Gezondheid alle pijlers

Varifocale bril?

06-02-2026 18:26 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké ik ben het op en afzetten van mijn goedkope kruidvat leesbril echt zoooooo zat.
Nu overweeg ik me een varifocale bril aan te laten meten; maar heb wel eens gehoord dat dat tegenvalt, mbt het wennen.
Ervaringen?
Una noche loca
Fee70 schreef:
07-02-2026 17:10
Nee,eye wish,maar Hans Anders dus ook gewoon goed ?In die dure winkels zeggen ze dan dat Hans Anders goedkopere glazen gebruikt,mindere kwaliteit.Maar ja, van mijn dure glazen is de coating nu raar,krasjes ook terwjjl ik heel voorzichtig ben.
Nee joh , alle glazen komen uit dezelfde fabriek. Ik heb een vriendin bij de Pearle werken die dat zelf ook beaamt.

Mijn dochter heeft sinds haar 2e een bril, is nu 16. Na elke controle in het ziekenhuis moest ze een nieuwe bril, altijd van Hans Anders. Het ziekenhuis controleert daarna altijd nog eens de glazen. Tenminste hier wel en was altijd prima. Zei de optometrist ook altijd. Hans is prima. Ik heb multifocaal met de voorlaatste glazen qua prijs inclusief meekleurend. Ben er vreselijk blij mee. Ik ga ook al 20 jaar naar Hans. Ben vriend dus spaar elke maand via hun 3.50 en krijg dan elke jaar en een nieuwe bril. Betaal beetje bij ivm meekleurend en nu ook varifocus
Jeusnbdhdudh schreef:
07-02-2026 17:39
Nee joh , alle glazen komen uit dezelfde fabriek. Ik heb een vriendin bij de Pearle werken die dat zelf ook beaamt.

Mijn dochter heeft sinds haar 2e een bril, is nu 16. Na elke controle in het ziekenhuis moest ze een nieuwe bril, altijd van Hans Anders. Het ziekenhuis controleert daarna altijd nog eens de glazen. Tenminste hier wel en was altijd prima. Zei de optometrist ook altijd. Hans is prima. Ik heb multifocaal met de voorlaatste glazen qua prijs inclusief meekleurend. Ben er vreselijk blij mee. Ik ga ook al 20 jaar naar Hans. Ben vriend dus spaar elke maand via hun 3.50 en krijg dan elke jaar en een nieuwe bril. Betaal beetje bij ivm meekleurend en nu ook varifocus
Er zijn veel merken glazen en opticien is geen beschermd beroep...
Ik zou voorzichtig zijn met deze uitspraak.
ChicaHolandesa schreef:
07-02-2026 17:23
Ik heb 's zomers altijd een zonnebril op; die meekleurende glazen is dat wel wat ja?
Dat ligt een beetje aan wat je wil.
Bedenk je dat terug naar 0 kleuren even duurt. Dus snel snel zit er wel in, maar dan met gekleurd glas
Hoezo moet ik voorzichtig zijn met deze uitspraak? Dat is wat verschillende mensen uit verschillende winkels zeggen. Het glas komt gewoon uit dezelfde fabriek. Dat ik maar 40 euro uitgeef aan een montuur tov de monturen uit de opticien in het dorp van 250 euro voor een merk is ook een keuze. Want dat maakt ook de prijs duurder.
Wat betreft de meekleurende glazen, ik heb de donkerste, kleuren gelijk als ik buiten kom. En eenmaal binnen zijn de na een paar minuten weer normaal. Nooit geen zonnebril meer op, enige nadeel is dat ze in de auto achter het raam maar voor helft kleuren dus ik zet wel eens het raam open onder het rijden een paar minuten :-D
Oh maar dat is eel een beetje lastig, júist in de auto doe ik altijd de zonnebril op. Ik maak een afspraak bij de opticies, bedankt allemaal!
Una noche loca
Jeusnbdhdudh schreef:
07-02-2026 19:01
Wat betreft de meekleurende glazen, ik heb de donkerste, kleuren gelijk als ik buiten kom. En eenmaal binnen zijn de na een paar minuten weer normaal. Nooit geen zonnebril meer op, enige nadeel is dat ze in de auto achter het raam maar voor helft kleuren dus ik zet wel eens het raam open onder het rijden een paar minuten :-D
Hoe doe je dat dan in een tunnel? Toch onhandig als je dan de eerste minuten niets ziet.
Het kan zijn dat het glas uit de zelfde fabriek komt. Er zijn heel veel soorten varifocale glazen bij 1 leverancier dus kan wel degelijk een ander type glas zijn.
Sappho schreef:
08-02-2026 08:31
Hoe doe je dat dan in een tunnel? Toch onhandig als je dan de eerste minuten niets ziet.
Voor mij persoonlijk is het alleen voor lezen (dus bijv. ook google maps in de auto), in een tunnel zet ik m dan gewoon even af.
Una noche loca

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven