Opdringerige man
zaterdag 28 februari 2026 om 08:25
Een klein jaar geleden kwam ik in de speeltuin een man tegen met wie ik jaren geleden een one night stand heb gehad. Hij was daar ook met zijn kinderen en we hadden een praatje over hoe het leven ging. Ik gescheiden, 2 kinderen, inmiddels een LAT relatie. Hij 2 kinderen, lag in scheiding. Een normaal gesprek maar mijn gevoel zat direct niet goed. Ik ben door hem eerder dan gepland weggegaan uit de speeltuin.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
donderdag 5 maart 2026 om 20:41
Kinderen op bed en van de schrik bekomen...
Eigenlijk direct nadat de kinderen richting het zwembad waren kwam hij naar me toe. Ik heb rustig maar hard gezegd: "ga weg, ik wil dat je me met rust laat!". Zoals ik al verwachtte reageerde hij met dat ik maar rustig moest doen, want hij wilde alleen een praatje houden. Hierop heb ik wederom hard aangegeven dat hij weg moest gaan, met mij rust moet laten en dat ik geen contact wil. Hij begon me gewoon uit te lachen en zei dat ik niet zo hysterisch hoefde te doen hoor... Op dat moment kwam de moeder die ik al had geinformeerd ertussen en zij zei dat hij op moest rotten want ik gaf toch aan dat ik geen contact met hem wilde? Toen droop hij af, mompelend dat ik een hysterisch wijf was.
Iedereen keek, personeel deed niets, 3 andere moeders kwamen diect nadat dit was gebeurd wel gelijk naar me toe dus heb hen ook gelijk verteld dat hij me blijft lastigvallen. De rest van de les voelde ik me super ongemakkelijk met hem aan de andere kant van de horeca.
Hopelijk laat hij me vanaf nu met rust. Ergens denk ik het wel want zeker omdat ik gelijk daarna dus nog met die ene moeder + 3 andere moeders stond te praten (dit zag hij ook) snapt hij ook wel dat iedereen nu op de hoogte is. Tegelijkertijd voel ik me nog steeds heel gespannen en bang en gaan er wel dingen door me heen als: straks staat hij ineens voor mijn deur, straks heb ik ineens een steen door de ruit... + ik zie nu alweer op tegen de volgende zwemles.
Eigenlijk direct nadat de kinderen richting het zwembad waren kwam hij naar me toe. Ik heb rustig maar hard gezegd: "ga weg, ik wil dat je me met rust laat!". Zoals ik al verwachtte reageerde hij met dat ik maar rustig moest doen, want hij wilde alleen een praatje houden. Hierop heb ik wederom hard aangegeven dat hij weg moest gaan, met mij rust moet laten en dat ik geen contact wil. Hij begon me gewoon uit te lachen en zei dat ik niet zo hysterisch hoefde te doen hoor... Op dat moment kwam de moeder die ik al had geinformeerd ertussen en zij zei dat hij op moest rotten want ik gaf toch aan dat ik geen contact met hem wilde? Toen droop hij af, mompelend dat ik een hysterisch wijf was.
Iedereen keek, personeel deed niets, 3 andere moeders kwamen diect nadat dit was gebeurd wel gelijk naar me toe dus heb hen ook gelijk verteld dat hij me blijft lastigvallen. De rest van de les voelde ik me super ongemakkelijk met hem aan de andere kant van de horeca.
Hopelijk laat hij me vanaf nu met rust. Ergens denk ik het wel want zeker omdat ik gelijk daarna dus nog met die ene moeder + 3 andere moeders stond te praten (dit zag hij ook) snapt hij ook wel dat iedereen nu op de hoogte is. Tegelijkertijd voel ik me nog steeds heel gespannen en bang en gaan er wel dingen door me heen als: straks staat hij ineens voor mijn deur, straks heb ik ineens een steen door de ruit... + ik zie nu alweer op tegen de volgende zwemles.
donderdag 5 maart 2026 om 21:15
Ik heb een vergelijkbare situatie met de sportcoach van m’n zoon.
Deze begon me een aantal maanden geleden rare berichten te versturen en te berichten via socials. Ik heb hier nooit op gereageerd, echter kwam er vorige maand een heel expliciet bericht over wat hij allemaal met mij wel niet wilde doen enof hij langs mocht komen bij me thuis.
Vrij vulgair~allemaal. Hij heeft ook al 3x een cadeautje voor zoon aan de deur afgegeven, uit goodwill. Sindsdien durf ik niet meer te gaan kijken bij het sporten, zet ik hem af en haal hem op wachtend in de auto’s over twee weken moet ik toch echt mee naar een competitie ik kijk hier zo tegen op
ik begrijp je wel en ik ken hem niet eens
Sterke TS, ik zoek ook nog een oplossing.
Deze begon me een aantal maanden geleden rare berichten te versturen en te berichten via socials. Ik heb hier nooit op gereageerd, echter kwam er vorige maand een heel expliciet bericht over wat hij allemaal met mij wel niet wilde doen enof hij langs mocht komen bij me thuis.
Vrij vulgair~allemaal. Hij heeft ook al 3x een cadeautje voor zoon aan de deur afgegeven, uit goodwill. Sindsdien durf ik niet meer te gaan kijken bij het sporten, zet ik hem af en haal hem op wachtend in de auto’s over twee weken moet ik toch echt mee naar een competitie ik kijk hier zo tegen op
donderdag 5 maart 2026 om 21:20
Kun je niet terug appen dat je wil dat hij stopt met de vulgaire berichten, dat je ze anders doorstuurt naar het bestuur van de club? Misschien zou ik dat sowieso doen.Seniccrocodile326 schreef: ↑05-03-2026 21:15Ik heb een vergelijkbare situatie met de sportcoach van m’n zoon.
Vrij vulgair~allemaal. Hij heeft ook al 3x een cadeautje voor zoon aan de deur afgegeven, uit goodwill. Sindsdien durf ik niet meer te gaan kijken bij het sporten, zet ik hem af en haal hem op wachtend in de auto’s over twee weken moet ik toch echt mee naar een competitie ik kijk hier zo tegen opik begrijp je wel en ik ken hem niet eens
donderdag 5 maart 2026 om 21:22
Dit zou ik zéker melden bij de sportvereniging.Seniccrocodile326 schreef: ↑05-03-2026 21:15Ik heb een vergelijkbare situatie met de sportcoach van m’n zoon.
Vrij vulgair~allemaal. Hij heeft ook al 3x een cadeautje voor zoon aan de deur afgegeven, uit goodwill. Sindsdien durf ik niet meer te gaan kijken bij het sporten, zet ik hem af en haal hem op wachtend in de auto’s over twee weken moet ik toch echt mee naar een competitie ik kijk hier zo tegen opik begrijp je wel en ik ken hem niet eens
donderdag 5 maart 2026 om 21:28
donderdag 5 maart 2026 om 22:03
Heel god gedaan workworkwork. Maar wat toevallig dat hij precies zo reageerde als waar ik dus altijd bang voor ben: jou hysterisch noemen. Ik snap best dat je nu al buikpijn hebt voor de volgende zwemles.
Echt, als die kerels toch ooit zelf zouden ervaren hoe dit soort gedoe je doet voelen, bah!
En seniccrocodiles, toch idioot hè, dat jij je verantwoordelijk voelt voor zijn huwelijk. Het lijkt wel alsof mannen dat gewoon weten en zich daardoor onaantastbaar wanen.
Kun je hem niet laten weten dat je zijn berichten doorstuurt naar de wijkagent?
Ik zou ook best bang zijn voor wraak, maar toch te gek dat hij die macht heeft? Wat moeten we daar nou tegen doen?
Echt, als die kerels toch ooit zelf zouden ervaren hoe dit soort gedoe je doet voelen, bah!
En seniccrocodiles, toch idioot hè, dat jij je verantwoordelijk voelt voor zijn huwelijk. Het lijkt wel alsof mannen dat gewoon weten en zich daardoor onaantastbaar wanen.
Ik zou ook best bang zijn voor wraak, maar toch te gek dat hij die macht heeft? Wat moeten we daar nou tegen doen?
donderdag 5 maart 2026 om 22:05
Sukkel schreef: ↑05-03-2026 21:28ow...hij is nog getrouwd ook.
wat durf je niet zo goed? je hebt hem gezegd je met rust te laten. Durf je hem niet te blokkeren?
Gaat wellicht wat ver, maar als hij doorgaat zou je kunnen dreigen zijn vrouw op de hoogte te brengen. Ik denk dat hij de boodschap dan wel door heeft.
Ik durf de vereniging niet te betrekken hierin. Mijn zoon heeft eindelijk na jaren de plezier in zijn huidige passende team. Ik wil hem dat niet ontnemen. Ik heb hem wel op socials geblokt, maar ik kan hem op whatsapp niet blokkeren gezien we een groepsapp hebben over wie waarheen rijdt en wanneer, hij is daar de beheerder van.
Het is nu sinds zaterdag vrij rustig, hij is ook niet meer aan de deur geweest. Hopelijk stopt het en ben ik duidelijk zat geweest, ondertussen. anders betrek ik z’n vrouw er indd maar bij
Ik ga ook naar de competitie, dat heb ik mezelf beloofd. Maar zo vervelend dat sommige mannen dit soort dingen doen, eigenlijk.
donderdag 5 maart 2026 om 22:11
ladadieladieda schreef: ↑05-03-2026 22:03Heel god gedaan workworkwork. Maar wat toevallig dat hij precies zo reageerde als waar ik dus altijd bang voor ben: jou hysterisch noemen. Ik snap best dat je nu al buikpijn hebt voor de volgende zwemles.
Wat ik al zei over een klein dorp, het is serieus een worp afstand allemaal. Ik durf niemand erin te betrekken zeker geen wijkagent. Ik heb het echt bij mezelf gezocht, lach ik te vaak, ben ik te vriendelijk, kleed ik me te uitdagend, is het raar dat ik een single moeder ben van 2 pubers en nog een kleintje en ik ben maar 33, ik heb het allemaal onderzocht, maar op geen enkele kan ik ja volmondig, het ligt aan mij antwoorden. Ik heb geen enkel ingang of aanleiding gegeven hiervoor. Echt Intens triest Allemaal.
donderdag 5 maart 2026 om 22:16
Hij is fout hoor! Kom zeg, het zou wat zijn!Seniccrocodile326 schreef: ↑05-03-2026 22:11Wat ik al zei over een klein dorp, het is serieus een worp afstand allemaal. Ik durf niemand erin te betrekken zeker geen wijkagent. Ik heb het echt bij mezelf gezocht, lach ik te vaak, ben ik te vriendelijk, kleed ik me te uitdagend, is het raar dat ik een single moeder ben van 2 pubers en nog een kleintje en ik ben maar 33, ik heb het allemaal onderzocht, maar op geen enkele kan ik ja volmondig, het ligt aan mij antwoorden. Ik heb geen enkel ingang of aanleiding gegeven hiervoor. Echt Intens triest Allemaal.![]()
Wat je misschien kan doen is hem heel duidelijk maken dat hij de rust en het plezier op de vereniging op het spel zet met zijn idiote gedrag waar jij helemaal niet van gediend bent.
Aan de andere kant: bij hoeveel vrouwen zou hij dat nog meer doen? Gaan er geen praatjes rond?
donderdag 5 maart 2026 om 22:28
Het blijft een moeilijke discussie dit...
Mijn hart zegt dat je als vrouw (ik ben een man) ten alle tijden gewoon jezelf moet kunnen zijn. Je moet je gewoon sexy kleden als je je er goed bij voelt. Mannen moeten maar gewoon leren afstand te houden als ze duidelijk wordt gemaakt dat interesse ongewenst is.
Maar mijn verstand zegt (en weet) dat dit zinloos is bij sommige kerels. Die voelen zich echt niet aangesproken door zaken als "wij eisen de nacht op". Die kijken niet verder dan hun eigen plezier op de korte termijn. Die kunnen zich dan bv niet voorstellen dat een meisje echt niet op ze zit te wachten of denken in het geheel niet aan wat de ander wil of niet wil. Ongeacht wat de gevolgen voor de ander zullen zijn.
En nu ga ik iets zeggen waarvan ik hoop dat jullie niet direct in de gordijnen vliegen...want ik wil niet aan victim blaming doen (kunnen we daar geen Nederlandse term voor verzinnen?)
Maar ik denk dat je als vrouw gewoon altijd op je hoede moet zijn voor (seksuele) roofdieren. Nooit alleen 's nachts over straat, enfin, we kennen het riedeltje. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik dat normaal vindt, maar het is wel de realiteit. Hoe treurig we dat met zijn allen ook vinden; ik denk dat er niets aan te doen is. Een appel op fatsoenlijk gedrag is aan dovemans oren gericht vrees ik. Iemand die iets slechts in de zin heeft laat zich niet tegenhouden door terechtwijzingen als daar geen consequenties aan zitten. En aangezien de consequenties bijna altijd te laat komen kan je ze dit niet voor de voeten gooien.
Als ik lees wat ladidadidaidiedia zegt schaam ik mij bijna om een man te zijn...dat het zo erg speelt is natuurlijk een grove schande. Ik heb alleen geen idee wat er aan te doen is. Ik kan gelukkig met droge ogen zeggen dat ik me op geen enkele manier herken in het gedrag wat jullie benoemen.
In het geval van situaties die dreigend en concreet zijn zou ik zeggen; schakel je netwerk in, neem een man mee, breng iedereen op de hoogte dat dit speelt...
ik weet het anders ook niet.
Mijn hart zegt dat je als vrouw (ik ben een man) ten alle tijden gewoon jezelf moet kunnen zijn. Je moet je gewoon sexy kleden als je je er goed bij voelt. Mannen moeten maar gewoon leren afstand te houden als ze duidelijk wordt gemaakt dat interesse ongewenst is.
Maar mijn verstand zegt (en weet) dat dit zinloos is bij sommige kerels. Die voelen zich echt niet aangesproken door zaken als "wij eisen de nacht op". Die kijken niet verder dan hun eigen plezier op de korte termijn. Die kunnen zich dan bv niet voorstellen dat een meisje echt niet op ze zit te wachten of denken in het geheel niet aan wat de ander wil of niet wil. Ongeacht wat de gevolgen voor de ander zullen zijn.
En nu ga ik iets zeggen waarvan ik hoop dat jullie niet direct in de gordijnen vliegen...want ik wil niet aan victim blaming doen (kunnen we daar geen Nederlandse term voor verzinnen?)
Maar ik denk dat je als vrouw gewoon altijd op je hoede moet zijn voor (seksuele) roofdieren. Nooit alleen 's nachts over straat, enfin, we kennen het riedeltje. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik dat normaal vindt, maar het is wel de realiteit. Hoe treurig we dat met zijn allen ook vinden; ik denk dat er niets aan te doen is. Een appel op fatsoenlijk gedrag is aan dovemans oren gericht vrees ik. Iemand die iets slechts in de zin heeft laat zich niet tegenhouden door terechtwijzingen als daar geen consequenties aan zitten. En aangezien de consequenties bijna altijd te laat komen kan je ze dit niet voor de voeten gooien.
Als ik lees wat ladidadidaidiedia zegt schaam ik mij bijna om een man te zijn...dat het zo erg speelt is natuurlijk een grove schande. Ik heb alleen geen idee wat er aan te doen is. Ik kan gelukkig met droge ogen zeggen dat ik me op geen enkele manier herken in het gedrag wat jullie benoemen.
In het geval van situaties die dreigend en concreet zijn zou ik zeggen; schakel je netwerk in, neem een man mee, breng iedereen op de hoogte dat dit speelt...
ik weet het anders ook niet.
donderdag 5 maart 2026 om 22:34
Maar sukkel, wat beweegt zo’n man als waar krokodil last van heeft om vunzige appjes naar haar te sturen waarmee hij een potentiële bom legt onder zijn eigen huwelijk?
En ik snap wat je zegt en hoe je het bedoelt, maar vrouwen moeten de macht opeisen. Niet enkel de nacht, maar de macht om mannen te zeggen dat ze hun vunzige praatjes bij zich moeten houden, anders kunnen we toch net zo goed allemaal direct in een burqa gaan lopen? Want dat is de uiterste consequentie, dat vrouwen zich terugtrekken uit het openbare leven.
En ik snap wat je zegt en hoe je het bedoelt, maar vrouwen moeten de macht opeisen. Niet enkel de nacht, maar de macht om mannen te zeggen dat ze hun vunzige praatjes bij zich moeten houden, anders kunnen we toch net zo goed allemaal direct in een burqa gaan lopen? Want dat is de uiterste consequentie, dat vrouwen zich terugtrekken uit het openbare leven.
donderdag 5 maart 2026 om 22:36
Pff er valt nog een wereld te winnen.
Gisèle Pelicot was ijzersterk en rotsvast in haar ‘laat de schaamte van kant wisselen’. Workworkwork en seniccrocodile je het kunt (makkelijker gezegd dan gedaan), neem een voorbeeld aan haar! Jij hoeft je niet klein te maken en je in bochten te wringen om wat een ranzige man jou flikt!
Gisèle Pelicot was ijzersterk en rotsvast in haar ‘laat de schaamte van kant wisselen’. Workworkwork en seniccrocodile je het kunt (makkelijker gezegd dan gedaan), neem een voorbeeld aan haar! Jij hoeft je niet klein te maken en je in bochten te wringen om wat een ranzige man jou flikt!
donderdag 5 maart 2026 om 22:39
Seniccrocodile326 schreef: ↑05-03-2026 22:11Wat ik al zei over een klein dorp, het is serieus een worp afstand allemaal. Ik durf niemand erin te betrekken zeker geen wijkagent. Ik heb het echt bij mezelf gezocht, lach ik te vaak, ben ik te vriendelijk, kleed ik me te uitdagend, is het raar dat ik een single moeder ben van 2 pubers en nog een kleintje en ik ben maar 33, ik heb het allemaal onderzocht, maar op geen enkele kan ik ja volmondig, het ligt aan mij antwoorden. Ik heb geen enkel ingang of aanleiding gegeven hiervoor. Echt Intens triest Allemaal.![]()
Je kan het niet voorstellen maar een mega betrokken imago in het dorp en voorbeeldige man en echtgenoot. Het is echt bizar, allemaal
@sukkel
Wat een lief tegen bericht van een man. Het doet m’n hoop nog enigszins ergens leven. Maar je hebt gelijk je moet op je hoeden zijn van roofdieren, zeker als vrouw dat is gewoon de natuurwet en biologie.
Ik denk alleen dat je niet altijd misschien een netwerk, hebt of een man kan meenemen, dat je daar ook op uitgezocht wordt soms, dan zit je in een lastig parket. Mensen vinden heel snel wat van een vrouw zeker als ze alleen, of kwetsbaar is, is mijn ervaring.
seniccrocodile326 wijzigde dit bericht op 05-03-2026 22:40
0.16% gewijzigd
donderdag 5 maart 2026 om 22:40
Ik weet het echt niet Ladie. Misschien denken ze dat de dame in kwestie daar ontvankelijk voor is (dat gebeurt ook wel eens natuurlijk), maar weten ze gewoon niet wanneer te stoppen...komt op de een of andere manier de afwijzing maar niet binnen ofzo. Zoals ik al zei...ik herken mij absoluut niet in dergelijk gedrag, dus weet niet wat ze bezielt om grenzen over te gaan. Grenzen die er volgens mij wel duidelijk zijn.
'Jullie' moeten ook vooral doorgaan met het duidelijk stellen van grenzen hoor, kennelijk hebben sommige kleuters dat heel erg nodig.
Ik heb alleen niet de illusie dat het echt zal werken.
PS: Sukkel is wel met een hoofdletter.
'Jullie' moeten ook vooral doorgaan met het duidelijk stellen van grenzen hoor, kennelijk hebben sommige kleuters dat heel erg nodig.
Ik heb alleen niet de illusie dat het echt zal werken.
PS: Sukkel is wel met een hoofdletter.
donderdag 5 maart 2026 om 22:45
Het helpt natuurlijk wel als mannen, Sukkel bijvoorbeeld, óók de moeite nemen om zich in te zetten voor vrouwenrechten. Door te demonstreren voor het recht op abortus en het schrappen van abortus uit het wetboek van strafrecht, door mee te lopen bij het opeisen van de nacht en een rake klap uit te delen aan mannen die proberen vrouwen die hun rechten opeisen, te intimideren. Door vrienden en kennissen aan te spreken op vrouwonvriendelijk gedrag, op foute grappen en op verbloemde misogynie.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
donderdag 5 maart 2026 om 22:46
Hij heeft dus best veel te verliezen...het wordt tijd dat hij zich dat gaat realiseren.Seniccrocodile326 schreef: ↑05-03-2026 22:39Je kan het niet voorstellen maar een mega betrokken imago in het dorp en voorbeeldige man en echtgenoot. Het is echt bizar, allemaal
@sukkel
Wat een lief tegen bericht van een man. Het doet m’n hoop nog enigszins ergens leven. Maar je hebt gelijk je moet op je hoeden zijn van roofdieren, zeker als vrouw dat is gewoon de natuurwet en biologie.
Ik denk alleen dat je niet altijd misschien een netwerk, hebt of een man kan meenemen, dat je daar ook op uitgezocht wordt soms, dan zit je in een lastig parket. Mensen vinden heel snel wat van een vrouw zeker als ze alleen, of kwetsbaar is, is mijn ervaring.
Als je geen netwerk oid hebt is het inderdaad een grotere uitdaging. Wellicht dat een taser ofeen strijkbout in je handtas je een veiliger gevoel geeft.
et grootste deel van de wereld vindt ook gewoon dat vrouwen zich altijd op hun gemak en veilig moeten voelen, maar ik denk dat we zullen moeten accepteren dat dat helaas niet kán.
Dat is de treurige conclusie na 5000 jaar beschaving.
donderdag 5 maart 2026 om 22:53
Ik geef eerlijk toe dat ik niet vooraan heb gestaan bij die demonstraties. Achteraan ook niet overigens.WoonWens schreef: ↑05-03-2026 22:45Het helpt natuurlijk wel als mannen, Sukkel bijvoorbeeld, óók de moeite nemen om zich in te zetten voor vrouwenrechten. Door te demonstreren voor het recht op abortus en het schrappen van abortus uit het wetboek van strafrecht, door mee te lopen bij het opeisen van de nacht en een rake klap uit te delen aan mannen die proberen vrouwen die hun rechten opeisen, te intimideren. Door vrienden en kennissen aan te spreken op vrouwonvriendelijk gedrag, op foute grappen en op verbloemde misogynie.
Feit is wel dat ik me door de aandacht die het onderwerp krijgt recentelijk pas gerealiseerd heb hoe groot het probleem is en dat zo veel meisjes en vrouwen hier daadwerkelijk veel mee te maken krijgen.
Ik was vroeger altijd die sukkel (duh) die na het stappen met de meisjes mee naar huis fietste zodat ze veilig thuis kwamen. Ik heb soms heel de stad door gefietst. En niet zelden twee keer
Wanneer mogelijk probeer ik me ook altijd zodanig op te stellen dat het weinig uitnodigend is om vervelend te doen. Maar ja...kan niet overal tegelijk zijn.
donderdag 5 maart 2026 om 23:10
Screenshots maken en op die groepsapp zetten.. klaar is Kees.Seniccrocodile326 schreef: ↑05-03-2026 22:05Ik durf de vereniging niet te betrekken hierin. Mijn zoon heeft eindelijk na jaren de plezier in zijn huidige passende team. Ik wil hem dat niet ontnemen. Ik heb hem wel op socials geblokt, maar ik kan hem op whatsapp niet blokkeren gezien we een groepsapp hebben over wie waarheen rijdt en wanneer, hij is daar de beheerder van.
Het is nu sinds zaterdag vrij rustig, hij is ook niet meer aan de deur geweest. Hopelijk stopt het en ben ik duidelijk zat geweest, ondertussen. anders betrek ik z’n vrouw er indd maar bij
Ik ga ook naar de competitie, dat heb ik mezelf beloofd. Maar zo vervelend dat sommige mannen dit soort dingen doen, eigenlijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in