Waar goede ervaring met refurbished telefoon

18-02-2026 08:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze zoon wil graag een refurbished iphone kopen.
Zie zelf door de bomen het bos niet meer.
Met welke site/bedrijf hebben jullie goede ervaringen en met welke juist niet?
Alvast bedankt!
makreel schreef:
19-02-2026 11:38
Gelukkig zijn er mensen zoals jij die nieuw blijven kopen, anders zijn er geen tweedehands computers meer voor de gekkies met kaasvingertjes zoals ik ;-)
Nou als ik mijn oude laptop weer doorverkoop dan zijn kaasvingers het minste waar je je druk om moet maken haha
Neem in ieder geval een zo recent mogelijke refurbished telefoon. Als een apparaat al een paar jaar op de markt is, krijg je minder lang updates en ben je uiteindelijk alsnog duurder uit.
Koop dit alsjeblieft niet. Die refurbished telefoons zitten vol met goedkope onderdelen van de AliExpress of Shein.

Als je zoon bijvoorbeeld denkt dat hij mooie plaatjes kan schieten met een refurbished iPhone 15 komt hij bedrogen uit, want de oorspronkelijke camera is verwijderd. (dat wordt altijd gedaan wegens zogenaamde krassen op de lens. Maar dit geldt ook voor andere onderdelen).

Er zijn ook de afgelopen jaren meerdere van dit soort refurbished aanbieders failliet gegaan of gewoon "verdwenen"

Dit heb ik helaas zelf 2 jaar terug met meerdere aanbieders ondervonden. Vooral lachen als je dan met je puber die lang voor haar telefoon heeft gespaard in zo'n Apple repair center staat en de reparateur dan vraagt waar de telefoon is gekocht.

Mocht je het toch willen doen: wellicht dat het telefoonmerk wat je zoon wil zelf refurbished of nog beter, geretourneerde, telefoons verkoopt. Coolblue doet dat laatste als "tweedekans" en dat is meestal in orde, zo niet, mag het terug.
Net een refurbished iphone gekocht bij Forza en mijn vorige had ik via Vodafone. Die heb ik vier jaar gehad en werkt nog prima. Wilde alleen een iets nieuwer model.

Ik kies refurbished ook vanwege duurzaamheid. Er zijn al zoveel telefoons op de wereld.
Superpoedel schreef:
17-05-2026 18:26
Koop dit alsjeblieft niet. Die refurbished telefoons zitten vol met goedkope onderdelen van de AliExpress of Shein.

Als je zoon bijvoorbeeld denkt dat hij mooie plaatjes kan schieten met een refurbished iPhone 15 komt hij bedrogen uit, want de oorspronkelijke camera is verwijderd. (dat wordt altijd gedaan wegens zogenaamde krassen op de lens. Maar dit geldt ook voor andere onderdelen).

Er zijn ook de afgelopen jaren meerdere van dit soort refurbished aanbieders failliet gegaan of gewoon "verdwenen"

Dit heb ik helaas zelf 2 jaar terug met meerdere aanbieders ondervonden. Vooral lachen als je dan met je puber die lang voor haar telefoon heeft gespaard in zo'n Apple repair center staat en de reparateur dan vraagt waar de telefoon is gekocht.

Mocht je het toch willen doen: wellicht dat het telefoonmerk wat je zoon wil zelf refurbished of nog beter, geretourneerde, telefoons verkoopt. Coolblue doet dat laatste als "tweedekans" en dat is meestal in orde, zo niet, mag het terug.
Gewoon goed de reviews in de gaten houden en alleen maar kopen bij grote partijen. Ik heb nog nooit problemen gehad en koop alles refurbished.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven