Fijne compacte koffiemachine

19-01-2026 17:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en puber drinken sinds een tijdje koffie. We hebben nu een tijdje een dolce gusto Genio maar die is toe aan vervanging.
Ik drink zelf geen koffie en heb destijds voor dit apparaat gekozen omdat het compact is en je er geen aparte melkschuimer e.d voor nodig hebt.

Nu er steeds meer koffielovers bij komen in huis wil ik een fijn apparaat halen voor ze. Welke apparaat hebben jullie en waarom heb je daar voor gekozen? Smaakt Dolce Gusto heel anders dan bijvoorbeeld Nespresso? Is een verse bonen apparaat het ultieme genot? :)

Er wordt vooral cappuccino en latte macchiato gedronken. Zijn er andere apparaten met cups die cappuccino maken of heb je er standaard een aparte melkopschuimer bij nodig? Moet je dat ding na iedere keer helemaal gaan wassen? Voorkeur gaat uit naar compacte machines
Mijn espressomachine ging stuk en nu zet ik al 2 jaar koffie met een french press (voor wat slapper) en een moka (voor espresso) en ik ga nooit meer terug.
Heerlijke koffie en geen apparaat dat ruimte in staat te nemen op het aanrecht. Heb inmiddels 2 moka's in verschillende maten, dus ook een grote voor veel koffie bij visite.

Kan het heel erg aanraden.
Jeusnbdhdudh schreef:
20-01-2026 08:25
Maar als je dolce gusto gewend bent ga je echt niet nespresso met opgeklopte melk lekker vinden. Dat is een wereld van verschil. Dolce gusto is eigenlijk alleen warm water met suiker en een smaakje.

Dus als ze dat lekker vinden zou ik gewoon een nieuwe dolce gusto apparaat kopen. Die zijn toch ook compact.
Ik had vorig jaar op vakantie een Dolce Gusto maar ik vind het maar gedoe. Volgens mij krijg je dezelfde 'koffie' als je een zak poeder koffie koop. Ook denk ik dat als je dit lekker vind je niet blij wordt van koffie uit een bonenmachine of Nespresso.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Jeusnbdhdudh schreef:
Maar als je dolce gusto gewend bent ga je echt niet nespresso met opgeklopte melk lekker vinden. Dat is een wereld van verschil. Dolce gusto is eigenlijk alleen warm water met suiker en een smaakje.

Dus als ze dat lekker vinden zou ik gewoon een nieuwe dolce gusto apparaat kopen. Die zijn toch ook compact.

Dat is gewoon onzin.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Jeusnbdhdudh schreef:
Ik denk eerder dat het omgekeerd is. Als je een latte of cappuccino van nespresso koffie met echte melk gaat drinken, je niet meer terug wil naar dolce gusto.
Zo ging het bij mij in ieder geval.
nova wijzigde dit bericht op 20-01-2026 09:23
3.88% gewijzigd
pepexx schreef:
20-01-2026 09:14
Dat is gewoon onzin.
Zeker niet, het is gewoon totaal anders.
Jeusnbdhdudh schreef:
20-01-2026 09:18
Zeker niet, het is gewoon totaal anders.
Wij hebben een Philips latte go en een Dolce gusto en ik kan ze allebei naar gelang mijn stemming waarderen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik heb echt heel lang Senseo gehad. Op een gegeven moment heb ik een "echt", duur, uigebreid bonenapparaat gekocht maar daar heb ik nooit zulke lekkere koffie uit gehad als ik van de Senseo had, ook niet met (veel) verschillende bonen.
Nu weer terug naar de Senseo en in de camper heb ik een Dolce Gusto omdat die net iets minder vermogen vraagt dan de Senseo. De koffie uit de Dolce Gusto vind ik lekkerder dan de koffie uit de Senseo, nadeel zijn de kleine hoeveelheden koffie die uit een cupje komt.
bitje93 wijzigde dit bericht op 20-01-2026 10:58
Reden: Taalfoutje
0.20% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb een automaat die zelf bonen maakt. Lekkerder en voordeliger dan cupjes. Ik heb afgezien van een melkopschuim-deel, want dat vraagt meer schoonmaken.

Daar gebruik ik een aparte melk-opschuimer voor, of ik zet mijn koffiekopje met melk even in de magnetron voor ik er koffie bij doe.

Ik heb een Tchibo gekozen, omdat hij niet duur en compact is.

Als je hem met melkopschuim-optie wilt kan dat ook:
https://www.tchibo.de/products/246920756153/esperto-pro
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Bitje93 schreef:
20-01-2026 10:57
Ik heb echt heel lang Senseo gehad. Op een gegeven moment heb ik een "echt", duur, uigebreid bonenapparaat gekocht maar daar heb ik nooit zulke lekkere koffie uit gehad als ik van de Senseo had, ook niet met (veel) verschillende bonen.
Nu weer terug naar de Senseo en in de camper heb ik een Dolce Gusto omdat die net iets minder vermogen vraagt dan de Senseo. De koffie uit de Dolce Gusto vind ik lekkerder dan de koffie uit de Senseo, nadeel zijn de kleine hoeveelheden koffie die uit een cupje komt.

Die senseo machines zijn wel echt super lelijk allemaal :) ben nu wel heel benieuwd naar senseo koffie.
Strawberry_shortcake schreef:
20-01-2026 16:09
Die senseo machines zijn wel echt super lelijk allemaal :) ben nu wel heel benieuwd naar senseo koffie.
Ik vind ze eigenlijk niet zo heel veel anders dan dolce gusto machines :P
Maar uiteindelijk gaat het om de smaak en handigheid lijkt me?
Coniglio schreef:
19-01-2026 21:45
Misschien een domme vraag, maar waar vind ik zo’n zaak?
Vrij doorsnee is Simon Levelt bijvoorbeeld. Koffiestore in Huizen.
Nova schreef:
19-01-2026 20:28
Van de vaatwasser misschien? Ik spoel het meestal gewoon af. Hooguit eens per week in de vaatwasser of zelf door een sopje halen.
Gelukkig geen zeepsmaak.
Ja kan, maar ik dacht gelezen te hebben dat alleen vluchtig afwassen niet genoeg was voor die slangetjes?
Summertje schreef:
20-01-2026 19:43
Ja kan, maar ik dacht gelezen te hebben dat alleen vluchtig afwassen niet genoeg was voor die slangetjes?
In de gebruiksaanwijzing staat inderdaad dat het elke keer in de vaatwasser moet. Maar dat vind ik onzin. Alle delen gaan goed schoon met afspoelen, eventueel met een sponsje met wat afwasmiddel. Het siliconen buisje/slangetje dat de melk opzuigt spoel ik door. Verder heb ik geen slangetjes?
Ik denk dat dat buisje misschien de zeepsmaak opneemt in jouw geval. Net zoals bv plastic waterflessen in de vaatwasser soms een zeepsmaak kunnen krijgen (al is dat bij ons afhankelijk van welke vaatwastabletten we gebruiken).
BrutaImmaculata schreef:
20-01-2026 17:55
Vrij doorsnee is Simon Levelt bijvoorbeeld. Koffiestore in Huizen.
Dankjewel. Koffiestore ga ik binnenkort een afspraak maken
Strawberry_shortcake schreef:
20-01-2026 16:09
ben nu wel heel benieuwd naar senseo koffie.
.
Kom gerust een keertje proeven.
Niet geschoten is altijd mis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven