Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2623 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
ingelke_kepringelke schreef:
02-03-2026 20:50
Ik heb vanavond een aantal boeken geupload en supersnel verkocht. Meerdere verkopers hebben in losse bestellingen (dus niet in een bundel) meerdere boeken gekocht.
Ik wil die boeken graag samen in een doos verzenden maar er zijn meerdere verzendlabels aangemaakt. Kan ik meerdere labels op een doos plakken? Of zit er niks anders op dan ze toch een voor een te verzenden?
Op zich kan het natuurlijk in 1 pakket.
Maar dat ligt er aan hoe zwaar het uiteindelijk wordt.
Je moet altijd van te voren aangeven in wat voor formaat het is wat je gaat verzenden.
Dus als het daarbinnen past dan kan het.

Kun je de bestelling niet annuleren en opnieuw plaatsen, in 1 advertentie zodat de koper dat koopt?
De andere losse aankopen, daar krijgt de koper al het geld van terug. Ook de verzendkosten.
Ik heb vanavond een aantal boeken geupload en supersnel verkocht. Meerdere verkopers hebben in losse bestellingen (dus niet in een bundel) meerdere boeken gekocht.
Ik wil die boeken graag samen in een doos verzenden maar er zijn meerdere verzendlabels aangemaakt. Kan ik meerdere labels op een doos plakken? Of zit er niks anders op dan ze toch een voor een te verzenden?

Ik zou ze wel apart doen. Als een van de verzendlabels niet gescand is (bij vertrek én aankomst risico) zit jij straks met gezeik dat het pakket niet verstuurd of ontvangen is.
bartjes schreef:
02-03-2026 20:56

De andere losse aankopen, daar krijgt de koper al het geld van terug. Ook de verzendkosten.

Boeken verzenden is nu gratis.
BeeDifferent schreef:
02-03-2026 21:37
Boeken verzenden is nu gratis.
Oh ja! Dat vergat ik.

Dan zou ik ze allemaal apart versturen.
Mugske schreef:
02-03-2026 19:32
Het gaat dan om pakketpunt bij de verkoper. Toen homerrr vintedgo werd, stopten alle pakketpunten in mijn buurt ermee. Ik verkocht toen veel minder (mensen zetten wel artikelen als favoriet). Toen er pakketwanden in de buurt kwamen ging aantal verkopen weer omhoog.
Aha oke, duidelijk. Dank je.
Ik zat me vorige week ook te verbazen dat iemand 3 boekjes los gekocht had. Die hadden makkelijk in 1 doosje gekund. Nu had ik 3x werk en materiaal nodig om het in te pakken. Maar ik heb ze toch maar los verstuurd, want ik had inderdaad geen zin in gezeur dat er bijv 1 pakketje geannuleerd zou worden, omdat dat zogezegd nooit verstuurd zou zijn.
Als je het bij meerdere mensen hebt, zou ik er misschien toch een berichtje aan wagen of ze het alsnog via 1 advertentie willen kopen. Maar ik weet niet zeker of je nog steeds geen negatieve review krijgt als je in overleg met de koper annuleert?
happyapple schreef:
03-03-2026 07:08
Ik zat me vorige week ook te verbazen dat iemand 3 boekjes los gekocht had. Die hadden makkelijk in 1 doosje gekund. Nu had ik 3x werk en materiaal nodig om het in te pakken. Maar ik heb ze toch maar los verstuurd, want ik had inderdaad geen zin in gezeur dat er bijv 1 pakketje geannuleerd zou worden, omdat dat zogezegd nooit verstuurd zou zijn.
Als je het bij meerdere mensen hebt, zou ik er misschien toch een berichtje aan wagen of ze het alsnog via 1 advertentie willen kopen. Maar ik weet niet zeker of je nog steeds geen negatieve review krijgt als je in overleg met de koper annuleert?
Precies. Plus ik realiseerde me later dat ik de verpakkingsgrootte op 'klein' heb gezet. Ook niet nodig geweest, gezien de verzendkosten gratis zijn. Maar ik moet me nu wel in allerlei bochten wringen om ze klein verzonden te krijgen.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
03-03-2026 10:09
Precies. Plus ik realiseerde me later dat ik de verpakkingsgrootte op 'klein' heb gezet. Ook niet nodig geweest, gezien de verzendkosten gratis zijn. Maar ik moet me nu wel in allerlei bochten wringen om ze klein verzonden te krijgen.
Ik heb met verzenden via Vinted echt nog nooit op de pakket grootte gelet.
En ik heb toch al heel wat verzonden in de loop der jaren.
Kun je inmiddels ook verzendopties uitzetten? Ik ben in het verleden daarop afgehaakt.
Flashy schreef:
03-03-2026 22:49
Kun je inmiddels ook verzendopties uitzetten? Ik ben in het verleden daarop afgehaakt.

Ja kan. Maar niet allemaal.
Vinted Go en Mondial Relay staan verplicht aan.
Die mondial relay zit super ver weg dus dat lijkt me mwa. Jammer.
Oh ja dat is dan wel vervelend inderdaad. Er wordt bij mij vrij vaak mondial gekozen vanuit oa Frankrijk maar ook wel binnen Nederland. Kom je er ook niet bijv 1x in de week in de buurt? Dan zou je nog bij je advertenties kunnen zetten dat je met Mondial alleen op dag X kunt verzenden. Of je zet standaard in je tekst dat je helaas niet met Mondial kunt versturen want geen pakketpunt in de buurt. Nu heb ik begrepen dat niet iedereen goed leest 😉 maar dan heb je evt wel een goede reden om te annuleren als ze toch mondial kiezen.
Nee ik kom er nooit in de buurt. Dankjewel, dat is wel een goede tip.
De doodenkele keer dat ik een verzendlabel moet printen doe ik dat op mijn werk. Mijn printer doet het niet meer. Vorige week nog geprobeerd aan de gang te krijgen maar helaas. Nu ben ik vrij (en ga aankomend weekend op vakantie)

En jaaah hoor, verkoop ik gisteravond iets wat met Mondial Relay moet.
En daar moet dus een label op.
Ga daar vanmiddag maar even vragen of ze willen printen.
Ik koop net iets, krijg ik binnen 2 minuten een geschreven berichtje van de verkoper dat het pakket naar me is verzonden. Waarom zou je dat zeggen als het overduidelijk niet waar is? :-?
BeeDifferent schreef:
04-03-2026 08:49
De doodenkele keer dat ik een verzendlabel moet printen doe ik dat op mijn werk. Mijn printer doet het niet meer. Vorige week nog geprobeerd aan de gang te krijgen maar helaas. Nu ben ik vrij (en ga aankomend weekend op vakantie)

Kun je niet printen bij een bibliotheek oid? De pakketpunten hier hebben die optie wel, maar rekenen € 1,- per label.
framboise-t schreef:
04-03-2026 08:59
Ik koop net iets, krijg ik binnen 2 minuten een geschreven berichtje van de verkoper dat het pakket naar me is verzonden. Waarom zou je dat zeggen als het overduidelijk niet waar is? :-?

Misschien is ze zelf pakketpunt?
framboise-t schreef:
04-03-2026 09:00
Kun je niet printen bij een bibliotheek oid? De pakketpunten hier hebben die optie wel, maar rekenen € 1,- per label.

Ik heb al gegoogeld of ik ergens kan printen in de buurt maar kwam er niet achter. Bibliotheek kom ik normaal nooit, geen idee ook wat de mogelijkheden zijn. (ga ik zo nog ff googlen)
Ik heb bij een ander pakketpunt wel eens 0,50 gezien voor een printje. Maar ook een euro betaal ik nu wel. Ik wil het ding voor mijn vakantie de deur uit.
BeeDifferent schreef:
04-03-2026 09:01
Misschien is ze zelf pakketpunt?
:lol: ja dat zou wel een goede combinatie zijn, zelf een pakketpunt runnen en dingen op vinted verkopen. Hoef je ook nooit in de rij te staan. Dat was wel gelijk wat ik dacht: ik sta vaak al meer dan 2 minuten te wachten in de rij tot ik m'n pakketje kan inleveren.
BeeDifferent schreef:

Oh ja dat zul je ook altijd zien zeg. Dat vind ik inderdaad het grootste nadeel van Mondial, dat je zelf moet printen.
Dat doe ik inderdaad ook op mijn werk haha. En dat gooit dus soms ook mijn 'verzendt snel' status in de war.
Voor een dringend pakketje print ik soms inderdaad bij de bieb, daar is het 10 cent. Die 50 cent of 1 euro die het pakketpunt rekent, vind ik meestal zonde in verhouding tot de opbrengst van het pakketje. :$
framboise-t schreef:
04-03-2026 09:09
:lol: ja dat zou wel een goede combinatie zijn, zelf een pakketpunt runnen en dingen op vinted verkopen. Hoef je ook nooit in de rij te staan. Dat was wel gelijk wat ik dacht: ik sta vaak al meer dan 2 minuten te wachten in de rij tot ik m'n pakketje kan inleveren.
Misschien heeft verkoper recent veel annuleringen van kopers gehad en probeert ze dus alvast te roepen dat ze het heeft verzonden zodat je niet kunt annuleren? Want je zou dan meestal ook bericht van pakketdienst moeten hebben gehad die het bevestigd als ze echt zo supersonisch vlug is.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Pochacco schreef:
04-03-2026 13:29
Misschien heeft verkoper recent veel annuleringen van kopers gehad en probeert ze dus alvast te roepen dat ze het heeft verzonden zodat je niet kunt annuleren? Want je zou dan meestal ook bericht van pakketdienst moeten hebben gehad die het bevestigd als ze echt zo supersonisch vlug is.
Ja dat zou kunnen. Op mij heeft het een beetje het omgekeerde effect - ik word er juist wat achterdochtig van.
Ik wacht rustig tot ik wat van de besteldienst hoor, heb idd nog geen bericht gehad.
OMG ik heb me toch een partij een miskoop gedaan!!
Halara-broek, nieuw met kaartje er nog aan. Was altijd al benieuwd naar die broeken en zag ze ook op viva regelmatig genoemd worden.

€12, snel verstuurd, vijf sterren naar de verkoper, maar WAT een gedrocht van een broek zeg :-o Die gaat echt onmiddelijk in de doorverkoop!
BeeDifferent schreef:
Nu ben ik vrij (en ga aankomend weekend op vakantie)

Als het echt niet lukt dan kun je verlengen. Heb ik net gehad met een verkoper, voor mij geen probleem en zo hoefde ze niet te stressen met haar reis.
Ravintola schreef:
04-03-2026 16:31
Als het echt niet lukt dan kun je verlengen. Heb ik net gehad met een verkoper, voor mij geen probleem en zo hoefde ze niet te stressen met haar reis.

Ik weet het :-]
Maar het is gelukt. Pakketpunt heeft geprint. Er stond een spaarpot op de balie met een briefje erop dat je een vrije gift mocht doen voor een printje
Heb er 50 cent in gedaan

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven