Siliconen keukengerei
zondag 25 januari 2026 om 11:41
zondag 25 januari 2026 om 12:33
Ik raad het aan. Heb al jaren geleden al mijn kunstof en houten spatels vervangen.
Ik heb er van le creuset ( houten handvat en siliconen spatel) vind ik fijn maar moet je wel apart afwassen want het houten handvat mag niet in de vaatwasser. Nadeel het was ook niet goedkoop maar wel kwalitatief goed.
De rest van de spatels ( groot en klein en bakkwast) heb ik van sterkindekeuken.(webshop)
Was toen een setje die je kon kopen en ondertussen hebben ze al meer en ook los te koop. Deze was stuk goedkoper dan le creuset en kan wel in de vaatwasser.
Moet zeggen dat ik deze het meeste gebruik.
Natuurlijk heb je idd heel veel merken en zelfs bij action heb je veel siliconen.
Maar ik wilde graag alles zwart zodat ik niet een allegaartje in mijn lade had liggen aan kleuren.
Waar je wel op moet letten als je je spatels/lepels etc in de vaatwasser zet of legt je dit niet doet naast (vlees) messen.
Hier is dat wel een keer gebeurd met een spatel van le creuset en die is daardoor wel beschadigd. ( mes was vlijmscherp en heeft daardoor een snee gemaakt in de spatel helaas)
Ik heb er van le creuset ( houten handvat en siliconen spatel) vind ik fijn maar moet je wel apart afwassen want het houten handvat mag niet in de vaatwasser. Nadeel het was ook niet goedkoop maar wel kwalitatief goed.
De rest van de spatels ( groot en klein en bakkwast) heb ik van sterkindekeuken.(webshop)
Was toen een setje die je kon kopen en ondertussen hebben ze al meer en ook los te koop. Deze was stuk goedkoper dan le creuset en kan wel in de vaatwasser.
Moet zeggen dat ik deze het meeste gebruik.
Natuurlijk heb je idd heel veel merken en zelfs bij action heb je veel siliconen.
Maar ik wilde graag alles zwart zodat ik niet een allegaartje in mijn lade had liggen aan kleuren.
Waar je wel op moet letten als je je spatels/lepels etc in de vaatwasser zet of legt je dit niet doet naast (vlees) messen.
Hier is dat wel een keer gebeurd met een spatel van le creuset en die is daardoor wel beschadigd. ( mes was vlijmscherp en heeft daardoor een snee gemaakt in de spatel helaas)
zondag 25 januari 2026 om 13:34
Siliconen is geen plastic…Tupperware schreef: ↑25-01-2026 13:18Dus je gaat het ene plastic voor het andere plastic vervangen? Ik zou dan voor hout kiezen.
zondag 25 januari 2026 om 13:58
Wat een grappige reactie in combinatie met jouw nickTupperware schreef: ↑25-01-2026 13:18Dus je gaat het ene plastic voor het andere plastic vervangen? Ik zou dan voor hout kiezen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
zondag 25 januari 2026 om 14:02
Ik dacht gelijk, ik heb nog een hele grote doos retro Tupperware staan, hebben??
zondag 25 januari 2026 om 14:03
Ik dacht gelijk, ik heb nog een hele grote doos retro Tupperware staan, hebben??
zondag 25 januari 2026 om 15:53
Scherp van je.
Ik heb de silicone spatels van de Hema en die vind ik wel prettig
zondag 25 januari 2026 om 17:52
In stalen pannen kan je prima metaal gebruiken. Hygiënischer is er niet.Sterrenstof74 schreef: ↑25-01-2026 11:41In de pannen gebruik ik liever geen metaal en denk daarom aan siliconen.
zondag 25 januari 2026 om 17:56
Als je hout op de juiste manier gebruikt, schoonmaakt en verzorgt, is het allesbehalve onhygiënisch.
Siliconen is dan wel geen plastic, het is wel synthetisch. En als TO daar van af wil, blijft metaal en hout over.
zondag 25 januari 2026 om 18:05
Het is allebei kunststof.
Maar niet alle kunststof is plastic.
Zijn siliconen een soort plastics?
Nee, siliconen zijn geen plastics. Ze vallen wel onder kunststoffen, net als plastics. Alle plastics zijn wel kunststoffen, maar andersom niet.
zondag 25 januari 2026 om 18:17
Ik heb Tefal keukengerei. Mijn kunststof snijplanken heb ik vervangen voor houten snijplanken. Daarover toch teveel verhalen gehoord dat bij het snijden minuscule stukjes kunststof in je gesneden groente of vlees komt.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
zondag 25 januari 2026 om 23:38
maandag 26 januari 2026 om 11:10
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in