Kleur gordijnen

08-03-2026 12:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een gerenoveerd appartement gekocht dat is geschilderd en bevloerd in neutrale tinten, lees: vijftig tinten beige. De vloer is licht eiken. Wij gaan daar onze spullen neerzetten (uit twee huizen, we gaan samenwonen) en dan later bedenken hoe we hier eenheid in creëren. We moeten echter wel al raambekleding ophangen. Voor een groot deel worden dat vouwgordijnen, in combinatie met normale gordijnen voor sommige ramen (rond, dus geen vouwgordijn mogelijk). Daar kom ik dus niet goed uit de kleurkeuze. Een neutrale kleur, zodat we nog alle kanten op kunnen qua wanden en meubels, maar ik wil niet nog meer taupe/beige.
Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Mijn meubels zijn verschillend van kleur, o.a. een knalgroene bank. Mijn vriend is grote fan van beige en industrieel grijs :) Ik neig dus het meest naar gebroken wit voor de gordijnen, maar misschien een werkje erin?
Ik zou een gordijnenboer laten komen :) Mijn ervaring is dat je anders bezig blijft met naar winkels gaan, via websites staaltjes opvragen etc etc
Moet raambekleding echt al nu? Zou zelf enkel in de slaapkamer wat tijdelijks ophangen en dan de gordijnen pas als laatste als je de rest van de kleuren/ inrichting voor elkaar hebt.
Ik zou wel voor een neutrale kleur gaan. Ooit oranje/rood gordijnen gehad, maar dan ben je heel beperkt als je weer van kleur wil veranderen. Ik zou kleur eerder zoeken in accessoires en/of een muur in een kleur verven.
Ik liep hier ook tegenaan toen ik ging verhuizen. Uiteindelijk neutrale gordijnen gekocht voor in de woonkamer en een kleurtje in de slaapkamer.

Ben nog heel blij met de woonkamer. Dat kleurtje in de slaapkamer wil ik wel wisselen.
Welke kleur worden je vouwgordijnen ? Dezelfde kleur is geen optie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Inbetweens hebben ook vaak een werkje / printje
Hetzelfde als je vouwgordijnen.
Niet dominant van kleur, klein werkje er in geweven oid.
Afbeelding

Afbeelding
https://www.123gordijn.nl/inbetween-op-maat?p=3

Allemaal neutrale kleuren
Wij zijn begonnen met enkel vouw- en rolgordijnen voor de functie. De overgordijnen, voor de gezelligheid, volgen nog als de rest van ons interieur duidelijk is en we een kleurtje op de muur hebben.
blijfgewoonbianca schreef:
08-03-2026 14:01
Welke kleur worden je vouwgordijnen ? Dezelfde kleur is geen optie ?
Daar denk ik dus aan gebroken wit met een werkje. De overgordijnen in de huiskamer komen voor een balkondeur dus die moeten dan wel in dezelfde kleur. Voor de slaapkamers hebben we alleen hangende gordijnen dus daar heb ik nog geen idee.
TinyTiny schreef:
08-03-2026 13:42
Moet raambekleding echt al nu? Zou zelf enkel in de slaapkamer wat tijdelijks ophangen en dan de gordijnen pas als laatste als je de rest van de kleuren/ inrichting voor elkaar hebt.
Het wordt waarschijnlijk een meerjarenplan, dus zo lang wil ik niet wachten.
Gebroken wit kan eigenlijk bijna niet fout gaan. Ik zou het zelf ook zo neutraal mogelijk houden. Je zou ook nog kunnen denken aan zandkleurig, taupe of lichtgrijs. Persoonlijk vind ik gordijnen met een linnenstructuur erg mooi. Voegt vaak echt wat extra’s toe en je kunt dan qua kleur vooral spelen met accessoires
Ik heb al jaren witte gordijnen, grof geweven, en ben er zo blij mee. Wat ik er aan kleur verder bij doe in de woon- of slaapkamer, het kan altijd.

Ik zou wel de kleur van de muur bij het uitzoeken meenemen en erlangs houden zodat het wit past qua zachtheid en warme of koele ondertoon.
En ik zou eerlijk gezegd een beetje uitkijken met het 'later bedenken hoe je eenheid creeert'. Als hij lelijke meubels heeft, kun je daar beter nu over onderhandelen dan als die krengen in jullie huis staan.

Ik heb me daar met mijn ex echt op verkeken, die schoof beslissingen het liefst op de lange baan waardoor ik eigenlijk te laat in de gaten had dat hij helemaal niet van plan was om afscheid te nemen van zijn zooi.
Ik had ooit rode gordijnen en daarna groene met orkergeel. Nu lichtgrijs en dat laatste bevalt het beste. Met kleur op de muur, meubels, met accessoires en noem maar op kun je alle kanten op en makkelijk wisselen als je het een keer weer anders wilt.
framboise-t schreef:
08-03-2026 17:26
En ik zou eerlijk gezegd een beetje uitkijken met het 'later bedenken hoe je eenheid creeert'. Als hij lelijke meubels heeft, kun je daar beter nu over onderhandelen dan als die krengen in jullie huis staan.

Ik heb me daar met mijn ex echt op verkeken, die schoof beslissingen het liefst op de lange baan waardoor ik eigenlijk te laat in de gaten had dat hij helemaal niet van plan was om afscheid te nemen van zijn zooi.
Op zich zijn die meubels niet lelijk, maar hij is erg van de kwaliteit en neutrale uitstraling. Hij is dus op een bepaald moment, nog met zijn ex die uit hetzelfde hout gesneden is, meubels gaan kopen allemaal uit dezelfde lijn die decennia mee gaan. Zijn bank past daar ook perfect bij (grijsbruin en geweven stof, dus ik geef hem een maand met mijn katten haha). Ik heb zelf vooral kind- en katproof spullen en een 25 jaar oude eethoek waar een blind paard nog geen schade aan kan toebrengen. Veel dingen met kleur, foute kitscherige tafeltjes en spiegels.
Ik vind een compromis niet erg, we krijgen al een keuken in een gewaagde kleur en gaan wonen in de plaats waar ik wilde.
Zijn bank is prima op te vrolijken met kussentjes en een plaid bijvoorbeeld. Wat vindt hij van jouw inrichting? Als hij dat kleurrijke en kitscherige leuk vindt, dan zou ik zeker zijn meubels aankleden met vrolijke kleuren.
Ik zou voor neutrale gordijnen gaan en dan later de muren in een andere kleur schilderen. Dat is makkelijker aangepast dan de gordijnen.
Madam_Madness schreef:
08-03-2026 20:09
Zijn bank is prima op te vrolijken met kussentjes en een plaid bijvoorbeeld. Wat vindt hij van jouw inrichting? Als hij dat kleurrijke en kitscherige leuk vindt, dan zou ik zeker zijn meubels aankleden met vrolijke kleuren.
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Spuuglelijke industriële meubels zijn niet te ontlelijken met prulletjes. De bank begraven in kleden en kussens zodat je de bank zelf niet meer ziet kan wel, maar met kasten gaat dat niet lukken.
Ugli schreef:
08-03-2026 22:41
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Spuuglelijke industriële meubels zijn niet te ontlelijken met prulletjes. De bank begraven in kleden en kussens zodat je de bank zelf niet meer ziet kan wel, maar met kasten gaat dat niet lukken.
Er moeten compromissen worden gesloten. Dus zijn meubels opleuken is dan wel een goed idee. Dan heeft hij zijn meubels en zij haar decoraties.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven