Kapper veel te duur geworden?

19-02-2026 15:13 170 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog niet zolang geleden kon je 10 euro geknipt worden (voor de corona), toen werd het 15 euro en ik dacht ok. Toen 20 euro en toen dacht ik dat is ook nog ok want alles wordt twee keer zo duur, inmiddels is het al van de 25 naar de 30 euro gegaan.

Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.

Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
Vivalafete25 schreef:
19-02-2026 21:37
Het zit geweldig!

Pfff wat een geld.
❤️
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik ben vandaag geweest. €95 voor high lights bij half lang haar en €47 voor knippen + wassen + drogen

Ik ging weer naar mijn oude kapster. Duurder maar die knipt wel fatsoenlijk. Klopte niets van mijn oude coupe.

Ik heb nu 11 euro meer betaald maar ik werd verwend met thee, een gezellig praatje en een coupe dat recht is geknipt
Nyx• schreef:
19-02-2026 17:52
Je kleurt alleen je uitgroei, heeft niets met lengte te maken.
En goede kapper kleurt niet enkel de uitgroei. In B betaal je voor lang haar zowat overal meer. Vooral om te kleuren, ik heb nog dubbel betaald... Logisch ook, veel meer producten en werk...
Flandrien schreef:
19-02-2026 22:30
En goede kapper kleurt niet enkel de uitgroei. In B betaal je voor lang haar zowat overal meer. Vooral om te kleuren, ik heb nog dubbel betaald... Logisch ook, veel meer producten en werk...
Een goede kapper kleurt niet elke 6 weken de volledige lengte. Totaal niet noodzakelijk voor elke kleur. Als het niet nodig is gaat het alleen maar ten koste van je haar.
Look me in the eyes and tell me what you see.
Quinnepin schreef:
19-02-2026 21:26
Nou ik ben nog aan het bijkomen van ‘t bonnetje van de kapper. Wassen, knippen, dark en highlights. €280,- 😳

Iedereen om me heen moet nu minstens de hele maand roepen dat mijn haar geweldig zit want godskanonnen. Ik schrok me een hoedje. Ze vroeg of ik de prijs nog wilde weten. Ik zei nee hoor. Ik ging ervan uit dat het rond dezelfde prijs als de laatste keer was, rond de €180,-.
Is dat geen foutje geweest? Dat is toch haast onmogelijk, van 180 naar 280?

Maar je haar zit fantastisch, geweldig, echt het mooiste haar wat ik in maanden gezien heb, ook precies passend bij je gezichtsvorm, maar toch verrassend, en heb ik al gezegd dat het perfect valt alsof je elke dag van de föhnbar komt? :proud:
Flandrien schreef:

Dan gaat de verf stapelen. Echt niet de bedoeling
LaFleurNoire schreef:
19-02-2026 15:19
Eh, vóór covid betaalde je ook ruim meer dan een tientje bij de kapper hoor. Ook voor bijknippen.
Maar heel fijn dat je het heft in eigen hand hebt genomen en je strakke kapsel zelf strak kunt houden. Dat zal die kappers leren.
Herenkapper. Hier ook van 10 naar 15 euro.

Ik betaal voor knippen en verven 52 euro. Veel geld maar als ik om me heen hoor heel goedkoop. Niet gewassen en geföhnd natuurlijk.
Ik krijg bij mijn kapper altijd een prijsopgave onder mijn neus geschoven voor ze beginnen. Ze vragen niet of ik wil weten hoe duur het gaat worden, die prijsopgave komt gewoon.
Heb je als kapper achteraf in ieder geval geen last van zeurende kerels die voor een tientje op de eerste rij hadden willen zitten, die hebben dan nog de kans om dat extra geld te sparen voor de alimentatie.
Quinnepin schreef:
19-02-2026 21:26
Nou ik ben nog aan het bijkomen van ‘t bonnetje van de kapper. Wassen, knippen, dark en highlights. €280,- 😳

Iedereen om me heen moet nu minstens de hele maand roepen dat mijn haar geweldig zit want godskanonnen. Ik schrok me een hoedje. Ze vroeg of ik de prijs nog wilde weten. Ik zei nee hoor. Ik ging ervan uit dat het rond dezelfde prijs als de laatste keer was, rond de €180,-.
Hetkenbaar. Ik had dit bij een bedrag van 220 euro al. En niemand die het zag (behalve ikzelf).

Dat heb ik voor mezelf goedgepraat met het idee dat dit juist het geheim is, zo perfect gehighlight en getonerd dat het net leek alsof het natuurlijk was.

Van schrik daarna naar een andere kapper gegaan. Daar betaalde ik 180 voor hetzelfde min de toner. Ik was niet tevreden. Kleur net niet, coupe net niet, highlights net niet netjes.

Dus tijdje later toch op hangende pootjes terug naar kapper 1. Die zei, waar ben jij geweest, kan echt niet zo. En ga nooit meer ergens anders. Dan maar betalen met ogen dicht.
Ik vind het ook heel snel gegaan. Ik ging meestal naar de Brainwash, daar was het als ik het me goed herinner tot een paar jaar terug nog rond de 25 euro. Dat werd toen 30 euro en is nu al 35 geworden. Voor die paar centimeter eraf vind ik dat nogal wat.

Ik ging/ga ook weleens naar een kappersopleiding om me daar te laten knippen. Stuk goedkoper (hoewel dat op een locatie ook al 25 euro is geworden!), maar daar zit je dan weer behoorlijk lang omdat de docent telkens moet komen controleren.
nlies schreef:
19-02-2026 15:42
Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.

Wel eens bedacht dat gas water en licht huur onderhoud van de winkel bij de kapper ook duurder is geworden?
En de inkoopprijs van de shampoo, versteviger en wat er nog meer gebruikt wordt ook niet omlaag gegaan is.

Om te betalen is het misschien duur, maar als je aan de andere kant zit, de ontvangende dus, valt t best mee
dat niet alleen, tegenwoordig moet alles milieu vriendelijk/vegan worden dus dat wordt ook duurder of bepaalde producten gaan uit de handel.

als jou baas tegen je zegt ik betaal je vanaf nu 5euro p/u ga je daar ook niet mee akkoord lijkt me :wtf:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Na een jarenlange zoektocht naar een goede kapper heb ik er eindelijk een gevonden die precies weet hoe mijn haar geknipt moet worden. Ik heb lastig haar. Ze was altijd al niet de goedkoopste maar nu zit ze dus op 83 euro voor wassen, knippen en drogen. Veel te duur, maar ik zie het ook niet zitten om weer een nieuwe te zoeken want dat heeft echt heel veel tijd gekost.
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 22:52
Dan gaat de verf stapelen. Echt niet de bedoeling
Om de zoveel bijwerkbeurten frissen ze de lengte ook op want verf slijt. Bij mijn kleur was dat iedere vierde bijwerkbeurt.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Flandrien schreef:
In NL ook hoor. En dat snap ik ook wel, er gaat tot vier keer meer verf in mijn bos toen ik het nog liet verven. En alleen uitgroei bijwerken bij lang haar is ook meer gedoe dan bij iemand met een korte coupe, ze zijn er toch meer tijd mee kwijt met het ‘splitsen’ van haar en vastzetten met klemmen om bij de uitgroei te komen. Van die 280,- die iemand hier noemt, daar schrik ik niet van. Maar als ik het zelf moest doen was ik ook al rond de 80,- kwijt voor kappersverf met toebehoren (kleur, ontwikkelingsspul). En ik mis echt de handigheid daarvoor dus het zag er niet echt goed uit. En met die bijwerkstiften zag het er nog slechter uit.
Ik ben gestopt met verven omdat ik alleen al aan de uitgroei bijwerken (iedere 4 weken, haar groeit als een gek) de hele zaterdagochtend kwijt was, nog los van de kosten.
Voor zoon ben ik om de vier weken zo’n 45,- kwijt als ik het terug reken per keer (ik koop eenabonnement voor hem, dan is het per keer 2,50 goedkoper). Maar hij heeft een best bewerkelijk kapsel en hetzelfde soort haar (dik en veel) als ik. Man heeft maar een zielig dun bosje haar dus hij hoeft maar om de zes weken en voor hem is het 35,- per keer. Dat is inclusief wassen bij beide heren.
SixSeven schreef:
19-02-2026 15:55
60 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.

Mijn haar lang laten is ook geen optie voor mij want ik heb last van roos. Ik gebruik wel speciale shampoo daarvoor etc maar het is gewoon makkelijker wassen en het staat mij ook beter. Zijkanten strak en bovenkant een heel stuk langer.

Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.
Ik ga 3 a 4x per jaar voor minimaal 150 euro. Dus per maand ben ik ongeveer evenveel kwijt.
Terug van weggeweest
LemoosGaatDoor schreef:
20-02-2026 10:04
Om de zoveel bijwerkbeurten frissen ze de lengte ook op want verf slijt. Bij mijn kleur was dat iedere vierde bijwerkbeurt.

Om de zoveel ja. Maar dat was niet waar ik op reageerde.
Wij gaan altijd met het hele gezin naar de kapper. Man, vrouw en twee kleine jongens. Wij wassen, knippen en föhnen, zij alleen knippen.
130 euro.
Ik snap dat wassen door de kapper niet, dat kan je toch gewoon thuis doen?
Renske schreef:
20-02-2026 11:12
Ik snap dat wassen door de kapper niet, dat kan je toch gewoon thuis doen?
Heerlijk juist bij de kapper.

Hier 6 keer per jaar zo rond de 220. Koffie/thee/wijn/bubbles/hapjes erbij.

En nog 30,- parkeerkosten ;)
Rouge__ schreef:
20-02-2026 09:59
dat niet alleen, tegenwoordig moet alles milieu vriendelijk/vegan worden dus dat wordt ook duurder of bepaalde producten gaan uit de handel.

Er zijn in het verleden best wel gezondheidsproblemen bij kappers geweest door de chemicaliën die werden gebruikt. Zeker als je er dagelijks mee moet werken.
Mijniebelle schreef:
20-02-2026 09:20
Ik vind het ook heel snel gegaan. Ik ging meestal naar de Brainwash, daar was het als ik het me goed herinner tot een paar jaar terug nog rond de 25 euro. Dat werd toen 30 euro en is nu al 35 geworden. Voor die paar centimeter eraf vind ik dat nogal wat.
Het maakt voor de hoeveelheid werk niet heel veel uit of je er 1 of 10 cm afknipt. De meeste tijd gaat zitten in de afwerking.
LevendWortelen87 schreef:
19-02-2026 22:11
Ik ben vandaag geweest. €95 voor high lights bij half lang haar en €47 voor knippen + wassen + drogen

Ik ging weer naar mijn oude kapster. Duurder maar die knipt wel fatsoenlijk. Klopte niets van mijn oude coupe.

Ik heb nu 11 euro meer betaald maar ik werd verwend met thee, een gezellig praatje en een coupe dat recht is geknipt
Ik ben gisterenavond ook geweest, betaal een ietsje meer dan jij, maar daar toch twee uur voor gezeten, inclusief prachtig geföhnd, en vanmorgen al heel veel complimentjes ontvangen op mijn werk. Ik kan er voorlopig weer tegenaan.
Ach voor mijn nagels betaal ik €60 per maand, dus wat dat betreft is mijn haar goedkopen.
mighty_macaw wijzigde dit bericht op 20-02-2026 11:57
0.07% gewijzigd
Jules schreef:
19-02-2026 22:54
Herenkapper. Hier ook van 10 naar 15 euro.

Is dat dan tondeuse er over en na 10 minuten klaar?
Ik betaal €30 voor wassen, knippen en drogen (lang haar), dat doe ik maar 2x per jaar. Pony laten knippen doe ik om de 6/7 weken en dat kost €10. Er zijn hier heel wat kappers waar het zo ongeveer het dubbele kost (of nog meer), deze kapper is prima dus ik vind het onnodig er veel meer voor te betalen. Verven doe ik altijd zelf, om de 6/7 weken, gewoon met een huismerk van de drogist.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven