Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
dinsdag 17 februari 2026 om 18:56
Reserveren jullie wel eens dingen voor een koper en hoe lang is dan gangbaar? Het is een CD van een paar euro, staat al best lang bij me te koop.
Ik heb een persoon uit Portugal die eerst ruim een euro bood (heb ik afgewezen) en nu vraagt of ik het tot 01/03 wil reserveren omdat ze het dan gaat kopen.
Ik heb een persoon uit Portugal die eerst ruim een euro bood (heb ik afgewezen) en nu vraagt of ik het tot 01/03 wil reserveren omdat ze het dan gaat kopen.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
dinsdag 17 februari 2026 om 19:09
Ik zou het reserveren, zeker als het er lang op staat. Een bod doen is uiteindelijk een gok of de koper daarmee akkoord gaat. Waarschijnlijk wil ze toch erg graag de CD.Pochacco schreef: ↑17-02-2026 18:56Reserveren jullie wel eens dingen voor een koper en hoe lang is dan gangbaar? Het is een CD van een paar euro, staat al best lang bij me te koop.
.
woensdag 18 februari 2026 om 14:20
Oh ik heb echt een haat liefde verhouding met Vinted.
Maar ben nu echt boos. Een koper heeft na bijna een jaar de review aangepast van 5 naar 1 ster. Nog nooit meegemaakt. En complete onzin reden ook, echt zo oneerlijk. En je kan er niks tegen doen. Ik heb natuurlijk een antwoord met waarom dit echt niet klopt maar dat verandert niets aan die negatieve review. (En zie ook nog dat ze het zelf voor een behoorlijk bedrag doorverkoopt)
En sorry dat ik even binnen drop. Maar moest echt ventileren.
Maar ben nu echt boos. Een koper heeft na bijna een jaar de review aangepast van 5 naar 1 ster. Nog nooit meegemaakt. En complete onzin reden ook, echt zo oneerlijk. En je kan er niks tegen doen. Ik heb natuurlijk een antwoord met waarom dit echt niet klopt maar dat verandert niets aan die negatieve review. (En zie ook nog dat ze het zelf voor een behoorlijk bedrag doorverkoopt)
woensdag 18 februari 2026 om 20:44
Kun jij je review aan de koper ook niet aanpassen?Erla schreef: ↑18-02-2026 14:20Oh ik heb echt een haat liefde verhouding met Vinted.
Wel bijzonder dat ze dat na een jaar nog doet.
Waarom vraag je je af he?
woensdag 18 februari 2026 om 22:14
Ik ben weer even klaar met Vinted, heb een aantal aankopen gedaan, met een aantal bijzondere dingen...Zo heb ik al een paar keer nu gehad dat ik een artikel had gekocht waarop ik dan een reactie krijg " o, dit artikel is al verkocht/ kan het niet vinden/ de hond heeft het opgegeten of whatever, koop wordt geannuleerd.
Verder een tweetal enorm stinkende kleding stukken ontvangen, kreeg vandaag nog een jumpsuit de rooklucht sloeg me tegemoet, trok zelfs door de slaapkamer,dus meteen iin de wasmachine gegooid.Maar ik merk al dat 1 was niet voldoende is.
Mijn man had ook wat dingen besteld en die heeft dit nog vaker gehad, wat is jullie ervaring hiermee?
Heb zelf al een tijdje niets verkocht,maar toen ik dat wel deed gingen stukken wel fris en schoon de deur uit.
Verder een tweetal enorm stinkende kleding stukken ontvangen, kreeg vandaag nog een jumpsuit de rooklucht sloeg me tegemoet, trok zelfs door de slaapkamer,dus meteen iin de wasmachine gegooid.Maar ik merk al dat 1 was niet voldoende is.
Mijn man had ook wat dingen besteld en die heeft dit nog vaker gehad, wat is jullie ervaring hiermee?
Heb zelf al een tijdje niets verkocht,maar toen ik dat wel deed gingen stukken wel fris en schoon de deur uit.
woensdag 18 februari 2026 om 23:19
woensdag 18 februari 2026 om 23:47
Ja dat kan best hoor.Ik heb haar ook geen slechte review gegeven(gewoon geaccepteerd zonder review) want artikel was verder wel vlg verwachting.
Heb haar wel prive bericht gestuurd om haar erop te attenderen en meer ook dat ze er rekening mee kon houden bij verdere verkopen.
Reageerde ze heel sportief op en schrok er ook van,zei inderdaad dat zij het als zelf roker zijnde zich er niet bewust van was.
Dus dat vond ik wel weer goed van haar...
Heb haar wel prive bericht gestuurd om haar erop te attenderen en meer ook dat ze er rekening mee kon houden bij verdere verkopen.
Reageerde ze heel sportief op en schrok er ook van,zei inderdaad dat zij het als zelf roker zijnde zich er niet bewust van was.
woensdag 18 februari 2026 om 23:53
Dat is netjes van haar.Toscane schreef: ↑18-02-2026 23:47Ja dat kan best hoor.Ik heb haar ook geen slechte review gegeven(gewoon geaccepteerd zonder review) want artikel was verder wel vlg verwachting.
En ook knap van jou, ik zou dat niet durven zeggen zonder het onaardig over te laten komen.
donderdag 19 februari 2026 om 07:56
Ik probeer te ontspullen en Vinted helpt daarbij heel goed
Maar wat ik niet begrijp is als mensen geen akkoord geven nadat ze iets hebben opgehaald, en dat je moet wachten tot de volle 2 dagen verstreken zijn en je de betaling automatisch krijgt. Als je thuis bent, het pakketje hebt opengemaakt en alles is in orde, is het toch een kleine moeite (en voor mij niet meer dan logisch) dat je de bestelling afrond zodat de verkoper het geld krijgt?
Maar wat ik niet begrijp is als mensen geen akkoord geven nadat ze iets hebben opgehaald, en dat je moet wachten tot de volle 2 dagen verstreken zijn en je de betaling automatisch krijgt. Als je thuis bent, het pakketje hebt opengemaakt en alles is in orde, is het toch een kleine moeite (en voor mij niet meer dan logisch) dat je de bestelling afrond zodat de verkoper het geld krijgt?
donderdag 19 februari 2026 om 10:02
Ik kon mijn review niet aanpassen helaas.
Echt waarom. Dat ze na maanden gebruik door haar niet meer als nieuw zijn schreef ze. Koekoek.
Ik vind nog het stomste dat de klantenservice dan helemaal niks voor je doet. Iemand kan complete onzin neerzetten. En de reactie is dat je dan zelf onder de review kan zetten dat het niet waar is. Maar de review weghalen doen ze niet aan.
donderdag 19 februari 2026 om 10:06
Nog 1 waar ik me over verbaas. Weet niet of die hier al voorbij is gekomen.
Ik kwam een zeer ongepaste advertentie tegen bij het zoeken naar een koptelefoon. Hele schunnige tekst en nog vervelender fotos van een man met zn
die ik liever niet had willen zien. Ik denk ik rapporteer dat even want dit kan niet de bedoeling zijn.
Krijg ik terug dat dit niet ingaat tegen de regels van vinted dus dat ze de advertentie laten staan? Waarom laat je mensen dan iets melden?
Ik kwam een zeer ongepaste advertentie tegen bij het zoeken naar een koptelefoon. Hele schunnige tekst en nog vervelender fotos van een man met zn
Krijg ik terug dat dit niet ingaat tegen de regels van vinted dus dat ze de advertentie laten staan? Waarom laat je mensen dan iets melden?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in