Kapper veel te duur geworden?
donderdag 19 februari 2026 om 15:13
Nog niet zolang geleden kon je 10 euro geknipt worden (voor de corona), toen werd het 15 euro en ik dacht ok. Toen 20 euro en toen dacht ik dat is ook nog ok want alles wordt twee keer zo duur, inmiddels is het al van de 25 naar de 30 euro gegaan.
Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.
Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.
Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
vrijdag 20 februari 2026 om 12:24
Dan moet je dus 5 minuten voor je naar de kapper gaat de douche in, je afdrogen en met je natte hoofd fietsen? En maar hopen dat het nog altijd nat is als je toekomt?
Als het nog wat slecht weer is en bijvoorbeeld iets op je hoofd zet om je te beschermen heb je pech en kan je opnieuw beginnen omdat je natte lange haren verstikt zijn?
Laat die kapper het dus maar wassen wat mij betreft. Veel eenvoudiger.
Los nog van dat mijn kappers - eender welke waar ik ga - standaard dus willen weten welke shampoo en verzorging er gebruikt is en hun eigen shampoo willen gebruiken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 20 februari 2026 om 12:33
ik weet het, het is heel goed dat er ''vooral in Europa'' strenge regels gelde, maar ook vervelend als je een bepaalt product echt nodig hebt en dan gaat het uit de handel want mag niet meer..
als er dan een alternatief komt prima, maar vaak wordt je niet eens op de hoogte gesteld.
over het haren wassen:
ik laat met alle liefde mijn haar wassen bij de kapper als ik geld teveel had zou ik elke week of om de 2 weken gaan, ik ben een halve dag kwijt aan het wassen van mijn krullende haar.
als iemand anders het wilt doen graag
Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 20 februari 2026 om 13:01
Voor mijn jongens betaal ik €31,50.apiejapie schreef: ↑19-02-2026 15:34Vanochtend is zoon geweest (volwassen tarief): 21,50. Ik betaal dat zelf ook. Of ik nu compleet ander kapsel wil of alleen bijpunten.
Heel tevreden over mijn kapper waar ik al 10+ jaren kom. Ik herken het dus niet, steeds duurder worden. Wel officiële salon, professioneel.
Denk dat dorp vs stad misschien veel scheelt in prijs?
Is knippen en beetje opscheren
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 20 februari 2026 om 13:41
vrijdag 20 februari 2026 om 13:44
Want je moet met nat haar over straat? ik ga soms vanuit mijn werk en dan heb ik 's ochtends mijn haar gewassen en dan spuit de kapper het gewoon vochtig. Terwijl ze het van mij gewoon nog een keer mag wassen, maar dat vindt ze zelf niet nodig.Wissewis schreef: ↑20-02-2026 12:24Dan moet je dus 5 minuten voor je naar de kapper gaat de douche in, je afdrogen en met je natte hoofd fietsen? En maar hopen dat het nog altijd nat is als je toekomt?
Als het nog wat slecht weer is en bijvoorbeeld iets op je hoofd zet om je te beschermen heb je pech en kan je opnieuw beginnen omdat je natte lange haren verstikt zijn?
Los nog van dat mijn kappers - eender welke waar ik ga - standaard dus willen weten welke shampoo en verzorging er gebruikt is en hun eigen shampoo willen gebruiken.
vrijdag 20 februari 2026 om 13:44
vrijdag 20 februari 2026 om 13:47
vrijdag 20 februari 2026 om 14:00
Met "gewoon wat vochtig" wordt hier toch echt niet uitgekamd en geknipt.
Het moet écht nat zijn. En liefst met "hun eigen ideale dure conditioner" bewerkt zodat het makkelijker kamt, heb ik de indruk.
Misschien dat ze het nog toestaan bij coupe ultra-kort.
Maar vanaf het haar je oren raakt willen ze toch liever zelf de controle.
En geen gezeur achteraf dat het niet recht geknipt is.
En er is dus geen apart tarief voor alleen knippen.
Je betaalt het hele lijstje wassen-knippen-drogen.
Als ik 'em dan toch betaal ... was die 1 à 2 keer per jaar dan maar ineens ook.
Is dit nu later?
vrijdag 20 februari 2026 om 14:44
vrijdag 20 februari 2026 om 14:44
Dat schrijf ik ook, dat wassen in de prijs zit. Maar als ik niet hoef te kleuren, wast ze mijn haar niet. Omdat ik het dan die dag zelf al gewassen heb. En als ik aangeef dat ze het best nog een keer mag wassen, als dat voor het knippen makkelijker is, hoeft dat voor haar niet. Ze spuit het dan nat/vochtig. En ze knipt het gewoon recht en ik heb schouderlang haar. Bij vorige kappers ging het eigenlijk hetzelfde.Wissewis schreef: ↑20-02-2026 14:00Met "gewoon wat vochtig" wordt hier toch echt niet uitgekamd en geknipt.
Het moet écht nat zijn. En liefst met "hun eigen ideale dure conditioner" bewerkt zodat het makkelijker kamt, heb ik de indruk.
Misschien dat ze het nog toestaan bij coupe ultra-kort.
Maar vanaf het haar je oren raakt willen ze toch liever zelf de controle.
En geen gezeur achteraf dat het niet recht geknipt is.
En er is dus geen apart tarief voor alleen knippen.
Je betaalt het hele lijstje wassen-knippen-drogen.
Als ik 'em dan toch betaal ... was die 1 à 2 keer per jaar dan maar ineens ook.
Dus ik betaal voor het wassen, maar als ik alleen voor het knippen kom, wordt er over het algemeen niet gewassen. Als zij het niet nodig vindt en ik ook niet (want net gewassen), dan ga ik het niet laten wassen alleen omdat ik ervoor betaald heb.
vrijdag 20 februari 2026 om 14:46
Aan de andere kant, als je bedenkt wat een kapper zou verdienen als je 15 tot 20 euro per klant vraagt, waarbij gebruik van producten, koffie/thee, pand, belasting e.d. nog af moet, vraag ik me af of het zo'n gek bedrag is. Huur van pand stijgt ook afgelopen jaren.
In de zorg moet er ook snel minimaal 100 euro per uur voor een psycholoog betaald worden.
In de zorg moet er ook snel minimaal 100 euro per uur voor een psycholoog betaald worden.
vrijdag 20 februari 2026 om 15:22
Dat heb ik ook nooit begrepen. Ook het verschil tussen mannen en vrouwen snap ik ook niet. Zowel bij kort als bij lang haar moet je het hele hoofd langs toch?
Als je een totaal ander kapsel wilt, dan snap ik het.
vrijdag 20 februari 2026 om 17:18
Mijn haar hoeft niet kletsnat te zijn bij de kapper, ze gebruikt een plantenspuit oid om het vochtig te maken. Dus ik was gewoon mijn haar 's ochtends en ga met droog haar naar de kapper. En betaal alleen voor knippen (lang haar), 30 euro ongeveer.Wissewis schreef: ↑20-02-2026 12:24Dan moet je dus 5 minuten voor je naar de kapper gaat de douche in, je afdrogen en met je natte hoofd fietsen? En maar hopen dat het nog altijd nat is als je toekomt?
vrijdag 20 februari 2026 om 17:28
Man hier heeft overigens lang haar.
Het is dat hij al 20 jaar niet meer bij een kapper is geweest ... maar ik zie toch ook niet goed de reden waarom hij minder zou moeten betalen dan ik.
Is dit nu later?
vrijdag 20 februari 2026 om 18:20
Waarom? Het zit in de prijs.LaFleurNoire schreef: ↑20-02-2026 18:01Je wilt niet weten hoeveel mensen met “echt pas gewassen haar hoor” in een kappersstoel met een onwelriekend ongewassen vet pruikje zitten.
Kapper vraagt het aan mij, ik zeg dat ik het net of vanochtend gewassen heb (wat ook zo is). Zeg nog dat ze het best nog een keer mag wassen, dat wil ze zelf niet. Waarom zou je zeggen dat je het net gewassen hebt, terwijl het niet zo is.
vrijdag 20 februari 2026 om 18:51
Zo werkt dat toch, zogauw iets voor vrouwen is, en dus meestal ook een roze kleurtje heeft, is het duurder dan hetzelfde soort produkt dan voor mannen Vergelijk maar wat deo's en scheermesjes om te beginnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 20 februari 2026 om 20:29
Omdat sommige mensen niet willen dat hun haar gewassen wordt. Omdat sommige mensen hygiëne niet zo hoog in het vaandel hebben staan en het nog best vinden kunnen maar weten dat ze met een schoon hoofd horen te komen. Omdat sommige mensen vinden dat ze dan minder hoeven te betalen ook al zit het in de prijs inbegrepen. Omdat sommige mensen het niet(meer)zelf kunnen en zich daarvoor schamen.Pelle schreef: ↑20-02-2026 18:20Waarom? Het zit in de prijs.
Kapper vraagt het aan mij, ik zeg dat ik het net of vanochtend gewassen heb (wat ook zo is). Zeg nog dat ze het best nog een keer mag wassen, dat wil ze zelf niet. Waarom zou je zeggen dat je het net gewassen hebt, terwijl het niet zo is.
Dus dan zeg je dat je net thuis je haar gewassen hebt. De meeste kappers schoppen je niet de stoel uit als je vies haar blijkt te hebben maar prettig is het allerminst voor ze.
Een van mijn vriendinnen is 20 jaar mijn kapper geweest, de beste vriendin van mijn dochter is kapper, ze hebben het vaak genoeg meegemaakt.
vrijdag 20 februari 2026 om 20:56
apiejapie schreef: ↑19-02-2026 22:49Is dat geen foutje geweest? Dat is toch haast onmogelijk, van 180 naar 280?
Maar je haar zit fantastisch, geweldig, echt het mooiste haar wat ik in maanden gezien heb, ook precies passend bij je gezichtsvorm, maar toch verrassend, en heb ik al gezegd dat het perfect valt alsof je elke dag van de föhnbar komt?![]()
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ok, ik word een probleem.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in