Mexicaanse wraps

26-07-2009 18:42 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken maak ik mexicaanse wraps met een sausje uit een pakje. Maar eigenlijk vind ik dat veels te zout smaken, dus nu wil ik het graag zonder een sausje uit pak maken.

Wie o wie heeft er een succesrecept!
Ik fruit een ui en knoflook, dan doe ik rode paprika in de pan, roerbak dit even mij. Daarna doe ik chilibonen, mais en doperwtjes in de pan. Even warm laten worden. Dan een blikje gepelde tomaten, sambal en kruiden (italiaanse keukenkruiden) erbij. Even doorwarmen.

Dan bak ik de wraps in een droge koekenpan.

Op een ovenschaal leg ik aluminiumfolie. Daarop rol ik de wraps gevuld met bovenstaand goedje. Daarover gooi ik geraspte kaas en dan in de oven/grill.

Opdienen met creme fraishe en fijngesneden bieslook.

Eet smakelijk!
Ik fruit een ui en knoflook en gehakt en doe er een blikje tomaten puree door of gezeefde tomaten en dan kruiden met chili poeder,paprika poeder en gemalen komijnzaad.

Wraps vullen met dit mengsel oprollen en in een ovenschaal leggen daaroverheen een laagje kwark en daarop wat geraspte kaas.

Gehakt kan je ook vervangen door kipfilet blokjes.
Deze stond (o.a.) in de Index, hier zitten wel lekkere recepten bij;

Wraps als avondmaaltijd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
4 tomaten in stukjes snijden, ui, paprika en teentje knoflook. en kruiden naar smaak. Dit roerbakken in de pan. Vervolgens pureren met staafmixer. Dan heb je je sausje, voor de rest kan je je wraps maken zoals je gewend bent.

Vond het potje ook een beetje zout, dus heb het nu zo opgelost.

Succes!
Ik wil ook een motto
Gehakt, paprika, tomatenpuree, chilipoeder, cayennepeper, paprikapoeder, komijnzaad, eventueel een beetje tabasco en een paar theelepels cacao. Op het laatst voeg ik vaak nog een blikje maïs toe. Wraps insmeren met zure room, vullen met de saus, bestrooien met geraspte kaas en dan nog een tijdje in de oven, tot de kaas lekker gesmolten is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hmmm, klinkt allemaal erg lekker. Ik ga dus inderdaad maar een beetje rommelen met kruiden, tomatenpuree en een beetje cacao.

Ik ga zo ook nog even in het topic kijken "wraps als avondmaaltijd".

Thanx, allemaal!
Dit is zoals ik ze heb geleerd heb in mexico van een mexicaan:

Kip in reepjes

1 paprika in reepjes

1 a 2 uien in halve ringen

deze mengen met paprikapoeder, snufje kaneel, rode peper, zout en een scheutje olie en even laten staan. Grillpan of gietijzere pas zeer heet verwarmen en de kip en groente hier in bakken zonder olie toe te voegen. Regelmatig omkeren en op het laatst een halve limoen over uitknijpen.

serveren met salsa (heel simpel tomaat in blokjes, uitje genipperd en rode peper, wat korianerder en limoensap) en (mais)tortilla's

succes met koken, de pakjes met mix zijn inderdaad vreselijk zout.
anoniem_27463 wijzigde dit bericht op 27-07-2009 09:37
Reden: helemaal de pepers vegeten...
% gewijzigd
Ik zou toch eens conimex : sajoer boontjes aanraden

is een klein vierkant pakje en met water erbij heb je het sausje. Zoooo lekker (en wat pittig) mmmmmm
je kan erin mikken wat je wilt.

ik doe

rode peper

veel knoflook

kidneybeans

paprika en courgette

kipfilet

komijn, koriander en snufje zout

serveren met guacemole (avocade, creme fraiche, knoflook, citroensap) of rode salsa (peper, tomatenblokjes, ui en knoflook)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven