Mexicaanse wraps
zondag 26 juli 2009 om 19:16
Ik fruit een ui en knoflook, dan doe ik rode paprika in de pan, roerbak dit even mij. Daarna doe ik chilibonen, mais en doperwtjes in de pan. Even warm laten worden. Dan een blikje gepelde tomaten, sambal en kruiden (italiaanse keukenkruiden) erbij. Even doorwarmen.
Dan bak ik de wraps in een droge koekenpan.
Op een ovenschaal leg ik aluminiumfolie. Daarop rol ik de wraps gevuld met bovenstaand goedje. Daarover gooi ik geraspte kaas en dan in de oven/grill.
Opdienen met creme fraishe en fijngesneden bieslook.
Eet smakelijk!
Dan bak ik de wraps in een droge koekenpan.
Op een ovenschaal leg ik aluminiumfolie. Daarop rol ik de wraps gevuld met bovenstaand goedje. Daarover gooi ik geraspte kaas en dan in de oven/grill.
Opdienen met creme fraishe en fijngesneden bieslook.
Eet smakelijk!
zondag 26 juli 2009 om 19:22
Ik fruit een ui en knoflook en gehakt en doe er een blikje tomaten puree door of gezeefde tomaten en dan kruiden met chili poeder,paprika poeder en gemalen komijnzaad.
Wraps vullen met dit mengsel oprollen en in een ovenschaal leggen daaroverheen een laagje kwark en daarop wat geraspte kaas.
Gehakt kan je ook vervangen door kipfilet blokjes.
Wraps vullen met dit mengsel oprollen en in een ovenschaal leggen daaroverheen een laagje kwark en daarop wat geraspte kaas.
Gehakt kan je ook vervangen door kipfilet blokjes.
zondag 26 juli 2009 om 19:24
4 tomaten in stukjes snijden, ui, paprika en teentje knoflook. en kruiden naar smaak. Dit roerbakken in de pan. Vervolgens pureren met staafmixer. Dan heb je je sausje, voor de rest kan je je wraps maken zoals je gewend bent.
Vond het potje ook een beetje zout, dus heb het nu zo opgelost.
Succes!
Vond het potje ook een beetje zout, dus heb het nu zo opgelost.
Succes!
Ik wil ook een motto
zondag 26 juli 2009 om 19:26
Gehakt, paprika, tomatenpuree, chilipoeder, cayennepeper, paprikapoeder, komijnzaad, eventueel een beetje tabasco en een paar theelepels cacao. Op het laatst voeg ik vaak nog een blikje maïs toe. Wraps insmeren met zure room, vullen met de saus, bestrooien met geraspte kaas en dan nog een tijdje in de oven, tot de kaas lekker gesmolten is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 26 juli 2009 om 21:01
Dit is zoals ik ze heb geleerd heb in mexico van een mexicaan:
Kip in reepjes
1 paprika in reepjes
1 a 2 uien in halve ringen
deze mengen met paprikapoeder, snufje kaneel, rode peper, zout en een scheutje olie en even laten staan. Grillpan of gietijzere pas zeer heet verwarmen en de kip en groente hier in bakken zonder olie toe te voegen. Regelmatig omkeren en op het laatst een halve limoen over uitknijpen.
serveren met salsa (heel simpel tomaat in blokjes, uitje genipperd en rode peper, wat korianerder en limoensap) en (mais)tortilla's
succes met koken, de pakjes met mix zijn inderdaad vreselijk zout.
Kip in reepjes
1 paprika in reepjes
1 a 2 uien in halve ringen
deze mengen met paprikapoeder, snufje kaneel, rode peper, zout en een scheutje olie en even laten staan. Grillpan of gietijzere pas zeer heet verwarmen en de kip en groente hier in bakken zonder olie toe te voegen. Regelmatig omkeren en op het laatst een halve limoen over uitknijpen.
serveren met salsa (heel simpel tomaat in blokjes, uitje genipperd en rode peper, wat korianerder en limoensap) en (mais)tortilla's
succes met koken, de pakjes met mix zijn inderdaad vreselijk zout.
anoniem_27463 wijzigde dit bericht op 27-07-2009 09:37
Reden: helemaal de pepers vegeten...
Reden: helemaal de pepers vegeten...
% gewijzigd
maandag 27 juli 2009 om 01:49