Kleur gordijnen
zondag 8 maart 2026 om 12:22
Wij hebben een gerenoveerd appartement gekocht dat is geschilderd en bevloerd in neutrale tinten, lees: vijftig tinten beige. De vloer is licht eiken. Wij gaan daar onze spullen neerzetten (uit twee huizen, we gaan samenwonen) en dan later bedenken hoe we hier eenheid in creëren. We moeten echter wel al raambekleding ophangen. Voor een groot deel worden dat vouwgordijnen, in combinatie met normale gordijnen voor sommige ramen (rond, dus geen vouwgordijn mogelijk). Daar kom ik dus niet goed uit de kleurkeuze. Een neutrale kleur, zodat we nog alle kanten op kunnen qua wanden en meubels, maar ik wil niet nog meer taupe/beige.
Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Mijn meubels zijn verschillend van kleur, o.a. een knalgroene bank. Mijn vriend is grote fan van beige en industrieel grijs
Ik neig dus het meest naar gebroken wit voor de gordijnen, maar misschien een werkje erin?
Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Mijn meubels zijn verschillend van kleur, o.a. een knalgroene bank. Mijn vriend is grote fan van beige en industrieel grijs
zondag 8 maart 2026 om 14:09
https://www.123gordijn.nl/inbetween-op-maat?p=3
Allemaal neutrale kleuren
Allemaal neutrale kleuren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 8 maart 2026 om 16:41
Daar denk ik dus aan gebroken wit met een werkje. De overgordijnen in de huiskamer komen voor een balkondeur dus die moeten dan wel in dezelfde kleur. Voor de slaapkamers hebben we alleen hangende gordijnen dus daar heb ik nog geen idee.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-03-2026 14:01Welke kleur worden je vouwgordijnen ? Dezelfde kleur is geen optie ?
zondag 8 maart 2026 om 16:42
zondag 8 maart 2026 om 17:03
Gebroken wit kan eigenlijk bijna niet fout gaan. Ik zou het zelf ook zo neutraal mogelijk houden. Je zou ook nog kunnen denken aan zandkleurig, taupe of lichtgrijs. Persoonlijk vind ik gordijnen met een linnenstructuur erg mooi. Voegt vaak echt wat extra’s toe en je kunt dan qua kleur vooral spelen met accessoires
zondag 8 maart 2026 om 17:21
zondag 8 maart 2026 om 17:26
En ik zou eerlijk gezegd een beetje uitkijken met het 'later bedenken hoe je eenheid creeert'. Als hij lelijke meubels heeft, kun je daar beter nu over onderhandelen dan als die krengen in jullie huis staan.
Ik heb me daar met mijn ex echt op verkeken, die schoof beslissingen het liefst op de lange baan waardoor ik eigenlijk te laat in de gaten had dat hij helemaal niet van plan was om afscheid te nemen van zijn zooi.
Ik heb me daar met mijn ex echt op verkeken, die schoof beslissingen het liefst op de lange baan waardoor ik eigenlijk te laat in de gaten had dat hij helemaal niet van plan was om afscheid te nemen van zijn zooi.
zondag 8 maart 2026 om 19:31
Op zich zijn die meubels niet lelijk, maar hij is erg van de kwaliteit en neutrale uitstraling. Hij is dus op een bepaald moment, nog met zijn ex die uit hetzelfde hout gesneden is, meubels gaan kopen allemaal uit dezelfde lijn die decennia mee gaan. Zijn bank past daar ook perfect bij (grijsbruin en geweven stof, dus ik geef hem een maand met mijn katten haha). Ik heb zelf vooral kind- en katproof spullen en een 25 jaar oude eethoek waar een blind paard nog geen schade aan kan toebrengen. Veel dingen met kleur, foute kitscherige tafeltjes en spiegels.framboise-t schreef: ↑08-03-2026 17:26En ik zou eerlijk gezegd een beetje uitkijken met het 'later bedenken hoe je eenheid creeert'. Als hij lelijke meubels heeft, kun je daar beter nu over onderhandelen dan als die krengen in jullie huis staan.
Ik vind een compromis niet erg, we krijgen al een keuken in een gewaagde kleur en gaan wonen in de plaats waar ik wilde.
zondag 8 maart 2026 om 22:41
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Spuuglelijke industriële meubels zijn niet te ontlelijken met prulletjes. De bank begraven in kleden en kussens zodat je de bank zelf niet meer ziet kan wel, maar met kasten gaat dat niet lukken.Madam_Madness schreef: ↑08-03-2026 20:09Zijn bank is prima op te vrolijken met kussentjes en een plaid bijvoorbeeld. Wat vindt hij van jouw inrichting? Als hij dat kleurrijke en kitscherige leuk vindt, dan zou ik zeker zijn meubels aankleden met vrolijke kleuren.
maandag 9 maart 2026 om 08:00
Er moeten compromissen worden gesloten. Dus zijn meubels opleuken is dan wel een goed idee. Dan heeft hij zijn meubels en zij haar decoraties.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in