ik krijg vooral ook heel veel leuke reacties. Mensen die al eeuwen op zoek zijn naar een boek dat ze nu via mij kunnen kopen. Ik zie het een beetje als hobby waar ook nog wat geld uitkomt.
Ik ben ZZP'er en ja mijn uurtarief ligt stukken hoger. Maar dat maakt me niet uit.
dinsdag 20 januari 2026 om 11:11
Carola_456 schreef: ↑20-01-2026 11:04En hoeveel uren werk zit er wel niet in? En dan nog het nodige gezeur om een eurootje minder enzo. En dat voor zo'n 20,- euro p.m.? Ik geef het liever aan bekenden, zij blij ik blij.
Prima toch. Iedereen waar ie blij van wordt.
dinsdag 20 januari 2026 om 11:26
Ik wist helemaal niet van de gratis verzending van boeken af, dank voor de tip, ik ga er ook wat opzetten.
Ik denk dat ik met verkopen amper € 50,- per jaar verdien, ik zet er ook rustig dingen op voor 1 euro. Ik vind het idee fijn dat iemand anders een kledingstuk ook gebruikt, beter voor het milieu. Ik had bijv. een jasje voor kerst voor zoon gekocht, die was zo weinig gedragen, die heb ik verkocht en dan koop ik zelf - ook via vinted - hetzelfde een maat groter.
Ik denk dat ik met verkopen amper € 50,- per jaar verdien, ik zet er ook rustig dingen op voor 1 euro. Ik vind het idee fijn dat iemand anders een kledingstuk ook gebruikt, beter voor het milieu. Ik had bijv. een jasje voor kerst voor zoon gekocht, die was zo weinig gedragen, die heb ik verkocht en dan koop ik zelf - ook via vinted - hetzelfde een maat groter.
dinsdag 20 januari 2026 om 13:20
Kattentuintje schreef: ↑19-01-2026 15:49Ja klopt, ik verkoop ze ook voor die prijs ongeveer, tussen 1 en 4. Maar veel mensen doen dus een bundel en 9 tegelijk in een wijndoosje is toch wel erg lekker en snel gedaan. Ik verkoop ze ook echt niet voor het geld maar omdat ik er vanaf wil en ze niet naar de container wil brengen. Nu weet ik in ieder geval dat iemand er nog blij mee is!
Het is echt van alles: literatuur, reisverhalen, chicklit, wat studieboeken etc. Totaal heb ik er ruim 300 opgezet sinds dinsdag en er zijn er al 71 verkocht. Net alles weg gebracht!
Met 9 boeken kom je toch ver boven het maximale gewicht dat je met Vinted kunt versturen?
Bij alle verzenders is het grootste pakket maar tot 2 kilo (iets dat wat mij betreft niet rijmt met dat Vinted aangeeft dat een ‘groot pakket’ is voor dingen die in een verhuisdoos passen). Met een bundel boeken zit je daar al snel boven.
Krijg je daar dan geen problemen mee?
dinsdag 20 januari 2026 om 13:50
Jeetjejee schreef: ↑20-01-2026 13:20Met 9 boeken kom je toch ver boven het maximale gewicht dat je met Vinted kunt versturen?
Bij alle verzenders is het grootste pakket maar tot 2 kilo (iets dat wat mij betreft niet rijmt met dat Vinted aangeeft dat een ‘groot pakket’ is voor dingen die in een verhuisdoos passen). Met een bundel boeken zit je daar al snel boven.
Krijg je daar dan geen problemen mee?
Nee, tot nu toe niet. Het zijn veelal softcovers, dus dat valt ook wel mee. Ik denk dat ik er één keer iets boven zat, maar dat is gewoon verstuurd en aangekomen.
dinsdag 20 januari 2026 om 15:35
Wat zouden jullie doen: ik heb een leuk rokje geliked, verkoopster zegt dat het maat S/M is. Een M zou ik wsl wel passen, S niet. Dus gevraagd of ze het rokje kan opmeten in de taille en ook de lengte (ik wil geen minirokjes meer aan). Verkoopster zegt dat ze hier 'geen materiaal' voor heeft. Vreemd toch? Snap dat je misschien geen meetlint hebt, maar een rolmaat of gewone lineaal heeft iedereen toch wel ergens liggen?
T ding is maar 4 euro, maar toch. Ik wil geen spullen kopen die me misschien niet passen. Gewoon niet kopen of toch nog eens vragen en aangeven het anders niet te kopen?
T ding is maar 4 euro, maar toch. Ik wil geen spullen kopen die me misschien niet passen. Gewoon niet kopen of toch nog eens vragen en aangeven het anders niet te kopen?
dinsdag 20 januari 2026 om 16:29
Welk merk?LizzyLee schreef: ↑20-01-2026 15:35Wat zouden jullie doen: ik heb een leuk rokje geliked, verkoopster zegt dat het maat S/M is. Een M zou ik wsl wel passen, S niet. Dus gevraagd of ze het rokje kan opmeten in de taille en ook de lengte (ik wil geen minirokjes meer aan). Verkoopster zegt dat ze hier 'geen materiaal' voor heeft. Vreemd toch? Snap dat je misschien geen meetlint hebt, maar een rolmaat of gewone lineaal heeft iedereen toch wel ergens liggen?
.
dinsdag 20 januari 2026 om 18:06
dinsdag 20 januari 2026 om 18:15
Ik wacht op een pakket van Vinted Go dat op 24 december verstuurd is. Op 31 december zouden ze hem afleveren bij het pakketpunt, maar hij is teruggegaan naar een sorteercentrum. Op 2 januari weer hetzelfde, maar hij is deze keer wel blijven hangen op "Onderweg naar de pakketwinkel".
Ik ben benieuwd of iemand anders ook eens zoiets had met Vinted Go en uiteindelijk toch gewoon z'n pakje kreeg? Zouden ze nog veel achterstand te verwerken hebben vanwege de Kerstdagen en de sneeuw?
Ik ben benieuwd of iemand anders ook eens zoiets had met Vinted Go en uiteindelijk toch gewoon z'n pakje kreeg? Zouden ze nog veel achterstand te verwerken hebben vanwege de Kerstdagen en de sneeuw?
dinsdag 20 januari 2026 om 19:24
Ik heb geen gezeur over eurotje minder. Iemand biedt, ik klik op ja of nee. Voor de spullen die ik verkoop heb ik geen bekenden die daarin geinteresseerd zijn. Ik vind het ook gewoon leuk om te doen. Vorig jaar ben ik met mijn dochter op city trip geweest van verkopen (langere tijd hoor). Het stimuleert haar ook om spullen weg te doen (dit strakke t-shirt past volgend jaar nog wel type kind).Carola_456 schreef: ↑20-01-2026 11:04En hoeveel uren werk zit er wel niet in? En dan nog het nodige gezeur om een eurootje minder enzo. En dat voor zo'n 20,- euro p.m.? Ik geef het liever aan bekenden, zij blij ik blij.
dinsdag 20 januari 2026 om 21:12
konwalia schreef: ↑20-01-2026 18:15Ik wacht op een pakket van Vinted Go dat op 24 december verstuurd is. Op 31 december zouden ze hem afleveren bij het pakketpunt, maar hij is teruggegaan naar een sorteercentrum. Op 2 januari weer hetzelfde, maar hij is deze keer wel blijven hangen op "Onderweg naar de pakketwinkel".
Na zo'n lange tijd is het bij mij vaak niet meer aangekomen helaas.
Such fun!1
woensdag 21 januari 2026 om 07:27
Kattentuintje schreef: ↑20-01-2026 13:50Nee, tot nu toe niet. Het zijn veelal softcovers, dus dat valt ook wel mee. Ik denk dat ik er één keer iets boven zat, maar dat is gewoon verstuurd en aangekomen.
Dat scheelt wel dan, ik heb veel dikke boeken met een harde kaft, die wegen behoorlijk zwaar. Het is jammer dat het maximale gewicht maar 2 kg mag zijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in