Napraattopic 2026.1 met geklets

20-01-2026 18:54 3074 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een heel nieuw jaar is weer begonnen en daar hoort ook weer een nieuw topic bij!

Welkom in napraat 2026.1 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
oudebaas schreef:
21-01-2026 19:17
74e deze keer op napraat, ik ga vooruit.
Volgende CT scan pas over een jaar. :cheer:
Lekker Baas :D
Graftak!
oudebaas schreef:
Oh dat is fijn nieuws.
Bij mijn suikerzieke moeder sloeg juist de thuiszorg eens alarm omdat haar suikerwaarde te hoog was. Gelijk maatregelen: geen fruit meer, geen koekjes, geen toetjes, geen jam meer op brood enzovoorts. Eigenlijk alle lekkere dingen die ze (met al behoorlijke slikproblemen) kon eten, mocht niet meer. De echte oplossing was veel makkelijker toepasbaar en hield gelijk het leven een stuk aangenamer: gewoon de voorgeschreven pillen aan haar geven, in plaats van de zakjes verstoppen.
Gelukkig verzorgde mijn vader haar naar haar wens, maar hij heeft daar wel een heel groot dilemma over gevoeld.
oudebaas schreef:
Da's fijn nieuws! Van harte!
Irma_3110 schreef:
21-01-2026 19:24
Bij mijn suikerzieke moeder sloeg juist de thuiszorg eens alarm omdat haar suikerwaarde te hoog was. Gelijk maatregelen: geen fruit meer, geen koekjes, geen toetjes, geen jam meer op brood enzovoorts. Eigenlijk alle lekkere dingen die ze (met al behoorlijke slikproblemen) kon eten, mocht niet meer. De echte oplossing was veel makkelijker toepasbaar en hield gelijk het leven een stuk aangenamer: gewoon de voorgeschreven pillen aan haar geven, in plaats van de zakjes verstoppen.
Gelukkig verzorgde mijn vader haar naar haar wens, maar hij heeft daar wel een heel groot dilemma over gevoeld.
Wie verstopte die zakjes dan? En waarom?
Graftak!
SirDidymus schreef:
20-01-2026 21:00
Ik ben bijna jarig en man/ouders/sibling vragen naar kadowensen en ik kan niks bedenken...

Ben ik dan gewoon verwend of mis ik creativiteit/inspiratie? :huh:
Geen cadeauwensen betekent toch gewoon dat je tevreden bent met wat je hebt? Hoezo verwend? Dan wil je juist weer ook nog die nieuwe kleur Gucci tas of zo.
oudebaas schreef:
:jump: goed nieuws
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
oudebaas schreef:
TOPPP :yes:
Pieremachochel
feow schreef:
21-01-2026 13:06
Moi :D

Waar?
oudebaas schreef:
Super!
oudebaas schreef:
Wat een fijn bericht!
What would Patsy do?
oudebaas schreef:
:yes:
There is always something happening, and it's usually right now
oudebaas schreef:
Goed bezig oudebaas :)
Solomio schreef:
21-01-2026 19:12
Toen mijn moeder naar een verpleeghuis ging kwam ze in eerste instantie behoorlijk aan, want eindelijk weer goed eten, af en toe een wijntje of een advocaatje.
Verzorging heeft toen met mij (ik was bewindvoerder en mentor) overlegd, maar mij leek het geen probleem. Ze was daar toch op weg naar het eind.
Gelukkig dachten ze er daar ook zo over.

Dat eind liet nog 8 jaar op zich wachten. Goede verzorging zeg maar.
Ik maak nu hetzelfde mee met mijn moeder en ze is nu in een goed jaar 12 kilo aangekomen!.
Enerzijds denk ik laat maar lekker gaan.
Maar wanneer ze mss over een tijdje met een tillift (actief of passief) geholpen moet worden, draaien in bed of vanaf toilet of stoel gesjord moet worden is het niet meer zo leuk natuurlijk.
Ik vind het aankomen best een ding, vooral omdat zij vroeger obsessief met haar gewicht bezig was.
(Ze is dementerend)
Even kotsen hier. Dat je denkt dat als je nog nooit met een kluitje in het riet gestuurd bent door je HA het wel aan jouw geweldig goede inschattingsvermogen moet liggen :pukey: :bonk: .

Blijkbaar nooit met vreselijke hoofdpijn (wat later bleek: door een hersentumor) naar de HA gegaan en dan met 'neem nog een paracetamol' naar huis gestuurd (terwijl de hoofdpijn met geen mogelijkheid minder werd met alle pijnstilling en dat ook verteld was) ipv dat er doorgevraagd werd. Of één van die andere vele gevallen. Maar nee, het ligt natuurlijk helemaal aan hoe geweldig jij bent ( :moon: ) en hoe dom die andere mensen zijn die met verkeerde inschattingen naar de HA gaan. Ik kots nog even een keertje :pukey:
Froezel2 schreef:
22-01-2026 11:16
Ik maak nu hetzelfde mee met mijn moeder en ze is nu in een goed jaar 12 kilo aangekomen!.
Enerzijds denk ik laat maar lekker gaan.
Maar wanneer ze mss over een tijdje met een tillift (actief of passief) geholpen moet worden, draaien in bed of vanaf toilet of stoel gesjord moet worden is het niet meer zo leuk natuurlijk.
Ik vind het aankomen best een ding, vooral omdat zij vroeger obsessief met haar gewicht bezig was.
(Ze is dementerend)
Juist door die tilliften maakt het gewicht niet meer zoveel uit.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
S-Groot schreef:
22-01-2026 12:50
Even kotsen hier. Dat je denkt dat als je nog nooit met een kluitje in het riet gestuurd bent door je HA het wel aan jouw geweldig goede inschattingsvermogen moet liggen :pukey: :bonk: .

Blijkbaar nooit met vreselijke hoofdpijn (wat later bleek: door een hersentumor) naar de HA gegaan en dan met 'neem nog een paracetamol' naar huis gestuurd (terwijl de hoofdpijn met geen mogelijkheid minder werd met alle pijnstilling en dat ook verteld was) ipv dat er doorgevraagd werd. Of één van die andere vele gevallen. Maar nee, het ligt natuurlijk helemaal aan hoe geweldig jij bent ( :moon: ) en hoe dom die andere mensen zijn die met verkeerde inschattingen naar de HA gaan. Ik kots nog even een keertje :pukey:
Ik zag het ja.
En ik kots even met je mee.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
22-01-2026 13:09
Ik zag het ja.
En ik kots even met je mee.

Dank je, ik ruim graag je teiltje even voor je op. Ik lees maar even niet meer verder daar, ik ga liever even hondenstront opruimen ofzo.
Eerlijk gezegd denk ik dat jullie vrij bevooroordeeld lezen.
Solomio schreef:
22-01-2026 13:26
Eerlijk gezegd denk ik dat jullie vrij bevooroordeeld lezen.
Ja, zeker als je ook de daaropvolgende posts leest. Het gaat deze forummer meer over het niet stoer doen à la 'ik ga nooit naar de dokter'.

Ik snap dat dat van dat inschatten verkeerd kan overkomen maar dat is niet de kern van haar bericht denk ik.
aliva schreef:
22-01-2026 14:38
Ja, zeker als je ook de daaropvolgende posts leest. Het gaat deze forummer meer over het niet stoer doen à la 'ik ga nooit naar de dokter'.

Ik snap dat dat van dat inschatten verkeerd kan overkomen maar dat is niet de kern van haar bericht denk ik.
Ja, dat lees ik vooral in haar posts.
In eerste instantie schreef ze letterljik 'ik ben nog nooit met een kluitje in het riet gestuurd dus ik schat het blijkbaar goed in'. Daar kan ik weinig anders van maken dan dat mensen die wel met een kluitje in het riet worden gestuurd het blijkbaar niet goed inschatten. Dat het niet slim is om stoer te doen en nooit te gaan staat daar los van, want mensen die met een kluitje in het riet gestuurd worden behoren niet tot die groep.
Graftak!
aliva schreef:
22-01-2026 14:38

Zoiets lijkt ze te willen suggereren met haar 2de post, maar (al dan niet) met een kluitje het riet ingestuurd worden heeft natuurlijk niets met stoerdoenerij te maken. Dus ze maakt er met die 2de post gewoon iets anders van of probeert af te zwakken wat ze met haar eerste post bedoelde.
S-Groot schreef:
22-01-2026 14:49
Zoiets lijkt ze te willen suggereren met haar 2de post, maar (al dan niet) met een kluitje het riet ingestuurd worden heeft natuurlijk niets met stoerdoenerij te maken. Dus ze maakt er met die 2de post gewoon iets anders van of probeert af te zwakken wat ze met haar eerste post bedoelde.
Of haar eerste post was niet duidelijk verwoord zoals ze het bedoelde.
Solomio schreef:
22-01-2026 14:55
Of haar eerste post was niet duidelijk verwoord zoals ze het bedoelde.
Ik denk het ook.

En bijkomend: als mensen over zichzelf iets zeggen, houdt dat daarom nog geen oordeel in over anderen.

Soms denk / zeg je over iets 'heh, dat doe ik blijkbaar niet slecht', zonder daarmee iets te willen zeggen over anderen.

Ik begrijp dat het gevoelig ligt als je zo'n heftig iets hebt meegemaakt :hug: maar ik lees hier geen kwaadwilligheid in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven