Een nieuw begin.

13-02-2026 11:33 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.

Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.

Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden! :)
Wat fijn TO om hier het vervolg te lezen. Ik vind het zó knap hoe jij het allemaal hebt aangepakt!!
Stille meelezer hier, maar wat een opluchting dat je veilig bent TO. Ook ik vind het knap hoe je het allemaal hebt aangepakt. Geniet van je hapjes straks en vanaf nu wordt het alleen maar beter :hug:
Mooi topic! Deze forummer is erg trots op je. Ga maar snel uit alle whatsapp-groepen waar je ex in zit. Hij gaat daar de waarheid niet vertellen want dat kan hij niet. Dat zelf inzicht heeft hij niet.

Veel plezier met make-up opdoen zoals je zelf wil! Lekker.
Wat fijn om te lezen dat je nu veilig op je eigen plekje bent. Dat moet een geruststellend gevoel geven. Ik heb verder niet veel toe te voegen maar ik wens jou en je katjes alle geluk, warmte en liefde toe. Zorg goed voor jezelf
Gefeliciteerd Lamatjee 🤩 💪 ♥️
Pieremachochel
Geniet van je nieuwe begin, van het klussen in je huis en het je straks helemaal eigen maken van je paleisje!
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat je als een roosje zou slapen. Maar wat fijn dat een van de katten al lekker op z’n gemak is, dan komt de ander ook wel.

Laat je ze niet gewoon door het hele appartement lopen? Misschien dat ze je dan wat meer met rust laten :hihi:

Lekker dat de klusspullen er al zijn, kan je vast aan de gang voordat de IKEA spullen worden gebracht.

Is het gelukt om al een start te maken met alle administratieve wijzigingen?
Neem je een nieuw telefoonnummer?

Ik heb serieus hard zitten huilen op de dag van verhuizen toen ik bij m’n ex wegging, ondanks dat ik ontzettend opgelucht was dat ik eindelijk weg kon.
Gun jezelf de ruimte voor je emoties.
Look me in the eyes and tell me what you see.
Wat fijn dat we zo toch nog een beetje kunnen volgen! Wens je veel geluk in je nieuwe huisje en hoop dat jullie (jij en de katten) snel gewend zijn!
Stille meelezer hier. Ik ken je natuurlijk niet, maar ik ben onwijs trots op je! Wat een kracht en moed laat je hier zien. Je komt er wel!
Veritas vos liberabit
Ook ik heb je vorige topic meegelezen, wat fijn dat je nu op je nieuwe plek zit en veilig bent. Heel veel geluk met je nieuwe begin!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Zie nu net ineens dat m'n ex vanochtend om een uur of 6 2x heeft geprobeerd te bellen en 1x rond een uur of 11. Ben er zo klaar mee. Hij heeft gister tot twee keer toe opgehangen toen ik hem sprak. Hij heeft mij niet laten uitpraten toen, dus waarom zou ik hem nog een kans geven om wat te zeggen? En dat hij überhaupt het lef heeft om mij nog te bellen. Heb voor nu m'n oude nummer nog heel even nodig om wat dingen over te zetten. Maar binnen een paar dagen kan hij mij helemaal niet meer bereiken dus.

Hem hem overigens wel geblokkeerd hoor, zowel zijn nummer als op Whatsapp. Maar zie alsnog zijn belletjes in m'n lijst met oproepen verschijnen.

Niet quoten a.u.b.
Dat is jammer, dat je dat ziet. Dat lijkt me erg onrustig.
Maar nog een paar dagen!

Welke kleuren heb je voor je huis uitgekozen?
Heb je al gordijnen? En misschien een lekker warm vloerkleed?
Ik heb je oude topic gevolgd en ik wil je zeggen dat ik supertrots op je ben dat je deze stap hebt genomen en ik wens jou en je katten alle goeds van de wereld toe!
Hoi TO, meelezer hier. Supergoeie stappen heb je gezet zeg!

Heb je je oude topic nog ergens bewaard? (Weet niet of dat kan hoor) kan misschien nog helpend zijn om terug te lezen, mocht je in de verleiding komen om terug te gaan of weer contact op te nemen met hem of zijn familie. Dat moment gaat nog wel komen denk ik en dan is t fijn om voorbereid te zijn.

Maar wij leven met je mee en denken dat je dit kunt, sterker nog: je hebt het al gedaan!

You go girl!
Lama écht niet je ex gaan bellen hoor! Je hoeft lekker he-le-maal niets meer van hem. En natuurlijk gaat hij de boel verdraaien. En proberen je om te praten. Alleen al het voorstel dat je nog even langskomt met de katten zodat hij afscheid kan nemen…
Geniet van je vrijheid en je nieuwe begin en laat hem volledig achter je!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Over whattsapp en een nieuw nummer: heb zo'n 5 jaar geleden ook een andere simcard in mijn mobiel gedaan en toen kregen alle whattsappcontacten die ik in die mobiel had staan een notificatie dat ik een ander nummer had met vermelding van het nieuwe nummer. Geen idee of dat nu nog zo is bij whatsapp. Wellicht voor de veiligheid handig om whatsapp van je mobiel af te doen voordat je de nieuwe simcard erin doet?

Staan je contacten op je simcard of in je mobiel zelf opgeslagen? Dat is nog iets om op te letten.
Wellicht een idee om ex uit de contactenlijst te verwijderen alvorens nieuwe simcard te plaatsen.

Je doet het goed.
Wat een fantastisch nieuw topic! Ook hier, ik ben erg trots op jou; hoe en wat je allemaal zelf (!) Voor elkaar hebt gebokst!
Phlox24 schreef:
13-02-2026 17:12
Wellicht een idee om ex uit de contactenlijst te verwijderen alvorens nieuwe simcard te plaatsen.
Mss gaat ex dan wel aan andere om haar nummer vragen…
Mooi symbolisch, een nieuw topic voor een nieuw begin! Fijner idee ook dat het oude gewist is.
Ik vind het heel netjes van je dat je ex 2x de kans gegeven hebt om te praten. Als hij je 2x niet heeft laten uitpraten en zelfs heeft opgehangen, heeft hij zn kans wel gehad hoor. Als je hem nog afsluiting gunt kun je hem een appje sturen dat je bij 2x ophangen de grens trekt en geen contact meer wil. Dat het definitief over is. En daarna echt negeren. Hoe moeilijk misschien ook.
Wat fijn dat het is gelukt!
Nyx• schreef:
13-02-2026 15:21
Dat is jammer, dat je dat ziet. Dat lijkt me erg onrustig.
Maar nog een paar dagen!

Welke kleuren heb je voor je huis uitgekozen?
Heb je al gordijnen? En misschien een lekker warm vloerkleed?
Aangezien ik hier hopelijk max. twee jaar blijf wonen heb ik gewoon simpele witte muren gedaan. Meubels zijn allemaal best basic, wit en zwart. Maar verder wel heel veel kleur! Kan nu eindelijk nu m'n ex weg is uit m'n leven :biggrin:

Gordijnen moet ik wel nog halen. En zag een heel leuk wit/lila geblokt vloerkleed voor bij m'n hoekbank :)

Niet quoten a.u.b.
Klinkt goed! Vooral dat kleed! Zelf kleuren mogen bepalen vond ik zo heerlijk :proud:

Heb je je vandaag een beetje vermaakt? Allebei de katten al een beetje hun draai gevonden?
Lalaloepsie schreef:
13-02-2026 17:08
Over whattsapp en een nieuw nummer: heb zo'n 5 jaar geleden ook een andere simcard in mijn mobiel gedaan en toen kregen alle whattsappcontacten die ik in die mobiel had staan een notificatie dat ik een ander nummer had met vermelding van het nieuwe nummer. Geen idee of dat nu nog zo is bij whatsapp. Wellicht voor de veiligheid handig om whatsapp van je mobiel af te doen voordat je de nieuwe simcard erin doet?

Staan je contacten op je simcard of in je mobiel zelf opgeslagen? Dat is nog iets om op te letten.
Ga morgen op m'n gemakje m'n nieuwe simkaart activeren en alles overzetten. Wil dat wel echt met een leeg hoofd doen, voordat m'n ex-schoonfamilie idd toch per ongeluk m'n nummer krijgt. Heb wel m'n oude telefoon meegenomen. Ga daar eerst Whatsapp op verwijderen en dan simkaart erin en gelijk alle nummers van m'n ex-schoonfamilie toevoegen als geblokkeerde nummers voor de zekerheid

Niet quoten a.u.b.
Six schreef:
13-02-2026 18:29
Mooi symbolisch, een nieuw topic voor een nieuw begin! Fijner idee ook dat het oude gewist is.
Ik vind het heel netjes van je dat je ex 2x de kans gegeven hebt om te praten. Als hij je 2x niet heeft laten uitpraten en zelfs heeft opgehangen, heeft hij zn kans wel gehad hoor. Als je hem nog afsluiting gunt kun je hem een appje sturen dat je bij 2x ophangen de grens trekt en geen contact meer wil. Dat het definitief over is. En daarna echt negeren. Hoe moeilijk misschien ook.
Hij heeft twee kansen gekregen en twee keer mij niet laten uitpraten en opgehangen. Zag overigens net dat ie niet alleen vanochtend nog 3x had gebeld, maar ook 's nachts nog 3x :facepalm:

Hij heeft maandenlang de kans gehad om mij serieus te nemen en iets aan zijn gedrag te doen. Heeft hij niet gedaan. En nu dat ik echt weg bent neemt hij het pas serieus. Maar het is al te laat. Ik snap dat dus echt niet. Of misschien belde hij omdat hij afscheid wilt nemen van de katten, maar dat gaat ook mooi niet gebeuren. Ze zijn nu veilig bij mij, en ga ze ook absoluut niet naar hem brengen voor een uurtje zodat ie afscheid kan nemen. Lijkt me heel naar voor de katten. Overigens ook voor mezelf, Piet heeft me gisteravond echt flink te grazen genomen toen ik hem in de reismand wilde doen :|

Niet quoten a.u.b.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven