Waar goede ervaring met refurbished telefoon
woensdag 18 februari 2026 om 08:42
woensdag 18 februari 2026 om 08:47
Ik koop altijd refurbished iPhones en ik heb goede ervaringen met forza refurbished en GSMpunt. Snelle levering en prima telefoons.
Mijn ervaring met refurbed zijn juist heel erg slecht. Een iPhone gekocht met een dual sim. En toen ik op vakantie was en een tweede esim wilde gebruiken bleek dat de telefoon geimporteerd te zijn uit China. En daar wordt automatisch vanuit de fabriek de 2de sim geblokkeerd. Refurbed is een platform waar verkopers hun telefoons kunnen verkopen. Mijn verkoper kwam uit Duitsland en die wilde niet mee werken, en Refurbed vond niet dat dit hun probleem was.
We hebben bij ons in de stad ook een iPhone reparatie centrum die tweedehands telefoons verkopen. Keuze is wel minder, maar de service is meer dan prima.
Mijn ervaring met refurbed zijn juist heel erg slecht. Een iPhone gekocht met een dual sim. En toen ik op vakantie was en een tweede esim wilde gebruiken bleek dat de telefoon geimporteerd te zijn uit China. En daar wordt automatisch vanuit de fabriek de 2de sim geblokkeerd. Refurbed is een platform waar verkopers hun telefoons kunnen verkopen. Mijn verkoper kwam uit Duitsland en die wilde niet mee werken, en Refurbed vond niet dat dit hun probleem was.
We hebben bij ons in de stad ook een iPhone reparatie centrum die tweedehands telefoons verkopen. Keuze is wel minder, maar de service is meer dan prima.
woensdag 18 februari 2026 om 10:35
Er bestaat een keurmerk refurbished, ik zou zeker checken of de verkopende partij hierbij aangesloten is.
https://www.keurmerk-refurbished.nl/#:~ ... 20gekocht.
https://www.keurmerk-refurbished.nl/#:~ ... 20gekocht.
woensdag 18 februari 2026 om 10:49
Ik koop telefoons en laptops altijd refurbished en de rest van het gezin ook. We hebben nog nooit een slechte ervaring gehad. Ik snp dn weer niet waarom je die dingen nieuw zou kopen
On topic: kies een website die goed bekend staat en goede reviews heeft.
woensdag 18 februari 2026 om 10:54
Een telefoon koop je in de zoveel tijd. Dan hoef ik geen afgelebberde telefoon. Je weet niet wat die ander gedaan heeft. Dan betaal ik toch liever 100 euro meer en dan weet je dat je goed zit en geen gezeik hebt.
woensdag 18 februari 2026 om 11:14
Voor mij twee zaken:
- Ik gebruik ze heel lang.
- Ondersteuning/updates.
Op een gegeven moment kun je een telefoon niet meer updaten of zijn de app niet meer geschikt voor jouw telefoon. Als je een gerefurbishede (?) telefoon hebt, dan zit je al verder in het proces, dus het aantal jaren dat hij nog actueel is, is korter. En omdat ik ze toch 'opgebruik' heb ik er wel wat extra geld voor over.
Als je elke 2 jaar een nieuwe koopt, dan loop je daar minder snel tegen aan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 18 februari 2026 om 11:57
Ik gebruik ze ook heel erg lang. Maar voor veel minder geld kan je toch meer telefoon krijgen, Er zijn altijd mensen die het allernieuwste model willen. Mijn iPhone 8 heb ik vorig jaar pas ingewisseld. Nu een iPhone nu een modernere iPhone waar nog jaren en jaren updates voor beschikbaar is.dianaf schreef: ↑18-02-2026 11:14Voor mij twee zaken:
- Ondersteuning/updates.
Op een gegeven moment kun je een telefoon niet meer updaten of zijn de app niet meer geschikt voor jouw telefoon. Als je een gerefurbishede (?) telefoon hebt, dan zit je al verder in het proces, dus het aantal jaren dat hij nog actueel is, is korter. En omdat ik ze toch 'opgebruik' heb ik er wel wat extra geld voor over.
woensdag 18 februari 2026 om 12:04
Daar kun je op letten bij de aanschaf. Ik wil altijd nog een tijd lang ondersteuning hebben. Is eigenlijk nooit een probleem tot nu toe.dianaf schreef: ↑18-02-2026 11:14Voor mij twee zaken:
- Ondersteuning/updates.
woensdag 18 februari 2026 om 12:08
Afgelebberde telefoon
woensdag 18 februari 2026 om 12:11
Bedrijven hoeven maar aantal jaar softwareondersteuning te geven. En een garantie is maar 1-2 jaar. Dus eigenlijk lijkt het wel goedkoop maar als iets misgaat dan ben je veel duurder uit.
Bij laptops en zaktelefoons is het niet waard om oude meuk binnen huis te halen want dat gaat je alleen maar hoofdpijn geven. Vooral als je die apparaten gebruikt om je geld te verdienen wil je niet zomaar met de gebakken peren zitten voor die 100 euro goedkoper uit zijn.
Ik heb een laptop die ik 4 jaar geleden heb aangeschaft voor 1300 euro en er zijn nog steeds gekken die er 500 euro voor betalen terwijl dat ding echt niet meer snel is. Een laptop van 700 euro nieuw in de winkel is sneller. Maar dat is alleen goed voor mij dat mensen mijn troep willen komen maar zelf zou ik het niet kopen omdat betrouwbaarheid toch iets belangrijker is.
Een laptop van 4-5 jaar geleden die 1300 kostte kan je nu veel goedkoper krijgen nieuw in de winkel voor 700. De technologische ontwikkelingen gaat razend snel op elektronisch gebied. Dus oude meuk voor goedkoper is meestal duurder dan iets goedkopere recente technologie.
woensdag 18 februari 2026 om 12:59
Ik koop mijn telefoon en laptop zakelijk via Leapp en ik heb goede resultaten. Het scheelt qua geld en de macbook waar ik nu op werk, doet het al vijf jaar prima. Updates installeren enzo, geen probleem. Leapp biedt ook garantie en ik ben een keer heel goed door ze geholpen toen ik per ongeluk een espresso in de macbook had gegoten.
Duurzaamheid speelt voor mij een rol. En ook lekker dat het net iets minder duur is.
Ik koop geen troep en ik ben geen gek, maar waarschijnlijk volgens SixSeven wel.
Duurzaamheid speelt voor mij een rol. En ook lekker dat het net iets minder duur is.
Ik koop geen troep en ik ben geen gek, maar waarschijnlijk volgens SixSeven wel.
Wat eten we vanavond?
woensdag 18 februari 2026 om 13:07
Dat hangt er toch maar van af wat je doet met je laptop? Ik draai geen zware software, dus heb het nieuwste ook niet nodig. Een redelijk intern geheugen en een goede ssd zijn voor mij voldoende en dan voldoet een laptop uit een zakelijke lijn vn 4-5 jaar oud echt meer dan prima. Dat jouw laptop niet meer snel is, heeft meestal andere oorzaken. Betrouwbaarheid heeft er ook weinig mee te maken.SixSeven schreef: ↑18-02-2026 12:11Bedrijven hoeven maar aantal jaar softwareondersteuning te geven. En een garantie is maar 1-2 jaar. Dus eigenlijk lijkt het wel goedkoop maar als iets misgaat dan ben je veel duurder uit.
Bij laptops en zaktelefoons is het niet waard om oude meuk binnen huis te halen want dat gaat je alleen maar hoofdpijn geven. Vooral als je die apparaten gebruikt om je geld te verdienen wil je niet zomaar met de gebakken peren zitten voor die 100 euro goedkoper uit zijn.
Ik heb een laptop die ik 4 jaar geleden heb aangeschaft voor 1300 euro en er zijn nog steeds gekken die er 500 euro voor betalen terwijl dat ding echt niet meer snel is. Een laptop van 700 euro nieuw in de winkel is sneller. Maar dat is alleen goed voor mij dat mensen mijn troep willen komen maar zelf zou ik het niet kopen omdat betrouwbaarheid toch iets belangrijker is.
Een laptop van 4-5 jaar geleden die 1300 kostte kan je nu veel goedkoper krijgen nieuw in de winkel voor 700. De technologische ontwikkelingen gaat razend snel op elektronisch gebied. Dus oude meuk voor goedkoper is meestal duurder dan iets goedkopere recente technologie.
Zelfde met een telefoon, fiets e.d. laat mij maar lekker tweedehands/refurbished kopen. Doodzonde dat gewoon nog goede apparatuur weggedaan wordt, zeker met het oog op grondstoffen, ellende bij het delven enzovoort.
woensdag 18 februari 2026 om 13:08
Dat hangt er toch maar van af wat je doet met je laptop? Ik draai geen zware software, dus heb het nieuwste ook niet nodig. Een redelijk intern geheugen en een goede ssd zijn voor mij voldoende en dan voldoet een laptop uit een zakelijke lijn vn 4-5 jaar oud echt meer dan prima. Dat jouw laptop niet meer snel is, heeft meestal andere oorzaken. Betrouwbaarheid heeft er ook weinig mee te maken.SixSeven schreef: ↑18-02-2026 12:11Bedrijven hoeven maar aantal jaar softwareondersteuning te geven. En een garantie is maar 1-2 jaar. Dus eigenlijk lijkt het wel goedkoop maar als iets misgaat dan ben je veel duurder uit.
Zelfde met een telefoon, fiets e.d. laat mij maar lekker tweedehands/refurbished kopen. Doodzonde dat gewoon nog goede apparatuur weggedaan wordt, zeker met het oog op grondstoffen, ellende bij het delven enzovoort.
woensdag 18 februari 2026 om 13:20
woensdag 18 februari 2026 om 13:30
Ik heb nog nooit problemen gehad met ondersteuning en/of updates. En ik doe lang met mijn (refurbished) telefoons. Een jaar of 4-5 zeker. En het scheelt behoorlijk meer dan € 100,00 op de aanschafprijs.
Ik heb ook 2 refurbished monitoren in gebruik, ook al zeker een jaar of 4 zonder problemen. Docking station thuis is ook refurbished. Love refurbished
Maar misschien heb ik gewoon geluk, dat kan natuurlijk.
Ik heb ook 2 refurbished monitoren in gebruik, ook al zeker een jaar of 4 zonder problemen. Docking station thuis is ook refurbished. Love refurbished
Maar misschien heb ik gewoon geluk, dat kan natuurlijk.
donderdag 19 februari 2026 om 00:36
Ik ga mezelf niet meer herhalen maar als jij gelukkig bent met een uitgekauwde laptop, waar iemand met z'n kaasvingers aan heeft gezeten en wie weet wat nog meer dan is dat alleen mooi. Maar het is niet voor iedereen.Presto schreef: ↑18-02-2026 13:08Dat hangt er toch maar van af wat je doet met je laptop? Ik draai geen zware software, dus heb het nieuwste ook niet nodig. Een redelijk intern geheugen en een goede ssd zijn voor mij voldoende en dan voldoet een laptop uit een zakelijke lijn vn 4-5 jaar oud echt meer dan prima. Dat jouw laptop niet meer snel is, heeft meestal andere oorzaken. Betrouwbaarheid heeft er ook weinig mee te maken.
donderdag 19 februari 2026 om 05:20
Maar nu heb je het ineens weer over een uitgekauwde (?) laptop, waar iemand met zijn "kaasvingers" aan heeft gezeten, terwijl je het eerst over prestaties had. Ik heb totaal geen problemen met wat je nu noemt. Ten eerste komen de refurbished dingen hier altijd brandschoon aan, ten tweede kun je een laptop prima schoonmaken als je smetvrees hebt.
Maar in de basis denk ik dat je beeld van refurbished gewoon niet zo goed klopt. Dat hoeft ook niet, want als jij liever nieuw koopt, is dat prima. Ik houd het lekker bij refurbished.
donderdag 19 februari 2026 om 08:55
Over de prestaties heb ik het al gehad en ik zei dat ik mezelf niet ging herhalen. Maar geloof mij, er is helemaal geen nut om een oude laptop binnen huis te halen want de technologische ontwikkeling gaat zo snel dat je dezelfde laptop rekenkracht met elk jaar goedkoper kunt krijgen. Een Macbook van paar jaar oud is niet meer zo snel en efficiënt en als iets stuk gaat ben je 500-800 euro kwijt voor een simpele repartie zoals vervanging van een beeldscherm of keyboard. Dan kan je die laptop net zo goed weggooien want de reparatie is bijna net zo duur als de laptop zelf. En nee het valt niet onder de garantie!!! Overigens zijn ze ook energiezuiniger met elk jaar. Dus je denkt dan dat je zo slim bent maar eigenlijk kom je duurder uit. En die kaasvingers en x-vingers komen er dan ook nog bij maar dat was niet de hoofdzaak maar dat had je dus ook niet begrepen.Presto schreef: ↑19-02-2026 05:20Maar nu heb je het ineens weer over een uitgekauwde (?) laptop, waar iemand met zijn "kaasvingers" aan heeft gezeten, terwijl je het eerst over prestaties had. Ik heb totaal geen problemen met wat je nu noemt. Ten eerste komen de refurbished dingen hier altijd brandschoon aan, ten tweede kun je een laptop prima schoonmaken als je smetvrees hebt.
Maar in de basis denk ik dat je beeld van refurbished gewoon niet zo goed klopt. Dat hoeft ook niet, want als jij liever nieuw koopt, is dat prima. Ik houd het lekker bij refurbished.
donderdag 19 februari 2026 om 11:38
Gelukkig zijn er mensen zoals jij die nieuw blijven kopen, anders zijn er geen tweedehands computers meer voor de gekkies met kaasvingertjes zoals ikSixSeven schreef: ↑19-02-2026 08:55Over de prestaties heb ik het al gehad en ik zei dat ik mezelf niet ging herhalen. Maar geloof mij, er is helemaal geen nut om een oude laptop binnen huis te halen want de technologische ontwikkeling gaat zo snel dat je dezelfde laptop rekenkracht met elk jaar goedkoper kunt krijgen. Een Macbook van paar jaar oud is niet meer zo snel en efficiënt en als iets stuk gaat ben je 500-800 euro kwijt voor een simpele repartie zoals vervanging van een beeldscherm of keyboard. Dan kan je die laptop net zo goed weggooien want de reparatie is bijna net zo duur als de laptop zelf. En nee het valt niet onder de garantie!!! Overigens zijn ze ook energiezuiniger met elk jaar. Dus je denkt dan dat je zo slim bent maar eigenlijk kom je duurder uit. En die kaasvingers en x-vingers komen er dan ook nog bij maar dat was niet de hoofdzaak maar dat had je dus ook niet begrepen.
Wat eten we vanavond?
donderdag 19 februari 2026 om 13:18
- Zoals ik al schreef: zeker als je niet gamet of geen zware videobewerkingen doet kun je prima met minder rekenkracht uit de voeten. Voor de meeste basic taken zul je in de praktijk heel weinig merken van een snellere processor. Gebruik je hele zware applicaties, dan houd je daar rekening mee, maar de meeste mensen zullen niet elke 2-3 jaar een nieuwe laptop kopen, omdat ze tegen de toppen van de technologie lopen.SixSeven schreef: ↑19-02-2026 08:55Over de prestaties heb ik het al gehad en ik zei dat ik mezelf niet ging herhalen. Maar geloof mij, er is helemaal geen nut om een oude laptop binnen huis te halen want de technologische ontwikkeling gaat zo snel dat je dezelfde laptop rekenkracht met elk jaar goedkoper kunt krijgen. Een Macbook van paar jaar oud is niet meer zo snel en efficiënt en als iets stuk gaat ben je 500-800 euro kwijt voor een simpele repartie zoals vervanging van een beeldscherm of keyboard. Dan kan je die laptop net zo goed weggooien want de reparatie is bijna net zo duur als de laptop zelf. En nee het valt niet onder de garantie!!! Overigens zijn ze ook energiezuiniger met elk jaar. Dus je denkt dan dat je zo slim bent maar eigenlijk kom je duurder uit. En die kaasvingers en x-vingers komen er dan ook nog bij maar dat was niet de hoofdzaak maar dat had je dus ook niet begrepen.
- een reparatie van een beeldscherm of toetsenbord is bij een nieuwe laptop net zo duur als bij een oude. Meestal ontstaan dit soort defecten door pech (vallen, kop koffie), de kans dat het bij een oude laptop gebeurt is niet veel groter. Repareren is vaak zelf goed te doen overigens (en ook componenten kun je tweedehands kopen). Een laptop uit een zakelijke lijn kopen helpt ook enorm, die zijn veel robuuster gebouwd.
- Energiezuiniger valt enorm mee. Stof van binnen verwijderen heeft vaak meer effect. Daarnaast is de besparing op het kopen van een refurbished laptop ten opzichte van een nieuwe meestal groter dan het verschil in stroomgebruik, om over duurzaamheid maar niet te spreken.
Nogmaals, als jij gewoon een nieuwe wilt (en zulke zware toepassingen draait dat het nodig is) gewoon doen. Maar je argumenten vind ik niet helemaal kloppend (in elke geval niet voor de meeste mensen).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in