Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2509 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
MarindaH schreef:
10-02-2026 14:55
Ik vind het weer irritant dat mensen het verschil tussen 'goed' en 'heel goed' niet snappen. Nu weer een item gekregen dat slijtageplekken heeft en waarvan de kleuren vervaagd zijn. Zucht.
Ja, heel irritant. Ik verkoop zelf alleen goederen die ik ook graag zou ontvangen en niet in een kapotte staat. Zo irritant. Ga je het terugsturen?

Ik kreeg nog een heel lief berichtje van de dame die mijn Tod’s schoenen had gekocht: dat ze er zo ontzettend blij mee was. Ik heb er meteen iets anders van gekocht ha-ha.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh en Vinted heeft eindelijk de koop van dat schaaltje gecanceld. Ik had screenshots van de communicatie met de verkoper gestuurd waarin ze had aangegeven dat ze hem aan een ander verstuurd had en ook weer terug had gekregen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Mijn afhaalpunt is veranderd, ik moet nu echt een eind uit de buurt mijn pakketten ophalen. Dit is de laatste keer dat ik zo'n huis afhaalpunt kies bij het kopen, want in het weekend zijn ze dicht en soms ook onverwachts door de week, en nu dus van afhaaladres veranderd. Te onhandig.
.
MarindaH schreef:
10-02-2026 14:53
Ik ken een afhaalpunt dat inderdaad pakjes bewaart als ze weet dat de ontvangers op vakantie zijn. Dus niet geschoten is altijd mis lijkt me!
Ja ik duim nog even door dat het op tijd komt en anders ga ik t gewoon vragen aan het pakketpunt.
nootboek schreef:
10-02-2026 17:46
Hier ook. Kinderjas gekocht, helemaal dun geworden door het wassen en gare ritsen... niet echt mijn idee van heel goed. :-(
Oh nee wat zonde zeg.
Ik heb toevallig van de week wel wat kinder spijkerbroeken verkocht met een paar lichte vlekjes erop die ik er niet meer uit kreeg, maar dat was duidelijk vermeld en gefotografeerd en de status stond op veelgebruikt. Maar de koper was er heel blij mee. Mijn kind was eruit gegroeid, anders had ze ze ook nog gewoon gedragen. Maar dat kun je niet op heel goed zetten natuurlijk.
happyapple schreef:
10-02-2026 20:31
Oh nee wat zonde zeg.
Ik heb toevallig van de week wel wat kinder spijkerbroeken verkocht met een paar lichte vlekjes erop die ik er niet meer uit kreeg, maar dat was duidelijk vermeld en gefotografeerd en de status stond op veelgebruikt. Maar de koper was er heel blij mee. Mijn kind was eruit gegroeid, anders had ze ze ook nog gewoon gedragen. Maar dat kun je niet op heel goed zetten natuurlijk.
Als je het er idd netjes bij vermeld dan weet een koper ook waar die aan toe is. Iets als heel goed beschrijven en dan een afgedragen vod sturen… O_o
Ja dat kun je echt niet maken inderdaad. 😞
Ik begin een beetje Vinted moe te worden na een hoop aan en verkopen.
Eerst het gedoe met de verdwenen kinderuggs dat werd gelukkig terugbetaald.
Nu weer een beschadigd artikel in een bundel van 5 artikelen, Vinted besluit het volledige bedrag terug te betalen aan de koper. Hierdoor ben ik dus mijn spullen en geld kwijt van de volledige bundel.
Vervolgens nog een hoop dames die wel ieder uur online zijn, hun profielfoto veranderen maar hun pakketjes niet ophalen waardoor ik ze weer retour ontvang o_o
Picking: waarom hebben ze dan de volledige bundel vergoed? En was het ene artikel dermate beschadigd dat je het eigenlijk in redelijkheid niet meer had kunnen verkopen? Meestal moet iemand in zo’n geval het artikel terugsturen. Heel raar dit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven