Opdringerige man
zaterdag 28 februari 2026 om 08:25
Een klein jaar geleden kwam ik in de speeltuin een man tegen met wie ik jaren geleden een one night stand heb gehad. Hij was daar ook met zijn kinderen en we hadden een praatje over hoe het leven ging. Ik gescheiden, 2 kinderen, inmiddels een LAT relatie. Hij 2 kinderen, lag in scheiding. Een normaal gesprek maar mijn gevoel zat direct niet goed. Ik ben door hem eerder dan gepland weggegaan uit de speeltuin.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
zondag 8 maart 2026 om 02:51
Eens.
Aan de andere kant beseffen veel vrouwen dat zich totaal nog niet.
En wanneer doe je het als vrouw beter dan?
Ik vind namelijk dat alle vrouwen het beter doen dan mannen.
Ik fantaseer over het idee om de rollen gewoon compleet om te draaien en in 1 klap met alle vrouwen ter wereld gewoon net zo lekker zwaar respectloos te doen tegen alle mannen. Vanaf vandaag
Dromen mag, toch?
Ps. Deze fantasieën zijn mede mogelijk gemaakt door ex. Vader van.
zondag 8 maart 2026 om 07:01
ik (man van in de 50) vind dat de meeste vrouwen beter presteren dan mannen.
Om te beginnen doen ze op school beter hun werk.
(misschien is mijn beeld een beetje vertekend. Ik deed 30 jaar geleden een bèta-opleiding en daar waren niet veel vrouwen. Misschien kozen vrouwen alleen voor die opleiding als ze zeker wisten dat ze het wilden/konden.)
Ik denk ook dat vrouwen iets beter plannen, voorbereiden, en nadenken over beslissingen.
En dan begin ik maar niet over de statistieken m.b.t.:
- dronkenschap
- agressie
- auto-ongelukken
en mannen die na hun pensioen voor de tv gaan zitten en verhongeren als hun vrouw ze niet meer verzorgt.
Maar er zijn altijd flinke individuele verschillen.
(ik denk dat ik een paar heel deugdzame mannen ken).
Ik dacht dat bij mannen meer uitschieters zijn als het gaat om bijv. schaken en wiskunde, maar ik denk ook dat die mannen niet de zorg voor een kind op zich nemen.
(met uitschieters bedoel ik een handvol op de wereld. Op het "gewone" universitaire nivo presteren vrouwen prima).
Om te beginnen doen ze op school beter hun werk.
(misschien is mijn beeld een beetje vertekend. Ik deed 30 jaar geleden een bèta-opleiding en daar waren niet veel vrouwen. Misschien kozen vrouwen alleen voor die opleiding als ze zeker wisten dat ze het wilden/konden.)
Ik denk ook dat vrouwen iets beter plannen, voorbereiden, en nadenken over beslissingen.
- dronkenschap
- agressie
- auto-ongelukken
en mannen die na hun pensioen voor de tv gaan zitten en verhongeren als hun vrouw ze niet meer verzorgt.
Ik dacht dat bij mannen meer uitschieters zijn als het gaat om bijv. schaken en wiskunde, maar ik denk ook dat die mannen niet de zorg voor een kind op zich nemen.
(met uitschieters bedoel ik een handvol op de wereld. Op het "gewone" universitaire nivo presteren vrouwen prima).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zondag 8 maart 2026 om 07:38
zondag 8 maart 2026 om 08:15
Ik hoop het met je Flandrien, maar er zijn ook vrouwen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen (lees hier weleens over verziekte werkrelaties met vrouwen onderling). Of denk aan een Yesilgoz, Le Pen, Meloni, Agema of Faber, dat zijn vrouwen die ik persoonlijk ook niet zo hoog heb zitten als het gaat om omkijken naar elkaar.
Maar ik denk wel dat het anders is, volgens mij zijn de meeste vrouwen veel minder bezig met
- de baas willen zijn
- de hele wereld willen veroveren, dus een oorlog beginnen
- bewust risico's nemen, bijvoorbeeld domme acties uithalen onder invloed van alcohol of drugs
Maar ik denk wel dat het anders is, volgens mij zijn de meeste vrouwen veel minder bezig met
- de baas willen zijn
- de hele wereld willen veroveren, dus een oorlog beginnen
- bewust risico's nemen, bijvoorbeeld domme acties uithalen onder invloed van alcohol of drugs
zondag 8 maart 2026 om 08:20
Het lijkt mij geen garantie.Flandrien schreef: ↑08-03-2026 07:38De wereld zou er nu op dit moment veel beter uitzien mochten vrouwen aan de macht zijn. De maatschappij zou veel stabieler zijn en therapeuten zouden geen wachtlijsten hebben. Religie zou er heel anders uitzien. Niet moordzucbtig en onderdrukkend zoals nu.
Maar daar zijn we nu niets mee.
Ursula von der Leyen (voorzitter van de Europese Commissie - zeg maar de president van de EU) sluit overeenkomsten met dictators in Afrika om vluchtelingen te martelen tegen te houden.
En ze lijkt ook niet op te treden als Frontex mensen laat verdrinken.
Of vrouwen of mannen de meeste macht hebben: de naarste mensen proberen om de meeste macht te krijgen.
zondag 8 maart 2026 om 10:44
Mijn theorie is dat mannen extremer zijn. Er zijn meer mannelijke regeringsleiders, maar ook veel meer mannelijke criminelen. Ze kunnen misschien beter autorijden maar zijn ook vaker betrokken bij grote ongelukken. Ze zijn beter in staat om op de beurs extreem veel geld te verdienen, maar kunnen ook zichzelf financieel veel verder in de nesten werken. Ze kunnen harder schaatsen, maar belanden ook vaker onder het ijs.dreuvel schreef: ↑08-03-2026 07:01
- dronkenschap
- agressie
- auto-ongelukken
Ik denk dat dat komt omdat mannen veel egocentrischer kunnen zijn en met 1 doel voor ogen verder alles om zich heen kunnen verwaarlozen. Vrouwen zijn daar gematigder in omdat we meer oog hebben voor onze omgeving.
Ik weet niet of ik mezelf helemaal goed uitdruk, maar mannen kunnen over het algemeen alles veel extremer doen en dat leidt tot grote hoogten maar ook tot veel diepere valpartijen.
zondag 8 maart 2026 om 10:57
Op dit forum is het inderdaad ook altijd zo gezellig en harmonieusFlandrien schreef: ↑08-03-2026 07:38De wereld zou er nu op dit moment veel beter uitzien mochten vrouwen aan de macht zijn. De maatschappij zou veel stabieler zijn en therapeuten zouden geen wachtlijsten hebben. Religie zou er heel anders uitzien. Niet moordzucbtig en onderdrukkend zoals nu.
Maar daar zijn we nu niets mee.
zondag 8 maart 2026 om 15:37
zondag 8 maart 2026 om 15:40
Ik denk dat dit klopt.ladadieladieda schreef: ↑08-03-2026 10:44Mijn theorie is dat mannen extremer zijn. Er zijn meer mannelijke regeringsleiders, maar ook veel meer mannelijke criminelen. Ze kunnen misschien beter autorijden maar zijn ook vaker betrokken bij grote ongelukken. Ze zijn beter in staat om op de beurs extreem veel geld te verdienen, maar kunnen ook zichzelf financieel veel verder in de nesten werken. Ze kunnen harder schaatsen, maar belanden ook vaker onder het ijs.
Ik denk dat dat komt omdat mannen veel egocentrischer kunnen zijn en met 1 doel voor ogen verder alles om zich heen kunnen verwaarlozen. Vrouwen zijn daar gematigder in omdat we meer oog hebben voor onze omgeving.
Ik weet niet of ik mezelf helemaal goed uitdruk, maar mannen kunnen over het algemeen alles veel extremer doen en dat leidt tot grote hoogten maar ook tot veel diepere valpartijen.
In de oertijd was het natuurlijk minder erg als een man door een sabeltandtijger gegrepen werd, want mannen geven geen borstvoeding.
(en onze taak bij de voortplanting stelt ook niet veel voor).
Gelukkig zijn mannen tegenwoordig minder een wegwerp-produkt.
dreuvel wijzigde dit bericht op 08-03-2026 15:40
Reden: langer gemaakt.
Reden: langer gemaakt.
0.99% gewijzigd
zondag 8 maart 2026 om 15:49
Beste forummers,
Hoewel jullie met een interessante discussie bezig zijn, zorgt dit er wel voor dat oa. het verhaal van TO wordt ondergesneeuwd.
Ik wil jullie dan ook verzoeken om dit in een ander topic te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Hoewel jullie met een interessante discussie bezig zijn, zorgt dit er wel voor dat oa. het verhaal van TO wordt ondergesneeuwd.
Ik wil jullie dan ook verzoeken om dit in een ander topic te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 8 maart 2026 om 17:58
Wel als je het huidige systeem als model gebruikt.
Het huidige systeem is ontworpen door machtsbeluste mannen voor machtsbeluste mannen.
Een gelijkwaardige hoeveelheid vrouwen aan de macht geeft een positief effect, maar eigenlijk zou er een gezonder systeem moeten komen voor de hele mensheid.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in