Hoe vaak ga jij in bad?
dinsdag 17 februari 2026 om 18:34
Ik lig in bad. Voor het eerst in, denk ik, een jaar. Het is lekker, daar niet van, maar het is ook een beetje gedoe en eigenlijk komt het er bijna nooit van.
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Ik denk dat in bad gaan voor veel mensen vooral het idee van ontspanning belichaamt, maar het dóen?
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
woensdag 18 februari 2026 om 10:10
Ik vind mijn bed niet vies, en vind in bad gaan ook niet vies.Pelle schreef: ↑18-02-2026 10:07Dat maak je toch schoon? En wat op je bad zit, zit niet op je lijf. Dat spoel je toch weg?
Die dode huidcellen en vocht in je beddengoed zie je niet, maar zitten er wel. En alle bacteriën.
Je bed is waarschijnlijk minder schoon dan je denkt; het bevat gemiddeld 2 miljoen huisstofmijten, huidschilfers, zweet en bacteriën.
maar ik douche wel even na het badderen. Net zoals dat ik de rand schoonmaak in het bad.
woensdag 18 februari 2026 om 10:11
Lila-Linda schreef: ↑18-02-2026 10:01Mwah, moet je eens kijken wat voor rand er in je bad zit na het badderen
Toch wel anders dan je beddengoed.
Zeker anders, als je er goed over nadenkt is je bed wel wat smeriger dan in een bad zitten wat gewoon schoon is.
woensdag 18 februari 2026 om 10:15
Ik heb een bad. De vorige bewoners waren flinke badderaars volgens hen. Maar ik heb het bad 2x gebruikt en partner 1x. Maar ik heb er geen geduld voor en ik krijg het veel te snel koud.
Mijn sibling is wel een badliefhebber. Als we vroeger ergens op vakantie waren met een bad, dan ging ze ook altijd wel een keer in bad. De rest van haar gezin zijn ook badderaars.
Mijn sibling is wel een badliefhebber. Als we vroeger ergens op vakantie waren met een bad, dan ging ze ook altijd wel een keer in bad. De rest van haar gezin zijn ook badderaars.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 18 februari 2026 om 10:19
We wonen hier nu ruim acht jaar met een bad, en ik ben er denk ik drie keer in geweest.
We douchen ook in bad, en het wordt snel een beetje viezig vind ik, dan zou ik dus elke keer het bad helemaal moeten schoonmaken voor ik erin wil en daar heb ik geen zin in.
We denken er ook aan om binnen een paar jaar de badkamer te verbouwen en dan een inloopdouche te nemen zonder bad.
We douchen ook in bad, en het wordt snel een beetje viezig vind ik, dan zou ik dus elke keer het bad helemaal moeten schoonmaken voor ik erin wil en daar heb ik geen zin in.
We denken er ook aan om binnen een paar jaar de badkamer te verbouwen en dan een inloopdouche te nemen zonder bad.
woensdag 18 februari 2026 om 10:34
Ik sport veel en werk in de zorg dus als ik me niet vies zou willen voelen in bad zou ik eerst moeten douchen. Als ik daarna nog in bad zou gaan zou ik het denk ik niet vies vinden maar dan vind ik het weer zonde van al het water en gas, zeker als ik dan nog apart de zeepsop moet af spoelen van het badderen. Kortom, het is niets voor mij maar natuurlijk is het fijn dat anderen er veel plezier en ontspanning aan beleven.
woensdag 18 februari 2026 om 10:50
Ik heb een bad gekocht op marktplaats en die staat nu in de overkapping in de tuin. De afvoer is al klaar en de wateraansluiting/kraan bijna en dan kunnen we gaan badderen! Ik heb geen inkijk in de tuin en het dak is met lamellen die ik open kan zetten. Dus straks heerlijk buiten in bad een beetje naar de sterren kijken, of naar een serietje op de laptop.
In de badkamer hebben we ook een bad. Daar lig ik nu in de winter wel 2x p.w. in. Altijd in het weekend na een lange wandeling. Heerlijk!
In de badkamer hebben we ook een bad. Daar lig ik nu in de winter wel 2x p.w. in. Altijd in het weekend na een lange wandeling. Heerlijk!
woensdag 18 februari 2026 om 11:01
Bijna elke dag.
Ik douche zelden, meesral in bad.
Niet altijd heel lang. Soms met een bodempje water.
Ik vind de douchewanden schoon en droog maken zó'n gedoe. In de tussentijd heb ik het dan koud enz.
Niet fijn.
Het bad loopt leeg als ik mij afdroog en daarna spoel ik het uit. Klaar.
Ik vind de douchewanden schoon en droog maken zó'n gedoe. In de tussentijd heb ik het dan koud enz.
Niet fijn.
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 18 februari 2026 om 11:07
Precies dit. Ik neem het liefst elke ochtend een bad om mijn pijnlijke reumatische lijf wat soepeler te krijgen. Dan lig ik een half uurtje in het warme water nieuws te kijken en te ontbijten.SurferRosa schreef: ↑17-02-2026 20:44Voor mensen met chronische spier- of gewrichtsproblemen is het een vorm van pijnbestrijding en een mogelijkheid om in ieder geval de boel wat losser te krijgen alvorens de dag te starten. Voor een vriendin van mij is een bad in de ochtend dé manier om een beetje te kunnen functioneren op een dag.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 18-02-2026 11:16
0.09% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
woensdag 18 februari 2026 om 11:10
Nooit. Ik heb een bad en heb er 2x ingelegen. 1x toen ik in de kreukels lag en 1x om het nog maar eens te proberen. Beide keren wilde ik er binnen 10 minuten wel weer uit maar dat mocht niet van mezelf want dat vond ik zielie voor al het water dat ik erin had gegooid, dus lag ik een beetje te wachten tot ik eruit mocht. Het ligt als een bed, alleen dan niet zacht, je kan niet draaien, je nek wordt stijf, je knieën worden koud en alles wat je beet wil pakken wordt nat. I don't get it, geef mij dan het bed maar om in te liggen.
woensdag 18 februari 2026 om 11:33
Dit inderdaad. En ik kwam er op den duur ook amper nog uit. Had ik weer alle spieren verrekt.Ugli schreef: ↑18-02-2026 11:10Nooit. Ik heb een bad en heb er 2x ingelegen. 1x toen ik in de kreukels lag en 1x om het nog maar eens te proberen. Beide keren wilde ik er binnen 10 minuten wel weer uit maar dat mocht niet van mezelf want dat vond ik zielie voor al het water dat ik erin had gegooid, dus lag ik een beetje te wachten tot ik eruit mocht. Het ligt als een bed, alleen dan niet zacht, je kan niet draaien, je nek wordt stijf, je knieën worden koud en alles wat je beet wil pakken wordt nat. I don't get it, geef mij dan het bed maar om in te liggen.
woensdag 18 februari 2026 om 12:10
Zittend in een bodempje water in bad douchen deden mijn vriendin en haar familie ook altijd. Ik ook als ik daar was. Thuis zat moeder vaak uitgebreid te badderen, ik niet vaak en als toch dan ging ik uit verveling de tegels schoonmaken (met een washand en douchespulthanx schreef: ↑18-02-2026 11:01Bijna elke dag.
Niet fijn.
Ik heb geen bad meer en mis het dus ook niet. Vind het saai en waterverspilling, ik douche me het liefst zo kort mogelijk, paar minuten. (Als ik mijn haar niet hoef te wassen)
woensdag 18 februari 2026 om 13:00
Alles wat je noemt, herken ik niet. Ons bad ligt heerlijk, alles ligt onder water als ik er languit in ligt. Mijn hoofd kan ik op de rand laten liggen, dus geen stijve nek. En er wordt helemaal niks nat wat niet nat moet worden. Ik hou sowieso mijn handen droog tot ik me helemaal ga wassen en er uit ga. En waarom ik me om zou willen draaien in bad weet ik niet, want dat ligt helemaal niet lekker op je buik. Dus die behoefte heb ik sowieso niet
woensdag 18 februari 2026 om 13:06
Dan is je bad te klein. Wij hebben zo'n ouderwets bad op pootjes waar de kant waar je hoofd ligt veel hoger is dan de voetkant. Dus geen stijve nek en ik kan languit liggen. Bad is ook hoger dan een normaal bad dus er gaat meer water in.Ugli schreef: ↑18-02-2026 11:10Nooit. Ik heb een bad en heb er 2x ingelegen. 1x toen ik in de kreukels lag en 1x om het nog maar eens te proberen. Beide keren wilde ik er binnen 10 minuten wel weer uit maar dat mocht niet van mezelf want dat vond ik zielie voor al het water dat ik erin had gegooid, dus lag ik een beetje te wachten tot ik eruit mocht. Het ligt als een bed, alleen dan niet zacht, je kan niet draaien, je nek wordt stijf, je knieën worden koud en alles wat je beet wil pakken wordt nat. I don't get it, geef mij dan het bed maar om in te liggen.
woensdag 18 februari 2026 om 13:07
Elke dag zo'n 30-60 min, vrijwel nooit met het bad helemaal vol. Meestal voor 1/3 of 1/2 vol. Meestal met de klassieke badedas dennengeur erin. Het is het moment waarop ik aan mijn dagelijkse leesminuten kom en tot rust kom. Soms neem ik een kop thee mee, of een waterijsje of wat chocolaatjes. En ik vind het bad schoonmaken ook gewoon veel minder erg dan de douche (wat mijn partner dus doet).
woensdag 18 februari 2026 om 13:33
DitIrregular_Choice schreef: ↑18-02-2026 13:00Alles wat je noemt, herken ik niet. Ons bad ligt heerlijk, alles ligt onder water als ik er languit in ligt. Mijn hoofd kan ik op de rand laten liggen, dus geen stijve nek. En er wordt helemaal niks nat wat niet nat moet worden. Ik hou sowieso mijn handen droog tot ik me helemaal ga wassen en er uit ga. En waarom ik me om zou willen draaien in bad weet ik niet, want dat ligt helemaal niet lekker op je buik. Dus die behoefte heb ik sowieso niet![]()
Ik ben niet klein en het enige wat boven water moet is mijn hoofd (moet ook niet natuurlijk, maar dan hou ik het wat langer vol).
woensdag 18 februari 2026 om 14:14
Zal wel. Ik heb gewoon een default bad. Ik kan er niet plat in liggen dus mijn knieën zitten gebogen en piepen boven het water uit.vivapimpelmees schreef: ↑18-02-2026 13:06Dan is je bad te klein. Wij hebben zo'n ouderwets bad op pootjes waar de kant waar je hoofd ligt veel hoger is dan de voetkant. Dus geen stijve nek en ik kan languit liggen. Bad is ook hoger dan een normaal bad dus er gaat meer water in.
En als ik de hele tijd mijn handen boven water heb worden ze koud, dus eigenlijk wil ik die steeds onder water houden. Maar dan kun je geen boek vast houden en als je dat wel wil wordt ie nat. En ik wil eigenlijk kunnen draaien omdat op een gegeven moment je rug/nek/stuit zeer gaat doen op die harde bodem, maar ja op je zij liggen is al helemaal niks dus dan maar pijn lijden op de rug.
woensdag 18 februari 2026 om 14:45
Ik heb een soort tummytub voor volwassenen en daar past zelfs mijn vriend van 1.90 in! Zet hem in de inloopdouche en kan hem laten leeglopen in het putje. Na het badderen even uitspoelen en weer terug naar zolder. Ook fijn om in de zomer buiten te zetten als zwembadje. Gebruik hem in de winter wel maandelijks. Ideaal ding!
Deze dus:
https://www.bol.com/nl/nl/p/ekeo-zitbad ... JJEALw_wcB
woensdag 18 februari 2026 om 15:10
Ik douche ook in bad en ik vind dat het bad toch wel viezer wordt of zo. En het deel dat je niet gebruikt wordt zo stoffig...Mijniebelle schreef: ↑18-02-2026 10:19We wonen hier nu ruim acht jaar met een bad, en ik ben er denk ik drie keer in geweest.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 18 februari 2026 om 15:32
trachemys schreef: ↑18-02-2026 14:45Ik heb een soort tummytub voor volwassenen en daar past zelfs mijn vriend van 1.90 in! Zet hem in de inloopdouche en kan hem laten leeglopen in het putje. Na het badderen even uitspoelen en weer terug naar zolder. Ook fijn om in de zomer buiten te zetten als zwembadje. Gebruik hem in de winter wel maandelijks. Ideaal ding!
Deze dus:
Deze had ik ook toen ik nog geen bad had. Uiteindelijk wil ik mijn benen wel strekken, maar ik vond het heel lekker dat je zo helemaal omhelst wordt door het warme water. Echt een uitvinding dit ding
woensdag 18 februari 2026 om 16:16
Ik ben er ook heel blij mee! In mijn badkamertje van 1.25 x 2.00 toch en bad en als ik hem niet nodig heb, lekker op zolder parkeren
woensdag 18 februari 2026 om 16:56
Wat een leuk ding, echt een tobbe!trachemys schreef: ↑18-02-2026 14:45Ik heb een soort tummytub voor volwassenen en daar past zelfs mijn vriend van 1.90 in! Zet hem in de inloopdouche en kan hem laten leeglopen in het putje. Na het badderen even uitspoelen en weer terug naar zolder. Ook fijn om in de zomer buiten te zetten als zwembadje. Gebruik hem in de winter wel maandelijks. Ideaal ding!
Deze dus:
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in