Wat moet ik hiermee?? Lege OP
zondag 15 februari 2026 om 17:00
zondag 15 februari 2026 om 17:01
zondag 15 februari 2026 om 17:02
Dat zou in mijn man z'n beroep al niet kunnen. Thuiswerken is geen optie. Dus wat dan?Verbena schreef: ↑15-02-2026 16:53Meestal red ik mezelf wel als ik ziek ben. Laatste griep dus niet, ik kon letterlijk niet op mijn benen staan. Man heeft extra thuiswerkdag ingepland om mij in de gaten te kunnen houden en een beetje te verzorgen. De dag eerder heb ik nauwelijks iets gedronken en niks gegeten omdat ik niet in staat was dat te gaan regelen.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 15 februari 2026 om 17:02
Ook maar niet naar je werk dan met al die rondslingerende kinderbacillen.
zondag 15 februari 2026 om 17:03
Om onderweg naar de badkamer de kans te hebben flauw te vallen. Met alle gevolgen van dien.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 15 februari 2026 om 17:03
Het voordeel is dat je op een geven moment stopt met je bed vol pissen, want uitgedroogd.Grobbekuiken_ schreef: ↑15-02-2026 17:02Dat zou in mijn man z'n beroep al niet kunnen. Thuiswerken is geen optie. Dus wat dan?
zondag 15 februari 2026 om 17:07
Verbena schreef: ↑15-02-2026 16:53Meestal red ik mezelf wel als ik ziek ben. Laatste griep dus niet, ik kon letterlijk niet op mijn benen staan. Man heeft extra thuiswerkdag ingepland om mij in de gaten te kunnen houden en een beetje te verzorgen. De dag eerder heb ik nauwelijks iets gedronken en niks gegeten omdat ik niet in staat was dat te gaan regelen.
Zo'n griep heb ik zelf ook ooit gehad. Ik was te belabberd om ook maar pap te zeggen.
Maar hé!
TO kan gewoon forummen. Dus dat glaasje water pakken lukt dan vast ook wel.
zondag 15 februari 2026 om 17:08
zondag 15 februari 2026 om 17:09
Dat kunnen (moeten) de meeste moeders!
zondag 15 februari 2026 om 17:10
Ik heb geen kinderen, dus die kunnen niet tegelijk met mij ziek zijn terwijl ze wel mijn zorg nodig hebben. En ik heb niet al een onderliggende ziekte. Is een heel ander verhaal.
prei wijzigde dit bericht op 15-02-2026 21:02
8.27% gewijzigd
zondag 15 februari 2026 om 17:11
Want je man kon natuurlijk geen fles water voor je naast je bed zetten als ie toevallig niet thuis had kunnen werken.
Mijn man heeft gewoon pech hoor, als ie ziek in bed ligt en ik moet werken. Mijn werk kan nou eenmaal niet thuis, ik zie me al over de brug slepen met die containers vuile was.
Graftak!
zondag 15 februari 2026 om 17:12
Da's waar.
Maar djeez mensen, man hier zou echt wel zorgen voor genoeg vocht in de omgeving, paracetamol en een emmertje voor als het nodig is, maar thuisblijven? Nee. Kan niet met zijn werkzaamheden, zoals zovelen. Bovendien zou ik het als werkgever ook niet pikken als een werknemer zich afmeldt voor de griep van een partner.
Hoe moet het dan in godsnaam als je alleen bent? Wie wordt er dan geacht een dag op te nemen omdat jij ziek bent?
Nogmaals, het is kut maar in het geval van to een klote timing maar niemand is aan het sterven of zo.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 15 februari 2026 om 17:15
Ja zo denk ik ook als noorderling, maar ik zie het bij collega's die uit Volendam komen; die kermis gaat voor alles.Lila-Linda schreef: ↑15-02-2026 17:14En toch he, als ik TOs man was, zou ik carnaval om het thuisfront heenplannen. En niet volledig mijn eigen gang gaan. Dan maar minder drank, minder brak etc
zondag 15 februari 2026 om 17:19
Ik ook. Sowieso geen man.BrutaImmaculata schreef: ↑15-02-2026 17:13Ik was met een dubbele longontsteking en twee kinderen thuis terwijl man moest werken #strijder #survivor
#strijder #singlemom #survivor
zondag 15 februari 2026 om 17:19
Ik heb zelf de indruk dat het TO vooral steekt dat haar partner aan het feesten is terwijl ze zelf met een griep (plus kind met griep) thuis zit. En iedereen is aan het feesten. Zelfs de overburen.Grobbekuiken_ schreef: ↑15-02-2026 17:12Da's waar.
Maar djeez mensen, man hier zou echt wel zorgen voor genoeg vocht in de omgeving, paracetamol en een emmertje voor als het nodig is, maar thuisblijven? Nee. Kan niet met zijn werkzaamheden, zoals zovelen. Bovendien zou ik het als werkgever ook niet pikken als een werknemer zich afmeldt voor de griep van een partner.
Hoe moet het dan in godsnaam als je alleen bent? Wie wordt er dan geacht een dag op te nemen omdat jij ziek bent?
Nogmaals, het is kut maar in het geval van to een klote timing maar niemand is aan het sterven of zo.
Vet balen natuurlijk voor TO.
Volgend jaar beter.
zondag 15 februari 2026 om 17:21
En dat is andersom natuurlijk net zo: to's man is geen levens aan het redden, hij is aan het feesten.Grobbekuiken_ schreef: ↑15-02-2026 17:12
Hij kan best 90% feesten en even zijn best doen om haar tijd wat minder klote te maken.
zondag 15 februari 2026 om 17:22
Neeeee, wat geeft je dat idee?
zondag 15 februari 2026 om 17:23
Hier gaat de Noord Hollands kermis voor alles! Maar als er een ziek is dan komen vrienden en familie hier gelukkig wel gewoon helpen. Echt als moeder of vader laat je je zieke kind met ziek kleinkind toch ook niet thuis aanmodderen om te gaan carnavallen. Allemaal ff een paar uurtjes overslaan. Ander kleinkind ophalen, eten regelen, ziek kind troosten enzovoort.
zondag 15 februari 2026 om 17:24
Als ik het zo lees wil ie dat ook best hoor, maar TO voelt zich ziek en zielig en ziet de zaken wat zwarter in dan ze zijn. En dat is op zich ook best te begrijpen.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in