Een nieuw begin.
vrijdag 13 februari 2026 om 11:33
Hallo allemaal,
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
vrijdag 13 februari 2026 om 21:32
Vooral druk geweest met opruimen, badkamer en keuken schoonmaken en internet aansluiten, etc. En veel voor me uitgestaard. De ene kat loopt rond alsof ie hier al jaren woont, de ander was heel onzeker met z'n staart tussen z'n benen. We zitten nu weer in de keuken voor het slapen. In de woonkamer veroorzaken ze voor nu teveel overlast als ze gaan miauwen, aangezien het daar nu nog behoorlijk galmt. Een van de twee zit nu trouwens in de gootsteen te chillen, van alle fijne plekjes in de keuken
Zat er net wel flink doorheen even, ondanks dat het al een stuk beter gaat met de katten. Twijfelde net ook of ik niet een enorme fout heb gemaakt. Maar dat komt denk ik door de combinatie van weinig hebben geslapen, in een kaal, stoffig huis zonder meubels zitten, steeds m'n spullen kwijt zijn omdat alles in dozen zit, m'n hersenchudding en door wat m'n ex en zijn moeder gister zeiden. Maar het komt wel weer goed allemaal. Was gelukkig maar even een moment. Nu dat ik m'n slaapzak heb uitgerold en zo ga slapen zie ik het alweer een stuk positiever in allemaal
Niet quoten a.u.b.
vrijdag 13 februari 2026 om 21:37
Zoals je al zegt heeft hij maanden de kans gehad, daarvan heeft hij niks opgepakt, dus van al zijn en/of haar gepaai hoef je nu ook niks serieus te nemen. Loze beloftes. Denk aan wat hij heeft gedaan (ipv wat hij zegt), dan weet je (weer) dat jij goed zit in je nieuwe thuis.
Je hebt nu een blanco canvas om volledig in te kleuren en vormen naar wat jij wil. Opbouw. Met een poos klussen is het stoffige kale beton zo een thuis geworden. De vloer is al bezorgd. Dat vloerkleed klinkt gaaf. De Zweedse meubelgigant komt ook al snel langs, dus komt goed.
Je hebt nu een blanco canvas om volledig in te kleuren en vormen naar wat jij wil. Opbouw. Met een poos klussen is het stoffige kale beton zo een thuis geworden. De vloer is al bezorgd. Dat vloerkleed klinkt gaaf. De Zweedse meubelgigant komt ook al snel langs, dus komt goed.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 13-02-2026 21:43
33.66% gewijzigd
vrijdag 13 februari 2026 om 21:42
vrijdag 13 februari 2026 om 22:08
Een verhuizing om een leuke reden is al een heel gedoe voor de meeste mensen, en jij hebt het grotendeels alleen, met een hersenschudding, onder enorme stress gedaan. Logisch dat het even geen feestje is. Beetje lief zijn voor jezelf! Als je al blij kunt zijn met kleine dingen als je eigen make up en meubels kiezen, wordt het steeds beter als je straks het gevoel van veiligheid weer terug hebt. Misschien niet in een rechte lijn, maar straks weer in een lekker bed, dat helpt vast. Met twee relaxte katten die overal lekker kunnen loungen, al je zelf gekozen spullen op hun eigen plekje en een leven zoals jij het wil.
Tjezus, wat vals
vrijdag 13 februari 2026 om 22:21
Stond op het punt om te gaan slapen, keek nog even op whatsapp en zie dat ik een appje heb gekregen van z'n tante. Heel lief appje, waarin ze me het allerbeste wenst. Denk dat m'n ex nog niets heeft gezegt over wat er speelt (volgens zijn versie). Zit nu wel weer gelijk te huilen. Ga zijn familie zo erg missen. Ga morgen gelijk de nieuwe simkaart in m'n telefoon doen en de oude simkaart in m'n oude telefoon om de laatste zaken te regelen.
Niet quoten a.u.b.
Niet quoten a.u.b.
vrijdag 13 februari 2026 om 22:33
Klopt zeker wat je zegt! Enige relaxte verhuizing die ik ooit heb gehad was toen ik voor een tijdje naar het buitenland ging (had één grote koffer en het appartement was al helemaal ingericht).MevrouwJack schreef: ↑13-02-2026 22:08Een verhuizing om een leuke reden is al een heel gedoe voor de meeste mensen, en jij hebt het grotendeels alleen, met een hersenschudding, onder enorme stress gedaan. Logisch dat het even geen feestje is. Beetje lief zijn voor jezelf! Als je al blij kunt zijn met kleine dingen als je eigen make up en meubels kiezen, wordt het steeds beter als je straks het gevoel van veiligheid weer terug hebt. Misschien niet in een rechte lijn, maar straks weer in een lekker bed, dat helpt vast. Met twee relaxte katten die overal lekker kunnen loungen, al je zelf gekozen spullen op hun eigen plekje en een leven zoals jij het wil.
Kan niet wachten tot de katten en ik straks een fijn huisje hebben. Heb wel al de eerste stap gezet door voor hun allebei een heel leuk eigen voerbakje te kopen van de HEMA met Siepie erop
Niet quoten a.u.b.
vrijdag 13 februari 2026 om 23:24
Heel erg fijn dat alles gelukt is Lamaatje! Heel knap hoe je dat allemaal hebt weten te regelen.
Maar dwing jezelf niet nu de hele tijd je goed en happy en opgelucht te voelen hè? Ook al is het een hele goeie stap die je hebt gezet, het is nog steeds verdrietig en heftig dat het zo ver heeft moeten komen. De klap van de afgelopen maanden en jaren mag ook zijn plek hebben, en verdriet en rotgevoelens ook. Daar kom je wel overheen, want je bent super sterk, maar dat betekent niet dat je 100% van de tijd sterk moet zijn. En blij zijn dat je weg bent uit de oude situatie betekent niet dat je verplicht met alles van je nieuwe situatie blij moet zijn.
Ik denk dat alle emoties hun plek mogen hebben.
Maar dwing jezelf niet nu de hele tijd je goed en happy en opgelucht te voelen hè? Ook al is het een hele goeie stap die je hebt gezet, het is nog steeds verdrietig en heftig dat het zo ver heeft moeten komen. De klap van de afgelopen maanden en jaren mag ook zijn plek hebben, en verdriet en rotgevoelens ook. Daar kom je wel overheen, want je bent super sterk, maar dat betekent niet dat je 100% van de tijd sterk moet zijn. En blij zijn dat je weg bent uit de oude situatie betekent niet dat je verplicht met alles van je nieuwe situatie blij moet zijn.
Ik denk dat alle emoties hun plek mogen hebben.
vrijdag 13 februari 2026 om 23:26
vrijdag 13 februari 2026 om 23:54
Hieperdepiep hoera! Ik heb de hele dag aan je gedacht gisteren want had het gevoel dat het gisteren zo ver was. Ik dacht steeds, zou ze er al zijn met haar katjes. Ik ben zo blij voor je dat je veilig bent! Jullie wennen vast snel, komt goed. En laat je tranen er ook maar gewoon zijn. Die horen er ook bij.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in