Varifocale bril?
zaterdag 7 februari 2026 om 17:39
Nee joh , alle glazen komen uit dezelfde fabriek. Ik heb een vriendin bij de Pearle werken die dat zelf ook beaamt.
Mijn dochter heeft sinds haar 2e een bril, is nu 16. Na elke controle in het ziekenhuis moest ze een nieuwe bril, altijd van Hans Anders. Het ziekenhuis controleert daarna altijd nog eens de glazen. Tenminste hier wel en was altijd prima. Zei de optometrist ook altijd. Hans is prima. Ik heb multifocaal met de voorlaatste glazen qua prijs inclusief meekleurend. Ben er vreselijk blij mee. Ik ga ook al 20 jaar naar Hans. Ben vriend dus spaar elke maand via hun 3.50 en krijg dan elke jaar en een nieuwe bril. Betaal beetje bij ivm meekleurend en nu ook varifocus
zaterdag 7 februari 2026 om 17:55
Er zijn veel merken glazen en opticien is geen beschermd beroep...Jeusnbdhdudh schreef: ↑07-02-2026 17:39Nee joh , alle glazen komen uit dezelfde fabriek. Ik heb een vriendin bij de Pearle werken die dat zelf ook beaamt.
Mijn dochter heeft sinds haar 2e een bril, is nu 16. Na elke controle in het ziekenhuis moest ze een nieuwe bril, altijd van Hans Anders. Het ziekenhuis controleert daarna altijd nog eens de glazen. Tenminste hier wel en was altijd prima. Zei de optometrist ook altijd. Hans is prima. Ik heb multifocaal met de voorlaatste glazen qua prijs inclusief meekleurend. Ben er vreselijk blij mee. Ik ga ook al 20 jaar naar Hans. Ben vriend dus spaar elke maand via hun 3.50 en krijg dan elke jaar en een nieuwe bril. Betaal beetje bij ivm meekleurend en nu ook varifocus
Ik zou voorzichtig zijn met deze uitspraak.
zaterdag 7 februari 2026 om 17:57
Dat ligt een beetje aan wat je wil.ChicaHolandesa schreef: ↑07-02-2026 17:23Ik heb 's zomers altijd een zonnebril op; die meekleurende glazen is dat wel wat ja?
Bedenk je dat terug naar 0 kleuren even duurt. Dus snel snel zit er wel in, maar dan met gekleurd glas
zaterdag 7 februari 2026 om 18:58
Hoezo moet ik voorzichtig zijn met deze uitspraak? Dat is wat verschillende mensen uit verschillende winkels zeggen. Het glas komt gewoon uit dezelfde fabriek. Dat ik maar 40 euro uitgeef aan een montuur tov de monturen uit de opticien in het dorp van 250 euro voor een merk is ook een keuze. Want dat maakt ook de prijs duurder.
zaterdag 7 februari 2026 om 19:01
Wat betreft de meekleurende glazen, ik heb de donkerste, kleuren gelijk als ik buiten kom. En eenmaal binnen zijn de na een paar minuten weer normaal. Nooit geen zonnebril meer op, enige nadeel is dat ze in de auto achter het raam maar voor helft kleuren dus ik zet wel eens het raam open onder het rijden een paar minuten
zondag 8 februari 2026 om 08:31
Hoe doe je dat dan in een tunnel? Toch onhandig als je dan de eerste minuten niets ziet.Jeusnbdhdudh schreef: ↑07-02-2026 19:01Wat betreft de meekleurende glazen, ik heb de donkerste, kleuren gelijk als ik buiten kom. En eenmaal binnen zijn de na een paar minuten weer normaal. Nooit geen zonnebril meer op, enige nadeel is dat ze in de auto achter het raam maar voor helft kleuren dus ik zet wel eens het raam open onder het rijden een paar minuten![]()
zondag 8 februari 2026 om 09:07
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in